Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574101 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #40 on: 13.02.2008, 00:51:35 »
Quote from: boleroto
има ли изгадени участъци от трети димаетър около НДК или не...
Ако има, защо тогава главният архитект ще предлага леки метра под Дондуков да заменят оригиналния проект за метротрасе на МД3?

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #41 on: 13.02.2008, 01:44:51 »
Като пусках темата не съм си представял, че за няколко дни ще събере 10 страници мнения. За съжаление темата се измени прекалено и се оформиха няколко сюжетни линии, некасаещи МД3. Което налага в темата да поиграе метлата.

Архитектурните въжделения - [a href=\'index.php?showtopic=1101\']тук[/a]
Мненията касаещи развитието на метрото - [a href=\'index.php?showtopic=1073\']там[/a]
« Last Edit: 13.02.2008, 02:51:17 by etnies »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #42 on: 13.02.2008, 15:43:10 »
Quote from: blagun
Ако има, защо тогава главният архитект ще предлага леки метра под Дондуков да заменят оригиналния проект за метротрасе на МД3?

Все едно не са били предлагани и други безумни идеи...

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #43 on: 10.03.2008, 11:21:28 »
Прекратиха търга за изпълнител на втори метродиаметър

Избран е вариант за трасе на леката железница

Прекратена е процедурата за възлагане на обществена поръчка за разширение на втори метродиаметър от пътен възел "Надежда" до бул. "Черни връх", разделен в две обособени позиции. Решение за това е взето от съвета на директорите на "Метрополитен" ЕАД на 5 март. Процедурата се прекратява на основание на чл.39, ал.1, т.3 от Закона за обществените поръчки. Причините са, че всички оферти, които отговарят на предварително обявените условия на възложителя, надвишават финансовия ресурс, който може да се осигури по Оперативна програма "Транспорт 2007-2013", както и липса на разчетени средства за финансиране на надвишението от страна на Столичната община. Това става ясно от обявление на "Метрополитен" до Агенцията за обществени поръчки.
От общо деветте фирми, които бяха допуснати да подадат оферти във втората част на търга (технически проект и финансово предложение), само на четири документите са редовни, но надвишават финансовите възможности за осигуряване на обекта. На останалите пет фирми документите са нередовни. Това каза за "Строителство Градът" изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев.
С редовни документи, но надвишаващи максимално допустимия финансов ресурс, са офертите на фирмите "Хохтиф - ГБС", FCC Construccion, S.A., "Метростав" АД и "Геотехмин" ООД. От четирите фирми "Геотехмин" ООД кандидатства само по втора обособена позиция.
Участъкът, обект на търга, е "Пътен възел Надежда - Централна жп гара - площад "Света Неделя" - НДК - бул. "Черни връх" и е разделен на две. Най-ниска оферирана цена за обособена позиция №1 е
400 469 037.72 лева без ДДС. За обособена позиция №2 - 155 555 555 лева без ДДС, се посочва в обявлението за прекратяване на процедурата. Предвижда се търгът да бъде обявен отново. Той ще бъде едностепенен.
На 6 март специализираният общински експертен съвет по устройство на територията (ОЕСУТ) прие вариант от три предложени за лека градска железница (тип скоростен трамвай) по направление на трети метродиаметър на софийското метро. Разработването на предложението за лека градска железница (тип скоростен трамвай) е извършено във връзка с програмата на Столичната община за облекчаване на трафика в централната градска част и за по-ефективно обслужване на населението по диаметъра югозапад-североизток (бул. "Цар Борис III" - централна градска част - бул. "Ботевградско шосе"). Генералният план за развитието на метрото в столицата включва три линии (три метродиаметъра). Тези линии са: първа по направление изток-запад, втора по направление север-юг и трета по североизток-югозапад. В местата на пресичане на линиите пред НДК, Софийския университет и площад "Света Неделя" има преходни метростанции.

