Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574217 times)

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1460 on: 21.12.2016, 16:10:46 »
СО и ММС влязоха в конфликт за бъдещето на Конна база "Хан Аспарух" - причината е строежът на третия лъч

http://novinite.bg/articles/130210/SO-i-MMS-vlyazoha-v-konflikt-za-badeshteto-na-Konna-baza-Han-Asparuh
Ще видят сметката на конната база, и ще си спестят удачното решение да имаме закрит автобусен гараж...  :/

Quote
Кабинетът даде имот на Столична община за третата метролиния, 21.12.2016

Правителството в оставка реши да намали капитала на "Национална спортна база" ЕАД чрез обезсилване на акции на стойност, която съответства на стойността на правото на собственост върху имот от 7,5 дка в столичния район "Красно село", съобщиха от Министерския съвет.

Теренът е в района на конната база в местността "Славия". Той ще бъде прехвърлен безвъзмездно на Столична община за изграждане на ново метродепо за престой, ремонт и обслужване на влаковете. Депото е включено като самостоятелен подобект при строителството на третата метролиния в София. ...[/quote=https://news.bg/politics/kabinetat-dade-imot-na-stolichna-obshtina-za-tretata-metroliniya.html]Източник

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1461 on: 21.12.2016, 21:35:31 »
Ами така е. Всяка хубост се заплаща с 2-3 години тапи преди това. Не ми се ще да си спомням, какво беше на Онкологията през 2005-2009.
По-голямата цена, с която се заплаща хубостта метро, е разреден наземен транспорт.
Това не е цената за хубостта метро, ами на слабото управление.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1462 on: 21.12.2016, 23:50:56 »
Това не е цената за хубостта метро, ами на слабото управление.
Имаш ли идея, как се изгражда метро без разкопаване поне за метростанциите? Може да пуснеш един тегел по Виа Егнатия в Солун, където вече две петилетки стоят заграждения през 700-800 метра.
Много сме добри на общо дърдорене и плюене, явно перманентно леещият се популизъм видиоти нацията...

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1463 on: 22.12.2016, 00:01:54 »
Това не е цената за хубостта метро, ами на слабото управление.
Имаш ли идея, как се изгражда метро без разкопаване поне за метростанциите? Може да пуснеш един тегел по Виа Егнатия в Солун, където вече две петилетки стоят заграждения през 700-800 метра.
Много сме добри на общо дърдорене и плюене, явно перманентно леещият се популизъм видиоти нацията...
Е не виждаш ли кое мнение съм цитирал? Имах предвид, че в един нормален град наличието на метро/градска железница не е за сметка на наземния транспорт, както е тук в момента.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1464 on: 22.12.2016, 00:05:48 »
Имам предвид, че ИЗГРАЖДАНЕТО на метро е с цената на страдания при ВОД. Сори за двусмислието! Ще бастисам излишните постове
« Last Edit: 22.12.2016, 00:09:18 by blagun »

