Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574155 times)

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #400 on: 14.09.2009, 15:53:58 »
За мен идеята са скоростен трамвай по Цар Борис 3 е неосъществима.Беше написано че тази лека градска железница ще е на две нива "там където е възможно".Т.е още отсега е заложено на някои места да си има светофари по трасето.А те хич няма да са малко.Т.като трасето на трамвая е разположен от едната страна на платното,то няма как да се реши как безконфликтно да се включват автомобилите идващи от южните квартали към Цар Борис 3.Има предвидени кръстовища на две нива за автомобилното движение съответно с Горнобански път,Тодор Каблешков,Гоце Делчев и Пенчо Славейков по подобие на пробива Академик И.Гешов.Тогава как ще минава "скоростната градска железница" на трето ниво ли или по скоро на светофар.Да не говорим че съответните перони на сегашното трасе са тесни и няма възможност за подлези.Така пътниците ще трябва да пресичат коловозите пеша.Тогава за какви скорости може да се говори.Просто ще имаме един трамвай с междурелсие 1435 мм който няма да може да развива никакви скорости.Решението е само подземно.За мен е удачно да се изгради отклонение от метростанция Юнак по Гурко(Граф Игнатиев) и Алабин до Цар Борис 3 изцяло подземно.Така може да имаме лини Люлин Младост и Княжево ЛетищеА трасето по Ботевградско шосе да се свърже с това по бул.България като нормалнорелсов трамвай.Трасето на трамвая може да минава по канала на Перловска река без да се покрива на колони.Или да се върне стария 3 метродиаметър

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #401 on: 14.09.2009, 16:16:05 »
За мен идеята са скоростен трамвай по Цар Борис 3 е неосъществима...........
На практика в момента точно по Цар Борис ІІІ-ти софийският трамвай е възможно да бъде що годе скоростен. .....
За съжаление идеята за МД-3 в момента е заспала. Положителното е, че на схемите е заложен да минава по старото предложение през НДК. Многократно коментирахме, че дали е за трамвай или за метро, бъдещият тунел под Патриарха-Левски ще бъде полезен за града.
Дори при първоначално ползване на тунела от трамваи, винаги е възможно на по-късен етап да се използва, т.е. да се преобразува за метро.
За момента остава само да видим кога все пак ще се започне по-усилено да се обсъжда строежът на този тунел през центъра (Руски паметник - НДК - паметник Левски), макар и наречен за "скоростен трамвай" - "леко метро".

