Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574123 times)

Offline brank

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #380 on: 08.09.2009, 03:32:21 »
МД-1 отива до Летището главно, заради ж.к. Дружба, а не за да обслужва Терминала?
Освен това, предвид, че всички останали алтернативи са 30+ минути до Центъра, метрото е единствената, предлагаща адекватен превоз...
Все пак А84+284 ще отидат в историята след пускането на отсечката.

quote difan
"Летището е умряло без това метро просто. Двата пършиви автобуса и сега се кандилкат полупразни, а 84 го пълнят именно Дружбенци. Двата милиона и нещо пасажери годишно са нищожен брой спрямо ежедневния трафик от и до Дружба!"


Напълно съм съгласен и с двама ви!
И точно тук е момента да спомена че се очертава сериозен проблем; цитирам СОС:
"Европейски пари са предвидени и за участъка от „Младост” до летището, но получаването им се забавя. Освен това по протежение на трасето трябва да се отчуждят 240 имота, а общината не разполагала с толкова пари."

Гореописаното  навежда на следите въпроси.

Какво налага всяко продължение на МД1 след "Цариградско шосе" да бъде обвързано с изграждане непременно на цялото трасе до летището.

Колко "петилетки" ще бъдат необходими за отчуждаване на тези 240 имота, всичките намиращи се след бул. "Искърско шосе" и обслужващи само трасето след ж.к."Дружба" до летището?

Съществуват ли обективни пречки за незабавното изграждане на отдавна проектираното трасе от "Цариградско", поне до "Кауфланда" м/ду двете "Дружби", като се има предвид че се касае за 600-700м. през гола поляна [поправка-станцията се намира на частен терен, но след това продължава под "К. Пъстюхов"].
« Last Edit: 08.09.2009, 03:44:14 by brank »

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #381 on: 08.09.2009, 10:18:02 »
МД-1 отива до Летището главно, заради ж.к. Дружба, а не за да обслужва Терминала?
Освен това, предвид, че всички останали алтернативи са 30+ минути до Центъра, метрото е единствената, предлагаща адекватен превоз...
Все пак А84+284 ще отидат в историята след пускането на отсечката.

quote difan
"Летището е умряло без това метро просто. Двата пършиви автобуса и сега се кандилкат полупразни, а 84 го пълнят именно Дружбенци. Двата милиона и нещо пасажери годишно са нищожен брой спрямо ежедневния трафик от и до Дружба!"


Напълно съм съгласен и с двама ви!
И точно тук е момента да спомена че се очертава сериозен проблем; цитирам СОС:
"Европейски пари са предвидени и за участъка от „Младост” до летището, но получаването им се забавя. Освен това по протежение на трасето трябва да се отчуждят 240 имота, а общината не разполагала с толкова пари."

Гореописаното  навежда на следите въпроси.

Какво налага всяко продължение на МД1 след "Цариградско шосе" да бъде обвързано с изграждане непременно на цялото трасе до летището.

Колко "петилетки" ще бъдат необходими за отчуждаване на тези 240 имота, всичките намиращи се след бул. "Искърско шосе" и обслужващи само трасето след ж.к."Дружба" до летището?

Съществуват ли обективни пречки за незабавното изграждане на отдавна проектираното трасе от "Цариградско", поне до "Кауфланда" м/ду двете "Дружби", като се има предвид че се касае за 600-700м. през гола поляна [поправка-станцията се намира на частен терен, но след това продължава под "К. Пъстюхов"].


1. Отчуждаването става лесно, стига общината да си намери добър адвокат и мааалко парички.
2. Редно е мааалко България да заприлича на бяла страна, като се направи нормално летище и нормална връзка със София. Голяма пародия е тоя 284.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #382 on: 08.09.2009, 10:42:43 »
Какво налага всяко продължение на МД1 след "Цариградско шосе" да бъде обвързано с изграждане непременно на цялото трасе до летището.

