Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 391681 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5533
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1700 on: 15.09.2020, 14:04:26 »
На мен пък ми ми хареса. Скоростта е прилична, оповестяването е доста по-добре от това на другите линии и таблата при касите са много удобни. Влаковете са просторни и возят много приятно. Минусите са наистина големия престой по станциите, който очаквам да бъде коригиран и това, че основните входове на някои от станциите са далеч от самата нея и има голям преход, но това вероятно е нямало как да е иначе конструктивно. Станциите са светли и приятни, макар и не чудо на архитектурата.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4518
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1701 on: 15.09.2020, 14:38:17 »
Всъщност идните седмица - две ще бъдат истинският тест за капацитета на мотрисите, с връщането на учениците в училище.  :)

Offline Nikolai Boyanov

  • Писател
  • **
  • Posts: 27
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1702 on: 16.09.2020, 22:07:16 »
Днес се повозих за първи път на новата трета линия на метрото. Макар и да не ме е грижа за вашите мнения, аз ще кажа, че всичките, ама ВСИЧКИТЕ метростанции са красиви. Някой път пак ще се повозя.
Повече информация за новите метростанции и още последни новини за него, отидете на този сайт и намерете [Metro System] Line 3 - 12 Stations U/C | 4 Stations App:
https://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=1818

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11775
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1703 on: 16.09.2020, 22:13:27 »
Всъщност и при мен днес беше първия път(ще споделя влог пътуването си идните дни) и да, споделям напълно това мнение. Хубаво е че след издънките по втора линия, като скучните и безлични „Централна гара“, „Княгиня Мария Луиза“ и „Бели Дунав“, съумяха да започнат да правят по-добър подбор на материалите, цветовете и динамиката на фасадата. Единствено пейките „радиатори“ на „Театрална“ и седалките то стадион на „Красно село“ не ми допадат. Първите са прекалено агресивни, а вторите прекалено евтинджийски, но иначе оценявам всичко високо.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 44 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1054
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1704 on: 23.09.2020, 12:42:41 »
Здравейт отново!
И азимах късмет да се повозя още първия ден. Два дни преди това се прибрах от чужбина. Първия ден имаше гафове, нямаше как да разчиташ на разписанието. Влакът в който седнах беше заседнал на Красно село. Имаше и информация за заседнал влак в тунела. Линията е обозначена като L3, доста объркващо след като е възпиета буквата М. Ако целта е да се обозначи линията като система, по-различна от първите две, не това е начинът. Не ми хареса и начинът на придвижване. На Попа за да излезеш се движиш по някакъв тунел.
Агенте, не мога да се съглася че станциите по М2 са издънки. Надежда, Лъвов мост, НДК 1, ЕС, Витоша са си много красиви. Ломско, Мария Луиза, Сердика 2 също могат да послужат за пример за приятен дизайн без излишна кичозност. Дизайнът на М3 е разочарование. Рендърите на Попа изглеждаха добре, но на живо се оказа прекалено семпло, шевицата някакси се губи, бялото преобладава. Жалко за прекрасната идея, но доста семпло се получи. Орлов мост вече коментирахме, кой ли не се е изказал по този въпрос. Единствената станция която ми харесва е НДК 2. Модерна визия, дано се появят повече станции с подобен дизайн. Красно село не е лоша. На България ми харесва паното на България, доста стилно.
Общо взето, откриването на М2 беше доста по-празнично като атмосфера и без издънки. Това беше звездният миг на Софийското метро.
Във всеки случай, предпочитам метрото ни да е с 3 линии. Или повече :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11775
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1705 on: 23.09.2020, 15:44:15 »
Влог ревю от 16-ти септември:


Слизането ми до станция „Хаджи Димитър“ започва оттук.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 44 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 200
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1706 on: 23.09.2020, 20:04:50 »
Май от днес са оправили влаковите табели и вече изписват М3 вместо L3 - видях 2 такива влака, не зная дали е на всичките.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3689
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1707 on: 21.01.2021, 22:43:27 »
Сега се замислих, че МД 3 няма възможност за обръщане на съставите.
За МД 1 и 2 в Обеля оригинално е имало обръщател, който по-късно е заменен с ухо, което предполага нуждата от него, щом е изградено.
За МД 3 няма такава опция, което ще води до преждевременно износване на колелата на влаковете и дългосрочно ще излезе излишен преразход.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9487
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1708 on: 21.01.2021, 22:57:05 »
За какво износване става въпрос?

