Ето какво имам предвид. Да не забравяме и, че ако имаме естекадни участъци в надземния вариант всички зелени площи между естекадата и сградите не могат да съществуват.
Давам ви пример със станцията до Пирогов.
#В проекта на Диков "скоростният трамвай" трябва да излиза над земята някъде тук, освен ако не направи тази каскада на мястото на Руски паметник. И така - да предположим, че тунела свършва през МО, респективно акустиката от съставите излизаши и влизащи в тунела ще държи в будно състояние офисдии, живущи и клиенти в околните сгради, а за лекарите и пациентите на Пирогов да не говорим. Станцията в този случай трябва да е изнесена по-далеч от кръстовището, за да се обезпечи изкачването до ниво терен. Не знам как го мислят - топла връзка с околните сгради или станцията съвсем да скрие гледката от прозорците им ( както блока до/върху Въртопо). Със зелени отенъци е отбелазано общото количество пространство, което може спокойно да се отдели за зелен пояс около булеварда.
# Във варианта на Метрополитен виждаме, че има възможност станцията да е в максимална близост до кръстовището, Пирогов, МО, хотел Шипка и новопостроените бизнес сгради без да нарушава спокойствието на работещите и живущите в квартала, както и без да причинява трайни увреждания в нервните системи на пациентите на болницата. В зелено пак е показано приблизителното количество терени, които могат да се отделят за зелени площи, като от тази площ е добавено и локалното платно, което и в този момент е тясно и действа само и единствено еднопосочно.
Вариантът на Метрополитен дава възможността бул. Цар Борис III да се превърне в основна артерия без да му се орязва от габарита, тъй като след един основен ремонт на локалните, линиите на автобусите могат да се прокарат и в локалните, където ще обслужват пътниците не по-зле, отколкото на главните платна.
За информация, нивата на звуково замърсяване от автобус (говоря за нормален автобус, не Икарус или някой друг тараляшник) са в пъти по-ниски от колкото тези, които ще генерира надземно или наземно трасе, което и сменя вертикалното си заложение (акустика, резонанс и т.н., всички знаем каква тишина и спокойствие е в тунела на НДК в пиков час)...