Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574167 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1480 on: 27.02.2017, 10:28:56 »
Абсолютна глупост е това за мен.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1481 on: 27.02.2017, 14:05:28 »
Off topic:/
Не знам чете ли тук или, но нека някой му каже, дрес кода му е под всякаква критика. Не може на такова мероприятие да се явиш с дънки и тениска! Правиш презентация не пред колегите си от университета, а пред хора с имена, образно казано. Сложи си една риза, един панталон, нали знаете какво гласи българската поговорка, просто е неуважително така.
По темата-след Слатина следваща спирка между Полигона и The Mall и оттам евентуално Дружба.
Арена Армеец въобще не генерира такава посещаемост, че да е нужда метростанция там, камо ли Техпарка.
При големи събития в Арената, които са да речем 5-6 пъти годишно, просто трябва по-стройна организация на наземния транспорт и задачата е решена.

Ти пък дрес кода му обсъждаш. Не виждаш ли, че е необръснат, несериозен, изобщо не на място. Не знам откъде си взимат самочувствието тези да определят с този назидателен тон бъдещето на метрото в София, ясно е че от тях нищо не зависи.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1482 on: 27.02.2017, 18:11:13 »
Off topic:/
Не знам чете ли тук или, но нека някой му каже, дрес кода му е под всякаква критика. Не може на такова мероприятие да се явиш с дънки и тениска! Правиш презентация не пред колегите си от университета, а пред хора с имена, образно казано. Сложи си една риза, един панталон, нали знаете какво гласи българската поговорка, просто е неуважително така.
По темата-след Слатина следваща спирка между Полигона и The Mall и оттам евентуално Дружба.
Арена Армеец въобще не генерира такава посещаемост, че да е нужда метростанция там, камо ли Техпарка.
При големи събития в Арената, които са да речем 5-6 пъти годишно, просто трябва по-стройна организация на наземния транспорт и задачата е решена.

Ти пък дрес кода му обсъждаш. Не виждаш ли, че е необръснат, несериозен, изобщо не на място. Не знам откъде си взимат самочувствието тези да определят с този назидателен тон бъдещето на метрото в София, ясно е че от тях нищо не зависи.

Подкрепям мнението за визията на Гергин, но не и за компетентността. Вариант 2, който се защитава от "Спаси метрото" наистина е по-смислен от двата. Защо?
1. Метрото трябва да предоставя алтернативни транспортни трасета за населението. Безсмислено е да вярваме, че дружбенец ще слезе от колата си, ако го накараш да минава същото разстояние пеша от преди да е построено метрото, и на всичкото отгоре метрото да не е по-бързо от наземния транспорт, който съществува и в момента.
2. МД3 с това отклонение няма да има капацитет да поеме пътникопотока за Арената по време на събития там. Първо - това не е основно трасе на диаметъра, а отклонение и второ - метростанцията ще бъде построена с разчет за среден пътникопоток, а не за пиков. При това в дните без събития ще стои празна, а в дните със събития ще генерира инциденти с пътуващите.

