Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 589371 times)

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 383
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1920 on: 14.03.2025, 18:53:16 »
Метрото вози на пет пъти по-висока цена от автобусите и на над два пъти по-скъпо от електротранспорта! Инвестира се половин милиард в строителство на метро до района, нагло ще е да се иска и запазване на съществуващите линии. Досега автобусите са возели на цена 5 лв./km, метрото ще вози на над 25 лв./km. А и метрото едва ли ще е на 15-30 минути, като сегашните линии. Тоест 25-те лева ще са и за повече от досегашните курсове на другите форми МГТ.

Кой ще плати разликата в разходите!? Или може би трябва съществено да се вдигна данъците на живущите в района! ;)
Именно от аргументите ти възниква въпроса - защо се инвестират тези пари? Ще си имаме 5 пъти по-скъп транспорт, чието построяване е за много милиони, който не вярвам да повиши кой знае колко транспортното обслужване на района.
За справка в момента на станция Хаджи Димитър метрото е на 6-7 мин в делник и на 13 мин в празник.
От разсъжденията на Пейчев - единствено 120 няма дублаж с метрото.
Когато го имаме и разклонението за Слатина този интервал ще стане двоен 12-13 мин

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2427
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1921 on: 14.03.2025, 20:11:06 »
За Левски може да се поспори, тъй като преди време е бил планиран трамвай по Вазов.
« Last Edit: 14.03.2025, 20:13:11 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 383
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1922 on: 14.03.2025, 20:18:18 »
За Левски може да се поспори, тъй като преди време е бил планиран трамвай по Вазов.
Реално трамвай по Вазов му е предостатъчно, а и като инвестиция би бил много по-оправдан. За мен това метро до Левски е безумно трошене на пари

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2427
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1923 on: 14.03.2025, 20:23:21 »
Реално трамвай по Вазов му е предостатъчно, а и като инвестиция би бил много по-оправдан. За мен това метро до Левски е безумно трошене на пари

Трамвай по Вазов да, но по същото време е било планирано метро по Ботевградско.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7648
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1924 on: 14.03.2025, 21:32:43 »
...Кой ще плати разликата в разходите!? Или може би трябва съществено да се вдигна данъците на живущите в района! ;)
...
Именно от аргументите ти възниква въпроса - защо се инвестират тези пари? Ще си имаме 5 пъти по-скъп транспорт, чието построяване е за много милиони, който не вярвам да повиши кой знае колко транспортното обслужване на района.

Защото това е автономна система, независима от уличното натоварване, задръствания и лоши метеорологични условия. Това е достатъчно оправдание и да е по-скъпа, дори и обслужването да не се промени драстично. Пари се инвестират, когато ги има. По-добре е да се инвестират, вместо да залежават, така се върти икономиката, зле е когато няма пари, а се харчат на червено. Конкретно за строежа на метрото сега са индексирали със 172 милиона, но май толкова няма, това не е добре.
« Last Edit: 14.03.2025, 21:35:14 by fafan »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18292
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1925 on: 14.03.2025, 21:48:49 »
Това си е живо прахосване и крадене на пари! Хубаво е парите да се инвестират разумно, а не да се изхвърлят където ни падне! Сега са се намерили за строителството, но после за експлоатация и поддръжка откъде ще дойдат?! Новият пасажер преди време беше обявил императивно, че пари има, но така и не каза откъде му е информацията и до кога са осигурени!? Защо да плащаме за неефективно ново метро, когато имаме трайно недофинансиране в другите форми на МГТ?  :help:

Online Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1379
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1926 on: 15.03.2025, 09:57:35 »
Реално трамвай по Вазов му е предостатъчно, а и като инвестиция би бил много по-оправдан. За мен това метро до Левски е безумно трошене на пари
Много ми е интересно как стигна до това заключение. Много ми е интересно и от кой пръст си ги изсмука тези интервали на движение- М3 в момента е през 5 минути делник и 8 минути празник.
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7648
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1927 on: 15.03.2025, 10:33:59 »
Това си е живо прахосване и крадене на пари! Хубаво е парите да се инвестират разумно, а не да се изхвърлят където ни падне! Сега са се намерили за строителството, но после за експлоатация и поддръжка откъде ще дойдат?! Новият пасажер преди време беше обявил императивно, че пари има, но така и не каза откъде му е информацията и до кога са осигурени!? Защо да плащаме за неефективно ново метро, когато имаме трайно недофинансиране в другите форми на МГТ?  :help:

Това е голяма тема, не знам дали е за тук. Първо не съм убеден че трайното недофинансиране на другия МГТ не е изкуствено създаден за да се теглят някакви политически дивиденти. И другото - всеки трябва да се вози според чергата си. Ако сега сме пет пъти по-богати от времето когато масово строяхме трамвайни трасета из София и трамвайният завод бълваше Софии и Българии, то ни се полага да строим и пет пъти по-скъпа инфраструктура, в случая метро. Ако се окаже че не сме станали пет пъти по-богати, то тогава след 20-30 години ще имаме сериозни проблеми да санираме тунелите на това метро което строим сега и почнат да протичат, в такъв случай е по-добре да помислим и да заделим пари настрана, например някакъв фонд или под друга форма. След 20 години може да няма европейски програми...

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 383
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1928 on: 15.03.2025, 19:58:09 »
Реално трамвай по Вазов му е предостатъчно, а и като инвестиция би бил много по-оправдан. За мен това метро до Левски е безумно трошене на пари
Много ми е интересно как стигна до това заключение. Много ми е интересно и от кой пръст си ги изсмука тези интервали на движение- М3 в момента е през 5 минути делник и 8 минути празник.
От сайта на градски транспорт  гледах на станция Хаджи димитър  в пик е 5 мин, после е 6-7 мин извън пик и вечерта е 20 мин.
А извода за пътуващите - живея от малък в района и долу-горе смея да твърдя че знам за какво става дума

Online Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1379
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1929 on: 15.03.2025, 21:02:27 »
Вечерта не са на 20 минути, какво си гледал не знам:
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 383
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1930 on: 15.03.2025, 21:04:33 »
Добре нещо не съм видял както трябва явно - 5-6 дневно, 10 вечер, което с разреждане през едно ще направи 10-12 деня и 20 вечерта, защото нали след Орлов мост ще се делят за Слатина и Левски

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11540
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1931 on: 15.03.2025, 21:10:21 »
Ще делят, но пък в общия може да се сгъсти. Варианти много, а да се жали за нероден Петко е малко прекалено.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1379
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1932 on: 15.03.2025, 21:11:03 »
Не е задължително да се делят в отношение 1:1. Съшо така интервалът може да се намали-например М3 както досега на 5 минути, и М6 между Красно село и Слатина на 10. Не казвам, че така ще стане, но това е един вариант.   ;)
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2427
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1933 on: 19.03.2025, 15:01:11 »
Коя ще е най-натоварената? Ситняково, може би. Района около Румънското посолство, Военния музей, Сердика център има доста динамика.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing