Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574189 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #180 on: 15.02.2009, 22:11:07 »
Има си изисквания за минимални отстояния, ширина на зелената ивица, отстояния до бордюрите...

А и Иво, не е ли лудост да опитваш да сложиш знак за равенство между метро и трамвай !? Не случайно ги има и двете системи и ако беше все тая, щяха да се правят само от по-евтините трамвай, а никой нямаше да хвърля пари за безмислено метро. Естествено не може и да се говори за еднакъв капацитет на пътникопотока и еднакви скорости...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #181 on: 15.02.2009, 22:16:48 »
Според мен има място-бус лентата да бъде на мястото на сегашното западно локално, след съвсем малко разширяване на локалното ще има място спокойно да се разминат два рейса. Дърветата ще бъдат общо 6 реда-от двете страни на ж.п.трасето, от двете страни на пешеходната(велосипедна) алея и около бус лентата. Така ще стане много красиво.
Има ли?
Да видим. Взимаме част от профила на булеварда... и го налагаме до това което ти предлагаш.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #182 on: 15.02.2009, 22:19:56 »
Да, метрото може да превози много повече пътници от трамвая, но при 100% автономно трасе трамвая може да се движи със същата скорост.
Иначе за автобусите-разбира се че трябва да ги има по Цар Борис ІІІ, защото обслужват Горна Баня и Бояна. Даже след построяването на трамвайният/метро диаметъра, може автобусите да не спират никъде по Цар Борис ІІІ, само на Красно Село да спират, защото е възлова спирка, ще се прави и връзка с метрото/трамвая. Така жителите на двата квартала ще имат експресна връска с центъра с района на петте кьошета и НДК по автономните бус-ленти и връзка с метрото/трамвая. Но май още е твърде рано да говорим и за довозващият транспорт и за връзките около ІІІ диаметър.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #183 on: 15.02.2009, 22:22:17 »
Ако ще е така е по-добре 260 и 63 да се откъснат до дестинация център, да правят връзката с метрото на Овча купел, която предлага транспортна връзка с Надеждите и да отиват към Малинова долина и Хладилника, вместо само да заемат място по булеварда, дублирайки се с метрото.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #184 on: 15.02.2009, 22:25:54 »
Според мен има място-бус лентата да бъде на мястото на сегашното западно локално, след съвсем малко разширяване на локалното ще има място спокойно да се разминат два рейса. Дърветата ще бъдат общо 6 реда-от двете страни на ж.п.трасето, от двете страни на пешеходната(велосипедна) алея и около бус лентата. Така ще стане много красиво.
Има ли?
Да видим. Взимаме част от профила на булеварда... и го налагаме до това което ти предлагаш.
Обаче на тази снимка си увеличил габарита на пътното платно и на ж.п.трасето. Ж.п.трасето и сега си има габарит за нормално междурелсие,има място и за дървета на мястото на сегашните храсти, пътните платна си остават в габарита, както са и сега, единствено западното локално ще се разшири за автономна двупосочна бус-лента, но пак място има.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #185 on: 15.02.2009, 23:25:58 »
И преди бях питал това - кому е нужно върху една пътна артерия да се изсипват какви ли не трасета: трамвайни/метро, велосипедни, пътни платна за автомобили, автономни платна за автобуси, тротоари, велоалеи, ивици с дървета... Нещо изпуснах ли? Вместо да се вкара трамвай/метро изцяло, подчертавам ИЗЦЯЛО, под земята и по този начин да се освободят 10-15 метра от платното за неговото облагородяване, било чрез просторни тротоари, било чрез озеленяване или както се сетите там!? И при едно запазване на класическото трасе на МД3 (Княжево - Пирогов - 5-те кьошета - Попа - СУ...) дори няма да има необходимост от автобуси по 'Цар Борис III', тъй като маршрутът им би дублирал този на метрото и съответно маршрутите на 260 и автобусът от 'Бояна' могат да се трансформират просто в довозващи до метрото (дори могат да се обединят в една линия: Горна баня - Бояна). Така освен от железопътен транспорт, булевард "Цар Борис III' би се освободил и от автобусния такъв, и би останал напълно за автомобилите. И при реконструкция на платната, но без тяхното увеличаване (да останат както са сега: по две в посока + локално), който иска метро - добре, който иска кола, трафикът би бил облекчен, като за влизане в зона център да си плаща.
« Last Edit: 15.02.2009, 23:28:03 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline michel