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3689
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1709 on: 21.01.2021, 23:16:21 »
Когато един подвижен състав пътува в един и същ участък напред-назад, винаги ребордите от едната страна се износват повече от тези от другата страна. Понеже колелата трябва да са винаги с еднакъв диаметър, пределно износване на реборда от едната страна и последващо струговане означава изгубване на ресурс от другата, затова се предпочита периодично обръщане на съставите, за да бъде износването равномерно. В железницата се обръщат оперативно - като се пуснат по маршрут, от който се връщат обърнати или се назначават служебни обръщащи влакове, чиито маршрут минава през триъгълник. За МД 1 и 2 за целта построиха ухо в района на депото.
За МД 3 ще трябва или да се разглобява влакът и да му се обръщат талигите, или да се жертва част от ресурса на колелата.
« Last Edit: 21.01.2021, 23:26:51 by bdz43r »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3269
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1710 on: 22.01.2021, 08:21:47 »
 :blink: Тозва би трябвало да се получава при маршрут със само леви или десни завои, когато маршрута е сравнително разнообразен тая разлика в износването на ребордите би трябвало да е минимална!  :neznam:

Може изграждането на подобно съоражение да и предвидено в новото депо, ако е чак толкова необходимо!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12673
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1711 on: 22.01.2021, 08:44:44 »
Това с въртенето на съставите го правят наистина, понеже схемите над вратите са по посока на движението, попадам понякога на състави, където посоката е обърната. Но си мислех, че е по скоро небрежност от страна на служителите в депото, а не умишлено действие. Иначе казаното от bdz43r има логика да се прави.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 630
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1712 on: 22.01.2021, 09:18:10 »
Аз не мога да сгрея защо да се прави това? Нали влаковете се движат и в двете посоки. Това не предполага ли равномерно износване и от двете страни?

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1713 on: 22.01.2021, 09:22:56 »
Аз не мога да сгрея защо да се прави това? Нали влаковете се движат и в двете посоки. Това не предполага ли равномерно износване и от двете страни?

Не е задължително за равномерно износване.

БДЖ например през определено време върти състави с вагони на определени влакове, заради износването.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13978
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1714 on: 22.01.2021, 09:23:08 »
На теория може да няма разлика, на практика има, защото единте колела ще стържат повече в кривата от другите винаги и ще се износват по-бързо.

Преди време в темата за железопътен транспорт беше обяснено че така обръщат/обръщаха и съставите които се движат предимно София-Пловдив, защото се получава по същия начин едните колела да се износват повече от другите, докато аз мислех че това се прави за да може купетата да се падат зимата от слънчевата страна а лятото от сенчестата. И там кривите са и в двете посоки но очевидно оказва влияние ако се движат само напред-назад, вместо да ги въртят.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5087
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1715 on: 22.01.2021, 10:22:20 »
Освен кривите и пропаданията на пътя (ако има) причина за завъртането на ПС е, че атакуващата колоос на всяка талига се износва повече от другата. При трамваите е предписано талигите да се завъртат на определен пробег.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 700
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1716 on: 22.01.2021, 13:07:03 »
Когато един подвижен състав пътува в един и същ участък напред-назад, винаги ребордите от едната страна се износват повече от тези от другата страна. Понеже колелата трябва да са винаги с еднакъв диаметър, пределно износване на реборда от едната страна и последващо струговане означава изгубване на ресурс от другата, затова се предпочита периодично обръщане на съставите, за да бъде износването равномерно. В железницата се обръщат оперативно - като се пуснат по маршрут, от който се връщат обърнати или се назначават служебни обръщащи влакове, чиито маршрут минава през триъгълник. За МД 1 и 2 за целта построиха ухо в района на депото.
За МД 3 ще трябва или да се разглобява влакът и да му се обръщат талигите, или да се жертва част от ресурса на колелата.

Не съм се замислял за това. Ще задам тогава един въпрос малко в страни от темата за МД3, но свързан с написаното.
В Берлин и Бранденбург се лангуркат състави двуетажни вагони с локомотиви Таурус по линия RE1. Локомотивът винаги, ВИНАГИ, е в източния край на влака. Не е имало случай за 5 години откакто живея тук локомотива да е бил в западния край на състава. Въпрос - след като е полезно да се въртят съставите, за каква причина може да се сетите (встрани от оправданието източно-германци) защо тук не го правят?
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5087
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1717 on: 22.01.2021, 14:05:43 »
Когато един подвижен състав пътува в един и същ участък напред-назад, винаги ребордите от едната страна се износват повече от тези от другата страна. Понеже колелата трябва да са винаги с еднакъв диаметър, пределно износване на реборда от едната страна и последващо струговане означава изгубване на ресурс от другата, затова се предпочита периодично обръщане на съставите, за да бъде износването равномерно. В железницата се обръщат оперативно - като се пуснат по маршрут, от който се връщат обърнати или се назначават служебни обръщащи влакове, чиито маршрут минава през триъгълник. За МД 1 и 2 за целта построиха ухо в района на депото.
За МД 3 ще трябва или да се разглобява влакът и да му се обръщат талигите, или да се жертва част от ресурса на колелата.

Не съм се замислял за това. Ще задам тогава един въпрос малко в страни от темата за МД3, но свързан с написаното.
В Берлин и Бранденбург се лангуркат състави двуетажни вагони с локомотиви Таурус по линия RE1. Локомотивът винаги, ВИНАГИ, е в източния край на влака. Не е имало случай за 5 години откакто живея тук локомотива да е бил в западния край на състава. Въпрос - след като е полезно да се въртят съставите, за каква причина може да се сетите (встрани от оправданието източно-германци) защо тук не го правят?
Причината могат да я кажат колегите в Берлин. Ние можем само да предполагаме.
Тъй и тъй си там ... питай ги.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2878
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1718 on: 22.01.2021, 17:57:55 »
Когато един подвижен състав пътува в един и същ участък напред-назад, винаги ребордите от едната страна се износват повече от тези от другата страна. Понеже колелата трябва да са винаги с еднакъв диаметър, пределно износване на реборда от едната страна и последващо струговане означава изгубване на ресурс от другата, затова се предпочита периодично обръщане на съставите, за да бъде износването равномерно. В железницата се обръщат оперативно - като се пуснат по маршрут, от който се връщат обърнати или се назначават служебни обръщащи влакове, чиито маршрут минава през триъгълник. За МД 1 и 2 за целта построиха ухо в района на депото.
За МД 3 ще трябва или да се разглобява влакът и да му се обръщат талигите, или да се жертва част от ресурса на колелата.

Не съм се замислял за това. Ще задам тогава един въпрос малко в страни от темата за МД3, но свързан с написаното.
В Берлин и Бранденбург се лангуркат състави двуетажни вагони с локомотиви Таурус по линия RE1. Локомотивът винаги, ВИНАГИ, е в източния край на влака. Не е имало случай за 5 години откакто живея тук локомотива да е бил в западния край на състава. Въпрос - след като е полезно да се въртят съставите, за каква причина може да се сетите (встрани от оправданието източно-германци) защо тук не го правят?

Не е само RE1. Обърни внимание на мотрисите в метрото - лепенки над вратите за реда на станциите винаги са в правилен ред спрямо посоката на движение на мотрисата. Значи съставите винаги се вадят в точно определена посока от депата и когато се разкачат и закачат вагони има значение кой с кой край на вагоните се закачат. Обръща се внимание на тези неща. При регионалните влакове има схеми на пероните, които указват точния ред на вагоните за всеки влак - значи и тези неща се съобразяват предварително в депото, преди да се извади състава за да не се объркват пътниците и всичко да е по съответния ред според схемите по пероните. Не се допуска и състава да спре на произволно място по перона, а и за това има знаци, при по-къс от перона влак не се карат пътници те да потичкват напред-назад. Не е като при нас да пуснат каквото има. Това са дребните детайли, които правят нещата тук и там толкова различни. Тук повече мислим за няколко милиметра от ребордите, вместо комфорта на хората.
« Last Edit: 22.01.2021, 18:04:29 by fafan »

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1719 on: 22.01.2021, 18:27:00 »
Локомотивът винаги, ВИНАГИ, е в източния край на влака. Не е имало случай за 5 години откакто живея тук локомотива да е бил в западния край на състава.

Това би значело този влак винаги да се движи на изток...

или когато се движи на запад да е без локомотив напред (да кара 'на сляпо' / 'на заден ход')

Сигурен ли си в твърдението си, или аз нещо не те разбирам?