Експертният съвет прие третия от предложените алтернативни варианти
разработени от "Метрополитен", които бяха представени от изпълнителния директор на дружеството инж. Стоян Братоев.
Лека градска железница се предлага, защото при изпълнение във вариант класическо подземно метро е необходим огромен финансов и времеви ресурс, а леката градска железница може да се реализира за по-кратки срокове и на по-ниска стойност. За дължина около 18 км при действащите цени за класическото метро ще са необходими около 800 млн. евро, докато за предлаганото леко метро средствата са около 250 млн. евро. Едновременно с това по направление на тази линия единствено от трите лъча на метрото могат да се използват съществуващите обособени трамвайни трасета с обща дължина 14 км, т.е. приблизително 70% от общата дължина на участъка. Това са трамвайните линии по бул. "Цар Борис III" и по бул. "Ботевградско шосе".
Затова според проекта се предвижда обособените трасета на трамвая по двата булеварда да се използват като открити участъци и само в центъра те да се свържат с подземен участък. Там, където условията позволяват, се предвижда на откритите участъци да се изпълнят пресичания на различни нива, а там, където това е невъзможно, да се реализира автоматично синхронизиране на светофарните уредби с графика и движението на подвижния състав на лекото метро. Същевременно съществуващите дадености на двата булеварда позволяват тези надземни участъци да се удължат към периферните райони на София.

Какво представлява леката градска железница (леко метро)
Съгласно международната организация за обществен транспорт в света в различни разновидности скоростни градски железници се експлоатират в около 180 града. От тях във варианта класическо метро са около 130, а останалите около 50 са леки градски железници. Класическото метро притежава най-голямата превозна способност от 40 до 60 хил. пътници в час. Леките железници се прилагат в различни разновидности по направления с натоварване до 20-30 хил. пътници в час. Те се различават от метрото по типа на автоматиката и по наличието на големи открити участъци, разположени в обособени трасета. Само в отделни сравнително кратки участъци в централните части на градовете те преминават в тунели. Подобни обекти има в Порто - Португалия, Аликанте - Испания, Хюстън - САЩ, Калгари - Канада, Бохум - Германия, и др.
В градове с натоварване на отделни направления до 20 хил. пътници в час и при наличие на по-големи възможности за открито разполагане на основната част от линиите намират разпространение скоростните трамваи. Подобни има в Тенерифе, Бордо, Милано, Дъблин, в периферията на Париж, на Лисабон и др. Разликата се състои предимно в автоматиката за управление и безопасност на движение, с която е съобразен и самият подвижен състав. Въпреки наличието на обособени трасета има пресичания на едно ниво с останалия градски транспорт.
Техническите параметри и превозната способност на различните леки градски железници се различават, като се намират в диапазона - превозна способност 10-30 хил. пътници на час, дължина на съставите от 25 до 80 м, скорост на движение на съставите 70-80 км в час, скорости на пътуванията, в т.ч. спиране и качване на пътниците по спирките, 25-35 км в час. За класическото метро, каквото е софийското, скоростите на пътуванията достигат 43 км в час.

Предложените три алтернативни варианта
за лека градска железница по трети метродиаметър се различават по разполагането на трасето в градската планировка в центъра. Като техни подварианти са разгледани участъците по бул. "Мадрид" като открити или подземни.
В югозападния и северозападния край на линията има изпълнени трамвайни уши за смяната на посоката на движение. В района на подземното трамвайно ухо на бул. "Ботевградско шосе" съществува възможност да се изгради депо за обслужване на подвижния състав. На първо време може да се използва съществуващото депо в кв. "Дружба".
Сравнението между трите варианта на леката железница по отношение на стойност показва следните показатели - при първи вариант - 350 млн. евро, при втори - 300 млн. евро, при трети - 258 млн. евро. При вариант класическо метро стойностите са - първи вариант - 850 млн. евро, втори - 780 млн. евро, трети - 750 млн. евро.
Приетият от експертния съвет