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #402 on: 15.09.2009, 00:02:53 »
За момента остава само да видим кога все пак ще се започне по-усилено да се обсъжда строежът на този тунел през центъра (Руски паметник - НДК - паметник Левски), макар и наречен за "скоростен трамвай" - "леко метро".
То всичко хубаво, но : т.н. "скоростен трамвай" няма нищо общо с метро, па макар и леко.
Щом има пресичане на едно ниво с други участници в движението се излиза извън определението за метро.
Не разбирам, защо официално твърдят, че нямало да има нужния пътникопоток за метро, а пък в същото време бързат да строят участък, който после на златни цени ще се преустройва за метро  ? А че ще се наложи - то е ясно. В същото време "дискретно" не споменават, че построяването на открит участък е евтино, но поддръжката му излиза скъпа (ако е леко метро), за шума и обезобразяването на града въобще нито дума...
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #403 on: 15.09.2009, 01:10:39 »
На практика в момента точно по Цар Борис ІІІ-ти софийският трамвай е възможно да бъде що годе скоростен. .....
Ако трамваят е на едно ниво с наземния транспорт, той е що-годе скоростен, колкото една жена може да бъде "що годе" бременна.
Ако ще правят нормалнорелсово трасе на петицата, това е много много далеч от метро. Само по себе си може да е добро решение и скоростта да се повиши с 10% спрямо тази от 1901 г., но това е далеч от решаване на транспортните проблеми на най-дългия радиал на София - югозападния. Нека отбележим, че от Княжево до центъра трасето се движи изцяло през застроени райони (за разлика от двата МД, които преминават и през паркови и ненаселени райони). Така че това за липсата на пътникопоток звучи достта странно. Да не говорим, че с едно разклонение може да се направи бърза връзка с центъра на Овча купел - в момента най-отдалечена по време на достъп до центъра от жк-тата.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #404 on: 15.09.2009, 11:43:31 »
  1.Не разбирам, защо официално твърдят, че нямало да има нужния пътникопоток за метро, а пък в същото време бързат да строят участък, който после на златни цени ще се преустройва за метро  ? А че ще се наложи - то е ясно.
2.В същото време "дискретно" не споменават, че построяването на открит участък е евтино, но поддръжката му излиза скъпа (ако е леко метро), за шума и обезобразяването на града въобще нито дума...
1. Доколкото е известно никой не се е разбързал да строи какъвто и да е участък.
2. Въобще не споменават нещичко в детайли, защото нищо няма дя се започва скоро.
Едва ли има някакъв проект за така наречения МД-3, въпреки че фигурира на схемата на софийското метро.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #405 on: 15.09.2009, 13:12:42 »
Все още има надежда, защото всяка схема представя нов проект... Последната версия е някъде около Солунска (???)
Така или иначе, докато не приключат МД-2 и МД-1 не опре в Младост 4 и Летището, няма да тръгнат да строят МД-3, така че имаме още време за действие...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #406 on: 15.09.2009, 14:26:24 »
1. Доколкото е известно никой не се е разбързал да строи какъвто и да е участък.
2. Въобще не споменават нещичко в детайли, защото нищо няма дя се започва скоро.
Едва ли има някакъв проект за така наречения МД-3, въпреки че фигурира на схемата на софийското метро.
Щом се опитаха да включат новото трасе в новия ОУП (и с това да предрешат нещата) май наистина бързат.
Не че това им помогна : така и не дочакаха одобряването му...
А според последното съобщение, че ЕК е отпуснала финансиране за изготвяне на проект, говори, че реално сега ще се израбова или съвсем нов, или копилация от трите стари.
Идеята им е за следващия финансов цикъл на ОП "Транспорт" всичко да е готово за кандидатстване.
Така че бързат. Съвсем отделен е въпросът, че нищо не е сигурно : битката тепърва ще се води. За съжаление подземният вариант почти е обречен.
Но boleroto е прав : има време за въздействие.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #407 on: 15.09.2009, 19:11:32 »
Все още има надежда, защото всяка схема представя нов проект... Последната версия е някъде около Солунска (???)
Хм, това не изглежда зле! Със станции на Руски паметник, пл. Славейков и СУ. Само дето с МД2 не се вързва.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #408 on: 15.09.2009, 19:17:27 »
Да бе - и от Славейков, накъде? С телепорт до Университета?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #409 on: 16.09.2009, 01:21:37 »
Да бе - и от Славейков, накъде? С телепорт до Университета?
Очевидно с къртица.
Даже и под В.Левски и Патриарха да е метрото, пак ще го правят с къртица. Проблем е обаче, че МС на Университета иде много "на чорчик" - или ще трябва да е в градинката между Народното събрание и университета и да се свързва с ескалатори+траволатори с тази на МД1, или ще трябва да я изграждат подземно.
А това, че не е свързана с МД2 и оттам с гарата, е сериозен недостатък.

Уточнение: Не съм за такова трасе. Просто анализирам плюсовете и минусите. Все пак през пл.Славейков е по-добре, отколкото през градската градина и пл.Батенберг.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #410 on: 16.09.2009, 02:07:55 »
Да, по-малкото зло е, но пак се минава под сгради, съответно проблемите около това...
Помните какви свличания имаше при копаенето на къртицата по булеварда...
Представете си такова свличане да се появи под сграда от стария сграден фонд на карето от Славейков до СУ - ще бъде не пагубно, ами не знам какво...
Аз искрено се надявам да успеем да инициираме дебат по въпроса и да наложим две неща:
1) Класическото трасе като класическо метро в цяялаата му дължина;
2) Станция на Попа;

Тряябва да се борим активно за тези две неща, защото те ще допринесат много за София като цяло - изкопаването на котлован на Попа ще може да предизвика вкарване на трафика под земята, а пространството отгоре най-накрая да стане норрмален площад, който да посреща нуждите на увеличаващото се население...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #411 on: 16.09.2009, 02:31:55 »
Добре де, каква е логиката на общинарите или който взима решенията, да променят маршрута по такъв безумен начин из малките улички, вместо да си върви по Патриарха и Васил Левски? Нали пак ще е подземно, т.е. пак ще се копае? В центъра дори чисто финансово няма да им излезне по-евтино. Каква друга причина може да има, да го прокарват през Солунска, Раковски и не знам си къде още, вместо под главните централни булеварди? Някой знае ли? Може ли да предположи дори смислено обяснение?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #412 on: 16.09.2009, 09:51:03 »
Единственото смислено обяснение е желанието на безмозъчен обект Х да лъсне и блесне с гениалността и разчупеното си мислене пред безмозъчен обект Y. Двамата се превъзбудили от емоцията да драскаш върху картата на София и поради парадокса да са на главни длъжности в Общината цялата им простотия приключва пътуването си в ОУП...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #413 on: 16.09.2009, 12:52:48 »
Личната нужда на един или друг за себеизтъкване е много далеч от сериозна причина да се случи това, което е планирано с третия метродиаметър. Питам за наистина сериозни, важни причини, за потребностите на града, водещи до промяна на маршрута през центъра из малките улички. Иначе по тази липсваща логика защо МД2 върви под 'Мария Луиза', а не под 'Княз Борис I' примерно?

