Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574240 times)

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #220 on: 14.03.2009, 21:24:35 »
Ами трасето да слезне по-надълбоко, какво толкова? По-добре така, вместо да седи на няколко метра над земята, да скрива небето, да прави сянка, да шуми и да разтресва покъщнината на хората, живеещи покрай него!
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline serafim-ivo

  • Писател
  • **
  • Posts: 33
  • маглев-влакове
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #221 on: 15.03.2009, 01:24:47 »
Аз пък мисля че мд3 трябва да минава по бул. Вл. Вазов/бул. ботевградско шосе е слабо населен и пълен с цигани/ така ще е по-удобно за хората живеещи в кв. Хаджи Димитър, Герена ,левски и Враждебна. С пускането на подземно метро и събарянето на безсмисления мост чавдар и изграждането на подземен тунел на 2 нива-за автомобили и за метрото, София ще се сдобие с едно истинско бижу.
3тия диаметър трябва да е изцяло подземен,
 и като допълнение бих вмъкнал идеята за удължаването му в посока кв. Овча купел и Суходол. :P

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #222 on: 15.03.2009, 01:40:40 »
Ако след паметника на Васил Левски, трасето на МД3 минава под парка 'Заимов', да пресича ж.п. линиите стигайки до по бул. 'Владимир Вазов' при кръстовището му с ул. 'Черковна', да върви под бул. 'Владимир Вазов' и да излиза на 'Ботевградско шосе' при кв. 'Враждебна', след което да продължи по старите планове било към 'Кремиковци' или както съм предлагал към Аерогарата, би обслужвало доста повече квартали - мисля няма две мнения по въпроса...
Но тъй като една такава промяна, включваща удължаване на трасето от една страна, а от друга липсата на възможност за надземни участъци, поради по-малката ширина на улиците и булевардите, под които би минало, сравнена с тази на Ботевградско шосе, подобна промяна ми се вижда в сферата на фантастиката. Иначе би била много по-полезна според мен:

http://i530.photobucket.com/albums/dd349/marrackesh_forca/db603912.jpg
« Last Edit: 15.03.2009, 02:45:15 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #223 on: 15.03.2009, 03:12:58 »
Има по-лесен начин - след гара Подуяне разгледай с GE и забележи до моста как си личи втора тухина, която се отделя към Герена...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #224 on: 15.03.2009, 03:32:16 »
Има по-лесен начин - след гара Подуяне разгледай с GE и забележи до моста как си личи втора тухина, която се отделя към Герена...

Обаче какво е тухина, за да знам какво да гледам?  :rolleyes:
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #225 on: 15.03.2009, 03:43:55 »
Уфффф... сори, ама спя и пиша :)
Сега ще ти покажа... преди няколко дена я забелязах и ми се стори интересна:

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #226 on: 15.03.2009, 03:59:30 »
Идеята си струва обмислянето. Но както може би се досещаш, имам едноо 'но'  :D :D :D
А то е, че едно трасе по 'Владимир Вазов', сравнено с такова по 'Ботевградско', печели от гледна точка развитието на районите от двете страни на съответните трасета. Докато при 'Ботевградско', развитие може да има май само по линия нови кооперации на мястото на къщите, като южно от трасето евентуална такава зона няма да е голяма с оглед Аерогарата, то при трасе по 'Вл. Вазов' от една страна незастроената площ между двата булеварда се отнася и към него, а от друга обира пътниците от ж.к. 'Левски', както и незастроените райони между квартала и 'Враждебна' и района северно от 'Левски', накъдето ще се разраства София и един диаметър по 'Ботевградско' би лежал доста периферно, по-скоро доста отдалечено и в един момент като че ли не би бил толкова функционален.

П.П. Като се замисля обаче, след време светлозелената линия може да завие на североизток, минавайки северно от 'Левски', и обираща пътниците от блоковете там и бъдещите новопостроени жилищни или офис зони, северно от квартала...

П.П.П. Макар че сега видях, че не се предвижда особено строителство северно от 'Левски'. Та пак се връщам на горното 'но'  :D
« Last Edit: 15.03.2009, 04:19:20 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #227 on: 15.03.2009, 09:43:58 »
Нищо не пречи след гара Подуене метродиаметърът да се разделя на 2 лъча. Ще построят единия, като оставят възможност за разклонение. Нито един от двата района - около Ботевградско и около Вл.Вазов не е толкова гъсто населен, та да запълва метровлакче на 3-4 минути.
При бъдещо разрастване на града лъчът по Ботевградско ще е с перспектива за удължаване към Враждебна, Богров и Кремиковци, а лъчът под Ботевградско - към Малашевци, Бенковски.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #228 on: 15.03.2009, 10:03:37 »
То нищо не пречи, ама въпросът е къде ползата от един лъч би била по-голяма. И смятам, че трасе минаващо под 'Вл. Вазов' би било много по-полезно, отколкото ако минава изцяло под 'Ботевградско'. лично мнение нали, ама да чуем и другите какво мислят с оглед разсъжденията ни нагоре.


И с риск да предизвикам нервна криза в bоleroto, ама какво мислите за тази идея:
разклонението, което той предлага на МД3 при Овча купел да се запази, но... с леко променен маршрут. След ж.к. Овча Купел, минавайки през парка, да не продължава посока центъра на 'Люлин' и станция 'Сливница', а маршрутът да е нещо от рода на леко грубата ми графика. И при разклонение на МД1 според заложеното в ОУП, но със завой към АМ 'Люлин', то двата диаметъра (МД1 и МД3) биха се свързали един с друг (по подобие на МД1 и МД2 на станция 'Обеля') при АМ 'Люлин', където да се изгради съответно паркинг за идващите по магистралата и по познатата схема оставят колите си и се качват на метрото, с което при такова решение ще могат да стигнат където искат из центъра директно - СУ, НДК, ЦУМ...

И реално и трите диаметъра биха били свързани един с друг. Още повече ако се направят такива връзка и в противоположна посока: МД1 и МД2 през Студентски град в 'Младост' и евентуално МД1 и МД3 при Аерограта.

http://i530.photobucket.com/albums/dd349/marrackesh_forca/1vs3.jpg
« Last Edit: 15.03.2009, 10:06:44 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #229 on: 15.03.2009, 11:29:18 »
Реално, Ботевградско шосе предлага повече, отколкото Вазов. Според ОУП то е гръбнакът на района и по неговата ос се предвижда изграждането на системата от вторичните градски центрове, а Вл. Вазов се явява нещо като Кан Кубрат за ж.к. Надежда - главен страничен поток.

Мне.. нервна криза не. :)
Предимството на подобна връзка е оптималното й разполагане в комплекса, за да може 500 метровият обхват на пешеходната достъпност да достигне до повече жилищни сгради.
Идеята за разполагане на линията в периферията на района, както предлагаш, носи плюса да се свързва с разширението, заложено още при строителството, но не предоставя връзка с метрото на Кооперативният пазар и обществено-икономическият център на комплекса, която според живущите там е главен фактор в аргументацията, че метрото е неефективно.

Offline boyo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #230 on: 15.03.2009, 12:22:19 »
плюс това , ботевградско изход от града, така че идващите по магистралата ще могат да паркират на първата метростанция и да продължават с метро

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #231 on: 15.03.2009, 12:37:56 »
boyo, ако си видял графиката на предишната страница, ще си забелязал, че едно трасе по 'Вл.. Вазов' излиза на 'Ботевградско' и би правила въпросната връзка, за която говориш, но с тази разлика, че би обслужвало освен кварталите северно от 'Ботевградско', така и тези северно от 'Владимир Вазов'. Ощетени биха били единствено района южно от 'Ботевградско', но с оглед размера му, сравнен с размера на кварталите и населението в тях, намиращи се северно от 'Вл. Вазов', смятам това ощетяване би било оправдано.

boleroto, що се отнася до ж.к. 'Люлин', ако се гледа само квартала, да, минаването през центъра му би било по-добрия вариант. Но ако се гледа мащабната картина на метрополитена, отчитайки и факта, че въпросният квартален център е на 5 минути пеша от станция 'Люлин', смятам, че едно свързване на МД1 с МД3 и същевременно обслужване на потока по АМ 'Люлин' с два диаметъра на метрото, имат доста по-голяма тежест и значимост.

 :rolleyes:
« Last Edit: 15.03.2009, 12:41:47 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #232 on: 17.03.2009, 00:33:14 »
Забравяш факта, че в средата на комплекса тепърва започва сгъстяването на застрояването, което ще доведе до повече транспортна необходимост, отколкото по периферията. Предложеното трасе Овча купел-Люлин прави връзка с МД1 в Сливница

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #233 on: 17.03.2009, 10:02:52 »
Не, не го забравям. Но дори и сгъстена, средата на квартала е на 5, максимум 10 минути разстояние от станция 'Люлин' пеша, кооперативният - също. Тъй че засега не виждам по-сериозна причина, за да се запази разклонение на МД3 през средата на 'Люлин', вместо да се свързва директно (а не да прави връзка само) с МД1 в края на АМ 'Люлин', където народа да си оставя колите и да се качва на метро до която и да е точка в София чрез него.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #234 on: 17.03.2009, 23:41:29 »
Дори и да се направи предложената връзка в края на Люлин няма да се вържат директно двете линии. Предимство ще е единствено, че технически ще са обвързани инфраструктурите и ще може съставите да минават към депото на МД1. Не забравяй, че практиката е всяка линия/диаметър да е автономна, дори и да е инфраструктурно да е обързана с други. Защото генералната схема предвижда всеки диаметър да има разклонения. Ако разклонението Овча купел-Люлин е част от линия 3А да речем, движеща се... примерно от Хаджи Димитър до Люлин и после я пуснеш да се меси с графика на МД1 усложняваш излишно системата и това не е рентабилното и безопасно решение. Нашата инфраструктура за съжаление не е на базата на тази на един Ню Йорк, примерно, в който на една станция спират по 5,6 линии.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #235 on: 18.03.2009, 03:25:44 »
В какъв сисъл не е на базата? В какво са разликите между метрополитените, при които на една станция (един коловоз) спират две и повече метролинии и нашата?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #236 on: 18.03.2009, 10:05:28 »
При нашето метро всеки диаметър, дори и с разклоненията си за автономни.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #237 on: 18.03.2009, 11:29:23 »
Така е прието да бъде просто, да са автономни метродиаметрите или има и техническа пречка за реализация на припокриващи се линии у нас(изключвам необходимостта от директна връзка между два отделни диаметра, каквато ще има на станция 'Обеля' - повече от ясно е необходимостта от такава)?

Пример: линия Обеля-Младост, линия Обеля-Лозенец и трета линия Лозенец-Младост - т.е. на станциите да спират различни линии от различни диаметри.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #238 on: 18.03.2009, 12:21:42 »
Да, но на Обеля ще се засичат метродиаметри и линии, но няма да се припокриват маршрутите им. Точно по тази причина няма значение дали ще имаш две станции с връзка по между си или една станция, която да е крайна за две линии. Пътниците пак ще трябват да слязат от влаковете на едната линия, да се прехвърлят на влаковете на другата линия и затова реално няма значение какъв подход ще се избере за свръзването на две линии.
В първи диаметър засега се установява следната схема - Обеля-Младост4 и Люлин 2-Летището или обратното, което означава, че в тунелите на първи диаметър ще се движат две линии, които ще се свързват на Люлин и Младост, респективно техните интервали ще се изчислят така, че в централната част на града съставите да са на достатъчен интервал, а в единичните участъци, където ще се движи само едната съставите ще са на по-рядко, за да не се получават изчаквания. Ако се сложи трета линия, която дели участък с друди две, които са също от главно направление, това означава или в самостоятелните им участъци да са на час по лъжичка или да изчакват за влизане в общата отсечка, а ако ти си пътник в подобна линия, която чака някъде из тунелите, за да й се отвори прозореца за влизане реално не пътуваш в метро, а в подпаважен трамвай...
Подобна организация е възможна при наличието на достатъчно широки тунели и достатъчно коловози за разпределяне на съставите, както е в Ню Йорк - ако си забелязвал по филмите, там в един тунел на моменти има по 3,4 коловоза с връзки по между си и паралелно по тях могат да се движат много линии, които да не си пречат една на друга. В нашето метро подобна инфраструктура липсва, затова се налага автономност на метротрасетата, а връзките между станциите да са на две или повече нива, за да не се орязва скоростта на съставите и да не се рискува сигурността на пътниците, защото факторът човешка грешка в неавтономните трасета нараства много повече и се определя от много други хора, отколкото е сега.

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #239 on: 18.03.2009, 13:01:32 »
. Ако се сложи трета линия, която дели участък с друди две, които са също от главно направление, това означава или в самостоятелните им участъци да са на час по лъжичка или да изчакват за влизане в общата отсечка, а ако ти си пътник в подобна линия, която чака някъде из тунелите, за да й се отвори прозореца за влизане реално не пътуваш в метро, а в подпаважен трамвай...
За всеки пътувал в метрото в Лондон е ясно, че това не е точно така. Има изчакване, ако някой влак се забави на някоя спирка, но това става от време на време и се наваксва.
Аргумент може да е, че градът ни няма нужда от толкова влакове и линии, но не и техническа невъзможност да се организира движението.