трети вариант предвижда
трасето от бул. "Цар Борис III" да продължи по бул. "Тотлебен" и бул. "Македония". Непосредствено преди кръстовището на бул. "Македония" с бул. "Хр. Ботев", където има спирка, то потъва подземно. В рамповия участък по бул. "Македония", където трасето излиза надземно, се предлага конструктивно да бъде заложена възможност за продължаване на трасето подземно към бул. "Тотлебен". От бул. "Христо Ботев" линията преминава тунелно под ул. "Алабин" до пресечката с бул. "Витоша". Под това кръстовище е следващата спирка, като трасето преминава над тунела на втория метродиаметър. След кръстовището на ул. "Алабин" и бул. "Витоша" то продължава подземно под ул. "Алабин" и ул. "Гурко" до кръстовището с ул. "Княз А. Батенберг".
След кръстовището на ул. "Гурко" и ул. "Княз А. Батенберг" трасето продължава в северна посока и подземно под парка достига до площад "Ал. Батенберг", където до кръстовището на бул. "Цар Освободител" и ул. "Дякон Игнатий" в източната част на площад "Александър Батенберг" е ситуирана следващата спирка. В тази зона трасето преминава над тунелите на първия метродиаметър, като се предлага източно от ул. "Дякон Игнатий", под бул. "Цар Освободител" да се изгради и междинна станция на първи метродиаметър.
След пресичането на площад "Александър Батенберг" тунелите продължават под парковата зона до ул. "Московска" и под нея достигат до бул. "Васил Левски". Непосредствено преди този булевард е ситуирана следващата подземна станция. Подземният участък свършва под бул. "Янко Сакъзов", където след рамповия участък е първата надземна спирка, разположена в средата на пътното платно на булеварда. След това трасето продължава открито по бул. "Мадрид" и бул. "Ботевградско шосе".
Вариантът предлага две възможности за тунелния участък - от бул. "Македония" към площад "Александър Батенберг" до паметника на Васил Левски и втори вариант от бул. "Пенчо Славейков" до бул. "Ботевградско шосе".
Дължината на трасето по този вариант е 16.4 км, от които подземни само 2.4 км. Броят на станциите е 22, в това число подземни 4. При подземно трасе до бул. "Ботевградско шосе" броят на подземните станции става 6 при дължина на подземното трасе 4.1 км, а на откритите участъци - 12.3.
Едно от предимствата на този вариант по думите на инж. Стоян Бротоев е, че той позволява по-добро етапно изпълнение и експлоатация. Например източно от централна градска част има изграден релсов път с нормално междурелсие, който е в добро техническо състояние. След изграждане на подземното трасе от бул. "Янко Сакъзов" до бул. "Македония" двата участъка образуват общо трасе и могат да се експлоатират независимо от трасето Княжево - бул. "Македония" - ул. "Алабин". На площад "Македония" ще бъде осигурена пряка връзка на двете линии.
Предвиждат се двупътни тунели в участъка площад "Руски паметник" - бул. "Янко Сакъзов". Поради преминаване през плътно застроена централна градска част се предвижда тунелите да са с диаметър, не по-малък от 8.5 м, и да се изграждат по щитов метод с механизиран щит. Станциите ще са с дължина на пероните 80 м и широчина от 3 до 4 м в зависимост от натоварването на станцията. В зависимост от местоположението станциите ще се строят с по един централен вестибюл или с по два вестибюла. Предвижда се те да се строят по открит способ в укрепени котловини.
Строителството на подземния участък от метрото ще се извършва на дълбочина около 5-10 м от нивото на терена. Затова поради разнообразните инженерно-геоложки условия по трасето най-подходящо е строителството на тунелите да се извърши по механизиран способ с хидравличен щит с противоналягане в забоя, обясни инж. Стоян Братоев.
Като недостатък на вариант три проектантите посочват осъществяването само на една пряка връзка - тази с първия метродиаметър. От линията на втория метродиаметър трасето на третия минава на разстояние около 250 м.
В сравнение с трите варианта третият има най-къс подземен участък, има по-добри показатели на трасето, в т.ч. радиуси над 250 м, което позволява безпроблемно прилагане на щитовия метод. Третият вариант е с около 16% по-евтин от втория вариант и с около 37 от първия. Трасето по третия вариант е по-късо с около 1.65 км от вариант едно и с 0.9 км от вариант две. Третият вариант има и най-ниските експлоатационни разходи - с 12% спрямо вариант едно и с 6% спрямо вариант две.
Особеното на предложението е, че то позволява в перспектива в зависимост от потребностите на града трасето да бъде дооборудвано със съответните системи за управление от тип "скоростен трамвай" в тип "леко метро", което ще увеличи превозната способност и скоростите на придвижване, обясни инж. Стоян Братоев.