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #186 on: 15.02.2009, 23:34:53 »
Само се надявам трамвай 22 да не отпадне. Той за сега добре обслужва североизточните части.
Питайте хората от "Сухата река". Никой не е заприпадал за метро.
« Last Edit: 15.02.2009, 23:53:22 by michel »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #187 on: 15.02.2009, 23:52:22 »
Обаче на тази снимка си увеличил габарита на пътното платно и на ж.п.трасето. Ж.п.трасето и сега си има габарит за нормално междурелсие,има място и за дървета на мястото на сегашните храсти, пътните платна си остават в габарита, както са и сега, единствено западното локално ще се разшири за автономна двупосочна бус-лента, но пак място има.

А къде ще поместиш наземните станции, вестибюлите, касовите им зала, подлезите - ще режеш периодично от широчината на булеварда, за да облужиш станциите? В момента трасето там има габарит, достатъчен за трамвайно трасе, но за метротрасе трябва по-голям габарит. Според Google Earth габарита на сегашното трасе е 9 метра, а за метро ти трябват 13, за да се облужва преход естекада, тунел и обратното; добави по 2 от всяка страна за да вместиш в тоталния габарит и станциите и трасето ти става 17 метра... имаш липса от 9 метра тук... Отделно сложи място за да вместиш и дърветата ако ще е на естекада... и се оказва, че за стане товаще са ти необходими размерите на целия профил на булеварда само за метрото, а какво остава за лентите, локалните, бус лентата и допълнителните предложени линии дървета?
Нямам абсолютно нищо против булеварда да е зелен, нищо против нямам да е удавен в зеленина и според мен така трябва да се направи целия град, но когато имаш наземно трасе, което функционира на 12 часов режим трябва да помислиш и друго - дърветата растат накъдето искат, не се ъобразяват с представите и намеренията на хората и ако наредиш дървета около наземно трасе без необходимото сервизно разстояние те ще порастнат така, както порастват дървеата около ж.п. линиите... опитвал ли си се да пътуваш с глава извън прозореца по линията София- Септември? Повярвай ми, след третата акация в носа ти се отказваш съвсем. Нито е ползено за съставите, нито и за самите дървета да са наблъскани до подобно трасе. Ако то е подземно обаче картинката става съвсем друга - ще има място не само за зелени пояси около булеварда, но и за нормална пешеходна и велозона по цялата му дължина, да не говорим, че още от сега си представям, ако се направи с малко повече въображение, как хубаво ще седят наземни павильони за входове на станциите, насредата на зелена градинка, на мястото на трамвайното трасе. Ще е истинска приказка и Цар Борис III ще заприлича на прекрасната алея за разходки, който е бил навремето. Извода е ясен - трасето подземно, напълно автономн, експресно, габаритие на булварда остават същите, а зелените площи увеличават общия си обем, включвайки градинки, вело алеи и какво ли още не - справка - сервитута на военната ж.п. линия в Мездра...

Offline michel

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #188 on: 15.02.2009, 23:55:43 »
Извода е ясен - трасето подземно, напълно автономн, експресно, габаритие на булварда остават същите, а зелените площи увеличават общия си обем, включвайки градинки, вело алеи и какво ли още не - справка - сервитута на военната ж.п. линия в Мездра...

И ТМ трасето отпада, като на негово място правят още една лента и един ред дървета? Мисля, че е логично...

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #189 on: 16.02.2009, 00:00:57 »
     Точно така Bolero, много точно описваш нещата и съм напълно съгласен с тебе. Какво повече да добавя за Метродиаметър 3. Изчетох всичките ти мнения за МД 3 - много точно и упорито защитаваш тезата си. Остава само да се молим всичко да стане така !!! :D

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #190 on: 16.02.2009, 00:45:15 »
Ето какво имам предвид. Да не забравяме и, че ако имаме естекадни участъци в надземния вариант всички зелени площи между естекадата и сградите не могат да съществуват.
Давам ви пример със станцията до Пирогов.

