Първо, 100 пъти повторих, че като е надземно, нито е задължително да е шумно, нито да тресе!!!
Обаче разбиранията на родните архитекти и инженери за съжаление явно са толкова деформирани и погрешно изкривени, ограничени и т.н., че стигат до там, да си мислят, че всички влакове по света се тресат, бучат и прочие, както прави руското метро... Е да ама не, господа! Английските влакове и DLR, опасали цял Лондон на платформи нито се тресат, нито бучат! Идете, вижте!
2-ро - светофарите от Красно село до Руски паметник далеч не са 2-3 и то още по-малко, само за някакви си пешеходци, дето там можело да ги наврем в подлеза, поне за кореняците софиянци, познаващи града...
3-то - жителите на Овча Купел да не ми измятат думите -нито говоря от името на жителите на Княжево, нито някъде съм казал, че княжевци се отказват от трамвая си, за да се ликвидира той в полза на Овча Купел. Овча Купел когато са им предлагали трамвай са го отказали, а в момента се чудят как да заграбят транспорта на други квартали. А дали ако се направи бърза железница до Княжево пътникопотока от него + Владая, Марчаево, Перник и Благоевград няма да е по-голям от този от Овча Купел е мноооооооооого спорно! От Овча купел да не търсят директна връзка с центъра през "Цар Борис 3-ти", за да ликвидират нормалния транспорт на Княжево от околовръстното нагоре, а по бул. "Овча Купел".
4. На алчните предприемачи нищо да не им се спестява, за да се научат да не се гаврят по тоя начин с града! Такова затрояване е ненормално и е недопустимо заради него да не могат да се реализират проектите за облекчаване на трафика! В тая връзка, като са си построили блокченцата на тротоара, ще търпят, ако ще общината да вдигне метрото на платформи, като DLR!
5."Сульо и пульо" и в момента си се возят на колите и не ползват ГТ и трафикът не е намалял, щото са се качили в метрото, а щото нямат работа и са се прибрали по родните места или щото нямат сухо за бензин. Културата да се ползва ГТ вместо личния автомобил тук още дълго ще се възпитава. Така че, докато лъчите на метрото не се свържат с рингови линии, трафик по кръстовищата на Борис ще има, но отговор на въпроса колко под земята ще мине метрото, ако 2 булеварда се засекат на 2 нива, а то под тях не се получи... и съответно колко ескалатора ще се монтират на близките метростанции за да изпълзят хората изпод земята...
6.АМ Люлин ще се построи, само че се басирам отсега, че един перничанин, благоевградчанин или който и да е ТИР-аджия никога не би си удължил изкуствено маршрута, за да обикаля през разбитото и тясно околовръстно и да влиза през Люлин в центъра(изключаеш ТИР-аджиите, които нямат работа там). Т. Александров и сега е задръстен в час пик, нищо че под него има метро! Още повече, че западният лъч на околовръстното едва ли ще се разшири скоро, предвид отчуждителните процедури. А дори това да стане, вече казах, че никой нормален шофьор не би си удължил маршрута по една магистрала, която го отвежда in the middle of nowhere! Та аргументът че ненужният строеж на подземно метро към Княжево ще утежни трафикът в района в пъти, въобще не е без смисъл! Какво значи това? Поне 3г. хората от този район да са откъснати от света?!
7.Общо взето всичко е измислено и има действащи аналози по света, но българският гений винаги трябва да направи нещата възможно най-сложни, най-скъпи и т.н. Трябва да е ясно - метро се строи, когато няма други алтернативи - когато има по-лесни и удобни такива, не е нужно да се заравяме нарочно под земята! Радвам се, че от общината са взели правилното решение поне по този въпрос и няма да станем свидетели на безумието да се унищожи съществуващото трасе!
...