Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574237 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1400 on: 08.06.2016, 01:03:43 »
В много далечна перспектива, може би. А до тогава тази функция може да изпълнява просто една автобусна линия, която не струва милиони и която реално ще покаже какъв е пътникопотока към терминала от Ботевградско.

Offline netware5

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1401 on: 08.06.2016, 02:30:42 »

Може да ти се струва логично, но подобно нещо е твърде скъпо за изграждане. Да ако към Терминал 1 имаше достатъчно голям пътникопоток, бих бил съгласен на подобен строеж. Но Т1 е отдавна със затихнали функции, а и дори след концесията и ремонта, не зная какъв пътникопоток ще генерира.

За целта, просто предложи вместо да се изгражда метро... да се изгради една автобусна или друг вид линия която да прави връзка от Автостанция Изток до Т1. Много по-удобна и по-бърза би била подобна връзка. С два - три автобуса може да се даде тази бърза връзка. А ако има голям пътникопоток и интерес, може да се проучи възможността за пускане на по редовен транспорт или друг вид транспорт даващ бърз достъп до Летище София.


Терминал 1 едно въобще не със затихващи функции. Нещо повече - профилът на пътниците му отговаря повече на ползването на масов градски транспорт. Грубо казано "богатите" пътници на Т2 идват с коли и таксита :). Разходи се до Т1 да видиш какво е чудо от хора. С навлизането ма Райън Еър потокът от хора направо ще избухне.

А идеята за автобус от Автостанция Изток до Т1, а защо не и до Т2 не е лоша, но има едно "НО". Ако ще трябва да чакам автобус и да се прехвърлям на него с багажа си, и този автобус минава през циганското гето, аз лично ще предпочета да сляза до Орлов мост с М3 и да взема М1 до летището. Идеята е да няма прехвърляне. Иначе можеше М1 да спре до Искърско щосе и от там 84 да вози до летището.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1402 on: 08.06.2016, 10:52:32 »
По принцип е добра идея да има автобус от Централна Гара по Ботев, по Сливница до Сточна Гара, по Данаил Николаев до Подуяне, по Ботевградско до Летоструй, по Летоструй до Източна Тангента и оттам по Източна Тангента, Мими Балканска и оттам първо Продан Таракчиев до Т2 и след това Брюксел до Т1 или обратно. В обратна посока автобусът да минава от Лъвов Мост по Мария Луиза и почивката на водача да е на Централна Гара. При реализация на пробива Данаил Николаев линията може да се пренасочи по него двупосочно. В автобусите трябва да има обособени места за багаж, цената на билета може да е 2-2.50лв, като включва багажа. Единствен проблем е лошото състояние на Източна Тангента покрай индийските територии. :rolleyes: На Автостанция Изток автобусът може да спира преди Летоструй в посока Т1 и Т2 и на сегашната спирка на 90 в обратна посока, ако има желаещи за качване и слизане. :rolleyes:
« Last Edit: 08.06.2016, 10:55:08 by V.Peichev »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1403 on: 08.06.2016, 11:10:16 »
Ама как си приказвате ей така да се пълни форума. Терминал 1 и Терминал 2 са само част от направленията, до които се пътува  в момента. Индустриалната зона около летището обаче се разраства с такива темпове, каквито ви е бедна фантазията. Задръстванията в района са безумни именно защото няма адекватен градски (според мен релсов) транспорт. В района на летището (на площ по-голяма от компактния бизнес парк) в момента работят над 10 хил. души (SAC - 2000, Eurohold - 500, Porsche - 500, Eurosped - 200, Lufthansa technics - 1000, Bulgaria air - 500, Transpres, Astral, Unimasters, Orbit, DHL, Eurosped, T...) И тези хора са обслужвани само от 84, 384 и частично метрото. Сутрин и вечер е такъв ад, какъвто, Петко, на мнооого места в София няма (от SAC до Продан Таракчиев 30 мин! за 550 м, Източна тангента 20 мин за 1 км в махалата и т.н.). Ако не сте проверили ситуацията не пишете, т.к. заблуждавате себе си и другите.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1404 on: 08.06.2016, 11:16:44 »
Като гледам спокойно може да се прокара метрото по изцяло общински или държавни земи с нулеви разходи за отчуждение и плитко строителство. С един голям буферен паркинг на Ботевградско шосе би се постигнал наистина работещ буфер, където да си оставиш колата и да достигнеш с градски транспорт до където ти трябва с метрото или трамвая. Ако целта на СО е наистина да прави работещ ГТ, доизгражаднето на метрото до летището е правилно и необходимо.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1405 on: 08.06.2016, 11:19:47 »
Този буферен паркинг ще се използва толкова колкото и този на Цариградско шосе. Ако няма политика за ограничаване на ПС-тата в центъра, тези паркинги ще си оставят полупразни.