Колко "петилетки" ще бъдат необходими за отчуждаване на тези 240 имота, всичките намиращи се след бул. "Искърско шосе" и обслужващи само трасето след ж.к."Дружба" до летището?

Съществуват ли обективни пречки за незабавното изграждане на отдавна проектираното трасе от "Цариградско", поне до "Кауфланда" м/ду двете "Дружби", като се има предвид че се касае за 600-700м. през гола поляна (поправка-станцията се намира на частен терен, но след това продължава под "К. Пъстюхов").


Изкривената представа, че подобен ход и подобно разпределение на строителните лотове ще "облекчи" трафика до Летището, който так или иначе няма да е генериран от самото Летище а от логистичните фирми и новопръкналите се офиси и комплекси в района. Летището ще се облагодетелства, дотолкова, доколкото изпращачите да се приберат за едно левче вкъщи...

Колкото им трябват - толкова. Собствениците на имоти, които са планирани за метрото по традиция се гивезят и искат безбожни суми. Пример за това е Ломско шосе, по цялото му протежение от както стана ясно кога се почва строителството всичко живо ремонтира само и само да вземе по-голямо обезщетение...

Обективни причини да се построи до Дружба, за да се обслужва квартала, а после да се търсят пари и начини да се строи до Летището има и то доста. Не са го направили, защото предпочитат да го направят наведнъж.

Quote
2. Редно е мааалко България да заприлича на бяла страна, като се направи нормално летище и нормална връзка със София. Голяма пародия е тоя 284.

Моите уважения и адмирации, но А284  епародия точно защото никой не го използва...
Същото е с А84. Тези два автобуса обслужват ж.к. Дружба в пъти повече, отколкото Летището. както казах - тази отсечка ще е полезна и ще генерира пътникопоток само що се отнася до новопостроените бизнес комплекси около Леетището, а самите Терминали няма да са толкова оборотни, колкото ги изкарваш...

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #383 on: 08.09.2009, 11:15:34 »

Моите уважения и адмирации, но А284  епародия точно защото никой не го използва...
Същото е с А84. Тези два автобуса обслужват ж.к. Дружба в пъти повече, отколкото Летището. както казах - тази отсечка ще е полезна и ще генерира пътникопоток само що се отнася до новопостроените бизнес комплекси около Леетището, а самите Терминали няма да са толкова оборотни, колкото ги изкарваш...

Няма пътници по тези автобуси, защото не е нормално да ги чакаш 45 мин след 3 часов полет и след това да пътуваш още 40 мин до центъра.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #384 on: 08.09.2009, 12:03:04 »
Няма пътници в частта от Летището до Искърско шосе защото Летището не генерира пътникопок, който да е значителен.
Замислял ли си се, че А84 и А284 са толкова нарядко, точно защото няма кой да ги ползва от Летището и основаната им функция е да подпомагат останалия транспорт в Дружба?
Няма обществено ориентирана услуга, която умишлено да ограничава обществото и да не му представя обслужване нарочно.
Нали не мислиш, че диспечърите се подхилкват злобно зад компютрите си всеки път, когато А84 пристигна празен на Летището????

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #385 on: 08.09.2009, 12:14:26 »
Няма пътници в частта от Летището до Искърско шосе защото Летището не генерира пътникопок, който да е значителен.
Замислял ли си се, че А84 и А284 са толкова нарядко, точно защото няма кой да ги ползва от Летището и основаната им функция е да подпомагат останалия транспорт в Дружба?
Няма обществено ориентирана услуга, която умишлено да ограничава обществото и да не му представя обслужване нарочно.
Нали не мислиш, че диспечърите се подхилкват злобно зад компютрите си всеки път, когато А84 пристигна празен на Летището????