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1465 on: 22.12.2016, 08:24:24 »
Никой не оспорва затрудненията от разкопаването, а това, че след като даден участък е пуснат, наземния транспорт се скопява. В Дружба намалиха 204 и вечер като прибавим закаснението става мазало после.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1466 on: 22.12.2016, 09:05:24 »
Да, защото наземният транспорт трябва да се реорганизира и оптимизира, а не механично да се съкращава. Както примерно А76, при който го отнесоха всички пътници от западния му клон, които изобщо нямат метро.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1467 on: 22.12.2016, 09:17:22 »
Да, защото наземният транспорт трябва да се реорганизира и оптимизира, а не механично да се съкращава. Както примерно А76, при който го отнесоха всички пътници от западния му клон, които изобщо нямат метро.
Именно. Наземният транспорт и метрото трябва да работят в симбиоза, а не да се конкурират. И ще допълня с нещо немислимо за СОС и ръководството на ЦГМ – довозващият транспорт трябва да е синхронизиран с метрото, когато то е през по-голям интервал.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1468 on: 22.12.2016, 12:13:38 »
При някои линии на наземния транспорт след пускане на метро се получава известен спад в пътникопотока и е нормално да има разумни съкращения. Примерно при метро между Орлов Мост и БПС пътникопотокът на 76 спада с около 25-30% и е нормално от 24 коли пик да станат 16-17, но не и по-малко. :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1469 on: 22.12.2016, 13:45:15 »
Примерно при метро между Орлов Мост и БПС пътникопотокът на 76 спада с около 25-30% и е нормално от 24 коли пик да станат 16-17, но не и по-малко. :rolleyes:
При условие, че А76 се движи от Орлов мост до БПС. Но все си мисля, че друг маршрут има тази линия.
Затова казвам оптимизиране, а не съкращаване, защото в Младост има пробег, не е като да няма, но е разпределен неоптимално по линиите.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1470 on: 24.12.2016, 11:28:10 »
В Младост натоварването на 76 беше най-сериозно преди пускането на метрото и съответно при работещо метро спадна с около 25-30%, в другия край на маршрута е на същото ниво. За да няма пакетно придвижване и полупразни автобуси е нормално да се съкратят коли в тази ситуация и евентуално част от тях да се пренасочат по други линии. :rolleyes:

Offline mi6kina

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1471 on: 25.12.2016, 01:46:55 »
Quote
През 2018 г пък трябва да се пусне и новата естакада на бул. „Цар Борис III” и „Гоце Делчев”. Идеята е да се облекчи натовареният трафик около пазара „Красно село”. Така колите, които се движат по „Гоце Делчев” и „Житница”, ще минават под „Цар Борис III” без светофар.

Надземното строителство при бул. „Патриарх Евтимий” трябва да приключи през май, а отгоре ще се положи чисто нов асфалт.

На този етап строителството на естакадата на булевардите „Гешов” и „България” се замразява за неопределено време, защото изграждането й заедно с метрото е невъзможно, а през 2018г. България ще е председател на ЕС. Постъпихме отговорно, защото блокирането на бул. „България” ще означава и блокиране на София, обясни още кметицата.

Йорданка Фандъкова
Градски транспорт - разписания на градския транспорт в цяла България. Търсят се гост автори за нашия блог. За контакти: на ЛС! :)

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1472 on: 25.12.2016, 12:15:16 »
Нали беше възможно? :blink:
ex-putnik

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1473 on: 25.12.2016, 13:30:01 »
Беше.
Иначе прочетено между редовете, това означава: "Лампионът беше бъгав и на този етап нямаме никаква идея, какво да поставим на негово място."
Същото като със Скобелев.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1474 on: 25.12.2016, 21:42:10 »
Лампионът никога не е било планирано да се появява. Лампионът беше за парлама на картинките, плановете са били пръстена да стои на колони. И нормално - лампиона от инжинерна гледна точка е невъзможен в такъв вид.

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1475 on: 26.02.2017, 14:16:44 »
Преди два дни е публикувана новина относно евентуалното разширение на МД3 към ж.к. Слатина на изток. Имало е среща на където "Спаси София" са коментирали два варианта за крайна точка на разклонението - до The Mall на бул. Цариградско шосе и до бул. Брюксел / бул. Цветан Лазаров в ж.к. Дружба:

Quote
Метрото за "Слатина" ще тръгва от "Орлов мост" и ще стига до The Mall
от 24.02.2017, Автор: Милена Василева

На 24 февруари експертен съвет обсъди вариантите за разширение на метрото от "Орлов мост" към "Слатина" и избра първия - от "Орлов мост" през румънското посолство, зала "Фестивална", "Арена Армеец София", бул. "Цариградско шосе" до The Mall. Отхвърлен беше вторият вариант, според който от "Арена Армеец София" метрото достига до "Дружба" и бул. "Брюксел". Оттук нататък може да започне работа по идейния проект, заяви проф. д-р инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен"ЕАД. Финансиране засега не е осигурено.