Ама как си приказвате ей така да се пълни форума. Терминал 1 и Терминал 2 са само част от направленията, до които се пътува  в момента. Индустриалната зона около летището обаче се разраства с такива темпове, каквито ви е бедна фантазията. Задръстванията в района са безумни именно защото няма адекватен градски (според мен релсов) транспорт. В района на летището (на площ по-голяма от компактния бизнес парк) в момента работят над 10 хил. души (SAC - 2000, Eurohold - 500, Porsche - 500, Eurosped - 200, Lufthansa technics - 1000, Bulgaria air - 500, Transpres, Astral, Unimasters, Orbit, DHL, Eurosped, T...) И тези хора са обслужвани само от 84, 384 и частично метрото. Сутрин и вечер е такъв ад, какъвто, Петко, на мнооого места в София няма (от SAC до Продан Таракчиев 30 мин! за 550 м, Източна тангента 20 мин за 1 км в махалата и т.н.). Ако не сте проверили ситуацията не пишете, т.к. заблуждавате себе си и другите.
Аз казвам моята гледна точка, не карам никой да се съобразява с нея. За мен е безумно да пращаш повече от един метродиаметър към Летище от ранга на нашето. Не знам защо, но всички приемат че метрото трябва да минава отвсякъде и да качва всички възможни пътници. Тук пък във форума се пише против него, защото вземал функциите на градския транспорт. Щом има толкова много пътници, къде е Столичния Автотранспорт и Електротранспорт и защо не е измислена схема за обслужване на тези 10 хиляди души? Нима не може да се създаде адекватна линия в района която да дава връзка със сегашната метромрежа?


Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1406 on: 08.06.2016, 11:22:41 »
Ама то и станция Витоша едва ли ще е кой знае колко натоварена, пък и трамвай си имаше. Защо се бъхтиха да я копаят? За мен са безумно изхарчени пари.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1407 on: 08.06.2016, 11:36:11 »
Прекрасно сравнение за два несъпоставими района на София с различни функции и различни потоци от хора. Но това ваше предложение искам да го предложите на хората в Слатина и на всички отклонения на МД 3, които ще се забавят само и само да има някой директна връзка за 2 минути с Летището... на което ще слизат точно 10 човека (най-много).

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1408 on: 08.06.2016, 11:38:09 »
Да де, аз пък казвам че парите за отклонението за Слатина потънаха в станция Витоша и тунела до нея.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1409 on: 08.06.2016, 11:42:03 »
Ей голям майтап. Проектирането на Витоша беше започнато още преди да бяха седнали да проектират МД 3. То не случайно станцията сега ще я откриват, а не тепърва да я копаят както става с целия диаметър 3. Отделно на това част от средствата са по старата ОПТ от която се взеха пари. И не на последно място, понеже явно си много против тази станция, те каня след откриването да видиш "колко малко пътници" ще я използват!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1410 on: 08.06.2016, 11:56:52 »
Аз никъде не съм написал метро, написах релсов транспорт, който трябва да е извънуличен. Нещата в района са много зле, а именно заради липсата на градски транспорт и ръста на заетите почнаха да никнат паркинги, които се пълнят с всеки ден все повече и повече. Моментът за пускане на повече автобуси е изтърван, т.к. хората се напъхаха в колите и няма да излязат лесно. Лошото е, че има много проекти за ново строителство, което няма как да не доведе до още повече работещи хора в района, т.е. задръстванията няма да намаляват. Бонус са ТИР-овете, но те са пренебрежимо малко количество, спрямо автомобилите (10 към 90 в полза на колите).

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1411 on: 08.06.2016, 11:58:13 »
А колко по-лесно е вместо да се затапва линията с депо, то да бъде проектирано така, че в един бъдещ момент (или както го наричат "Далечна перспектива") МД3 да се продължи до Терминал 1 и толкоз. А вече междутерминалния транспорт принципно си е отговорност на летището, но е хубаво да има и алтернатива (например 384 да пътува през Т1 до Т2, обратно на 84). Също така докато дойде далечната перспектива може всички бъдещи отклонения на всички диаметри да се изпълняват от наземен транспорт, тъкмо ще е ясен и пътникопотока.
Проблемът с Терминал 1 е факта, че той се игнорира до известна степен от обществения транспорт, а всъщност дори България Ер изпълняват полети от там.

Sent from mTalk for Windows 10

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1412 on: 08.06.2016, 12:00:55 »
А колко по-лесно е вместо да се затапва линията с депо, то да бъде проектирано така, че в един бъдещ момент (или както го наричат "Далечна перспектива") МД3 да се продължи до Терминал 1 и толкоз. А вече междутерминалния транспорт принципно си е отговорност на летището, но е хубаво да има и алтернатива (например 384 да пътува през Т1 до Т2, обратно на 84). Също така докато дойде далечната перспектива може всички бъдещи отклонения на всички диаметри да се изпълняват от наземен транспорт, тъкмо ще е ясен и пътникопотока.
Проблемът с Терминал 1 е факта, че той се игнорира до известна степен от обществения транспорт, а всъщност дори България Ер изпълняват полети от там.

