Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574132 times)

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1860 on: 31.08.2021, 11:19:52 »
Не там е работата - подценяване, надценяване. След като има изградено трамвайно трасе, винаги могат да оптимизират маршрутите, а не да се лансират абсурдни идеи метрото да дублира трамвайното трасе.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline Eliyan

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1861 on: 31.08.2021, 13:50:20 »
Никой от двата относими диаметъра не дублира трамвайното трасе, а мд 3 най-малко. Въпросът с тм 20 (който не е конкретно за тази тема) е какво в него реално може да се подобри. Но не се сещам при какви обстоятелства ще го предпочетеш пред метрото, дори да има някакво приближаване или пресичане , и точно до там да ти е крайната точка на конкретното пътуване. От Искърско шосе до Театрална би се стигало за 10-12 мин по мд 3. С ТМ 20 според разписанията на цгм- максимум до ул. Оборище. Ще го избереш ли? Или до Опълченска ще го предпочетеш вместо мд 1? Едва ли. Трамваят просто стига до и минава през различни места, за тях е нужен, но нищо общо с алтернатива на метрото.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1862 on: 02.09.2021, 11:10:01 »
Направо да демонтираме трасето след обръщалото в Гео Милев и да се върнем на старото обръщало. И да пуснем М3 та квартал Дружба, който не е нито на първо нито на второ място по население, да има метростанции в изобилие.
Съгласен съм че това разклонение най-много до Шипченския да го докарат, пък Арена Армеец е на две крачки. Ако обаче има дилема по Цариградско ли да мине или по Асен Йорданов, за мен единственият приемлив вариант е Цариградско.

Между другото, веднъж съм пътувал с ТМ20 от Опълченска до спирка Коперник в Гео Милев и не съжалих че се качих на Опълченска. На Сердика щях да ходя не знам къде си. В интерес на истината доста бързо стигнах.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline Eliyan

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1863 on: 02.09.2021, 11:54:02 »
Ето за такива случаи ТМ 20 е чудесен. Коперник е далеч от всякакво метро. За мен разклонението на мд 3 към Слатина е поначало спорно и от крайната му точка решаващо зависи доколко би било смислено.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1864 on: 02.09.2021, 11:56:15 »
Никой от двата относими диаметъра не дублира трамвайното трасе, а мд 3 най-малко. Въпросът с тм 20 (който не е конкретно за тази тема) е какво в него реално може да се подобри. Но не се сещам при какви обстоятелства ще го предпочетеш пред метрото, дори да има някакво приближаване или пресичане , и точно до там да ти е крайната точка на конкретното пътуване. От Искърско шосе до Театрална би се стигало за 10-12 мин по мд 3. С ТМ 20 според разписанията на цгм- максимум до ул. Оборище. Ще го избереш ли? Или до Опълченска ще го предпочетеш вместо мд 1? Едва ли. Трамваят просто стига до и минава през различни места, за тях е нужен, но нищо общо с алтернатива на метрото.

Сравенение между тм20 и метрото е сравнение между ябълки и круши - и двете са релсов транспорт, но единия е наземен, а другия подземен, спирките на първия са през 350-450 метра, а на метрото през 800-1100 метра. Оптималният вариант е да същестуват и двете и на 3-4 места да имат пресечни точки с удобни възлови станции за прекачване с къси пешеходни разстояния. Така и двете оправдават същестуването си. Още по-добре е ако тм20 има изцяло автономно трасе, което не е невъзможно да се постигне.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1865 on: 02.09.2021, 12:53:10 »
За мен философията на свързването на маршрутите на ГТ трябва да е следната:
Метрото и няколко скоростни линии (дали ще са трамвайни или не е въпрос на организация), осигуряват радиалните превози от центъра към кварталите.
Автобуси, тролейбуси и трамваи осигуряват тангенциалните превози и са обвързани с радиалните скоростни линии.

На основата на тази философия не е необходимо да съществуват дублиращи се радиални превози. Единствено необходимо е да има удобни връзки между радиуси и тангенти.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1866 on: 02.09.2021, 13:49:56 »

Автобуси, тролейбуси и трамваи осигуряват тангенциалните превози и са обвързани с радиалните скоростни линии.


