През парка? Защо искаш да съсипеш парка? Има си трасе по Климент Охридски, само трябва да се възстанови.
Той сигурно има предвид триъгълника срещу Пощенския техникум, където беше автокъща Онтарио, сега е паркинг. Но така или иначе, идеята е крайно неудачна:
1. Никола Габровски не става за трамвайно трасе. Тя е с 4 нешироки ленти, като до десните има велоалеи. Разширяване е невъзможно, предвид двустранното застрояване от Г.М.Димитров до Баку. Отскоро е заграден парцелът непосредствено до кръстовището Габровски/Г.М., така че и дъги няма къде да се направят.
2. Въпросният трамвай минава по периферията на Студентски град подобно на А413 и реално не покрива по-голямата част от Студентски град
3. Преминаването на трамвайно трасе под Винарово колело е крайно проблемно. Замисълът му имаше смисъл, когато гара Искър беше силна промишлена зона, подобно на зона Илиенци. Колкото до връзката с Гео Милев и околните ИЧС и институти на БАН, това се решава примерно с удължаване на А11 или автобусна/електробусна линия (и бездруго на Гео Милев има две зарядни) или пък Е123 да прави врътка подобно на А413.
4. Като виждам изпълнението на единствената готова част от южния ринг (България-Луи Айер), силно ме съмнява дали ще има "бърз рингов трамвай". Изпълнява се с безброй пресечки през 50 метра, всяка една със светофар на 3 или 4 фази.
Студентски град трябва да се покрива с тролеи и/или електробуси. И двата подхода стават за тази цел: по Никола Габровски или по Винарово колело-Г.М.Димитров.
Обратно към темата за МД3 - удължаването му след Армеец в посока Студентски град за момента може да е резонно, но с оглед на бъдещо развитие на града се получава, че трите диаметъра се преплитат близо един до друг.