Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574147 times)

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #340 on: 04.08.2009, 22:14:32 »
Да - кривите между станциите са предвидени за взимане с оптимална скорост...
В такъв случай нищо не пречи кривата на Руски паметник да е по-остра и да има постоянно ограничение на скоростта там :)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #341 on: 04.08.2009, 23:19:44 »
Принципно не пречи, но пък от друга страна - широка крива без обиране на скоростта ще позволи препозициониране на станцията и решаването й между Петте кюшета и Руски, което пък ще позволи изграждане и на станция до Пирогов, така че всяко зло за добро.

Предвид и това, че трасето, за да мине под сградите трябва да се строи с къртица, ще трябва да се заложи на по-голяма дълбочина, което ще позволи да се организират и паркинги.

На първата схема показвам трасето, което, с цел да не се затлачи центъра може да се строи с къртица и само котлованите и разкопките за подлезни пространства ще затормозяват движението.

На втората - как може да се разположат паркинги около Руски паметник, ако котлована за стартовата шахта за къртицата се позиционира пред Пирогов.

nedev

  • Guest
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #342 on: 04.08.2009, 23:41:59 »
А какво те кара да мислиш, че дори да се строи с къртица, може да се мине под сградите. Аз излизам от идеята, че това не е възможно (няма НИКАКВА гаранция, че сградите ще издържат, било на подкопаването или на вибрациите). Явно това е обосновало новия път на МД3 и моята идея е да се разрешат две нискоскоростни криви, вместо да се отиде на новия маршрут или да паднат кино Сердика и сградите на Руски паметник.


Предвид и това, че трасето, за да мине под сградите трябва да се строи с къртица, ще трябва да се заложи на по-голяма дълбочина, което ще позволи да се организират и паркинги.

« Last Edit: 04.08.2009, 23:45:52 by nedev »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #343 on: 05.08.2009, 00:08:58 »
Кривата е оптимална и не е с нищо по-различна от кривата от Юнак до СУ, където пак минава под сгради - вярно, в далеч по-малка степен, но все пак. Не казвам, че е най-добрия вариант да се минава под сгради, понеже и аз съм против това по ред прични (водонаситеността на почвите, липсата на гаранции за сигурността на сградите и т.н.), но ако се прибегне до този варнат, той също има своите плюсове, а ако се стигне до там, не вярвам някой инвеститор да не откаже да откупи 4,5-те сгради за които става дума, да ги рушнат и да ги заместят с нови такива, съобразени с метрото и с назначена фасада, съобразена с оформлението на площада. Не е толкова сложно...

nedev

  • Guest
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #344 on: 05.08.2009, 00:37:39 »
Не е сложно, но е много скъпо. Като знам колко могат да струват 150кв.м. двор на пътя на метрото, а тук става дума за едно 50 апартамента на Руски паметник плюс кино Сердика. Искаш ли сам да направиш сметката? Само за Руски паметник моята сметка е за мин 20млн лева. По пазарни цени, не по адвокатски и "оценителски". Отделно дълбочината на къртицата, иначе мястото отгоре остава напълно неизползваемо. Ако може по моят начин, не виждам защо да не стане. И без това станциите са прекалено близо, за да се засили метрото особено, ако е по оптималната крива. А и ако някой ден метрото в София, в който и да е участък, бъде пуснато с 90км/ч, аз лично ш'се откажа от себе си с Държавен вестник.

някой инвеститор да не откаже да откупи 4,5-те сгради за които става дума, да ги рушнат и да ги заместят с нови такива, съобразени с метрото и с назначена фасада, съобразена с оформлението на площада. Не е толкова сложно...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #345 on: 05.08.2009, 00:45:40 »
Е, хубаво де...
Неизползваемо...
Е, такива твърдения като се покажат някъде...
Какво означава неизползваемо? Къртицата минава под Раковска на 20 метра дълбочина. Около къртицата се строи съвсем спокойно, защото дълбочината и захода й позволяват това. Така че не е никакъв проблем мястото да се разчисти, да мине къртицата и на разчистеното, след като вече се има предвид къртицата да се строи.

И МНОГО по-скъпо - едва ли. Къртицата си е къртица. Тя си копае - какво се случва над нея не е особен фактор. Друг е въпросът дали почвите позволяват подобно начинание. Ако не - тогава оптималният вариант е къса крива, вписваща се в булеварда, предполагаща регулиране на скоростта.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #346 on: 05.08.2009, 01:56:23 »
И преди ви обърнах внимание - разстоянието между станцията при НДК и евентуална такава след 5-е кьошета е 500м само, а между нея и Пирогов - още по-малко. Няма как да се получи.
Кофтито на това трасе е, че има такъв 90-градусов завой и няма как да има станция на Руски паметник, защото ако там имаше, много по-лесно с еподреждаха останалите станции по възловите кръстовища.
Може би наистина идеята за промяна на трасето не е толкова лекомислена, колкото ни се струва (изключвам избора на станциЯ по новото трасе!).

edit: междудругото ако МД3 се направи по новото трасе, това отваря опциите и за 4-и метродиаметър, минаващ през центъра на града, напр.:
Бояна - бул. България - НДК (пред двореца и връзка с МД2) - бул. Васил Левски - Попа - СУ (връзка с МД1) - Сточна гара - Орландовци - Северна тангента.
« Last Edit: 05.08.2009, 02:12:24 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #347 on: 05.08.2009, 02:17:29 »
Не се предавай!
Лекомислена?!!!
Разтурянето на връзките не е лекомислено?
Кривата е възможна. Да не забравяме и, че кривите за станции са доста по-малки, респективно станция в остра крива на Руски може да компенсира една по-остра крива в тунела, за да се впише трасето в булеварда.
Разстоянието между НДК и Петте Кщюета е 500 метра, разстоянието между Опълченска и подлеза на Централна гара е 280, но както знаме МС 5-II ще бъде свързана с подлеза на Опълченска. Това не означава, че станциите са близо - изходите им са близо, но това не е проблем.

Една станция между Руски и Петте кюшета ще е на 600-650 метра от НДК, което е допустимо за централната градска част. Ако изходите й се протягат от Руски до петте кюшета, комуникативността се увеличава в пъти, отколкото ако е забита само в Руски. Все пак Руски и Петте кюшета ще си останат важни транспортни възли още много време.
Така че или дълбока крива под сградите (20 метра са напълно достатъчни за да се обезпечи минаване под сградите, неутрализиране на вибрациите и минаването под Мд2 на НДК) и станция вмежду Руски и 5те кюшета или станция на Руски с намалена достъпност в остра крива.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #348 on: 05.08.2009, 15:01:28 »
междудругото ако МД3 се направи по новото трасе, това отваря опциите и за 4-и метродиаметър, минаващ през центъра на града, напр.:
Бояна - бул. България - НДК (пред двореца и връзка с МД2) - бул. Васил Левски - Попа - СУ (връзка с МД1) - Сточна гара - Орландовци - Северна тангента.
Трай, бабо, за 4-ти диаметър. И ако и на него му оплескат маршрута, ще строим 5-ти...

Не може да се адмирира нещо, което е изобщо извън метросистемата - не само заради едното билетче, а за удобните връзки. В края на карищата една метросистема не се създава за тренировки по спортно ходене и някаква измислена връзка от Булбанк до пл. Батенбенг е глупост велика. В този му вид МД3 е по-малко част от системата от ТМ7.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #349 on: 05.08.2009, 18:04:15 »
В SkyscraperCity се появи идеята да се напише едно писмо с информация за предлагания вид метро за МД3 и по какъв маршрут да минава, като да се напишат всички + и - при всичките варианти, подкрепени със съответна информация. И това писмо да се разпространи до всички електронни медии с тежест в публичното пространство, за да се даде гласност и най-малкото да се проведе дискусия по казуса извън рамките на форума, защото едно открито трасе би засегнало пряко много хора, живеещи и работещи покрай него, а не само личните ни предпочитания.
 
Какво мислите?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #350 on: 05.08.2009, 21:48:06 »
Идеята е разбира се добра, защото нали такъв е смисълът на активното гражданско общество - гласът на гражданите (поне на тези, които имат позиция) трябва да се чуе по някакъв начин. В общината трябва да разберат, че не могат просто да си местят някакви маршрути по картата - че това не е игра, а е реален проблем и гражданите имат мнение по него. Трябва малко по малко да свикнат, че са там, за да се съобразяват с тези, които им плащат заплатите.
« Last Edit: 05.08.2009, 21:50:10 by Vladislav »

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #351 on: 07.08.2009, 21:41:34 »
Идеята е разбира се добра, защото нали такъв е смисълът на активното гражданско общество - гласът на гражданите (поне на тези, които имат позиция) трябва да се чуе по някакъв начин. В общината трябва да разберат, че не могат просто да си местят някакви маршрути по картата - че това не е игра, а е реален проблем и гражданите имат мнение по него. Трябва малко по малко да свикнат, че са там, за да се съобразяват с тези, които им плащат заплатите.
Е те засега смятат, че заплатите им се полагат по рождение и са от Космоса.
Не може да се съобрази с всеки един гражданин, но да се види как ще е най-удобно за всички, някакъв компромисен вариант. Като им се напишат идеи, възможности и начини за реализация, ще имат и, както казваш, обратната връзка. Аз лично в "социалистическото" трасе не виждам нищо некадърно. Е, ще трябва да се отчетата измененията от плануването му до сега, но си мисля, че ще са козметични промените...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #352 on: 07.08.2009, 21:54:21 »
"Социаалистическото" трасе има само един недостатък и това е неправилно (или най-точно е да се каже - неактуално) разположение на някои станции в периферията и липса на станция на Попа.
Всичко останало е съобразено, както с функцията, така и с бъдещия "гръбнак" на града...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #353 on: 08.08.2009, 02:47:44 »
"Социаалистическото" трасе има само един недостатък и това е неправилно (или най-точно е да се каже - неактуално) разположение на някои станции в периферията и липса на станция на Попа.
Всичко останало е съобразено, както с функцията, така и с бъдещия "гръбнак" на града...
Те затова са и само проектни - винаги могат леко да се актуализират разположенията им.
А за трасето си прав : проектантите на метрото ни добре са предвидили бъдещото развитие на града.
Само че,  никой не иска да слуша специалистите. Сега са важни далаверите.
И започват с измислените аргументи : пътникопотокът за метро е слаб, да направим друга измислена система - важното е да усвоим парите : звучи познато, нали.
Герджиков точно така се изпусна : "Ще можем да вземем парите (от еврофондовете).
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #354 on: 05.09.2009, 14:11:14 »
Днес от вестник "24 часа" (за жалост новината е доста тъжна):

Quote
Третата линия на железницата ще излиза над земята

Tри диаметъра ще има софийското метро, когато свърши строителството му.

Първата му копка е направена през през далечната 1979 г. от ж.к.Люлин до пл. “Св. Неделя”, а една година по-рано започва и строителството на депото в кв. Обеля.

През периода 1998 - 2003 г. на етапи завършва западният радиус на първия диаметър, с дължина 10 км и 8 станции, като средногодишният темп на строителство е едва 0,4 км на година.

По план първите две линии трябва да са готови до 2012 г. , а строителството им да върви със скорост 3 км на година. Има експерти, които са са скептични и дават срок 2014 г.

Вече се строят продължението на първия диаметър от кв. Младост 1, през кв. Младост 3 до бул. "Цариградско шосе".

Полагат се релсите и по първите участъци от втория диаметър от надлез "Надежда" до бул. "Черни връх" в Лозенец.

През 2012 г. трябва да приключи и строителството на отсечката от кв. Обеля до надлез "Надежда", за която също вече има пари. Тогава метрото ще е дълго 32 км и ще има 27 станции. Очаква се то да вози 450 хил. души на ден.

Третият диаметър няма да минава под земята, а ще е т.нар. лека железница. Той ще свързва кв. Княжево с ж.к. Васил Левски, но не е ясно кога ще тръгне работата по него. Диаметърът започва от Княжево и ще минава през бул. “Никола Петков”, кв. Овча Купел, Красно село, Лагера, “Пирогов”, НДК, Софийския университет, театър “София”, Подуяне, бул. “Ботевградско шосе” и кв. Васил Левски.

За това трасе ще се ползват трамвайните линии до Руски паметник, после ще се слезе под земята и ще се покаже отново на булевард "Мадрид".

Оттам до "Васил Левски" ще се ползват пак трамвайните релси. За този трети диаметър обаче още няма финансиране. Намерени са пари за отсечката от Княжево до Руски паметник. Преди няколко дни Столичната община е получила одобрение за 5 млн. лева по оперативна програма "Транспорт". (24 часа)

Отврат – та при този вариант няма да има никакво класическо метро, да не говорим за безвъзвратното спиране на трамваи 20 и 22 по бул. "Мадрид" и "Янко Сакъзов"! Ако това стане, трамвайните релси по бул. "Кн. Александър Дондуков", ул. "Екзарх Йосиф" и ул. "Пиротска" (цялото трамвайно трасе на запад от ул. "Кракра" нататък) ще станат неизползваеми и ще ги сполети същата участ като трасето на някогашния трамвай 2 от бул. "Г. М. Димитров" до колелото при жк. Дървеница, откъснато заради изградената част на метрото до жк. Младост-1! А толкова ли не можеха след Паметника Левски да прокарат МД3 под бул. "Кн. Александър Дондуков", после да излиза над земята на естакада по моста Чавдар и после по бул. "Владимир Вазов" пак на естакада, само че над коритото на реката?!? Така метродиаметърът би обслужвал и още четири жилищни комплекса – жк. Хаджи Димитър, жк. Стефан Караджа, Левски-В и Левски-Г.
« Last Edit: 20.09.2009, 00:25:11 by Unicode »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #355 on: 05.09.2009, 14:15:09 »
Тм 20 едва ли някой ще закрива, а 22 сигурно ще е с променен маршрут.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #356 on: 05.09.2009, 15:10:58 »
Да - него могат да пуснат по Чавдар и Вл. Вазов в обособено трасе. така кварталите ще се свързват с центъра още по-ефективно - тролей и трамвай...

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #357 on: 05.09.2009, 17:25:31 »
Да - него могат да пуснат по Чавдар и Вл. Вазов в обособено трасе. така кварталите ще се свързват с центъра още по-ефективно - тролей и трамвай...
Ами, те ако пуснат метрото тука считай че ще ни оклъцат тролеите (1, 2 и 4).
Unicode квартал Ст. Караджа вече не съществува. Слян е с Хаджи Димитър.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #358 on: 05.09.2009, 17:44:30 »
Ами, те ако пуснат метрото тука считай че ще ни оклъцат тролеите (1, 2 и 4).
Unicode квартал Ст. Караджа вече не съществува. Слян е с Хаджи Димитър.
Естествено, а и размяната би била на принципа кон за кокошка! Но аз съм твърд привърженик за Ботевградсо шосе, а при вас са си тролеи, както и трамвая към Орландовци, сме го коментирали.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #359 on: 05.09.2009, 17:57:43 »
Не мисля, че ще ги отрежат - ТБ 4 трябва да продължи да си върви до Хаджи Димитър, а ТБ 1 може да претърпи промяна. Примерно ако по Владимир Вазов се пусне трамвая, ТБ1 ще е много интересно да се пусне по Тодорини кули и Летоструй, Ген. Инзов, Порутчик Г. Кюмюрджиев, Поп Грую и по Летоструй обратно или да се свързва с метрото на Ботевградско. Така района ще е с покрие значително по-добре