Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 306731 times)

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 756
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1580 on: 30.10.2019, 11:28:57 »


1. Така повече ли ти харесва?  :D

2. Това не е основание да го кръщаваме Подпаважен трамвай или Лека железница примерно.

1. Херцогиня? :rolleyes:

2. В никакъв случай. Не е нито подпаважен трамвай нито лека железница.

Просто констатирах че са решили да добавят и съставки към някои от имената. Нещо дето го избягваха преди. На мен лично ми е все тая какви имена дават на станциите, само да не е п**ка или нещо от сорта :D Както видяхме, станциите ЕС, Витоша, Балан се утвърдиха като имена. Никой не казва "станцията до Хемус", "до Хит".

Стана ми интересно как стоят нещата с подлеза на Гешов. Мерси, Dragon. Доколкото разбрах, изхода е с излизане на открито нищо че са на едно ниво. Нещо като "топла връзка" която през зимните месеци няма да е топла, защото не е изцяло покрита :D Нещо като "топлата връзка" при Мега Мол дето уж я водят топла, но се минава през открито пространство.

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 327
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1581 on: 08.11.2019, 18:54:01 »
http://mysofia.bg/news/podzemni-vodi-zabavyat-puskaneto-na-tretia-lach-na-metroto-07-noemvri-2019/?fbclid=IwAR3Lm9npmbreNHQm9G7osIhp2pD_Ds6Zr0SxANFnQzlewHkiiGNWKHMUp5g
 
Поне с два месеца ще се забави пускането на третия лъч на метрото заради избили подземни води по време на строителството. „Много подземни води, такава геология досега не сме имали! Вода изби при строителството на станциите на Орлов мост, при НДК беше ужасно, при „Попа“ – също. Въобще навсякъде“, обясни днес за „Дневник“ инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на „Метрополитен“ АД.

За забавянето съобщи „Капитал“, като посочи, че се очаква строителството по осемте метростанции – при Военна академия, НДК, „Попа“, Орлов мост, театър „София“ и при бул. „Вл. Вазов“, да приключи на 5 декември вместо в началото на октомври, както обеща кметът Йорданка Фандъкова през август в медиите.

Тунелопробивната машина е стигнала с 4 месеца закъснение до метростанцията при Военна академия поради принудителни спирания за заздравяване на почвите. По план строителството в тези участъци трябваше да приключи през септември. Изпълнителите на проекта от „Джи Пи груп“ и „Трейс груп холд“ са посочили в договорите си, че ще го завършат за 35 месеца, считано от декември 2015 г.

Причината за 4-месечното закъснение на „къртицата“ в този участък е в избилите обилни подземни води. Трасето на третия лъч минава на няколко места в близост до Перловската река. Наложило се е да се изграждат общо 2800 колони, които да укрепят почвите и да се ограничи достъпът на водата до трасето.

„На станцията при НДК ни беше особено трудно, защото 5-6 месеца се борихме с водата. Направиха се сондажи, които да отнемат налягането на водата, за да може да влезе машината. На „Попа“ също имаше много подземни води и се направи дренаж, за да се заздрави основата под дънната плоча на станцията, преди да мине машината“, обясни инж. Братоев пред „Капитал“.

Първият участък – от станция „Красно село“ до театър „София“, който трябваше да бъде пуснат до края на годината, най-вероятно ще заработи през февруари 2020 г. „До края на ноември ще приключат строителните работи и ще заработи преди началото на пролетта“, заяви за „Дневник“ инж. Братоев. Той добави, че все пак ще се търсят начини и за пускане по-рано на този участък.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10644
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1582 on: 08.11.2019, 19:29:32 »
Гледайки работата на „Орлов мост“ ми се струва, че февруари 2020 г. е доста смел срок предвид, че там все още се работи надземно докато на всички други станции надземната работа приключи освен може би в „Овча купел“, откъдето нямам наблюдения.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2954
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1583 on: 09.11.2019, 16:27:39 »
Надявам се в Овча купел да го пуснат есента на следващата година.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15894
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1584 on: 10.11.2019, 00:56:38 »
Гледайки работата на „Орлов мост“ ми се струва, че февруари 2020 г. е доста смел срок предвид, че там все още се работи надземно докато на всички други станции надземната работа приключи освен може би в „Овча купел“, откъдето нямам наблюдения.
Орлов мост е зарито, но на НДК още не е....

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1585 on: 11.11.2019, 08:39:39 »
Не е само инж-а Братоев, има и доста други, но тия планове как са ги правили и приемали? Не е ли на база проучвания, реални сондажи при условие, че има толкова извори в шопско равно поле? Учудени били, че има подпочвени води - а какво да има?! Капацитетът ли им е толкова, претупвали са нещата ли, крали ли са... Очаквам да се учудят, че лятото температурите са над 20 градуса, а зимата под минус 10....

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14216
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1586 on: 11.11.2019, 11:51:04 »
Естествено, че са правени сондажи. Но сондажът е проба с диаметър под метър, докато тунелът е със значително по-голям диаметър. Т.е. стопроцентова гаранция, че ще се натъкнат на същия състав на почвата, няма. Още повече, че пластовете под София са всичко друго, но не хомогенни.
По National geographic дават филмчета за строежа на различни суперструктури - летищата в Токио, Хонконг, Дубай, Евротунелът и т.н. Навсякъде плановете са едно, а реалните проблеми при строителството - съвсем друго. И хайде стига с тъпанарските изцепки - "крали са", ако имаш конкретна информация, докладвай я по съответния ред. 

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 610
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1587 on: 11.11.2019, 12:41:32 »
Да, почвите под София не са хомогенни, да има винаги непредвидени ситуации, но това не отменя факта, че строят метро под речно корито надлъжно, както и че копаят през град с много минерални извори. Твърдението на Братоев ми е малко като на Боко, че не са очаквали сняг през декември. Или се гаври с хората и се прави на Борисов с принижения си байчовски тон, или не възприема възможността за възникване на нови проблеми. Изявлението му при всички случаи за мен е недопустимо елементарно, да не кажа лаишко, че и даже просташко.

За закъснението в сроковете няма как да се разбере едва 3 месеца преди първоначалната пускова дата. Проблемите с подпочвените води са излязли още като са копали. Трябвало е още тогава да се сигнализира и уведоми обществото, че първоначално заложените срокове едва ли ще бъдат спазени. Тук Метрополитен е използван политически да играе по гайдата на кметицата. Това вече не е допустимо, защото Метрополитен е общинско предприятие, а не младежка (или по-скоро пенсионерска) структура на ГЕРБ.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 756
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1588 on: 11.11.2019, 12:49:24 »
Дааам, повечето от нас не могат без политика. Какво очакваш? Ппи подобни строежи винаги има опасност от непредвидени проблеми. Толкова ли не можахте сами да се досетите че пускането се отлага понеже още не са асфалтирани местата където са ситуирани метростанции?

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2954
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1589 on: 11.11.2019, 12:57:36 »
Както обикновено в България към работата се подхожда яваш-яваш и в един момент като се усетят, че изпускат срока се тръгва на юруш да се претупват нещата и затова и качеството е ниско ! Не, че го искат. Това е масово при всички строежи и ремонти, които са ми били пред очите.

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1590 on: 11.11.2019, 13:16:27 »
Благуне, и аз съм физик като колегата с такъв прякор и ми е повече от ясно, че има чисто технологичен процес, при който магии няма - толкова неща може да изникнат, че дори и най-големия екип с най-доказаните специалисти може да бъде изненадан. Но тук иде реч за друго - че наш'те все са изненадани - за това се питам каква е причината. Ние (имам предвид като община/държавни институции) на моменти очеизбождащи неща не могат да предвидят. Така бяха изненадани от археологията при Сердика на втората линия. Така бяха изненадани на същото място от минералните извори - дето са на 50 метра сигурно от там. Още повече - от рано се е знаело, че тези неща ще забавят строежа. Ясни са ми политическите цели (както отбеляза, в цял свят е така), ама не да минават с тоя номер. Да, като не си в дадена облааст много лесно изглежда отстрани да нарпавиш нещо, не съм геофизик, ама съм говорил с тях - не е точно "тръба под метър" ;-) В наш'та "мила, Родна страна" нерядко се действа и после се мисли, особено от общински/държавни администрации. /тука го има и обратния елемент - когато се предприемат действия действително да се направи както трябва, а не защото трябва, става по-бавно, викат се специлисти от много области, отгава обвиненията са, че бюрокрацията изяжда проекта и се бавни всички защото "не се работи, а само комисии правят"/.
Да, има непредвидени обстоятелства, но за това ако са професионалисти и са направени качествени разработки, тогава тези рискове ще бъдат сведени до минимум и ще бъдат оповестени навреме както отбеляза колегата ;-)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14216
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1591 on: 11.11.2019, 13:35:41 »
СО сами си вземат белята като за всеки проект тръбят по хиляда пъти (примерно 13 нови трамвая). Явно това тръбене настройва електората да ги чака точно на деня от първия анонс. Но имаше дълга процедура, дълго обжалване и смяна на доставчика, после организационни проблеми (меко казано) на производителя и т.н. Честно би било да има анонси не само при позитивно развитие на проектите, а и при негативно такова.

