Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574193 times)

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1260 on: 10.07.2013, 15:08:31 »
Най-разумно ще е станциите на Шипка и Дойран да се направят по закрит способ - интересно какво толкова са измислили от Рикат?

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1261 on: 10.07.2013, 15:21:39 »
Ами точно това мислят - казват го в интервюто. Над станцията на Шипка има канализационен колектор, който не може да се премести и за това ще се прави по закрит способ подобно на Сердика 2. Реката също няма да се налага да се отбива при това положение. Сечението ще е най-вероятно по-малко. Друга тема е, че тази станция на Шипка е напълно безмислена, но какво да се прави, явно ще я има.

На мен ми е любопитно как ще изглежда естакадата по Вазов? Над канала като мостова конструкция или канала ще бъде покрит? Има ли някъде информация за това?
« Last Edit: 10.07.2013, 15:25:07 by sofianec »

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1262 on: 10.07.2013, 16:30:51 »
Дълбоко заложеното леко метро ми звучи като атомна бомба малък калибър - технически възможно, но... Дано го изпълнят като хората. И двете станции, които са под реките са малко или много излишни, но щом са решили, нека ги строят. Според мен вместо станция на Дойран ще е най-добре да ускорят проектирането на отклонението към НИМ
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1263 on: 10.07.2013, 17:57:37 »
Дълбоко заложеното леко метро ми звучи като атомна бомба малък калибър - технически възможно, но..

Тактическо ядрено оръжие- има боеприпаси дори и за оръдие с ядрен заряд :P

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1264 on: 05.08.2013, 22:28:29 »

На 6 август от 11.00 часа в Столична община ще бъде представен изготвения проект за третия лъч на столичното метро.
Ще присъстват кметът на София Йорданка Фандъкова, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов и изпълнителният директор на „Метрополитен” инж.Стоян Братоев.

Събитието ще се проведе в зала 1 в сградата на Столична община на ул.”Московска” 33.

Offline happy

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1265 on: 05.08.2013, 22:47:03 »
А искам да помоля за някакъв линк относно изследвания потенциален пътникопоток в северния лъч на метродиаметър 3. Защото в южната си част със сигурност това метро ще се пълни солидно, но в северната потенциалът му е силно преувеличен. Най-много да подпомогне леко ТБ1 в час пик, но изпън пиков час ще си вози въздуха май-май. :laugh:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1266 on: 05.08.2013, 23:26:30 »
Или май-май не!  :blink: Ти виждал ли си колко хора ежедневно ползват ТБ 1, 2, 4 А78, 79 и 120? Тези същите ще го ползват. И нищо чудно ТБ 1 и 78 да си заминат а останалите силно да се редуцират.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline happy

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1267 on: 05.08.2013, 23:34:12 »
78 и 79 се използва главно за отиване до Дондуков и района около Математическата гимназия, от там МД3 не се предвижда да минава! А 120 пък не се използва само за стигане до Мадрид, Оборище и Ситняково, а още за връзка с Лозенец и Хладилника. ;)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1268 on: 06.08.2013, 00:37:35 »
Тая тема е дъвкана многократно. Отговорът на въпроса е следния: От всички възможни трасета в североизточната част на София, трасето по Владимир Вазов е показало най-голям потенциален пътникопоток. Затова трасето ще премине оттам, а не по Ботевградско шосе както беше предвидено в началото. Голям плюс от прекарването на трасето оттам е и отличната възможност линия 120 да стане тролейбусна като се използва ККМ от линия 1. Вярно, стълбове трябва да се поставят и захранващите кабели трябва да се преместят/удължат, но поне ще се намали част от стойността спрямо ново изграждане. А линия 120 е идеална за тролейбус, тъй като има много малко участъци със завои, а е много натоварена.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1269 on: 06.08.2013, 07:30:44 »
Все някъде на североизток трябва да свършва маршрутът. На югозападния край няма подходящ терен за метродепо, а и отчуждителните обезщетения са с порядък по-високи. Но да не забравяме, че след гара Подуене линията ще се разделя на 2 клона - единият: по Вл.Вазов, другият - на изток в посока Слатина.  Докато се направи вторият клон, влакчетата може да се движат по 2 маршрута: Левски-югозападен край и Подуене-югозападен край. Казвам "югозападен край", защото вероятно няма да стигне отраз до Овча купел.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1270 on: 06.08.2013, 10:54:10 »
ТБ2 и ТБ4 ще си останат - ще има пътници за навътре в квартала, ще изпълняват ролята на довозващи до метрото. ТБ1 най-много да се присъедини към гореспоменатите си колеги и да върти на същото място, но интервалите и на трите тролейбуса трябва да бъдат намалени.
 Гара Подуене май ще я подмине, поне 3те варианта на отклонение към Арената не покриват тази гара (няма станция там).
Относно депото - вярно на Овча купел им трябва повече, отколкото на североизточните квартали, ако можеше да се реализира депо до Житница, според проекта на Дифиан, ако правилно помня).

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1271 on: 07.09.2013, 12:58:50 »
Някой чувал ли е за проект за ново депо за метро влаковете до летището?Притежавам имот в района,който е предвиден за отчуждаване и преди няколко години ми беше обяснено това нещо.Ето сега строежът на метрото върви с пълна сила, за депо нищо не чувам,а в същото време не мога да пусна въпросния имот на пазара.Та ако някой има някаква информация...
 Благодаря предварително
Нация от лошо гледащи директори

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1272 on: 07.09.2013, 13:47:55 »
Да, предвижда се строеж на ново депо, за нуждите на Трети метродиаметър, до Ботевградско шосе, зад летището. На картите е отбелязано.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1273 on: 07.09.2013, 15:12:48 »
Някой чувал ли е за проект за ново депо за метро влаковете до летището?Притежавам имот в района,който е предвиден за отчуждаване и преди няколко години ми беше обяснено това нещо.Ето сега строежът на метрото върви с пълна сила, за депо нищо не чувам,а в същото време не мога да пусна въпросния имот на пазара.Та ако някой има някаква информация...
 Благодаря предварително
Ето е новата регулация, предпологам знаеш местопложението на имота си и номера му, отдолу я има и старата кадарстрална карта! ;) Този участък на метрото ще започне да се строи при добро стечение на обстоятелствата може би още от следващата година, така че очуждението трябва да се случи скоро и да не си с вързани ръце, хем да го имаш, хем да не можеш да правиш почти нищо с него!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1274 on: 16.10.2013, 22:40:32 »
Днес бях на общественото обсъждане за Овча купел, където станаха ясни три неща:

- в паралелната Вселена, в която живеят от Метропроект - Прага, инженерите първо проектират естакадите, после урбанистите се чудят като как да ги впишат в градската среда;
- директорката на 88мо СОУ иска естакадата да се препроектира другаде (обаче сама признава, че няма идея дали това е възможно) , по-далече от прозорците на класните ѝ стаи, където учат първолаците;
- според същите "компетентни" инженери, понеже, видите ли, ж.к. Овча купел е "курортен квартал", най-адекватното решение е да сгънат една серпентина, висока общо 11 метра, и да я залепят за балконите на хората, защото как иначе да се чувстват като в истинска курортна дестинация...

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1275 on: 17.10.2013, 09:32:04 »
Няма ли да минава през сегашното колело на А 45 ?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1276 on: 09.01.2014, 02:35:18 »
инж. Стоян Братоев: Подземната част на третия метродиаметър ще се строи с тунелопробивна машина

Quote
Инж. Братоев, в график ли върви изграждането на метрото до летището и до Бизнеспарка?
 - До Нова година бяхме предвидили 35% завършеност на строителните работи на метрото до летището – сега те са 38%. По другия лъч, към "Младост", са завършени 25%, както е разчетено по график. Срокът ни за изграждане на третия етап е 2 години, така че ще го открием на 25 април 2015 г. На някои места строителните работи ще са приключени през май 2014 г. и ще се започнат довършителните.