Sent from mTalk for Windows 10
Зарежете Терминал 1, генератор на пътникопотоци е индустриалната зона около летището!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1413 on: 08.06.2016, 12:29:08 »
Удължаване на МД3 след Автостанция Изток до Терминал 1 или 2 е неоправдано - надали много хора ще пътуват с МД3 до терминалите и промишлената зона по-скоро се ползва МД1. Има възможност за релсов транспорт с използване на съществуващите ЖП линии наблизо.  :rolleyes: Също за влаковете на МД3 така или иначе трябва да има отделно специализирано депо  поради конструктивните различия и не виждам удачно място за такова освен някъде около Източна Тангента или до военното летище - в Горна Баня и Овча Купел терените са частни и ще се наложи скъпо и сложно отчуждаване. :rolleyes:

Offline netware5

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1414 on: 08.06.2016, 12:49:57 »
Удължаване на МД3 след Автостанция Изток до Терминал 1 или 2 е неоправдано - надали много хора ще пътуват с МД3 до терминалите и промишлената зона по-скоро се ползва МД1. Има възможност за релсов транспорт с използване на съществуващите ЖП линии наблизо.  :rolleyes: Също за влаковете на МД3 така или иначе трябва да има отделно специализирано депо  поради конструктивните различия и не виждам удачно място за такова освен някъде около Източна Тангента или до военното летище - в Горна Баня и Овча Купел терените са частни и ще се наложи скъпо и сложно отчуждаване. :rolleyes:

Ами то депото е ясно къде е - направо си е на летище София, но от северната страна на пистите - между тях и Ботевградско шосе. Ето тук можеш да видиш: http://spasimetroto.org/%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%B5. Та затова казвам, че на практика МД3 стига до летището и съвсем малко му трябва да иде до терминалите.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1415 on: 08.06.2016, 13:21:02 »
Дали летището, индустриалната зона, Враждебна или друга посока, важно е да се изградят проекти, по които един ден да започне работа. Според мен генералната схема трябва да се разшири и да се заложат приоритети. А в момента е доста съкратена.

Sent from mTalk for Windows 10

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1416 on: 08.06.2016, 14:13:29 »
Удължаване на МД3 след Автостанция Изток до Терминал 1 или 2 е неоправдано - надали много хора ще пътуват с МД3 до терминалите и промишлената зона по-скоро се ползва МД1.

Това е меко казано несериозно и подозирам, че не си стъпвал в района в час пик.

МД1 прави панорамна обиколка на София през Дианабад, Младост и Дружба, че ако не живееш в Младост е всичко друго, но не и удобен транспорт до летището.
След като прекараш едни 45 минути във влакчето (ако си късметлия да живееш около МД1) те очакват още два километра прашни шосета и изгорели газове до SAC, ABC, Нова или каквато и да е обитаема сграда наоколо.

Но какво ли се обаждам, много добре знаем, че ако не живееш в Младост и не работиш в БПС не заслужаваш внимание от общината.

Да не говорим за отклонението от Брюксел, което го започнаха и после з@еб@ха.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1417 on: 08.06.2016, 15:07:33 »
МД3 прави панорамна обиколка на Хаджи Димитър и Левски - броят станции от СУ до летището е приблизително същият, скоростта надали ще е по-висока от тази на МД1. :rolleyes: Разстоянието между Света Гора и Терминал 2 е нормално за метро и няма удачно място за междинна станция.  :rolleyes: Два успоредни метродиаметъра по Христофор Колумб и през промишлената зона няма как да са адекватно натоварени. :rolleyes: Съвместяване е невъзможно поради различните системи за токоснемане - дори и двата диаметъра да стигат до Терминал 1 или 2 все едно ще трябва да има S-образен коловоз за обръщане както и изолация между двете системи. :rolleyes:
« Last Edit: 08.06.2016, 15:11:46 by V.Peichev »

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1418 on: 08.06.2016, 16:33:22 »
Не, удължаването на М3 до Летището ще бъде прахосване на пари. Поне дотогава, докато не се изградят други по-важни проекти - отклонението на М1 в Люлин, на М3 към Редута, Слатина, Академик и Армеец, и т.н. По-резонно е да се направи директен скоростен влак Подуяне-Летище без междинни спирки, като може да се проектира така че да обслужва и двата терминала, ако разбира се, не смятат в близко бъдеще да закрият Т1. По този начин и Гара Подуяне ще живне, а ако ТМ5 и ТМ22 се обединят в скоростен трамвай, интегриран с метромрежата, гарата ще получи по-добро обслужване.
Ако Гара Подуяне ви се вижда непредставителна, може направо директен влак ЦЖПГ-Летище. Също без междинни спирки, такава е практиката при аероекспресите.
« Last Edit: 08.06.2016, 16:49:09 by passenger »
ex-putnik

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1419 on: 08.06.2016, 16:56:26 »
Че с какво едно ЖП трасе ще бъде по-евтино от метро? За разлика от летището, Слатина и Люлин имат изграден трамваи.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София