Встрани от МД3 мое мнение е, че след като до Арената има жп трасе, то трябва да бъде използвано по време на мероприятия. Няма да е кой знае колко скъпо създаването на терминална гара с 2 перона и 4 коловоза зад Арената, където с директни влакове от ЦГС да могат да се довозват големите тълпи запалянковци. След това в дни, когато няма събития, трасето не се използва до следващото такова. В Берлин на Олимпийския стадион има спирка на S-Bahn с 8 глухи коловоза и 4 перона, които могат да се използват по време на събитие, но през останалото време стоят неизползвани.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1483 on: 27.02.2017, 18:26:39 »
Накъде ще ги извозваш тези запалянковци? От глухия коловоз до жп гара Искърско шосе? За това и трамвай ти е достатъчен...Ще ме прощават тези "специалисти", но по външния вид може да се види и колко са компетентни. Не може от дискотеката да дойдеш неугледен на събрание и да се изправиш до видимо професионалисти като Семерджиев или Братоев които от 35 години работят по строителството на метрото и цялата им кариера и професионален път са свързани с него и да те вземат на сериозно. Повечето от глупостите, които дрънка не се базират на никакви реални емпирични данни, а са се родили докато с приятелите са разглеждали Гугъл Мапс.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1484 on: 10.03.2017, 13:17:22 »
Днес Чък Норис има рожден ден и ще перифразирам една шега, която пуснаха от Wiener Linien - единствено Чък Норис вече пътува по трета линия на метрото.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1485 on: 10.03.2017, 15:56:30 »
Off topic:/
Не знам чете ли тук или, но нека някой му каже, дрес кода му е под всякаква критика. Не може на такова мероприятие да се явиш с дънки и тениска! Правиш презентация не пред колегите си от университета, а пред хора с имена, образно казано. Сложи си една риза, един панталон, нали знаете какво гласи българската поговорка, просто е неуважително така.
По темата-след Слатина следваща спирка между Полигона и The Mall и оттам евентуално Дружба.
Арена Армеец въобще не генерира такава посещаемост, че да е нужда метростанция там, камо ли Техпарка.
При големи събития в Арената, които са да речем 5-6 пъти годишно, просто трябва по-стройна организация на наземния транспорт и задачата е решена.
Да, ама кой ни пита? Ще строят каквото Общината реши, хората кучета ги яли. Повечето като не се интересуват въобще и не знаят какво се случва, най-важното е да са добре заблудени и да гласуват правилно. Римската поговорка: "На народа му дай хляб и зрелище" е валидна с пълна сила за България. Има ли нови автобуси, макар китайски, макар с лоша поддръжка (визирам тролеите), хората са доволни, благодарни и животът е песен!
А кои са "хората"? Кои са тея фамозни хора дето имат едно мнение по въпроса?Хиляда човека хиляда мнения. Тези които живеят в Дружба дърпат метрото натам, тези които работят или живеят на Цариградско съответно в тяхната посока. Или просто си лаламе популистки как ние хората знаем всичко перфектно ама Общината е лоша. В една демократична държава всеки може да има мнение, но е нормално специалисти да ги решават тези въпроси. Случва се понякога решенията на Общината да са неправилни, т.като често рещенията се вземат по лобистки или по финансови причини и тук е мястото на хората да се противопоставят на такива случаи. Такъв случай беше когато Спаси метрото оказа обществен натиск  защото за да се спестят пари трети метродиаметър щеше да бъде леко метро , а не класическо. Но пък и другата крайност е абсурдна, да не кажа смешна. Не може само защото си жаден за обществена популярност и можеш да правиш "проекти" на Гугъл Уърд да имаш претенции че случайно събрана група от хора които са по кресливи трябва да определят маршрутите на метрото.

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1486 on: 14.03.2017, 13:46:33 »


1. МС III-17 (Слатина) – разположена западно от ул. Слатинска, за да се компeнсира близостта й със следващата станция;
2. МС III-18 (Шипченски проход) – разположена под платното на бул. Шипченски проход и в предвидената за озеленяване площ северно от платното, осигуряваща връзка с трамвайните трасета. Предлагаме станцията да е с централен вестибюл и павилионен вход в зелената площ;
3. МС III-19 (Асен Йорданов) – разположена под бул. Асен Йорданов пред зала Арена Армеец. Предлагаме станцията да е с централен вестибюл и перони от мин. 5 метра. В подлезната връзка под бул. Асен Йорданов предлагаме да се заложи конструктивна възможност за добавяне на изходи към трамвайни спирки за бъдещото трамвайно трасе, свързващо бул. Шипченски проход и бул. Тодор Каблешков (южен трамваен ринг);
4. МС III-20 (Тех парк) – разположена западно от и непосредствено до пешеходна пасарелка над бул. Цариградско шосе. Предлагаме да бъде с централен вестибюл и с изходи южно от бул. Цариградско шосе до спирките на градския транспорт;
5. МС III-21 (Йерусалим)– разположена между северните главно и локално платна на бул. Цариградско шосе, западно от ул. Йерусалим, осигуряваща връзка на ж.к. Младост I, офис и търговските площи в ж.к. Полигона. Предлагаме станцията да е с островен перон и два вестибюла с изходи пред The Mall, в ж.к. Младост I и кв. Полигона до ул. Петър Протич в габарита на паркинга на McDonald’s.