На какъв етап е подготовката на третия метродиаметър?
 - След обществените обсъждания на подземната част на третия метродиаметър направихме корекции в проекта, които бяха отразени и в регулационния план, който е в процедура на разглеждане и влиза в Столичния общински съвет. Сега правим уточнения по проекта във връзка с подготовката на тръжната документация.

Кои бяха основните несъгласия и кои са корекциите в проекта?
 - Споровете основно бяха за входовете и изходите на метростанциите. Като цяло съгласуването е успешно. Направихме компромиси, въпреки че метрополитените по света обикновено не го правят. Най-лесно е на мястото на едно премахнато дърво да бъдат посадени пет нови, но ние положихме всички усилия да се намали броят на засегнатите дървета при Орлов мост. Променихме метода на строителство на метростанцията – от открит способ се премина към тунелен. Така при Орлов мост ще бъдат засегнати само 150 кв.м. зелена площ без дървета. При предишния вариант, т.е. при открития способ на строителство, под угроза бяха 4000 кв.м от територията. Тунелният метод е малко по-скъп и по-труден, но запазва зеленината.
Корекции имаше и на станцията на "Патриарх Евтимий" и "Граф Игнатиев". Вместо пред входа на нотариата изходът се преориентира към тротоарните площи, за да не бъде засегната новата градинка.

Кога ще бъдат обявени търгове за третия метродиаметър?
 - Процедираме само подземната част ( и то не цялата) – от "Красно село" до Малък театър "Зад канала". Дължината на участъка е 7.5 км, предвидени са 8 метростанции (около 50% от третия метродиаметър) с приблизителна стойност 280 млн. евро. Прибавяме и изграждането на депо с функции на гараж за метровлаковете при "Земляне" за около 40 млн. евро. Общата сума е 320 млн. евро. Търгът за строителство ще обявим в края на януари 2014 г.


Какво ще стане с депото на "Ботевградско шосе", щом ще има при "Земляне"?
 - Депото на "Ботевградско шосе" ще бъде ремонтна база, а това при "Земляне" – само за гариране на влаковете. По света има подобна практика, щом метрото се изгражда поетапно – предлага се междинно решение за гариране.

На колко лота ще се раздели този участък?
 - В тръжната процедура целият участък ще е разделен на 4 лота. Единият от тях е за прокопаване на тунел с тунелопробивна машина, останалите три са за 2 или 3 метростанции и цялото оборудване на прилежащия към тях участък от около 2-2.5 км. След дълги обсъждания избрахме използване на тунелопробивна машина, защото трасето е трудно, минава през централната градска част, където има много комуникации. В лотовете за метростанциите се включва цялата електромеханична част на прилежащия участък и релсовия път, защото изграждането на тунела е чисто строителна работа. Един от тези три лота ще включва 3 метростанции, останалите ще са с по две. Така ще могат да участват повече компании и няма да се налага да изчакваме някой, който строи на две места и мести екипите си.

С използването на тунелопробивна машина вие на практика елиминирате българските фирми от участие в търга. Така ли е?
 - Защо? Българските фирми могат да се пробват и за тунела. Някои имат апетит да го направят. Въпросът е да имат опит, да са правили такъв тунел. Другият вариант е да се кооперират с някой, който има опит, защото екипът на машината се състои от 10-20 човека, останалите неколкостотин души  (по бетоновите работи, транспорт) работят за този екип. Освен това машина се купува.
Що се отнася до метростанциите и електромеханичната част на тунелите – има български компании, които вече натрупаха опит и могат там да се реализират.

Кога ще започне строителството на третия метродиаметър?
 - Вероятно есента на 2014 г. Подземният участък следва да бъде завършен в периода 2015-2018 г. За другите два участъка са необходими около 2.5 години. В какъв ред ще бъдат изградени те зависи от финансирането и от трафика, но още е рано да се коментира.
Третият метродиаметър при университета ще мине под първи метролъч, а при НДК – под втори. Станциите, с изключение на тази при Орлов мост, ще се строят по открит способ.