Сдружение "Спаси Метрото" предложи детайли по разположението на метростанциите, довеждащ и свързващ релсов и тролейбусен транспорт между "Дружби"-те и "Младост", както и пешеходна зона за връзка между жк "Дружба" и бул. "Цариградско шосе", които отстоят на 10 минути път един от друг, но нямат пряк пешеходен достъп.
Автор на проучването, което представлява прогноза на търсенето и моделиране на натоварването по трети метродиаметър във вариант от "Орлов мост" до The Mall и от "Орлов мост" до бул. "Брюксел" е на "Транспро" ООД. То е предадено през септември 2016 г. на "Метрополитен" ЕАД, внесено в НАГ през януари 2017 г.
Експертният съвет включва 58 членове, председателствани е от главния архитект арх. Здравко Здравков, земестник-председатели са арх. Бойка Къдсрева, НАГ и инж. Деляна Сеченска, НАГ. Затоплянето на времето се отрази на броя на домакините, които покриха само нивото на представителната извадка. Същото се случи и с гостите на събитието.


ВАРИАНТИТЕ
В разработката се сравнят два различни варианта за бъдещо развитие на трети диаметър и в частност получаване на максимално достоверни прогнозни данни за трафика в ситемата на масовия транспорт и метрото за прогнозна година 2040. Те са сравнени по отношение на дължина, брой метростанции, брой пътувания на ден, средна скорост на пътник, общ пробег, дялово участие на трета линия в превозния процес и др. Това дава възможност да се прецени кой от предложените варианти би бил по-целесъобразен и накъде е по-добре да продължи метрото след кръстовището на "Асен Йорданов" и "Шипченски проход". Проектантите предлагат това да бъде вариант 1.

ВАРИАНТ 1

Търговски център "The Mall" – бул."Цариградско шосе" – МФСЗ "Арена Армеец София" – бул. "Асен Йорданов" – ул. "Гео Милев" – до бул. "Евлоги Георгиев"
Метростанция 1 - пред търговски център "The Mall" – трасето продължава по бул. "Цариградско шосе"
Метростанция 2 – ИПК "Родина" ул. "Генерал Йордан Венедиков" – трасето продължава по бул. "Цариградско шосе" след това завива надясно по бул. "Асен Йорданов"
Метростанция 3 – при МФСЗ "Арена Армеец София" – бул. "Асен Йорданов"
Метростанция 4 – при ул. "Асен Йорданов" и река "Слатинска река"
Метростанция 5 – при ул. "Гео Милев" и ул. "Иван Димитров – Куклата", след което трасета продължава по ул. "Гео Милев"
Метростанция 6 – 93 СОУ "Ал.Теодоров-Балан" (ул. "Гео Милев" и ул. "Николай Коперник")
Метростанция 7 - 31 СУ за чужди езици и мениджмънт "Иван Вазов" (ул. "Гео Милев" и бул. "Ситняково").
Следва вливане в основното трасе преди кръстовище "Орлов мост".
Общата дължина на трасето възлиза на около 6040 м. Общият брой нови станции е седем.

ВАРИАНТ 2

От бул. "Брюксел" по ул. "Проф. Цветан Лазаров" – бул. "Асен Йорданов" – ул."Гео Милев" – до бул. "Евлоги Георгиев"
Метростанция 1 – бул. "Брюксел" и "Проф. Цветан Лазаров" – трасето продължава по бул."Цветан Лазаров" след това завива надясно по бул.Асен Йорданов" 4
Метростанция 2 – на бул. "Проф. Цветан Лазаров" при Крафт Мастер
Метростанция 3 – на бул. "Проф. Цветан Лазаров" преди кръстовището с бул. "Асен Йорданов"
Метростанция 4 – при ул. "Асен Йорданов" и река "Слатинска река"
Метростанция 5 – при ул. "Гео Милев" и ул."Иван Димитров – Куклата", след което трасета продължава по ул."Гео Милев"
Метростанция 6 – 93 СОУ "Ал.Теодоров-Балан" (ул. "Гео Милев" и ул. "Николай Коперник"
Метростанция 7 - 31 СУ за чужди езици и мениджмънт "Иван Вазов" (ул. "Гео Милев" и бул. "Ситняково").
Следва вливане в основното трасе преди кръстовището на "Орлов мост".
Общата дължина на варианта възлиза на 5800 м. Броят на новите станции е общо седем.
Този вариант е своеобразна алтернатива за продължение на вече избрания като целесъобразен вариант.