Кой е Гергин?!?!?
Какви са тези станции на всеки 10 метра? Шипченски проход-Армеец-Тех парк-Мола... Това метро ли е или тролей? Спирките на рейсовете по Цариградско не са толкова нагъсто...
Жалко че не може да се изгради станция в района на завод Електроника, там потенциала за пътникопоток е много по-голям от сегашния вариант при СК ЦСКА. Пък станцията до Арена Армеец може да поеме и Тех парка. В края на краищата този тех парк засега е пълен провал, там работят не повече от 50 души. Прекалено голяма чест е да се прави за него още една станция при положение че след някое друго десетилетие може и да няма тех парк там, а МС Арена Армеец при всички положения може да поеме и двете дестинации.
МС Йерусалим може да проектира така че да се направят изходи и откъм Разклона за летището. Също така би бил от полза и изход до бл.11 в Младост 1.
Каквото и да говорите, не разбирам тези спирки нагъсто. Представете си следната ситуация: намираш се на Орлов мост и ти трябва Дъ Мол. Ще избереш ли метрото при положение че не само обикаля през Румънското посолство, зала Фестивална и къде ли още не или ще се качиш на рейс за да стигнеш за 5-10 минути? Ако станциите не бяха нагъсто, щеше да има и аргументи в ползата на метрото, но при това положение...
« Last Edit: 14.03.2017, 13:48:49 by passenger »
ex-putnik

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1487 on: 14.03.2017, 14:46:23 »
Абсолютно съм съгласен, средното разстояние между метростанциите в София от 1100 метра падна на 500-600 метра именно заради такива организацийки, които дърпат метростанциите към един или друг обект от третокласен характер, само и само да му се вдигне малко цената на квадратен метър заради метростанцията отпред. Важно е да им се даде отпор и веднъж завинаги да бъдат изключени от ефира. Тази метромрежа се изгражда за десетилетия напред и за идните поколения, не може хора без никакъв професионален ценз да наводняват интернет с глупавите си идеи.

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1488 on: 14.03.2017, 16:15:28 »
И ти си абсолютно прав! Освен това е крайно време Братоев да промени линията на поведението си и да спре да кани всякакви профански организации от рода на "Спаси София". Много добре знаете че отбора на Гергин цицка откъдето може, та сега лобира в ползата на "потъващия Титаник" - София Тех Парк! Нали метрото е последната им надежда. Дори да спасят тех парка, въпроса с транспортната достъпност може да се реши по много по-удобен и икономичен начин - да се разкрие нова автобусна спирка до пасарелката, така както направиха при Дъ Мол. Или да избират едно от двете места за бъдещата метростанция - или при Арената или при Колайдъра. Или компромисен вариант непосредствено до колелото, какво толкова да повървиш малко пеша.
« Last Edit: 14.03.2017, 16:19:59 by passenger »
ex-putnik

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1489 on: 14.03.2017, 16:54:27 »
Някакво цирикане дочувам пак по мой адрес...

Не видях пасажера да е внесъл становище, с което да настоява за реализацията на Вариант 2...
Не видях пасажера да е внесъл становище, с което да настоява за по-голямо средно разстояние между станциите...
Не видях пасажера да е внесъл становище, с което да настоява за разглеждане на алтернативно заложение...
Не видях пасажера да е внесъл становище, с което да настоява за алтернативен профил...
Не видях пасажера да е внесъл становище, с което да оборва аргументите на анализаторите, изготвили предварителното проучване.

цитирам внесеното и защитено на експертния съвет становище:

Quote
“Спаси метрото” предлага на ОЕСУТ да възприеме и приеме за изпълнение Вариант 2 с удължаването му с една станция след бул. Брюксел, където да прави връзка с вече изградената метростанция Дружба и да предложи изграждането на автобусен терминал за крайградските линии от южно и източно направление успоредно с метроинфраструктурата.

Подкрепяме реализацията на Вариант №2 заради възможността метрото да осъществи градоформиращата си функция в ж.к. Дружба 1, която заради разположението си продължава да страда от недостатъчна адекватна обвързаност и да е оградена от пасивни територии, които отблъскват пешеходно движение. Смятаме, че Вариант №2 с допълненията, които предлагаме, е по-добър от градоустройствена гледна точка, тъй като е разположен на равно разстояние както от моментния генератор на трафик – МОЛ “Цариградско шосе” и бизнес сградите около него, така и постоянния такъв – жк Дружба. Това ще позволи привличането на по-голям потенциален пътникопоток, увеличавайки ефективността от инвестицията в метро. Същевременно – това ще създаде алтернатива – дубльор на най-натоварената артерия – бул. “Цариградско шосе” и ще преразпредели това натоварване.

Ето го междустанционното разстояние, което защитавахме на съвета:
« Last Edit: 15.03.2017, 01:03:51 by blagun »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1490 on: 14.03.2017, 17:39:16 »
Мисля, че правилата на форума забраняват обидите...