Кога ще внесете апликационната форма?
 - Когато има одобрени оперативни програми. Това ще стане през следващите няколко месеца. По-добре е да сме обявили търговете и да са излезли резултатите, защото тогава ще има реални стойности.

Ще обявявате ли конкурси за метростанциите?
 - Конкурси за метростанциите няма да обявяваме. Никъде по света това вече не се прави, макар и някъде да са се предлагали принципни решения. Метростанцията в "Дружба" показа, че е безсмислено да се правят архитектурни конкурси. Когато се появят проблеми с градските комуникации, по неволя се налагат драстични промени в проекта. Така  в кв. "Дружба" топлопроводът разсече метростанцияцията и от един централен вестибюл се появива два - регулационният план наложи топлопроводът да влезе под станцията. Нашите станции и без конкурс са много хубави. Шефът на лондонското метро Майк Браун, който наскоро посети България, беше впечатлен от нашите станции. Да не забравяме, че старата метростанция "Сердика" беше наградена в Лондон, а МС "СУ "Св. Климент Охридски" в Париж.

Каква е разликата между лекото и класическото метро?
 - Три са основните разлики. Първата е в транспортната автоматика, която влияе на цялото метро. Втората е в подвижния състав, третата – в горното токоснемане.
Влаковете се правят на няколко нива или поколения. Нашите, които сега ползваме, са второ поколение. Те са с машинист и машинистът управлява. Третото ниво също са с машинист, но функциите на машиниста са намалени. Автоматиката извършва голяма част от работата на машиниста. Той само следи системата, отварянето и затварянето на вратите и качването на пътниците и дава старт на автоматиката, за да започне работи. При машиниста има резервен пулт за извънредни ситуации, чрез които управлението да бъде поето ръчно.
Четвъртото ниво мотриси са изцяло без машинист.
България няма нужда от влакове без машинисти. Разликата в стойността, която ще се даде, за да имаме такива влакове, е по-добре да се предвиди за заплати на хората. Когато един ден безработицата намалее, тогава ще мислим за влакове без машинисти. Но тази, които ще поръчаме, ще имат опция за добавяне на "приставка" към системата за управление за достигане на по-висшо ниво.

Кога ще започне строителството на метрото до "Хладилника"?
 - Чакаме за приключи обжалването. На първа инстанция решението е в полза на възложителя.

Готово ли е предпроектното проучване за метроразклонение в "Слатина"? То може ли да изпревари части от надземния трети метродиаметър?
 - За "Слатина" чакаме проектантите да внесат проекта и да влезе в експертен съвет. Експертният съвет ще избере вариант. Следва идеен проект и регулационен план по одобреното трасе. След като се одобри трасето, ще направим сравнение в етапността и ще преценим кое е по-натовареното. Решението ще вземе Столичният общински съвет.

Интервюто взе Милена ВАСИЛЕВА
http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=2214571

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1277 on: 09.01.2014, 11:33:37 »
От последното пасажче за раклонението в посока Слатина си мисля, че когато е готов проекта за този участък може да изпревари и някой от другите участъци по МД3 - Левски или Овча купел. Пише, че ще направят сравнение кое е по-натоварено, което ме навежда на мисълта, че може това раклонение да изпревари другите 2 надземни отсечки.

Offline Крюшо

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1278 on: 10.01.2014, 13:28:02 »
Някак си ми се струва, че трасето към Овча Купел не може повече да бъде игнорирано. Искрено се надявам, че след централния участък следващото изградено трасе ще е към ОК.

Но е интересно да се види с какво ще оправдаят изграждане на разклонение първо към Слатина, вместо по Владимир Вазов.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1279 on: 10.01.2014, 14:02:21 »
Но е интересно да се види с какво ще оправдаят изграждане на разклонение първо към Слатина, вместо по Владимир Вазов.
Основно ще се мотивират, че към Слатина ще има по-голям пътникопоток, за да може да го докарат до Арена Армеец и до Мол-а на Цариградско.