Солунската община от край време почти не прави анонси за забатаченото от петилетки метро (то не бяха смени на изпълнители, дебели археологии и кой знае какво още ще има). И когато 50 години от старта пуснат първата линия, всички ще играят сиртаки, а няма да мрънкат. :devil:

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 756
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1592 on: 11.11.2019, 13:39:42 »
Значи трябва да се захванем с разширения на М2, при него нямаше забавяния :laugh: Или да измислим М4, понеже ни върви на четните метродиаметъри :crazy:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10644
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1593 on: 11.11.2019, 14:59:20 »
СО сами си вземат белята като за всеки проект тръбят по хиляда пъти (примерно 13 нови трамвая).
А това е резултат от погрешното разбиране за целта на пиар-а/връзки с обществеността, която в българската политика най-често се дефинира като помпане на положителен публичен имидж без покритие и на всяка цена и от този факт следват заключенията за качествата на политиците и политиката, а и за тези на масовия избирател, защото никой интелигентен човек не би се поддал, със сигурност не и на този подход, но сами виждаме, че вече повече от десет години той печели изборите.
Дааам, повечето от нас не могат без политика. Какво очакваш? Ппи подобни строежи винаги има опасност от непредвидени проблеми. Толкова ли не можахте сами да се досетите че пускането се отлага понеже още не са асфалтирани местата където са ситуирани метростанции?
Естествено, че ще има политика, става дума за стратегически обект за милиарди все пак. Ще има и политика, ще има и напрежение, нормално е, но ръководителите са за това, да го удържат и да внушават спокойствие, за да се върши работата правилно, а в момента и не за първи път в строежа на метрото в София, се прави точно обратното - срокът, срокът, срокът и пак срокът и качеството остава някъде там встрани. Виждаме по станция „Княгиня Мария Луиза“, „Ломско шосе“ и гарата, че не е нужно да строиш станция под река, за да тече непрекъснато.

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1594 on: 11.11.2019, 15:33:57 »
Аз нещо явно не се изразявам добре - акцентът ми е за изненадата от очеизбождащи фактори. Аз винаги съм смятал, че трябва "да спрем да правим нещата защото трябва и да почнем да ги правим както трябва". Да, това може и да е с цената на забавянето от непредвидени обстоятелства. Но да ми кажеш, че те изненадва наличието на подпочвени води, минерални извори или археология в София - няма как да го приема, освен като некадърност, неподготвеност или нещо целево да се правиш на ударен.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14216
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1595 on: 11.11.2019, 16:14:28 »
Наличието на подпочвени води по принцип не е изненада. Но не е ясно къде и колко ще избият и какво укрепване трябва да породят. За археологията хептен не е ясно къде и колко древнотракийски грънци ще изкопаят. Съответно всяка конкретна изскочила подземна вада, нестабилен пласт или грънец води до определени обективни отклонения в сроковете за изпълнение и себестойността на обекта. Някак много лесно и лаишки раздаваш квалификации в некадърност, неподготвеност и наивност. Пътникът спомена за Метролиния 2, но някак си бързо се забравиха проблемите с археологията в центъра.

Може би видя онзи ден откриването на сръбската магистрала от Ниш до Цариброд. Източните изходи на тръбите на тунел Банцарево и скатовете около тях бяха сериозно преработени (особено южното платно) с цената на близо година забавяне и доста средства. Наличието на свлачища е ясно, но не и конкретните мерки, които трябва да се вземат за ограничаване на ефекта им.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2954
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1596 on: 11.11.2019, 18:59:22 »
И стигаме до това!

Честно би било да има анонси не само при позитивно развитие на проектите, а и при негативно такова.

Макар и съставени от 80% дебили смятам, че един условно честен политик би имал успех, ако поднася цялата информация на обществото!

В момента ГБС правят показно на техния лот на АМ Европа как може и трябва да се работи !

Извинявам се за дългото отклонение, но толкова ли е трудно горе-долу една година преди пускане на участъка в Овча купел да се публикуват очакваните маршрутни промени на наземния транспорт за обществено обсъждане, а не да се правят в последния момент и после да има недоволство и протести!  :neznam:

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1413
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1597 on: 11.11.2019, 20:48:43 »
Я колко физици сме се събрали в тоз форум. Нищо не ги е изненадало беше ясно, че ще стане така. Познавам човека, койо прави сондажите. Не са заздравявали достатъчно почвата преди да мине къртицата. Много е скъп разтвора и много бавно става. Все пак строим най-евтиното метро.
The Grand Tour

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4562
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1598 on: 11.11.2019, 20:58:17 »
Не знам на кой не е ясно че София е дъно на езеро от преди милион, /вероятно/ години, и всичката земя под София не е земя, а пясък, който е силно водопропусклив. Не знам другаде по света да е строено метро в такива условия. Поради тази причина нашето метро няма как да е от най евтините построени по света.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1413
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1599 on: 11.11.2019, 21:06:57 »
Хахахха чудо само в София го има. Банкок - вечно мокри пясъци, под морското равнище. Хонконг няколко тунела под залива между островите и полуострова, вярно скалите твърди, но инж. Братоев нямаше да се справи. Колкото и да е неприятно нямаме научен потенциал, отделно сме мърляви, крадливи и мързеливи.
The Grand Tour