http://www.stroitelstvo.info/show.php?storyid=468066

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #44 on: 10.03.2008, 11:47:01 »
Вместо да се мъчат да препроектират МД2 че и да търсят отново изпълнител да вземат най-добре да възложат направо на Тайсей и МД2. Те имат толкова много предимства: строят евтино, имат вече къртица у нас, имат и опит как се строи в София. Е вярно че строят бавничко, но пък ще спестим няколко години бюрокращина. А и накрая като ги глобим с 5% всичко ще е наред.      
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #45 on: 10.03.2008, 12:18:57 »
Quote from: LG_
Вместо да се мъчат да препроектират МД2 че и да търсят отново изпълнител да вземат най-добре да възложат направо на Тайсей и МД2. Те имат толкова много предимства: строят евтино, имат вече къртица у нас, имат и опит как се строи в София. Е вярно че строят бавничко, но пък ще спестим няколко години бюрокращина. А и накрая като ги глобим с 5% всичко ще е наред.      
Да имат къртица , но тази , която в момента копае тунела е с диаметър 5.5 ако не се лъжа , т.е тя може да строи само еднопътен тунел , а тези от 2МД ще са с по-голям диаметър и ще са двупътни и с тази къртица , която имат няма да стане прокопаването

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #46 on: 12.03.2008, 11:15:13 »
Тези неща навсякъде се решават с широки обществени обсъждания, напр, ТЕрминал 5 на Хийтроу, други известни метро линии.
Аз сяитам, че трябва да е изпълни първоначалния проект за пълно метро, при това автоматично, изцяло подземно, от край до край, което да стига колко може по-далече (Перник?, Кремиковци?), като специално по отношение на бул. Цар Борис Трети и Ботевградско шосе, се сложат не повече от 2 платна за движение на автобобили, разделени от широка паркова ивица (за такава има място), както и още по един ред дървета от двете страни.
Естествено, че това няма да струва толкова, колкото на някой му се иска. Но той затова е на тази позиция -  да намери пари. Плащат се достатъчно данъци, само ДДС е в такива огромни размери!!! 20% от стойността на целия оборот отива там.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #47 on: 12.03.2008, 11:19:28 »
Аз съм за свързването на линията с някоя линия на амстердамското метро.Така ще се поделят разходите за изграждането и от Нидерландия ще вложите част от вашето ДДС.Ти, като човек наложил се там и запознат с порядките, те моля да организираш обществените обсъждания в Ниската земя.и трябва да се наблегне на това, метрото наистина да е 100% подземно.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #48 on: 12.03.2008, 11:25:58 »
Quote from: difian
Аз съм за свързването на линията с някоя линия на амстердамското метро.Така ще се поделят разходите за изграждането и от Нидерландия ще вложите част от вашето ДДС.Ти, като човек наложил се там и запознат с порядките, те моля да организираш обществените обсъждания в Ниската земя.и трябва да се наблегне на това, метрото наистина да е 100% подземно.

Е, аз не твърдя нищо подобно. Нито за порядките, нито за налагането. Не знам защо местонахождението ми те дразни толкова. Нормално е да се ползва чуждия опит, особено ако е добър, а и всеки сам си преценява къде да живее.

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #49 on: 12.03.2008, 11:32:50 »
Пак решения на парче според мен. Това ми напомня за една друга линия в друг град, също правена през куп за грош. Става дума за линия 2 във Виена. В началото правят тунели за трамвая, непрекъснато удължават тези тунели, и в един момент ги променят на метро. Резултатът от цялото начинание е, че всички спирки са ремонтирани по 4 пъти и една линия, която както и да го погледнеш е не особено функционална... Но там проблемът е бил липсата на план, а не липсата на пари. Докато при нас поради липса на пари, вероятно ще се докаже на практика лафа "Ефтиното винаги излиза по-скъпо".

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #50 on: 12.03.2008, 11:33:38 »
Не, трети диаметър наистина трябва да се изпълни подземно от Княжево до Подуене...може да е надземен по Ботевградско, но в частта под Борис ІІІ как си го представяш да изцепят сините пластмасови тунели... Добре си е проектирано подземно там, по Ботевградско, само да посатроят две-три детелини и ще се наредят нещата и там ще е надземно, ама Златине, ти пък как го измисли това за отесняване на булеварда не знам... къде си видял след реформа на дадена пътна артерия тя да се стеснява, за сметка на паркове и градинки???
Тоя зелен пояс, за който говориш може да се вмести там, където сега е трамвайното трасе - хем ще скрива кварталите на южния тротоар на булеварда от трафика, хем ще вкара малко свежест. А ако трасето не се махне... може да се направи като онова трасе в Париж, дето трамваите карат с релси, скрити под нивото на тревата.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #51 on: 12.03.2008, 12:05:27 »
Quote from: boleroto
Не, трети диаметър наистина трябва да се изпълни подземно от Княжево до Подуене...може да е надземен по Ботевградско, но в частта под Борис ІІІ как си го представяш да изцепят сините пластмасови тунели... Добре си е проектирано подземно там, по Ботевградско, само да посатроят две-три детелини и ще се наредят нещата и там ще е надземно, ама Златине, ти пък как го измисли това за отесняване на булеварда не знам... къде си видял след реформа на дадена пътна артерия тя да се стеснява, за сметка на паркове и градинки???
Тоя зелен пояс, за който говориш може да се вмести там, където сега е трамвайното трасе - хем ще скрива кварталите на южния тротоар на булеварда от трафика, хем ще вкара малко свежест. А ако трасето не се махне... може да се направи като онова трасе в Париж, дето трамваите карат с релси, скрити под нивото на тревата.

По две платна в двете посоки е достатъчно, ще има отделна магистрала за Перник, нормално е да се редуцира автомоблиното движение, въобще магистралите в един град трябва да се избягват. Мисля, че е ясна ползата от озеленяването.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #52 on: 12.03.2008, 12:14:25 »
Ти май не четеш за ОУП... идеята е трафика да се ОБЛЕКЧАВА. Те хората се изтрепват да мислят как да се направят повече и по-широки улици, ти под предтекста, че си имало магистрала за Перник да се свие БорисІІІ... а хората от Бояна, Борово, Бъкстон, Овча купел, Горна баня и кварталите по остта на Тодор Каблешков... като се изсипят с колите си по БорисІІІ сега правят задръстване, камо ли като го стеснят, както ти предлагаш... ма мисли малко. Трафика няма да се спре по тоя булевард, само защото метрото ще обслужва остта от 1 километръ встрани от БорисІІІ - бая народ няма да слезе от колите си и трябва пак да може да се придвижва бързо до центъра, а и Тодор Каблешков именно там - на БорисІІІ ще разтоварва цала Южна София, която иска да стигне до Центъра, а не пътува с метро...

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #53 on: 12.03.2008, 12:19:29 »
Quote from: boleroto
Не, трети диаметър наистина трябва да се изпълни подземно от Княжево до Подуене...може да е надземен по Ботевградско, но в частта под Борис ІІІ как си го представяш да изцепят сините пластмасови тунели... Добре си е проектирано подземно там, по Ботевградско, само да посатроят две-три детелини и ще се наредят нещата и там ще е надземно, ама Златине, ти пък как го измисли това за отесняване на булеварда не знам... къде си видял след реформа на дадена пътна артерия тя да се стеснява, за сметка на паркове и градинки???
Тоя зелен пояс, за който говориш може да се вмести там, където сега е трамвайното трасе - хем ще скрива кварталите на южния тротоар на булеварда от трафика, хем ще вкара малко свежест. А ако трасето не се махне... може да се направи като онова трасе в Париж, дето трамваите карат с релси, скрити под нивото на тревата.

Изпълнение на релси в тревата (или обратното) има не само в Париж ами в повечето бели ст4рани. Дори в Чехия ако разгледаш темата има снимки и клипчета с такова изпълнение!
Това извън темата.  

Да оставим намира замалко МД3. Така или иначе няма да го видим в следващите 10-15 години. За мен много по обезпокояващото от статията е спорането на търга за МД2. Говорят ми че се борят с трафика, МД2 готов през 2011, а се опъват! Било им скъпо. че какво искат, в ЕС сме. Да проверят колко излиза на км в останалите страни. А и сравнение с дъмпинговата цена на Тайсей не трябва да се правят. Това решение за мен означава само едно - проблема с трафика ще си остане още дълго и живеенето в този град става все по-тежко.
« Last Edit: 12.03.2008, 12:21:08 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #54 on: 12.03.2008, 12:25:16 »
Спирането на процедурата е... знак, че ще се почне от начало. Следващото ниво на търга ще е едноетапно.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #55 on: 12.03.2008, 14:14:00 »
Quote from: boleroto
Ти май не четеш за ОУП... идеята е трафика да се ОБЛЕКЧАВА. Те хората се изтрепват да мислят как да се направят повече и по-широки улици, ти под предтекста, че си имало магистрала за Перник да се свие БорисІІІ... а хората от Бояна, Борово, Бъкстон, Овча купел, Горна баня и кварталите по остта на Тодор Каблешков... като се изсипят с колите си по БорисІІІ сега правят задръстване, камо ли като го стеснят, както ти предлагаш... ма мисли малко. Трафика няма да се спре по тоя булевард, само защото метрото ще обслужва остта от 1 километръ встрани от БорисІІІ - бая народ няма да слезе от колите си и трябва пак да може да се придвижва бързо до центъра, а и Тодор Каблешков именно там - на БорисІІІ ще разтоварва цала Южна София, която иска да стигне до Центъра, а не пътува с метро...

Изследвания доказват обратното - колкото повече разширяваме магистралите, толкова повече стават колите. Цариградско шосе в София е с достатъчно добри габарити, тогава защо е недостатъчно. Борбата с трафика трябва да се води като мотивират по възможни начини хората да ползват алтернативен транспорт (вкл. и когато трябва да пътуват 2 часа с кола до тях вместо 10 мин с метро. За това трябда да има линии до насякъде и тесни улици в София, с много дървета и вело алеи. Това е. Но тук хората това ще го проумеят че е правилно след 100 години.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #56 on: 12.03.2008, 15:55:00 »
Виж сега да ти обясня едно нещо:
Градове като София имат нужда главно от ПРОБИВИ и нормална улична мрежа, за да може да обслужват трафика си. Не можеш да лишиш града от един от главните му ПРОБИВА, за да може да агитираш хората да ползват метрото.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #57 on: 12.03.2008, 16:42:09 »
Quote from: boleroto
Виж сега да ти обясня едно нещо:
Градове като София имат нужда главно от ПРОБИВИ и нормална улична мрежа, за да може да обслужват трафика си. Не можеш да лишиш града от един от главните му ПРОБИВА, за да може да агитираш хората да ползват метрото.

Защо не? Аз мисля точно обратното. Не искам София да става само магистрали, искам да има улички, малки, спокойни, с дървета, по които мога да се разхождам. Не детелини и 4 лентови магистрали. И това мисля че не е естетически въпрос само.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #58 on: 12.03.2008, 16:45:50 »
Е, ако населението й беше 2000 можеше и да може...
Но приположение, че населението в 2 000 000 - тогава трябва да се има предвид, че като слязат от малките и спокойни улички, трябва да могат да се изнесят бърза от града и също толкова бързо да влизат...
А за цариградско - то и Ботеградско, отчасти са единствените скоростни вътрешноградски магистрали... естествено, че ще са натоварени, защото поемат както вътрешния трафик, така и транзитния, изходният и входният...

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #59 on: 12.03.2008, 16:46:27 »
Quote from: zlatin
Защо не? Аз мисля точно обратното. Не искам София да става само магистрали, искам да има улички, малки, спокойни, с дървета, по които мога да се разхождам. Не детелини и 4 лентови магистрали. И това мисля че не е естетически въпрос само.
На мен ми се струва леко странно твърдението че стесняването на улиците ще намали трафиака! В Амстердам така ли постъпват?!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!