Трудна работа при положение че основни тангентни булеварди в града не са все още изградени изцяло.

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1867 on: 02.09.2021, 21:30:53 »
Аз пък не мога да разбера какво е това желание да се прокопае под цяла София (не съм специалист, но до колко е и разумно от гледна точка на самите земни слоеве, подпочвени води и т.н.). В момента няма наземна линия, която да изнемогва от пътници, за да се заменя или допълва от метро. На този етап е напълно достатъчно развита метромрежата, за да покрие най-натоварените райони на града.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1868 on: 03.09.2021, 15:57:03 »
Аз пък не мога да разбера какво е това желание да се прокопае под цяла София (не съм специалист, но до колко е и разумно от гледна точка на самите земни слоеве, подпочвени води и т.н.). В момента няма наземна линия, която да изнемогва от пътници, за да се заменя или допълва от метро. На този етап е напълно достатъчно развита метромрежата, за да покрие най-натоварените райони на града.

Напълно съм съгласен. Оттук нататък вложенията трябва да са повече в "софтуер", отколкото в "хардуер". В смисъл че трябва да се оптимизират маршрутите, да се оправи таксуването, да се напаснат интервалите на наземния транспорт, да се пригодят спирки, повдигнат/свалят бордюри и като цяло да се ускори наземния транспорт.
Най-голямата инфраструктурна инвестиция, която не търпи отлагане е трамвая по Каблешков, но за него ще има още някое десетилетие да си мечтаем.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1869 on: 07.09.2021, 13:33:24 »
Така е. Трябва да се мисли за "софтуера" на трасето до Дружба, вместо измислици за метротрасе което да дублира трамвая. По принцип, трамвайното трасе не е чак толкова натоварено, само 2 маршрута като вторият може евентуално да се увеличи до Младост 3. Проблемът е че трасето не е оградено като това по бул.България, колите непрекъснато налазват релсите, всички автомобилисти го правим :D
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1870 on: 10.09.2021, 14:41:30 »
А за мен най логичното продължение на МД3 след Слатина, нито е Цариградско, ниро Дружба а Студентски град. Това е много по добра метровръзка за Студентски град от измисленото продължение на МД2. Първо защото ще идва до Центъра а не от обратноата посока и ще съзаде важни връзки освен чисто студентската СУ- Студентски град, така и с други учебни университети като УАСГ и НБУ със Студетнски град. Метрото по Цариградско е най абсурдния вариант как от Окръжна Блоница вместо да хванеш автобус ще обикаляш с метро с 6 спирки и ще стигнеш два пъти два пъти по бавно. За Дружба може би има повее смисъл но все пак Дружба има метро, а за Младост дето има 5 метростанции да построим шеста и то в район с много добра транспортна обезпеченост си е гнусен лобизъм. и за мен след Арена Армеец може продължи по Г. М. Димитров към Студетнски град.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1871 on: 14.09.2021, 21:04:17 »
Кой пък ще пътува до Студентски град през Слатина? Не че изобщо няма пътници, но трябва да се търси по-рационална връзка. Освен това попада в обсега на Г.М.Димитров и Мусагеница. М2 може да осигури същите връзки между различни вузове, ако има станция до УНСС. Доколкото знам в проекта има предвидена такава.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1872 on: 15.09.2021, 08:44:03 »

Напълно съм съгласен. Оттук нататък вложенията трябва да са повече в "софтуер", отколкото в "хардуер". В смисъл че трябва да се оптимизират маршрутите, да се оправи таксуването, да се напаснат интервалите на наземния транспорт, да се пригодят спирки, повдигнат/свалят бордюри и като цяло да се ускори наземния транспорт.