#В проекта на Диков "скоростният трамвай" трябва да излиза над земята някъде тук, освен ако не направи тази каскада на мястото на Руски паметник. И така - да предположим, че тунела свършва през МО, респективно акустиката от съставите излизаши и влизащи в тунела ще държи в будно състояние офисдии, живущи и клиенти в околните сгради, а за лекарите и пациентите на Пирогов да не говорим. Станцията в този случай трябва да е изнесена по-далеч от кръстовището, за да се обезпечи изкачването до ниво терен. Не знам как го мислят - топла връзка с околните сгради или станцията съвсем да скрие гледката от прозорците им ( както блока до/върху Въртопо). Със зелени отенъци е отбелазано общото количество пространство, което може спокойно да се отдели за зелен пояс около булеварда.

# Във варианта на Метрополитен виждаме, че има възможност станцията да е в максимална близост до кръстовището, Пирогов, МО, хотел Шипка и новопостроените бизнес сгради без да нарушава спокойствието на работещите и живущите в квартала, както и без да причинява трайни увреждания в нервните системи на пациентите на болницата. В зелено пак е показано приблизителното количество терени, които могат да се отделят за зелени площи, като от тази площ е добавено и локалното платно, което и в този момент е тясно и действа само и единствено еднопосочно.

Вариантът на Метрополитен дава възможността бул. Цар Борис III да се превърне в основна артерия без да му се орязва от габарита, тъй като след един основен ремонт на локалните, линиите на автобусите могат да се прокарат и в локалните, където ще обслужват пътниците не по-зле, отколкото на главните платна.
За информация, нивата на звуково замърсяване от автобус (говоря за нормален автобус, не Икарус или някой друг тараляшник) са в пъти по-ниски от колкото тези, които ще генерира надземно или наземно трасе, което и сменя вертикалното си заложение (акустика, резонанс и т.н., всички знаем каква тишина и спокойствие е в тунела на НДК в пиков час)...
« Last Edit: 16.02.2009, 00:48:55 by boleroto »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #191 on: 16.02.2009, 01:09:47 »
...и ако наредиш дървета около наземно трасе без необходимото сервизно разстояние те ще порастнат така, както порастват дървеата около ж.п. линиите... опитвал ли си се да пътуваш с глава извън прозореца по линията София- Септември? Повярвай ми, след третата акация в носа ти се отказваш съвсем. Нито е ползено за съставите, нито и за самите дървета да са наблъскани до подобно трасе...
Даже ми е приятно да гледам красивата природа през влака. Все пак на влаковете на метрото отваряемата част е малка, на по-новите трамваи и метровлакове стъклата са неотваряеми.

Иначе с другите работи съм съгласен. Ще ме убедиш още малко за трасето по Цар Борис ІІІ. Много добри интересни разсъждения, браво, с интерес ги прочетох.
Наистина ако ж.п.трасето е изцяло подземно могат да се направят красиви градинки отгоре, и да се засадят дървета, като самият булевард си остане с паваж 2х2 ленти с по два реда дървета отстрани ще стане много красиво, и за разходки и ще се пътува бързо.
Изниква и въпроса, къде точно ще е последната станция в Княжево и в какъв вид ще бъде там, при положение че широката част на булеварда свършва при спирка Шипка.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #192 on: 16.02.2009, 01:37:07 »
Аз лично намирам за добра идеята в Княжево последната отсечка от Н. Петков да е като естекада или поне плитко заложение, за да завърши последната спирка в павильон, който да разкрива гледка към Витоша или пък, тъй като диаметъра няма да търпи повече разширение на юг, поради терена и може да се направи така, че подземно да напусне профила на булеварда и да завърши в някаква прекрасна New age сграда, коренспондираща с планината. Ще е велико, само трябва да се измисли като хората

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #193 on: 16.02.2009, 07:58:11 »
А с такива подобни естакади и тунели няма ли да е по-скъпо, отколкото подземен тунел всъщност? Което от своя страна не означава ли, че ако ще си трошат главата, ще го правят по още по-лошия начин (с пресичания на едно ниво)? А шумовите нива, за които говорите, не гарантират ли, че няма да има спонсорство за подобен проект, тъй като доколкото знам сегашните регулации на комисията по въпроса за шумовото замъррсяване са строгички

Offline sencko

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #194 on: 16.02.2009, 10:42:54 »
Надземно няма никакъв смисъл - както и от 63 автобуса, може да се удължи 107 - Княжево - Бояна, а 260 да обръща на сегашното обръщало на 11 трамвай, което ще се освободи и от там да се прави връзка с метрото - така ще се избягва всякакъв трафик по Борис III от автобуси, дублиращи се с бъдещото метро. А сегашното трасе на трамвая може да се обособи като паркинг и парк ( както е долу между руски паметник и македония), така ще има къде да се паркира и без митичните подземни паркинги по Н-лв на час, които биха спирали всеки желаещ да ползва метрото.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #195 on: 16.02.2009, 15:04:12 »
Не мисля така. Ако се изработва подземно и по открит способ може спокойно върху метрото да се построи подземен паркинг по цялата дължина на тунела и върху станциите. Ако се остави паркирането за повърхността, целунете парковите зони за сбогом.
Системата е грешна - трябват подземни паркинги, които да са безплатни за ползване само при положение, че си си платил таксата за влизане в центъра. По този начин никой няма да роптае против таксата и против паркирането. А живущите в центъра им се издава специален стикер, който показва, че живеят в центъра и не подлежат на таксуване, но трябва да си заплащат такса за ползване на обществен паркинг, ако сградата, в която живеят няма такъв. Но това означава да се построят множество подземни или надземни паркинги.

Offline sencko

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #196 on: 16.02.2009, 17:08:32 »
безплатен подземен паркинг  срещу билет за метрото е ок - но не вярвам да стане... а по добре да има някакъв паркинк отколкото никакъв и пак всички с коли ... Иначе ако метрото е на ниво -2 а ниво -1 е примерно паркинг ще е най-добре...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #197 on: 16.02.2009, 17:31:22 »
Системата е грешна - трябват подземни паркинги, които да са безплатни за ползване само при положение, че си си платил таксата за влизане в центъра. По този начин никой няма да роптае против таксата и против паркирането. А живущите в центъра им се издава специален стикер, който показва, че живеят в центъра и не подлежат на таксуване, но трябва да си заплащат такса за ползване на обществен паркинг, ако сградата, в която живеят няма такъв. Но това означава да се построят множество подземни или надземни паркинги.
Хайде да не мешаме метрото и паркирането с таксата за влизане в центъра. Нормално е изградените подземни паркинги да са с нормална, даже в началото - ниска цена, за да добият хората навик да ги ползват. Ако ги натоварят по 2-3 лв на час, ще пустеят. Няма смисъл от това - със или без билет. Ако имаш работа около Юнак, защо да не ползваш подземния паркинг или да си в по-неизгодно положение от този, който си оставя колата там и отива до СУ?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #198 on: 16.02.2009, 17:41:07 »
Не става дума за това. Става дума, че при самото строителство на метрото може да се построят паркинги по дължината на трасето, които да обират колите, които имат намерение да паркират по тротоарите. Ако има такса за влизане в центъра с автомобил, то тогава тази такса оже да включва в себе си паркинг таксата за всички подземни паркинги, които са изградени на ключовите места (които съвпадат със станциите). По този начин, изграждайки транспортните коридори в града за пътниците се премахват колите от булевардите. Ако ти плащаш 50 лева на месец за да влизаш в центъра с колата си и после трябва да плащаш и такса за паркинг няма искаш да влизаш изобщо или ще си в постоянно нарушение. Затова според мен, паркингите, които се плануват до и около и между станциите на метрото трябва да се обвържат в еднинна система за таксуване с влизането в центъра - платил си си таксата, ползваш паркингите безплатно. МД3 предлага перфектна подобна опция - паркинг на Петте кюшета, Руски паметник, Попа, и Пирогов. Ако се изгради подобна мрежа от паркинги, обвързани с метрото, центъра може да се освободи от колите, ако таксата за влизането в центъра се въведа с условието, че всички паркинги са безплатни за тези, които са си платили. А който не е.. да си плаща по 6 лева на час за паркинг и да му взимат колата паяците непрекъснато, да видим дали ще останат коли по тротоарите и дали метрото ще се движи празно...

Offline moni9309

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #199 on: 19.02.2009, 01:42:38 »
Този Михаил, който е под номер 60, от къде знае, че хората от Сухата река не искат метро. Аз съм за класическото метро със продължения и съм се подписал ЗА МД3 под номер 45. Подземен метродиаметър 3, ако ще през голо поле да минава, аз съм за подземното метро, трябва да си останат довозващите линии 5 и 22, защото ослужват малки спирки, които метрото не може обслужва.
« Last Edit: 19.02.2009, 01:46:35 by moni9309 »