3 линии с по две разклонения в двете посоки е оптималното решение за София, която има малко централно ядро, съотнесено към площта на агломерацията. Просто няма накъде да се навре четвърти диаметър, който да има общи метростанции с останалите. Евентуално лъч от Лъвов мост или Подуене към Орландовци, Бенковски (разбира се, в далечна перспектива, ако и когато градът тръгне нататък).
Вторият лъч на Линия 3 трябва да поеме разрастването на града в югоизточна посока, след като Линия 1 се насочи далеч на юг към ръба на Софийското поле, а северният ѝ лъч пресече югоизточната жилищна и стопанска зона по късата ѝ страна. В това отношение може би Цветан Лазаров щеше да е по-добра ос от Цариградско шосе. Все пак следва да се отчете, че целта на метрото не е да се свърже Орлов мост с The Mall, а да се отвори бъдеща перспектива на изток - към ИЕЦ, Горубляне, Врана... Не е изключено след The Mall насоката да е възлова МС Дружба с Линия 1. В интерес на истината нека отбележим, че The Mall не е просто магазин, а доста сериозен бизнес квартал (че и малко жилищен). Това, че автобус стига по-бързо от The Mall до Орлов мост нищо не значи - Орлов мост не е точка, в която живеят всички софиянци, а просто възлова точка. С метро от The Mall ще се стига по-бързо до НДК, Красно село, Овча купел и т.н.