Не съм се замислял.
Явно не си ходил на летището, но аз го ползвам сравнително редовно. Иди да го видиш и тогава пак ще говорим. 95% от пътниците (ако не и повече) се качват на лични автомобили и таксита.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #386 on: 08.09.2009, 12:59:29 »
Ходил съм на Летището...
Достатъчно запознат съм с трафика в района и с транспортната обстановка...

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #387 on: 08.09.2009, 13:46:57 »
Ходил съм на Летището...
Достатъчно запознат съм с трафика в района и с транспортната обстановка...

Не. Наистина не повече от 5% от пъртуващите до летището ползват 284. А и не виждам какво общо има това с линия 3?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #388 on: 08.09.2009, 13:54:59 »
Има, тъй като дисскусията тръгна от там, че е предвидена безумната връзка на МД-1 с МД-3 във Враждебна...

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #389 on: 08.09.2009, 13:54:59 »

Моите уважения и адмирации, но А284  епародия точно защото никой не го използва...
Същото е с А84. Тези два автобуса обслужват ж.к. Дружба в пъти повече, отколкото Летището. както казах - тази отсечка ще е полезна и ще генерира пътникопоток само що се отнася до новопостроените бизнес комплекси около Леетището, а самите Терминали няма да са толкова оборотни, колкото ги изкарваш...

Няма пътници по тези автобуси, защото не е нормално да ги чакаш 45 мин след 3 часов полет и след това да пътуваш още 40 мин до центъра.
Нека не говорим наизуст, има си официални данни, 284 има приличен интервал от 15 минути в час пик и 25 в ненатоварен час, до Орлов мост си за 20 минути, което е доста прилично.

Online Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #390 on: 08.09.2009, 18:35:08 »
Моumе уваженuя u аgмuрацuu, но А284 е nароguя mочно защоmо нukой не го uзползва...
Същоmо е с А84. Тезu gва авmобуса обслужваm ж.k. Дружба в nъmu nовече, оmkолkоmо Леmuщеmо. Каkmо kазах - mазu оmсечkа ще е nолезна u ще генерuра nъmнukоnоmоk само що се оmнася gо новоnосmроенumе бuзнес kомnлеkсu оkоло Леmuщеmо, а самumе Термuналu няма gа са mолkова обороmнu, kолkоmо гu uзkарваш...
@boleroto, само едно уточнение – автобус 284 въобще не обслужва жк. Дружба, тъй като не минава през Дружба-2, а в Дружба-1 НЕ СПИРА АБСОЛЮТНО НИКЪДЕ поради това, че минава транзитно по бул. "Брюксел". Просто в Дружба-1 тази автобусна линия никъде не спира. Реално жилищният комплекс се обслужва само от автобус 84, но той пък отива на стария Терминал-1 и с него дружбенци няма как да стигнат до Терминал-2, а преобладаващия (летищен) трафик е именно на него.
« Last Edit: 30.09.2009, 01:24:56 by Unicode »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #391 on: 08.09.2009, 18:38:03 »
А284/84 нямат сериозна клиентела от летището и заради факта, че покриват съвсем малка част от града. Безсмислено е да се удължават в задръстванията, безсмислено е и да се напускат повече линии дотам. Така че продължението на МД1 е резонно и метрото би събирало значително повече пътници от автобусите.
Но темата все пак е за МД3 и считам, че е пресилено и той да се насочва натам. Още повече, че би станал със странна траектория, завъртаща се на 180 градуса и би се унищожила далечната перспектива да бъде удължаван след години на север.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #392 on: 08.09.2009, 19:08:34 »
@Unicode, благодаря за корекцията. Всъщност досега до Летището винаги съм ползвал А84 и затова забравих, че А284 е "експресна".
По темата мисля, че вече няма какво да се каже - отклонението на МД-1 до Летището е планиран факт и няма смисъл да се спори, че ще е в пъти пополезен за Дружба, отколкото за Летището.

Връзката му с МД-3 при Враждебна обаче е една уникално сложна сама по себе си енигма, която не вярвам някога да бъде разгадана...
какъв е смисъла да се прави подобна каскада, като е много по-лесно и по-ефектино да се насочи финансовия ресурс за поредната отсечка през пусти полета към дъга от кръговата линия, която да свързва Левски и Мусагеница с МД-1 на Г.М.Димитров...

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #393 on: 08.09.2009, 20:36:42 »
А284/84 нямат сериозна клиентела от летището и заради факта, че покриват съвсем малка част от града. Безсмислено е да се удължават в задръстванията, безсмислено е и да се напускат повече линии дотам. Така че продължението на МД1 е резонно и метрото би събирало значително повече пътници от автобусите.
Но темата все пак е за МД3 и считам, че е пресилено и той да се насочва натам. Още повече, че би станал със странна траектория, завъртаща се на 180 градуса и би се унищожила далечната перспектива да бъде удължаван след години на север.
Защо да е на 180 градуса , ще са две линии по МД3 както се предвижда по МД1:
едната от Обеля -Младост 4, другата Люлин3/Обеля - Терминал 2 и за Кремиковци.
МД3 ще бъде:
първа линия: Овча Купел 2 (до Люлин кооп. пазар под П.Владигеров, крайната станция е свързана с МС Люлин на МД1) - Летище София
втора линия: Княжево(Перник) - Враждебна(Кремиковци,Яна,Бухово)
« Last Edit: 08.09.2009, 20:49:44 by AROS »

Online Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #394 on: 08.09.2009, 21:28:10 »
Между другото какво ще кажете за следното предложение за маршрут на МД3 (определено е по-добро от сливането на МД1 и МД3 към Кремиковци):
Кв. Княжево – бул. Цар Борис III – жк. Бъкстон – жк. Хиподрума/жк. Лагера – Пирогов – НДК – бул. Патриарх Евтимий – бул. Васил Левски – Софийски Университет – Паметника Левски – бул. Кн. Александър Дондуков – Моста Чавдар – жк. Хаджи Димитър/жк. Сухата река – бул. Владимир Вазов – жк. Левски-Г (както предложих в един от предишните си постинги), като след Левски-Г да продължава по булeварда (имам предвид Владимир Вазов) до края му (където се събира с Ботевградско Шосе), да минава през кв. Враждебна, пресичайки бул. Ботевградско шосе и да стига до Летище София, където да се свързва с МД1. Така на станцията на летището от юг ще идват влакчетата от МД1, които след Летище София ще продължават по МД3 към кв. Враждебна, жк. Левски-Г, жк. Хаджи Димитър и т.н., така както на метростанция "Ломско Шосе" (при жк. Връбница) идващите от Обеля мотриси от МД1 ще продължават по МД2 към жк. Надежда, Надлез Надежда, Централна Гара и т.н. Какво е мнението ви за този маршрут?

Този маршрут има голям недостатък – при предложеното от мен трасе метродиаметър 3 трябва да е класическо метро, а не "лека железница". В противен случай няма как мотрисите от МД3 след Летище София да продължават по МД1.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #395 on: 08.09.2009, 21:42:58 »
Между другото какво ще кажете за следното предложение за маршрут на МД3 (определено е по-добро от сливането на МД1 и МД3 към Кремиковци):
Кв. Княжево – бул. Цар Борис III – жк. Бъкстон – жк. Хиподрума/жк. Лагера – Пирогов – НДК – бул. Патриарх Евтимий – бул. Васил Левски – Софийски Университет – Паметника Левски – бул. Кн. Александър Дондуков – Моста Чавдар – жк. Хаджи Димитър/жк. Сухата река – бул. Владимир Вазов – жк. Левски-Г (както предложих в един от предишните си постинги), като след Левски-Г да продължава по булeварда (имам предвид Владимир Вазов) до края му (където се събира с Ботевградско Шосе), да минава през кв. Враждебна, пресичайки бул. Ботевградско шосе и да стига до Летище София, където да се свързва с МД1. Така на станцията на летището от юг ще идват влакчетата от МД1, които след Летище София ще продължават по МД3 към кв. Враждебна, жк. Левски-Г, жк. Хаджи Димитър и т.н., така както на метростанция "Ломско Шосе" (при жк. Връбница) идващите от Обеля мотриси от МД1 ще продължават по МД2 към жк. Надежда, Надлез Надежда, Централна Гара и т.н. Какво е мнението ви за този маршрут?

Този маршрут има голям недостатък – при предложеното от мен трасе метродиаметър 3 трябва да е класическо метро, а не "лека железница". В противен случай няма как мотрисите от МД3 след Летище София да продължават по МД1.
То тогава маршрутът на една мотриса би бил Драгалевци-Хладилника-НДК-Лъвов мост-Ц.Гара-Надежда-Връбница-Обеля-Люлин-Вардар-К.Величков-Сердика-СУ-ГМ Димитров-Младост-Дружба-Летище София-Левски Г-Владимир Вазов- Дондуков- Попа-Руски пам-К.Село-Бъкстон-Павлово-Княжево.
Аз имам идея за другите разклонения също общ марщрут с една мотриса:
Илиенци-Толстой-Ц.Гара-Св.Неделя-НДК-Хладилника-Студентски град-Малинова долина- прави една врътка до Панчарево-Горубляне-Младост4-Младост1-ГМ Димитров-СУ-Сердика-К.Величков-Вардар-Люлин-П.Владигеров-Овча Купел2-К.Село-Пам.Руски-НДК-Попа-Дондуков-В.Вазов-Левски Г-Враждебна- Кремиковци
« Last Edit: 08.09.2009, 21:59:47 by AROS »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #396 on: 08.09.2009, 21:48:23 »
 :angry: :angry: :angry:
1) Маршрутите се обвързват с диаметрите;
2) Има ли списък на метрополитените, които имат тунелно развитие ПОД пистите и ако има такива ще се съглася, че тазьи идейка е подкрепена от някакъв вид здрав разум...
3) МД-3 не бива да прави подобна крива, защото тогава продължаването му към Кремиковци в едно по-далечно бъдеще ще е невъзможно, а МД-1 също няма работа под пистите...

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #397 on: 08.09.2009, 22:04:57 »
МД3 може да се разклонява до летището и Кремиковци, както МД1 до Младост и летището, а МД2 до Обеля и Илиенци.Нищо не пречи лъча от МД3 към Терминал 2 да обикаля летището от изток, ако трябва ще пресече околовръстното и ще има станция при Кривина ако е необходимо и после крайна при терминал2.
« Last Edit: 08.09.2009, 22:09:24 by AROS »

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #398 on: 08.09.2009, 22:11:24 »
МД3 може да се разклонява до летището и Кремиковци, както МД1 до Младост и летището, а МД2 до Обеля и Илиенци.Нищо не пречи лъча от МД3 към Терминал 2 да обикаля летището от изток, ако трябва ще пресече околовръстното и ще има станция при Кривина ако е необходимо и после крайна при терминал2.
то много работи може но не знам що се хабите...

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #399 on: 08.09.2009, 22:45:07 »
:angry: :angry: :angry:

2) Има ли списък на метрополитените, които имат тунелно развитие ПОД пистите и ако има такива ще се съглася, че тазьи идейка е подкрепена от някакъв вид здрав разум...


Има: гара Шрипол (Кралство Нидерландия) и линиите, които водят към нея. Те 4 на брой (линии), минават под пистата и под целия терминал.

Обаче не е нужно да го видиш някъде, че да се съгласиш да се построи. Въпросът е дали е удобно. Ти твърдиш, че в София дълбоко метро не може да има, затова линия 3 не можела да се пресича с другите две линии в центъра. Само че, подобни твърдения от неспециалист са несериозни.