Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574245 times)

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #360 on: 05.09.2009, 18:33:16 »
Не мисля, че ще ги отрежат - ТБ 4 трябва да продължи да си върви до Хаджи Димитър, а ТБ 1 може да претърпи промяна. Примерно ако по Владимир Вазов се пусне трамвая, ТБ1 ще е много интересно да се пусне по Тодорини кули и Летоструй, Ген. Инзов, Порутчик Г. Кюмюрджиев, Поп Грую и по Летоструй обратно или да се свързва с метрото на Ботевградско. Така района ще е с покрие значително по-добре
летоструй е много тясна за "двупосочен" тролей. виж 120-ките едвам се разминават.
Ами, те ако пуснат метрото тука считай че ще ни оклъцат тролеите (1, 2 и 4).
Unicode квартал Ст. Караджа вече не съществува. Слян е с Хаджи Димитър.
Естествено, а и размяната би била на принципа кон за кокошка! Но аз съм твърд привърженик за Ботевградсо шосе, а при вас са си тролеи, както и трамвая към Орландовци, сме го коментирали.
като се замисля и аз искам метрото да си е по ботевградско. вл. вазов си остава с тролеите.
« Last Edit: 05.09.2009, 18:34:52 by vasko456 »

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #361 on: 06.09.2009, 00:03:04 »
Преди няколко страници го коментирахме трасето в тази му част. Така и не разбрах защо трябва да върви по Ботевградско, освен защото така е планирано... Какъв е смисълът да се разваля готово обособено трамвайно трасе по Ботевградско, за да се мести по Вл. Вазов?
1. Вариант Ботевградско:
След пл. Пирдоп имаме гъсто населен жилищен район само от северната страна, на юг има малко къщи, просто няма накъде да се разширява.
След ул. Витиня: еднофамилни къщи + няколко блока + многофамилни цигански бараки
След ст. Изток (при евентуално разширение към Враждебна) южно остава оградата на летището, северно има разни складове.
2. Алтернативното трасе по Вл. Вазов минава изцяло през гъсто населени жилищни райони, които генерират в пъти повече пътници. Полето след жк Левски също започна да се застроява (Баумакс, Техномаркет Аутлет). За връзка с кремиковските автобуси може да се измисли някакво обръщало на Вл. Вазов (всъщност основният пътникопоток на тм 22 е транзитен с дестинации Ботунец, Бухово, Богров).


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #362 on: 06.09.2009, 02:14:37 »
Така и не разбрах защо трябва да върви по Ботевградско, освен защото така е планирано...
Вероятно заради по-ниските разходи при строителството. По същата логика в другия му край е по-добре да се прекара към Овча купел, а трасето по ЦБ3 да остане трамвайно с перспектива за разклоняване на метродиаметъра в светлото бъдеще.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #363 on: 06.09.2009, 02:22:46 »
А и не отчитате факта, че по остта на Вл. Вазов вече е изконсумирана по-голямата част от свободните терени за развитие, докато по Ботевградско, както отбелязахте неведнъж - не е, което означава, че там има място за инвеститорски интерес, който да бъде обслужван от класическо метро...

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #364 on: 06.09.2009, 13:00:30 »
Не бих казал, че складовете, които евентуално ще цъфнат по оста Ботевградско ще имат по-голяма нужда от метро, отколкото жилищни територии, които се застрояват все повече и в момента.

Спорно е кое трасе ще глътне по-малко средства. Ако разбира се не гласят отсечката по Ботевградско да е надземна, което би било върховна глупост.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #365 on: 06.09.2009, 13:21:06 »
То точно това им е идеята, по Ботевградско и Цар Борис да е надземно.

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #366 on: 06.09.2009, 14:02:03 »
По Вл. Вазов също може да е надземно - над коритото на реката.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #367 on: 06.09.2009, 14:52:36 »
По Вл. Вазов също може да е надземно - над коритото на реката.
То корито има до Герена. Нататък? Естакадите на кръстовището с Резбарска, реката и жп линията не са оразмерени за метро, по-нататък също ще трябва основна реконструкция.
Няма лошо метрото да е надземно по Ботевградско, стига да пресича на 2 нива кръстовищата. МС Мусагеница никак не е лоша, защо да не се сдобие с нови "братчета". Невралгични точки са Автогара Изток и гара Подуене, между тях станциите няма да са натоварени.

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #368 on: 06.09.2009, 14:54:44 »
Да - него могаm gа nуснаm nо Чавgар u Вл. Вазов в обособено mрасе. Таkа kварmалumе ще се свързваm с ценmъра още по-ефеkmuвно - mролей u mрамвай...
Амu, mе аkо nуснаm меmроmо mуkа счumай че ще нu оkлъцаm mролеumе (1, 2 u 4).
Unicode, kварmал Сm. Караgжа вече не същесmвува. Слян е с Хаgжu Дuмumър.
Може би ще закрият тролейбусни линии 1 и 4, но не ми се вярва да махнат 2 поради това, че в другия край на маршрута си тази тролейбусна линия обслужва 2-3 гъстозастроени квартала около бул. България, за които не се предвижда никакво метро.
« Last Edit: 30.09.2009, 01:25:36 by Unicode »

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #369 on: 06.09.2009, 15:26:06 »
По Вл. Вазов също може да е надземно - над коритото на реката.
То корито има до Герена. Нататък? Естакадите на кръстовището с Резбарска, реката и жп линията не са оразмерени за метро, по-нататък също ще трябва основна реконструкция.
Няма лошо метрото да е надземно по Ботевградско, стига да пресича на 2 нива кръстовищата. МС Мусагеница никак не е лоша, защо да не се сдобие с нови "братчета". Невралгични точки са Автогара Изток и гара Подуене, между тях станциите няма да са натоварени.
Moже да минава по естакадата с Резбарска - няма да има конфликтни точки, ако е посредата. След като естакадите при КАТ и Въртопа издържат на метро и тази трябва да издържи. Мостът над жп линията също не е проблем - между платната има разделителна ивица. Дори да се наложи стесняване на платната няма да е толкова фатално. По-натам има накъде да се разшири булеварда с по 2-3 метра, ако се налага.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #370 on: 06.09.2009, 21:04:10 »
Трябва по тоя маршрут МД3 да се навърже поне с терминал 2 на летище София.Примерно едната линия ще е Овча Купел-Летището, а другата Княжево(Перник)-Кремиковци(Яна,Бухово)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #371 on: 06.09.2009, 21:10:37 »
Трябва по тоя маршрут МД3 да се навърже поне с терминал 2 на летище София.Примерно едната линия ще е Овча Купел-Летището, а другата Княжево(Перник)-Кремиковци(Яна,Бухово)
До Летището ще ходи МД-1, като след това му предвиждат фантасмагорично продължение към Кремиковци. Някъде около Враждебна МД- и 3 трябва и да се сливат.

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #372 on: 06.09.2009, 21:38:27 »
Трябва по тоя маршрут МД3 да се навърже поне с терминал 2 на летище София.Примерно едната линия ще е Овча Купел-Летището, а другата Княжево(Перник)-Кремиковци(Яна,Бухово)
До Летището ще ходи МД-1, като след това му предвиждат фантасмагорично продължение към Кремиковци. Някъде около Враждебна МД- и 3 трябва и да се сливат.
сигурно няма да доживееме...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #373 on: 07.09.2009, 01:31:02 »
До Летището ще ходи МД-1, като след това му предвиждат фантасмагорично продължение към Кремиковци. Някъде около Враждебна МД- и 3 трябва и да се сливат.
Подобна глупост може да кандидатства за финансиране само в съюза на петролните шейхове от Персийския залив - те си падат по скъпи, ефектни и безсмислени проекти.
Нека отдадем този "идея" на конюктурната закачка на тогавашния кмет ББ и неговите лакеи от архбюро Диков по повод "Кремиковци". Сега като премиер като нищо ще му се наложи да продължи да бута сизифовия камък "Кремиковци".

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #374 on: 08.09.2009, 00:22:11 »
Идеята сегашната линия да ходи до летището също не е брилятна. Не е приемливо от центъра до летището да се пътува половин час с метро, като се има пред вид, че разстоянието е 7 км. По-разумно е линия 3 да ходи до летището или направо друга, четвърта линия.

Да не говорим пък, че и сегашната линия (1) не се знае кога ще стигне до терминала.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #375 on: 08.09.2009, 00:51:29 »
МД-1 отива до Летището главно, заради ж.к. Дружба, а не за да обслужва Терминала?
Освен това, предвид, че всички останали алтернативи са 30+ минути до Центъра, метрото е единствената, предлагаща адекватен превоз...
Все пак А84+284 ще отидат в историята след пускането на отсечката.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #376 on: 08.09.2009, 01:08:28 »
МД-1 отива до Летището главно, заради ж.к. Дружба, а не за да обслужва Терминала?
Освен това, предвид, че всички останали алтернативи са 30+ минути до Центъра, метрото е единствената, предлагаща адекватен превоз...
Все пак А84+284 ще отидат в историята след пускането на отсечката.

Няма такова нещо. Строи се само и единствено заради Летището. Просто другите блокове имат късмет, че се намират на този път за летището.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #377 on: 08.09.2009, 01:55:08 »
Няма такова нещо. Строи се само и единствено заради Летището. Просто другите блокове имат късмет, че се намират на този път за летището.
Летището е умряло без това метро просто. Двата пършиви автобуса и сега се кандилкат полупразни, а 84 го пълнят именно Дружбенци. Двата милиона и нещо пасажери годишно са нищожен брой спрямо ежедневния трафик от и до Дружба!

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #378 on: 08.09.2009, 02:41:42 »
Няма такова нещо. Строи се само и единствено заради Летището. Просто другите блокове имат късмет, че се намират на този път за летището.
Летището е умряло без това метро просто. Двата пършиви автобуса и сега се кандилкат полупразни, а 84 го пълнят именно Дружбенци. Двата милиона и нещо пасажери годишно са нищожен брой спрямо ежедневния трафик от и до Дружба!

Ами когато е искал парите, Бойко май друго е разправял ;)

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #379 on: 08.09.2009, 03:16:37 »
Териториите по 'Вл. Вазов' са изконсумирани толкова, колкото и по 'Ботевградско'. Ако не и по-малко дори... Реално трасето по втория булевард ще обслужва много по-малко население, отколкото ако се пусне по 'Вазов'. И наистина няма никакъв смисъл да се строи метро и подземен и не знам си какъв трамвай, след като вече такъв си има по 'Ботевградско', вместо да се построи само метро по свободния, минаващ през много по-заселени райони, булевард.

И по тази логика, вкл. и икономията на средства, като че ли скоростна трамвайна връзка 'Ботевградско' - 'България' по/под 'Ев. Георгиев' въобще не е за пренебрегване, като така да се разчистят и малко рейсовете по последния булевард.
« Last Edit: 08.09.2009, 03:38:53 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...