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1491 on: 14.03.2017, 17:49:42 »
То затова се ходи на обществени обсъждания и се защитават тези. Аз не съм съгласен с някои от идеите на Спаси София, но понеже не съм отишъл на нито едно обществено обсъждане до момента, нямам никакво право да се оплаквам срещу техните идеи. Пасажера, фафан или които и да сте там, що един път не сте отишли вие на едно такова събитие, да си изложите тезите и да влезете в диалог. Седнали да обсъждат Гергин и неговия дрескод. Хора, вие нямате абсолютно никакво право да коментирате, без да сте предложили нещо градивно! И това се отнася за абсолютно всички, които не са защитили мнението си очи в очи с Гергин, Евгени или който и да е, когато им се дава тази възможност и са имали възможността да го направят.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1492 on: 14.03.2017, 17:59:32 »
Мисля, че правилата на форума забраняват обидите...

А за клевети хората се съдят...

Offline anzar

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1493 on: 14.03.2017, 19:54:42 »
По-често предложенията на "Спаси метрото" са смислени, но това за ново скъсено трасе на "успешния" трамвай №21 кърти мивки! Види се циганите ще генерират голям (безплатен) трафик :))

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1494 on: 14.03.2017, 20:37:40 »
По-често предложенията на "Спаси метрото" са смислени, но това за ново скъсено трасе на "успешния" трамвай №21 кърти мивки! Види се циганите ще генерират голям (безплатен) трафик :))
Не знам за това тяхно становище, но като живеещ в Дружба-2 точно на трасето на ТМ23 подкрепям тезата, че той трябва да е до ухо Гео Милев, а разписанието да се затегне, колкото може с текущия ПС, защото в момента се влачат трамваите. След Гео Милев се дублира с 20, по-късно и с 22, което е безсмислен пробег и интервалът става прекалено голям. По-добре да е с по-къс маршрут, но на интервал 15-20 минути максимум. Тезата, че няма достатъчен пътникопоток за такива интервали ще я оборя с това, че повече хора биха използвали ТМ23, ако не е на 40-50 минути. Извинявам се, че мнението ми е извън темата.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1495 on: 14.03.2017, 22:06:24 »
или които и да сте там, що един път не сте отишли вие на едно такова събитие, да си изложите тезите и да влезете в диалог.

Ходили сме и диалог няма там. Не можеш да вземеш думата от разни като тях. Специалист до специалиста се наредили, спускат отгоре готови решения за градския транспорт в квартали, в които крака им не е стъпвал. Иначе хепънингите си ги правят из Лозенец, откъдето са родом и раздават безплатни карти за градския транспорт на лотарии за да прикоткват "фенове". Друго няма какво да се каже, мисля че с това се изчерпва картинката.

Мисля, че правилата на форума забраняват обидите...

Правилата не важат за всички по равно. Питай в другия форум как стоят нещата.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1496 on: 14.03.2017, 23:11:55 »
Чакай, чакай малко. След като даваш изказване на обща основа - ходили сме - обоснови се. Дата и час. Аз, като страничен наблюдател, не вярвам на одобни изказвания без да е фактически обосновано. Не си могъл да вземеш думата - ето сега я вземи. Назови конкретна дата и час, когато си бил заедно с Гергин, Христо, Борис или който и да е от Спаси София и не си могъл да вземеш думата от тях.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1497 on: 15.03.2017, 00:50:59 »
Гергине, в момента ти ставаш агресивен. Другата страна има зададен конкретен въпрос и трябва да отговори. Ако не го направи, всеки може да си извади изводите. Невинен до доказване на противното. Но твоите нападки не принадлежат на добрия тон и не помагат на ситуацията, независимо кой е прав.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1498 on: 15.03.2017, 01:10:24 »
Правилата не важат за всички по равно. Питай в другия форум как стоят нещата.

Правилата на форума важат за всички и не е допустимо за никого да отправя обидни квалификации.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1499 on: 15.03.2017, 08:17:27 »
Не съм съгласен с предложението на „Спаси София“. Много станции, малко разстояние и е пълно убийство за редица наземни линии, които в момента са непълноценни с големите си интервали, но ако те се нормализират биха били изключително ефективни. Звучи ми като план за унищожаване на наземния транспорт, а не като план за изграждане на правилно-функционираща транспортна система и съм много изненадан, защото всъщност предложенията на „Спаси София“ не са толкова лоши. Изпълнението на такова предложение действително превръща метрото в неметро, а в някаква форма на наземен транспорт, който няма да е нито наземен транспорт, нито метро, нито класически трамвай.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!