За да стане това нещо, трябва на МГТ да се гледа като едно цяло и да се оттърсят всички в екипа на софтуера от личните си пристрастия - към метро, към трамваи, към автобуси, към автомобили, към велосипеди - към всичко и да интегрират всичко заедно с взаимовръзките им. Не казвам, че е лесно, но имам чуството, че особено при М3 нещата са само на фенска гледна точка (да го има). Както примерно са немалко от трамваините любители тука.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1873 on: 15.09.2021, 13:14:01 »
Тук масово сме любители (по модерному - фенове), макар че има заблудили се с претенции за повече... Лошото е, че и в общината са "любители", които си осребряват игричките, дето правят на гърба ни. Много неща ттябвя да се преосмислят и направят по темата градска мобилност, но нищо от това генералното не се случва. Онщо взето споровете и в общината и във форума са тип с каква кръпка - розова или синя да закърпим лятната тениска, че да ни е топло, като си я носим цяла зима....  :help:

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1874 on: 23.09.2021, 11:05:33 »
Кой пък ще пътува до Студентски град през Слатина? Не че изобщо няма пътници, но трябва да се търси по-рационална връзка. Освен това попада в обсега на Г.М.Димитров и Мусагеница. М2 може да осигури същите връзки между различни вузове, ако има станция до УНСС. Доколкото знам в проекта има предвидена такава.
Само че от станцията на УНСС вместо към центъра тръгва на север към зимния дворец , оттам отива до Хладиника после след като стигне до НДК тряябва да се прекачиш на трети метородиаметър, тая обиколка е дост по голяма и за тези от Студентски град още по незиползваема според проекта за разширение на втори метродиаметър.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1875 on: 27.09.2021, 10:52:57 »
Кой пък ще пътува до Студентски град през Слатина? Не че изобщо няма пътници, но трябва да се търси по-рационална връзка. Освен това попада в обсега на Г.М.Димитров и Мусагеница. М2 може да осигури същите връзки между различни вузове, ако има станция до УНСС. Доколкото знам в проекта има предвидена такава.
Само че от станцията на УНСС вместо към центъра тръгва на север към зимния дворец , оттам отива до Хладиника после след като стигне до НДК тряябва да се прекачиш на трети метородиаметър, тая обиколка е дост по голяма и за тези от Студентски град още по незиползваема според проекта за разширение на втори метродиаметър.

Според мен (голям експерт съм Ас :) ) най-добрият вариант за обслужване на Щутгарт е нова трамвайна линия, тръгваща от Малинова долина, по Стефан Младенов, през парка, Никола Габровски и оттам връзваща се по кръговия трамвай по ГМ Димитров до 4ти км на Цариградско, Арена Армеец и колелото на Гео Милев, примерно. Това би била допълваща линия кръговия трамвай, тръгващ от Константин Величков, през Овча купел, Тодор Каблешков, зоологическата и ГМ Димитров

Такъв вариант прави бърз, наземен довозващ транспорт с голям капациет до ГМ Димитров, откъдето се стига до ректората, като покрива и комплекса на БАН и СУ на 4ти км. С такава връзка отпада напълно необходимостта от 280. Това евентуално може да замести и 94, защото метрото покрива УАСГ и ректората. Кампус Лозенец на СУ се покрива от 102.

Негативите на този вариант са че М1 се товари още повече.
Позитивите - в пъти по-евтино от метро, създава значително повече връзки и с 1 трамвай се заместват 2 автобусни линии.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1876 on: 27.09.2021, 12:09:47 »
Е, ти искаш някой да мисли, да прави разчети, да следи пътникопотоци, да разчертава схеми, да координира различни структури за да предложи такова решение, пък заплатката и така си тече без да се мори.
М/д, при такава линия не съм убеден, че ще излезе много по-евтино от метрото заради отчуждаванията най-вече в споменатите райони.
Лошото е, че М1 е доста натоварено в определени моменти и не знам доколко би могло да поема рационално повече хора (каквито безспорно биха се появили там при предложената връзка).

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1877 on: 27.09.2021, 12:42:44 »
Кой пък ще пътува до Студентски град през Слатина? Не че изобщо няма пътници, но трябва да се търси по-рационална връзка. Освен това попада в обсега на Г.М.Димитров и Мусагеница. М2 може да осигури същите връзки между различни вузове, ако има станция до УНСС. Доколкото знам в проекта има предвидена такава.
Само че от станцията на УНСС вместо към центъра тръгва на север към зимния дворец , оттам отива до Хладиника после след като стигне до НДК тряябва да се прекачиш на трети метородиаметър, тая обиколка е дост по голяма и за тези от Студентски град още по незиползваема според проекта за разширение на втори метродиаметър.

