Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574180 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #160 on: 15.02.2009, 20:53:11 »
Ако се построи инфраструктурата на класическо метро с първоначалния маршрут и файтони да пуснат, тояФорум няма да роптае, защото е направено както трябва. Тук не става дума за състава, който ще се движи в тези тунели, а за това, че трасето бидейки "трамвайно" няма да е автономно. Цар Борис III се пресича от 9 главни пътни артерии в зоната на припокриване, следователно товеа "автономно" трасе трябва или да подксча на естекада и да трещи току-пред прозорците на офис и жилищното застрояване в района, или да се гмурка под земята, за ужас на пътниците цели 9 пъти само в първата половина от маршрута си. Ако се изгради като класическо изцяло подземно метро в гъстото застрояване може да се направи една естекада към Витоша, от гледна точка на проектите за възстановяване на Княжевският вход към планината. Но подобна глупост като трамвайно трасе, трещящо и пуфтящо до, над и около вече гъстото застрояване по линията на булеварда няма да донесе до разтоварване на трафика, тъй като няма да има възможност да се увеличи габарита на булеварда, докато класческото метро предлага възможност сегашното локално и трамвайно трасе да се присъединят към зелен щит откъм южната страна, който да допринесе и за намаляване на шумовите замърсители.
Ако инфраструктурата на бъдещата линия се изпълни като класическо метро по нея спокойно може да се движи от трамвай, през кучешки вряг до гондола, но е важно, че така изпълнена възможностите за облагородяване на района се увеличават значително от колкото тези, предложени от най-дългото влакче на ужасите в страната с капацитет няколко хиляди туристи на час...
« Last Edit: 15.02.2009, 20:56:26 by boleroto »

Offline michel

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #161 on: 15.02.2009, 20:54:23 »
А станциите обаче няма да са никак удобни.Ако се направи втория вариант с метрото.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #162 on: 15.02.2009, 20:55:55 »
София е земетръсна зона и се очаква някои станции да не издържат при някое по-силно земетресение и не ми се мисли какво ще стане с хората в метрото...  :D
И София едва ли ще расте още много на население защото хората предпочитат да избягат в чужбина вместо да седят в България.
Хората издбягаха от злобата в чужбина. :P
Естествено метрото е съобразено с това !!! И по проект спирките са по-малко и по-неудобни при варианта с трамвая !

@Пет: Абсолютно неправилно го наричаш С-бан.Понятията са коренно различни и е неправилно.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #163 on: 15.02.2009, 20:57:05 »
Колеги , мисля че е безсмислено да се спори michel ! Много пъти сме дискутирали тази тема и каквото и да сме казвали винаги сме стигали до извода , че наи-добре ще е да класическо метро ! Но според мене ако се избере нов главен архитект ще се върне класическият МД3 :)

Offline michel

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #164 on: 15.02.2009, 20:57:25 »
...докато класческото метро предлага възможност сегашното локално и трамвайно трасе да се присъединят към зелен щит откъм южната страна на булеварда...

Винаги съм смятал, че е по-удачно трасето да се измести от другата страна на Борис Трети.

Аз съм ЗА класическо метро, обаче ТВЪРДО ПРОТИВ вагони от бивши соц републики!
А в софийското метро за съжаление са точно такива.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #165 on: 15.02.2009, 21:00:05 »
Естествено метрото е съобразено с това !!! И по проект спирките са по-малко и по-неудобни при варианта с трамвая !

@Пет: Абсолютно неправилно го наричаш С-бан.Понятията са коренно различни и е неправилно.

И по линия на каква логика се стига до извода, че новопояявилия се проект за скоростен трамвай е с по-удобно разположени спирки?
В частта си по Цар Борис III спирките и на двата пеокта съвпадат напълно...

Offline michel

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #166 on: 15.02.2009, 21:01:02 »
Трамвай или метро, считам, че трасето по Борис III ако остане наземно в някои чясти трябва да е от другата страна.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #167 on: 15.02.2009, 21:02:04 »
Да , но като гледах репортажите днес по преспективната карта на метрото си лежи класическият МД3 , а не скоростният трамваи . Схемата е точно както в саита на Метрополитен ;) А дано да са си избили тази безумна идея за скоростният !

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #168 on: 15.02.2009, 21:03:26 »
Винаги съм смятал, че е по-удачно трасето да се измести от другата страна на Борис Трети.

Аз съм ЗА класическо метро, обаче ТВЪРДО ПРОТИВ вагони от бивши соц републики!
А в софийското метро за съжаление са точно такива.

Има ли значение ако е класическо в коя част от булеварда ще е позиционирано трасето?
Това е плюса на класическото метро - под земята е и отгоре имаш свободата да разполагаш с пространството. Пример за това, какво ще представлява Цар Борис III ако се осъществи трамвая е естекадата на КАТ, нейните габарити са 13,5 метра на макссимум 8-9 метра, зависи от ъгъла на изкачане. Представете си такава естекада забита на 3 метра от сградите на булеварда.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #169 on: 15.02.2009, 21:06:00 »
Плюс това ако трасето е подземно ще могат да се направят и буферни подземни паркинги до някои от станциите , ще може и самият булевард да се разшири ;)

Offline michel

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #170 on: 15.02.2009, 21:06:07 »
Гадното е, че метрото ще улесни тези, които сега използват ГТ, обаче онези с колите ще продължат да си ги карат и да мърсят въздуха.
Нима мислите.Че ще заменят колите с метро? На мен ми се струва тъпо да караш кола в тази задръствания.Още повеч при условие че няма къде да я паркираш.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #171 on: 15.02.2009, 21:08:39 »
Гадното е, че метрото ще улесни тези, които сега използват ГТ, обаче онези с колите ще продължат да си ги карат и да мърсят въздуха.
Голям еколог си :) Да , но аз ако живея на Борис и знам , че до блока ми има метростанция ще предпочета метрото , пред личния си автомобил ! И честно да ти кажа доводите които изтъкваш са безсмислени , така че недеи да спориш с нас ! Ти ако дадеш 1 довот против метрото , ние ще ти дадеме 10 за него ! Откажи се  :arrow:

Offline michel

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #172 on: 15.02.2009, 21:10:05 »
Не съм против метрото, а против руските кочини вагончета.
Що не се вземат като лондонските например или не сме дорасли?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #173 on: 15.02.2009, 21:12:01 »
Автоматиката на първи и втори диаметър е руска.. до трети може и да изградят друга система, за която да са необходими и други състави. Обсъждането а съставите на МД3 е леко като "Рибата в морето..."

Offline michel

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #174 on: 15.02.2009, 21:14:21 »
Ок. Разбрахме се. Така или иначе ми е все едно. Не живея в центъра.
Нито харесвам да ходя там. Просто ме дразни как всички са за закриването на трамваите.
Ако може никъде да няма трамваи така ли? Щото ако метрото се разрастне защо са ни трамваи?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #175 on: 15.02.2009, 21:18:00 »
Аз пък не мога да разбера какво не ви харесва-ако трасето е 100% автономно, има тунели под големите кръстовища и под част от центъра, какво лошо има да е трамвай? Нали скоростта на движение ще е същата, представете си например от хърватските трамваи, движещи се с над 70 км/час. Освен това ще е по-удобно за хората-повече спирки, които ще обхващат повече места и по-възлови места, няма да се слиза в станции...
Имаш си право на мнение...
Ако мислиш, че трасето на т.н. "скоростен трамвай" е напълно автономно, както го наричаш - много се лъжеш!
Въобще аргументите в полза на метротрасе в сравнение с трамвай не се нуждаят от пропагандиране.
Още по-абсурдна, пък е замяната на метротрасе с трамвай???
Но, както казах, щом смяташ така - твое мнение. 8)
Е, ако във варианта с трамвая трасето не е 100% автономно това е друго нещо вече. Обаче все си мисля, че може и в сегашният си вид да се преустрои, като при всяко пресичане по Цар Борис ІІІ релсовият път се вкара в подлез или където е невъзможно-по надлез. Значи съгласен съм на варианта за диаметър с трамваи, ако е 100% автономен, защото тогава наистина не виждам каква разлика ще има, особено ако скоростта е същата. Иначе повече ще ми харесва ж.п.трасето да си е надземно, както е сега до булеварда-някакви по-красиво е, а пък има и хубава гледка. Около трасето може да се посадят дървета и ще стане много красиво. От другата страна на булеварда, около велосипедната алея също могат да се насадят два реда дървета и ще стане много красиво-булевард с паваж в зелен тунел, а от едната му страна в зелен тунел ж.п.трасе(за метро или за трамвай), от другата страна в зелен тунел велосипедна и пешеходна алея за разходки. Също така, трябва да има и автономна бус-лента за автобуси 260 и 63, около която също може да се посадят дървета.
А булеварда не трябва да се разширява-твърдо съм против. По-добре да бъде в зеленина. Все пак хората трябва да се откажат от личните си автомобили. Разширяването му ще е предпоставка за повече ползване на лични автомобили. Просто колкото се може повече хора да започнат да ползват градски транспорт.
« Last Edit: 15.02.2009, 21:48:53 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #176 on: 15.02.2009, 21:41:06 »
Иначе повече ще ми харесва ж.п.трасето да си е надземно, както е сега до булеварда-някакви по-красиво е, а пък има и хубава гледка...
Да, де , нали за това говорим :
Ако е надземно, тогава вече е леко метро, извънуличен транспорт, изцяло автономен и т.н.
Ако му върнат и класическото трасе през СУ и НДК, никой няма да има нещо против.
Вече ще става дума за метро, просто по-изгодно строителство... Не знам само шума какъв ще е за околното пространство, и експлоатационната цена - все пак е открито трасе?
Но ще запази високата си превозвателна способност, няма да пречи на уличното движение ... и както казваш ти - около него улиците могат да се облагородят.
« Last Edit: 15.02.2009, 21:46:07 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #177 on: 15.02.2009, 21:53:51 »
Около трасето може да се посадят дървета и ще стане много красиво. От другата страна на булеварда, около велосипедната алея също могат да се насадят два реда дървета и ще стане много красиво-булевард с паваж в зелен тунел, а от едната му страна в зелен тунел ж.п.трасе(за метро или за трамвай), от другата страна в зелен тунел велосипедна и пешеходна алея за разходки. Също така, трябва да има и автономна бус-лента за автобуси 260 и 63, около която също може да се посадят дървета.

Добавяш две зелени ленти, бус-лента и ж.п. трасе... и искаш да не се увеличава габарита? Това е невъзможно, без да събориш сегашната първа линия сгради, в огромния си процент, които сега се строят или са завършени преди година-две максимум.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #178 on: 15.02.2009, 22:01:58 »
Според мен има място-бус лентата да бъде на мястото на сегашното западно локално, след съвсем малко разширяване на локалното ще има място спокойно да се разминат два рейса. Дърветата ще бъдат общо 6 реда-от двете страни на ж.п.трасето, от двете страни на пешеходната(велосипедна) алея и около бус лентата. Така ще стане много красиво.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #179 on: 15.02.2009, 22:08:36 »
Според мен има място-бус лентата да бъде на мястото на сегашното западно локално, след съвсем малко разширяване на локалното ще има място спокойно да се разминат два рейса. Дърветата ще бъдат общо 6 реда-от двете страни на ж.п.трасето, от двете страни на пешеходната(велосипедна) алея и около бус лентата. Така ще стане много красиво.

А не може ли без автобуси? И без надземно трасе. Отгоре да останат само 2 ленти за движение на коли, по една във всяка посока, две велисопедни алеи и повече дървета.