СРАВНЕНИЕ
Трасето по вариант 1 от търговски център "The Mall" - бул."Цариградско шосе" - МФСЗ "Арена Армеец София" - бул. "Асен Йорданов" - ул. "Гео Милев" - до бул. "Евлоги Георгиев" е с около 240 м по-дълъг от втория. Броят на метростанциите и на двата варианта е еднакъв. В този вариант пътниците по масовия градски транспорт са с 3732 повече от втория. Освен броя на пътниците в този вариант по-голяма е и матрицата по градския транспорт. Това означава, че при този вариант повече пътници предпочитат градския транспорт за разлика от втори вариант.
Вторият вариант - бул. "Брюксел" по бул. "Проф. Цветан Лазаров" – бул. "Асен Йорданов" – ул. "Гео Милев" – до бул. "Евлоги Георгиев" отстъпва на първи по всички показатели. Единственият параметър, по-който този вариант е по-добър, е по-високата средна скорост на автомобилите и от там по малкото изразходвано време за пътуване с автомобил.
Заключението, което правят проектантите, че първи вариант дава по-добри показатели по отношение на превозени пътници и спестено време.

ЗАЛАТА
Изказаха се възложителелите, представители на експертния съвет, от "Спаси метрото" и други, като дискусията беше водена от инженера на столична община Деляна Сеченска.

Инж. Семерджиев от "Метрополитен"ЕАД
напомни, че проучването е от 2014 г., когато е прието трасето за "Слатина" с отклонение след "Орлов мост" от ул. "Шипка" към през Румънското посолство и 31 СУ за чужди езици и мениджмънт "Иван Вазов" (ул. "Гео Милев" и бул."Ситняково"), следва – 93 СОУ "Ал.Теодоров-Балан" (ул. "Гео Милев" и ул. "Николай Коперник"), после по ул. "Гео Милев" и ул. "Иван Димитров – Куклата", след което трасета продължава по ул. "Гео Милев", метростанция има и при ул."Асен Йорданов" и река "Слатинска река" при МФСЗ "Арена Армеец София" – бул. "Асен Йорданов". Тогава беше поръчано проучване за варианти. Двата варианта всъщност са към бул. "Цариградско шосе" и към "Дружба".

Проф. д-р инж Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен"
изрази ясно подкрепата си за първия вариант на разклонението - до The Mall, и неколкократно отговори на запитванията на "Спаси метрото". В края на дискусията се оказа, че позициите на двете организации са много близки.

Гергин Борисов от "Спаси метрото"
предложи промяна в местоположението на метростанциите до "Цариградско шосе", влезе в приятелски диалог с проф. Братоев, който продължи и след заседанието.

Арх. Ангел Захариев, водещ проектант и представител на "Група Град"
подкрепи вариант 1 като напомни, че ако в проучването са отчетени само пътуванията на работещите в бизнес зоната около мола, то в тази посока ще пътуват още толкова души, които отиват там на пазар или с други намерения, и то разпределено равномерно през целия ден. Арх. Захариев още напомни, че в зоната около "Тех парк София", на втора линия от бул. "Цариграско шосе" се развиват жилищни сгради с 100 000 кв. м РЗП, кодето ще живеят около 4000 души, които ще генерират пътникопоток. Арх. Захариев постави въпроса и за връзката на тази част от "Цариградско шосе" с отсрещния "бряг" на булеварда, който се превръща във все по-голям разделител за пешеходците. Поставен беше въпросът за късите коси връзки между двете зони на градската магистрала.

Инж. Деляна Сеченска
за пореден път постави въпроса за метрото, което от основен транспорт и гръбнак на транспортната система се превърна в градоустройствен фактор, което не е добре за града. Тя пожела да се направи проучване за интегрирания градски транспорт на столицата.

Инж. Ангел Деспотов
от Центъра за градски транспорт предложи проучване за релсовия транспорт паралелно с развитието на метрото.
Експертният съвет избра вариант 1 от "Орлов мост" до Тhe Mall. Като втора точка професионалистите предложиха да се направи проучване за довеждащ и свързващ транспорт в зоната. Предложението внесе арх. Георги Бакалов, председател на САБ.


Новината е от около два дни, но е странно че тук все още никой не e писал нищо за това предвид че е доста важно...
« Last Edit: 04.09.2022, 01:37:34 by Unicode »

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1476 on: 26.02.2017, 15:06:51 »
И пак правим метролиния, която 100% ще е по-бавна от наземния транспорт, подобно на първата линия. И пак натъпкваме половин София в нея, подобно на първата линия. Защо се мъчат пак да набутат линията в Дружба след като очевидно нямат никаква представа как да го направят, а съдейки и по местоположението на МС Дружба - изобщо къде се намира квартала... още един куп пари на вятъра.

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1477 on: 26.02.2017, 15:14:16 »
Също така в сайта Спаси метрото изглежда малко по-рано са преизползвали статията си за разклонението към ж.к. Слатина и просто са я обновили:

Quote
Становище на Спаси метрото за отклонение на М3 в ж.к. Слатина

ФЕВР. 07, 2017

С Т А Н О В И Щ Е


ОТНОСНО: Трасе за отклонение на Трети метродиаметър към кв. Слатина

Във връзка с решение на ОЕСУТ, протокол №ЕС-Г-19 от 13.03.2014г., приложено изпращаме за разглеждане от Експертния съвет и вземане на решение наше становище по разработката на “Прогноза на търсенето и моделиране на натоварването на третата метролиния” във варианти ул. Шипка – търговски център The Mall и ул. Шипка – бул. Брюксел.

Уважаеми арх. Здравков,

Предвид изключителното значение на развитието на метрото и неговата градоформираща роля, която консистентно остава извън проучванията, определящи неговото трасиране, от “Спаси метрото” искаме да Ви информираме за нашето становище по въпроса:

“Спаси метрото” предлага на ОЕСУТ да възприеме и приеме за изпълнение Вариант 2 с удължаването му с една станция след бул. Брюксел, където да прави връзка с вече изградената метростанция Дружба и да предложи изграждането на автобусен терминал за крайградските линии от южно и източно направление успоредно с метроинфраструктурата.

Подкрепяме реализацията на Вариант №2 заради възможността метрото да осъществи градоформиращата си функция в ж.к. Дружба 1, която заради разположението си продължава да страда от недостатъчна адекватна обвързаност и да е оградена от пасивни територии, които отблъскват пешеходно движение. Смятаме, че Вариант №2 с допълненията, които предлагаме, е по-добър от градоустройствена гледна точка, тъй като е разположен на равно разстояние както от моментния генератор на трафик – МОЛ “Цариградско шосе” и бизнес сградите около него, така и постоянния такъв – жк. Дружба. Това ще позволи привличането на по-голям потенциален пътникопоток, увеличавайки ефективността от инвестицията в метро. Същевременно – това ще създаде алтернатива – дубльор на най-натоварената артерия – бул. “Цариградско шосе” и ще преразпредели това натоварване.

