Личната нужда на един или друг за себеизтъкване е много далеч от сериозна причина да се случи това, което е планирано с третия метродиаметър. Питам за наистина сериозни, важни причини, за потребностите на града, водещи до промяна на маршрута през центъра из малките улички. Иначе по тази липсваща логика защо МД2 върви под 'Мария Луиза', а не под 'Княз Борис I' примерно?
Отново питам и ако посещават форума лица, свързани със създателите на тези маршрутни промени, ще се радвам да дадат адекватен отговор: по която и уличка да се прокара маршрута, МД3 в центъра ще бъде отново подземен, т.е. дори финансово няма да излезне особено по-евтин при един по-пряк път и съответно по-малко километри. Като изключиме факта, че отчитането само на това кое би излязло по-евтино ако е полезно за един кратък настоящ период, то то ще е вредно в продължителен такъв, но дори този 'аргумент' пада в случая. Та къде е логиката на тези идеи? Защото аз не откривам такава. И мисля никой тук не я намира. Но ако има, нека се сподели с форума, за да осъзнаеме и ние нуждата трасето на третия метродиаметър да минава било под 'Алабин' и да не прави връзка с другите метролинии, било под 'Солунска', 'Раковски' и откъдето другаде се начертае да минава, вместо под основните централни пътни артерии - 'Скобелев', 'Патриарх Евтимий', 'Васил Левски', което води и до директна връзка на всеки диаметър с останалите два.
Питам тук само за централната част от метродиаметъра. Въпросът за това дали по 'Ботевградско' или по 'Вл. Вазов' е отделенн въпрос.