Според мен (голям експерт съм Ас :) ) най-добрият вариант за обслужване на Щутгарт е нова трамвайна линия, тръгваща от Малинова долина, по Стефан Младенов, през парка, Никола Габровски и оттам връзваща се по кръговия трамвай по ГМ Димитров до 4ти км на Цариградско, Арена Армеец и колелото на Гео Милев, примерно. Това би била допълваща линия кръговия трамвай, тръгващ от Константин Величков, през Овча купел, Тодор Каблешков, зоологическата и ГМ Димитров

Такъв вариант прави бърз, наземен довозващ транспорт с голям капациет до ГМ Димитров, откъдето се стига до ректората, като покрива и комплекса на БАН и СУ на 4ти км. С такава връзка отпада напълно необходимостта от 280. Това евентуално може да замести и 94, защото метрото покрива УАСГ и ректората. Кампус Лозенец на СУ се покрива от 102.


През парка? Защо искаш да съсипеш парка? Има си трасе по Климент Охридски, само трябва да се възстанови.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1878 on: 27.09.2021, 14:21:51 »
През парка? Защо искаш да съсипеш парка? Има си трасе по Климент Охридски, само трябва да се възстанови.
Той сигурно има предвид триъгълника срещу Пощенския техникум, където беше автокъща Онтарио, сега е паркинг. Но така или иначе, идеята е крайно неудачна:
1. Никола Габровски не става за трамвайно трасе. Тя е с 4 нешироки ленти, като до десните има велоалеи. Разширяване е невъзможно, предвид двустранното застрояване от Г.М.Димитров до Баку. Отскоро е заграден парцелът непосредствено до кръстовището Габровски/Г.М., така че и дъги няма къде да се направят.
2. Въпросният трамвай минава по периферията на Студентски град подобно на А413 и реално не покрива по-голямата част от Студентски град
3. Преминаването на трамвайно трасе под Винарово колело е крайно проблемно. Замисълът му имаше смисъл, когато гара Искър беше силна промишлена зона, подобно на зона Илиенци. Колкото до връзката с Гео Милев и околните ИЧС и институти на БАН, това се решава примерно с удължаване на А11 или автобусна/електробусна линия (и бездруго на Гео Милев има две зарядни) или пък Е123 да прави врътка подобно на А413.
4. Като виждам изпълнението на единствената готова част от южния ринг (България-Луи Айер), силно ме съмнява дали ще има "бърз рингов трамвай". Изпълнява се с безброй пресечки през 50 метра, всяка една със светофар на 3 или 4 фази.

Студентски град трябва да се покрива с тролеи и/или електробуси. И двата подхода стават за тази цел: по Никола Габровски или по Винарово колело-Г.М.Димитров.

Обратно към темата за МД3 - удължаването му след Армеец в посока Студентски град за момента може да е резонно, но с оглед на бъдещо развитие на града се получава, че трите диаметъра се преплитат близо един до друг.
« Last Edit: 27.09.2021, 15:56:11 by blagun »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1879 on: 28.09.2021, 10:55:13 »
Само че от станцията на УНСС вместо към центъра тръгва на север към зимния дворец , оттам отива до Хладиника после след като стигне до НДК тряябва да се прекачиш на трети метородиаметър, тая обиколка е дост по голяма и за тези от Студентски град още по незиползваема според проекта за разширение на втори метродиаметър.

Екскюзе моа: на юг, защото Зимния дворец е на юг от УНСС. Според плана има една станция някъде около Зимния, а последната е между УНСС и НСА, компромисен вариант така да се каже. При този вариант се получава връзка с НДК, Сердика, ЦЖПГ, ЦАГ. Предложеният от теб вариант с М3 предполага още по-голяма обиколка през Слатина и попадане в зоната на вече съществуващите станции Г.М.Димитров и Мусагеница.
Колкото до трамвая, може да е по Симеоновско. Или по-точно, идеята ми е трасето да мине успоредно на Симеоновско. Ако трасето леко навлезе в гората, може да е се движи автономно, демек бързо. По този начин може да се получи бърза връзка с УАСГ например. Ако се реализира южният полурингов трамвай, трасето по Кл.Охридски може да възкръсне и да получи бърза връзка с МанЛи например.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing