Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574154 times)

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #320 on: 27.07.2009, 02:07:35 »
Отговори си сам след като видиш Военният клуб ;)
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #321 on: 27.07.2009, 08:54:41 »
Ами.. ако успееш да комбинираш така нещата, че задължителните вентиалционни шахти да не изскочат под някоя кооперация, ако направиш така, че котлованите да не отхапват ръбовете на сгради или цели такива, ако копаеш с къртица на достатъчнаа дълбочина.. къртицата на Раковска минава на 20 метра под земята и пак уреди тухления зид на Военния клуб, какво остава за останалите сгради...

Напукванията и колебанията в здравината на ЦДНА показват само едно - софийските почви не са подходящи за копаене под плътно застрояване. Жалко, но факт.
В Брюксел метрото минава под сгради и т.н., но там дълбоко под повърхността все още се намират последствията от пермафроста ххахахаха
« Last Edit: 27.07.2009, 08:59:03 by boleroto »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #322 on: 27.07.2009, 11:11:41 »
И метрото с такъв завой при Руски паметник ще спази ли условието за минимален радиус на завиване!? В официалните схеми май цепеше по-направо.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #323 on: 27.07.2009, 15:12:55 »
Да... радиуса на минималната крива е 300 метра, като го наложим на трасето и се получава нещо такова и станцията се измества до Петте кюшета.
Което ме навежда на мисълта - травалатор до Руски паметник и една подземна галерия (евентуално с травалатор) от Руски паметник до Македония с подземен паркинг отстрани ще направи Македония по-комуникативнас метрото...

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #324 on: 27.07.2009, 15:22:21 »
Момчета, стига с тия травалатори, ще се измързеливим.

С толкова много травалатори ще тръгнем в тая посока:

 :D :)

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #325 on: 27.07.2009, 15:30:13 »
И аз щях да кажа, че от подобни съоражения няма кой знае колко смисъл. Разбирам да са при ж.п. гари, летища или автобусни гара, където може да е човек с багаж - добре. Ама какъв е иначе смисъла от тях!? Да не вървиш пеша, а даседиш и да се возиш- ми дайте да замениме всички тротоари тогава с такива подвижни съоражения. Няма никакъв особен смисъл. Все пак движението е здраве :)
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #326 on: 27.07.2009, 15:43:40 »
Е... разстоянията общо и за двата са около 700 метра (400 за единия и 300 за другия). Нали голямата драма с метрото е, че бабите не могат да се домъкнат до него, та затова предлагам травалатор. Но една търговска галерия под бул. Македония с подземен паркинг, който да обере колите на живущите в района срешу наем на паркомястото ще е много полезно за този район. Тогава трамваите ще вървят най-много до Руски паметник, така че тяхното платно може да се измести и двете локални на Македония да се слеят в една улица и трамвайното трасе плътно до тях, а останалото пространство (над галерията) се прави пешеходна зона с озеленяване и каскади и става приказка...
Ето нещо подобно:

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #327 on: 27.07.2009, 15:48:44 »
Е... разстоянията общо и за двата са около 700 метра (400 за единия и 300 за другия). Нали голямата драма с метрото е, че бабите не могат да се домъкнат до него, та затова предлагам травалатор. Но една търговска галерия под бул. Македония с подземен паркинг, който да обере колите на живущите в района срешу наем на паркомястото ще е много полезно за този район. Тогава трамваите ще вървят най-много до Руски паметник, така че тяхното платно може да се измести и двете локални на Македония да се слеят в една улица и трамвайното трасе плътно до тях, а останалото пространство (над галерията) се прави пешеходна зона с озеленяване и каскади и става приказка...

Бабите бяха аргумента на emo да се запазят трамваите вместо (или заедно) с МД2. Мисля тогава трезво мислещите отхръвлиха идеята. Сега с тези подвижни тротоари, доводът 'баби' ми напомня на тогава...

А за паркинг под бул. 'Македония' още на времето се говореше,но както на всички ни е ясно - резултат 0 :)
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #328 on: 27.07.2009, 15:51:35 »
Е, дано се раздвижат нещата от там, защото така района ще е много по-полезен, да не говорим, че подобна система за обиране на паркиралите коли от улиците е идеална: Общината построява паркинги под улиците и живущите и работещите в района си плащат наем за паркомясто. Парите от наемите отиват за поддръжката и охраната на пакрингите, а улиците остават празни и лесни за движение...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #329 on: 27.07.2009, 15:55:14 »
По принцип бул. 'Македония' е сигурно ако не най, но поне един от най-нерационално използваните булеварди в София...
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #330 on: 03.08.2009, 08:34:07 »
Минко Герджиков по bTV говореше какво ще се прави относно трафика в София следващите месеци и по едно време водещият сподели, че Минко е бил в Атина 8 години (не разбрах като какъв), при което и. д. кмет на София каза, че транспортния хаос на гръцката столица се разрешил с пускането на метрото и на висока градска железница и че следващата година са щяли да започнат изграждането на такава от 'Княжево' до 'Ботевградско', т.е. МД3 явно го замислят не като скоростен трамвай, а от рода на S-bahn.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #331 on: 03.08.2009, 11:13:17 »
И къде по-точно ще го чучнат?
Тия не са нормални бе!!!  :boxing: :boxing: :boxing: :annoyed: :annoyed: :annoyed:

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #332 on: 03.08.2009, 12:01:40 »
А пък аз да си кажа, че някак си харесвам бул. МАкедония в този му вид - само на мястото на паркингите трябва да има трева и храстчета. Това сигурно е последният софийски булевард който не е превърнат в асфалтова пустиня само и само да се угоди на вездесъщите коли. Както знаем, град който се пригажда за движение на автомобили, вече не е подходящ за хора, което ми се вижда много глупаво.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #333 on: 03.08.2009, 12:26:58 »
И къде по-точно ще го чучнат?
Тия не са нормални бе!!!  :boxing: :boxing: :boxing: :annoyed: :annoyed: :annoyed:

Ами на мястото на трамвая сигурно, а в центъра - подземно.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #334 on: 03.08.2009, 13:14:18 »
Е, ако го направят просто ще прекрачат всякакви граници!
Първо класическото метро го оскатиха, после го направиха скоростен трамвай, сега се гласят нза S-Bahn...

Догодина сигурно и товарна ж.п. магистрала ще пуснат от там...

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #335 on: 03.08.2009, 17:15:14 »
Моето впечатление е, че повечето потребители са ок метрото да е наземно по цар Борис и по Ботевградско (макар разбира да се е за предпочитане да е подземно поне на юг), така че голяма разлика между класическо метро и С-бан аз не виждам. Разликата с трамвая е, че ще се разредят спирките и ще се печели скорост. С-банът си е хубаво нещо принципно.

Със сигурност ония идеи за "влакчето на ужасите" на юг от Пиргоов бяха далеч по-зле.

Мен по ме вълнува маршрутът да остане класическият, нежели форматът на превозното средство.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #336 on: 03.08.2009, 18:05:56 »
Ако се запази това трасе (с една станция в центъра на пл. Батенберг), то трябва да се променят станциите малко. Писах как виждам аз нещата в другия форум, пускам го и тук (ще се самоцитирам, защото го мога :D ):

Quote
Идеята ми е след станцията на 'Мадрид' и 'Ев. и Хр. Георгиеви':
1) следващата да е при пам. Левски (за да има възможно най-минимално разстояние между нея и станцията на МД1 при СУ);
2) следващата да се ситуира под 'Алабин' между 'Витошка' и 'Графа' с изходи пред Съдебната, на пешеходната част от 'Витошка' и евентуално трети изход в градинката пред хотел 'Рила', като станцията да прави, доколкото може да се каже така, връзка със 'Сердика 1' и 'Сердика 2', като под връзка имам предвид отново минимално разстояние между двете точки;
3) след това да има станция на Руски паметник, като източните изходи да са в посока пл. Македония;
4) следващата при кръстовището на 'Гешов' и 'Цар Борис III', като западните изходи да съм в посока хотел 'Славия' и Билла-та там;
5) следващите при Красно село, при Овча купел и т.н.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

nedev

  • Guest
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #337 on: 04.08.2009, 19:51:48 »
Като гледам, за да има какъвто и да е шанс да остане класическото трасе, на Руски паметник трябва да имаме радуис около 100м, а на паметника Левски - 120м. Всъщност откъде идва изискването за 300м минимален радиус? В Париж, поради плитко заложените линии и изискването метрото да не минава под сгради, минималният проектен радиус е 75м! Да не говорим че на някои места дори не е спазен, като линия 1 на Бастилията има завой с 38м радиус, като едновременно се спуска стръмно под земята... И освен това от догодина ще е напълно автоматична. Наистина, във въпросния участък се движи с 10-15км/ч. Значи е възможно, като разбира се трябва да се сложат достатъчно къси и/или специални вагони.
Да... радиуса на минималната крива е 300 метра, като го наложим на трасето и се получава нещо такова и станцията се измества до Петте кюшета.
Което ме навежда на мисълта - травалатор до Руски паметник и една подземна галерия (евентуално с травалатор) от Руски паметник до Македония с подземен паркинг отстрани ще направи Македония по-комуникативнас метрото...

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #338 on: 04.08.2009, 19:57:26 »
Аз също се чудя откъде е това изискване за 300 метра, при положение, че в Париж има много по-остри завои, а вагоните не са по-къси или видимо не изглеждат по-гъвкави. Да не би това да е минимално допустима крива за преминаване с максимална скорост от 90км/ч?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #339 on: 04.08.2009, 22:12:29 »
Да - кривите между станциите са предвидени за взимане с оптимална скорост...