Смятаме за важно, че вече възможността за прекачване от друг транспорт на метро на бул. Цариградско шосе съществува – на метростанция “Интер експо център – Цариградско шосе” като тя е далеч от максималния си капацитет и не е редно да се строи нова инфраструктура с подобна функция преди старата да достигне капацитета си като заради това големи гъстонаселени райони да остават далеч от метрото. Наличието на добра възможност за организиране на автостанция в ж.к. Дружба ще даде алтернатива и на живущите около него, които ще имат вече адекватна като времетраене алтернатива на придвижване с личен автомобил до центъра на София. При реализация на Вариант 1 – този трафик ще трябва ексклузивно да ползва бул. “Цариградско шосе”, увеличавайки времетраенето на пътуването, заради големия трафик там.

Предвид увеличаващото се натоварване на бул. Цариградско шосе с транзитен трафик не намираме за удачно да се концентрира и привлича още такъв с поставянето на метростанция в отсечка на булеварда, в която и сега има силни притегателни точки за автомобилен трафик. В допълнение, позицията на Спаси метрото от 2014 г. не се е променила относно характера на трафика в района на Окръжна болница: натоварването в района е следствие от прекачващите се пътници между крайградските и експресни маршрути, а служителите в бизнес сградите могат да бъдат обслужвани с повече и по-добри линии, свързващи района на Окръжна болница с близките метростанции (Младост I и Дружба).

Позицията на “Спаси метрото” е, че метрото като инфраструктура следва да се залага там, където е трайното население и превес при избора на трасе трябва да имат жилищните комплекси. В същото време, разбираме необходимостта от адекватна обвързаност на бизнес зоните със системата на градския транспорт. Заради това предлагаме на вниманието на ОЕСУТ предложения за оптимизация на транспортната интегрираност на метрото и за двата проучени варианта, за да се вземат предвид, независимо какво решение се възприеме от съвета.


Вариант №1 бул. Асен Йорданов – зала Арена Армеец – бул. Йерусалим


Вариант №2 бул. Асен Йорданов – ж.к. Дружба 1 – ул. Обиколна

По Вариант №1 предлагаме:

При разработката на плановете за регулацията му да се обърне особено внимание на връзката между Трети метродиаметър и трамвайното трасе по бул. Шипченски проход. Трасето е основно, както за ж.к. Дружба, така и за свързаните с него чрез довозващи до гара Искър линии кв. Абдовица, кв. Бусманци, с. Казичене, с. Кривина и др. За да се осигури тази връзка предлагаме метростанциите да се проектират както следва:

1. МС III-17 (Слатина) – разположена западно от ул. Слатинска, за да се компeнсира близостта й със следващата станция;
2. МС III-18 (Шипченски проход) – разположена под платното на бул. Шипченски проход и в предвидената за озеленяване площ северно от платното, осигуряваща връзка с трамвайните трасета. Предлагаме станцията да е с централен вестибюл и павилионен вход в зелената площ;
3. МС III-19 (Асен Йорданов) – разположена под бул. Асен Йорданов пред зала Арена Армеец. Предлагаме станцията да е с централен вестибюл и перони от мин. 5 метра. В подлезната връзка под бул. Асен Йорданов предлагаме да се заложи конструктивна възможност за добавяне на изходи към трамвайни спирки за бъдещото трамвайно трасе, свързващо бул. Шипченски проход и бул. Тодор Каблешков (южен трамваен ринг);
4. МС III-20 (Тех парк) – разположена западно от и непосредствено до пешеходна пасарелка над бул. Цариградско шосе. Предлагаме да бъде с централен вестибюл и с изходи южно от бул. Цариградско шосе до спирките на градския транспорт;
5. МС III-21 (Йерусалим)– разположена между северните главно и локално платна на бул. Цариградско шосе, западно от ул. Йерусалим, осигуряваща връзка на ж.к. Младост I, офис и търговските площи в ж.к. Полигона. Предлагаме станцията да е с островен перон и два вестибюла с изходи пред The Mall, в ж.к. Младост I и кв. Полигона до ул. Петър Протич в габарита на паркинга на McDonald’s.


Разположение на метростанции по Вариант №1

МС III-18 (Шипченски проход)


МС III-19 (Асен Йорданов)


МС III-20 (Тех парк)


МС III-21 (Йерусалим)

Предлагаме с разработката на плановете за регулация за района на МС III-21 да се заложи по-голям обхват на разработка, който да позволи налагането на нова организация на движението в района на The Mall, включващо:

1. Закриване на вход/изхода към наземния паркинг на търговския комплекс и разполагането на един от изходите на метростанцията в неговия габарит;
2. Реорганизация на част от съществуващия паркинг към офис сградата на Mega Park в площадно пространство, осигуряващо нормалното обслужване на пешеходните потоци от и до сградата;
3. Изграждането на многоетажен паркинг зад сградата на Mega park, обслужващ района.


За целта предлагаме ръководството на двете сгради да бъде включено в дискусиите и да бъде поканено на заседанието на ОЕСУТ.


Реорганизация на пространството пред The Mall и Megapark София, позволяващо по-адекватно обслужване на пешеходен трафик от/до офис и търговските площи, ж.к. Младост I и метростанцията.

По Вариант №2 предлагаме:

При разработката на плановете за регулацията му, да се обърне особено внимание на възможността метрото да се възприеме като отправна точка за развитие на района на ж.к. Полигона и заедно с метрото да се предвидят и проучат пешеходни подстъпи, свързващи комплекса и Тех парк София с бул. Проф. Цветан Лазаров. За да се осигури това, предлагаме метростанциите да се разположат както следва:

1. МС III-17 (Слатина) – разположена западно от ул. Слатинска, за да се компeнсира близостта й със следващата станция;
2. МС III-18 (Шипченски проход) – разположена под платното на бул. Асен Йорданов. Предлагаме станцията да е с два вестибюла с предвиден изход директно на спирковия перон на трамвайното трасе по бул. Шипченски проход;
3. МС III-19 (Кап. Димитър Списаревски) – разположена под бул. Проф. Цветан Лазаров пред бл. 100 и новоизградената офис-производствена сграда. Успоредно със строителството на станцията предлагаме да се реализира пешеходен пробив през изоставените терени на Министерство на отбраната. Той ще създаде удобна връзка на ж.к. Полигона с метрото, както и ще отвори пешеходна връзка за ж.к. Дружба 1 към бул. Цариградско шосе и района около Окръжна болница. В допълнение, с такава пешеходна връзка бизнес сградите, разположени на бул. Цариградско шосе ще отстоят на 800 метра от метростанцията: разстояние съизмеримо с това, което служителите им вървят и сега от паркоместата, които ползват;
4. МС III-20 (Брюксел) – отпада;
5. МС III-21 (Дружба) – разположена на бул. Проф. Цветан Лазаров, източно от трасето на Първи метродиаметър. Предлагаме станцията да е със странични перони и технологична възможност за продължаване на линията и да осъществява връзка с МС Дружба през южния
ѝ вестибюл.

Разположение на метростанции по Вариант №2


МС III-18 (Шипченски проход)


МС III-19 (Списаревски)


МС III-20 (Дружба)


Варианти за обособяване на пешеходни коридори, свързващи МС III-19 с офис и търговските сгради и времето за достигане с минути

По отношение на наземния градски транспорт:

Предлагаме ОЕСУТ да препоръча на Столичната община следното транспортно решение за оптимизиране на достъпността и довозването на метрото:

1. да се разкрие нова тролейбусна линия с маршрут от спирка ж.к. Младост I (0661) до УМБАЛ Св. Анна-ухо (1198) с разписание синхронизирано с това на влаковете от Трети метродиаметър (М3);
2. да се разкрие нова тролейбусна линия  (означена с №3 на схемите) с маршрут от спирка ж.к. Дружба 2 (0611) до ул. Кап. Димитър Списаревски, ул. Искърско шосе и бул. Проф. Цв. Лазаров до Площад на авиацията с разписание синхронизирано с това на влаковете от Трети метродиаметър;
3. да се промени маршрута на автобусни линии 204 и 604 в посока ж.к. Дружба от главното платно на бул. Цариградско шосе, в южното локално платно в участъка от пл. Площад на авиацията до 7-ми километър (ако се приеме Вариант №1);
4. да се разкрие нова двупосочна спирка на кръстовището на южното локално платно на бул. Цариградско шосе и ул. Йерусалим, обслужваща всички преминаващи по трасето линии (А84, 204, 306 и 604; нова тролейбусна линия №3 и 5);
5. да се включи в краткосрочната капиталова програма на Столичната община изграждането на трамвайно трасе между бул. Шипченски проход и бул. Ботевградско шосе по ул. Слатинска река и ул. Витиня с дължина 3.12км;
6. да се построи и въведе в експлоатация автобусен терминал за автобусните линии №1,3,5 и 6 при МС Дружба и корекция на маршрута на автобусна линия №8.



Реорганизация в района на МБАЛ Св. Анна: разкриване на нова тролейбусна линия, синхронизирана с М1 и М2 спрямо МС Младост I.
Ако се изпълнява Вариант №1 – преместване на автобусни линии №204 и 604 в южното локално платно в посока ж.к. Дружба



Нова трамвайна линия, свързваща гара Искър с ж.к. Слатина и кв. Левски. Дължината на новото трасе – 3.21км


Създаване на автобусен терминал до МС Дружба, обслужващ крайградските линии №1, 3, 5, 6 и 10 и коригирането на линия №8 в частично довозваща за територията на ж.к. Дружба 2.


Нова тролейбусна линия, синхронизирана с разписанието на метрото (М3), свързваща ж.к. Дружба 2 и Площад на авиацията.

Разчитаме, че ОЕСУТ ще разпознае сериозната нужда от правилно транспортно обвързване на метрото, за да бъде то максимално ефективно в структурата на градската мобилност.

Оригиналната статия в сайта Спаси метрото е тук: http://spasimetroto.org/становище-за-отклонение-на-м3-в-жк-слати.html.
« Last Edit: 26.02.2017, 15:38:23 by Unicode »

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 388
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1478 on: 26.02.2017, 23:33:35 »
Off topic:/
Не знам чете ли тук или, но нека някой му каже, дрес кода му е под всякаква критика. Не може на такова мероприятие да се явиш с дънки и тениска! Правиш презентация не пред колегите си от университета, а пред хора с имена, образно казано. Сложи си една риза, един панталон, нали знаете какво гласи българската поговорка, просто е неуважително така.
По темата-след Слатина следваща спирка между Полигона и The Mall и оттам евентуално Дружба.
Арена Армеец въобще не генерира такава посещаемост, че да е нужда метростанция там, камо ли Техпарка.
При големи събития в Арената, които са да речем 5-6 пъти годишно, просто трябва по-стройна организация на наземния транспорт и задачата е решена.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1479 on: 26.02.2017, 23:41:18 »
Off topic:/
Не знам чете ли тук или, но нека някой му каже, дрес кода му е под всякаква критика. Не може на такова мероприятие да се явиш с дънки и тениска! Правиш презентация не пред колегите си от университета, а пред хора с имена, образно казано. Сложи си една риза, един панталон, нали знаете какво гласи българската поговорка, просто е неуважително така.
По темата-след Слатина следваща спирка между Полигона и The Mall и оттам евентуално Дружба.
Арена Армеец въобще не генерира такава посещаемост, че да е нужда метростанция там, камо ли Техпарка.
При големи събития в Арената, които са да речем 5-6 пъти годишно, просто трябва по-стройна организация на наземния транспорт и задачата е решена.
Да, ама кой ни пита? Ще строят каквото Общината реши, хората кучета ги яли. Повечето като не се интересуват въобще и не знаят какво се случва, най-важното е да са добре заблудени и да гласуват правилно. Римската поговорка: "На народа му дай хляб и зрелище" е валидна с пълна сила за България. Има ли нови автобуси, макар китайски, макар с лоша поддръжка (визирам тролеите), хората са доволни, благодарни и животът е песен!