Отново питам и ако посещават форума лица, свързани със създателите на тези маршрутни промени, ще се радвам да дадат адекватен отговор: по която и уличка да се прокара маршрута, МД3 в центъра ще бъде отново подземен, т.е. дори финансово няма да излезне особено по-евтин при един по-пряк път и съответно по-малко километри. Като изключиме факта, че отчитането само на това кое би излязло по-евтино ако е полезно за един кратък настоящ период, то то ще е вредно в продължителен такъв, но дори този 'аргумент' пада в случая. Та къде е логиката на тези идеи? Защото аз не откривам такава. И мисля никой тук не я намира. Но ако има, нека се сподели с форума, за да осъзнаеме и ние нуждата трасето на третия метродиаметър да минава било под 'Алабин' и да не прави връзка с другите метролинии, било под 'Солунска', 'Раковски' и откъдето другаде се начертае да минава, вместо под основните централни пътни артерии - 'Скобелев', 'Патриарх Евтимий', 'Васил Левски', което води и до директна връзка на всеки диаметър с останалите два.

Питам тук само за централната част от метродиаметъра. Въпросът за това дали по 'Ботевградско' или по 'Вл. Вазов' е отделенн въпрос.
« Last Edit: 16.09.2009, 12:57:37 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #414 on: 16.09.2009, 13:30:17 »
Личната нужда на един или друг за себеизтъкване е много далеч от сериозна причина да се случи това, което е планирано с третия метродиаметър. Питам за наистина сериозни, важни причини, за потребностите на града, водещи до промяна на маршрута през центъра из малките улички. Иначе по тази липсваща логика защо МД2 върви под 'Мария Луиза', а не под 'Княз Борис I' примерно?

Ти ти пък - егото на общинските "експерти" е по-важно от пътникопотоците и баланса в транспорта...

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #415 on: 16.09.2009, 13:57:33 »
Да, по-малкото зло е, но пак се минава под сгради, съответно проблемите около това...
Помните какви свличания имаше при копаенето на къртицата по булеварда...
Представете си такова свличане да се появи под сграда от стария сграден фонд на карето от Славейков до СУ - ще бъде не пагубно, ами не знам какво...
Аз искрено се надявам да успеем да инициираме дебат по въпроса и да наложим две неща:
1) Класическото трасе като класическо метро в цяялаата му дължина;
2) Станция на Попа;

Тряябва да се борим активно за тези две неща, защото те ще допринесат много за София като цяло - изкопаването на котлован на Попа ще може да предизвика вкарване на трафика под земята, а пространството отгоре най-накрая да стане норрмален площад, който да посреща нуждите на увеличаващото се население...

Ти оспорваш всички проекти, чието трасе минава под сгради. Не виждам причината. Това технически е напуълно въжможно, щом се предлага. Иначе как под морето щеше да има тунели?

Според мен и този проек е добър, защото рано или късно ще направят станция "Солунска" за връзка с двата диаметъра 3 и 2.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #416 on: 16.09.2009, 15:59:27 »
Оспорвам всички "проекти"?
Кои проекти?
Не говорим за проекти тук, а за налудничави идеи и нечии булнувания, които незнайно защо са в ОУП...
За стотен път - ТУК НЕ СМЕ ПЕТЕРБУРГ. Нямаме пермафрост, почвите ни не позволяват подобен метод на строителство!!!
На какъв език да го кажа, за да го прочетеш и разбереш?
Къртицата копа под булевард и въпреки значителната дълбочина, успя да увреди сградите около себе си и да причини свличания и слягания в пътната настилка, при все че беше на 20 метра дълбочина в района на Военния клуб. Това мисля е достатъчн аргумент, за да проумееш най-накрая, че изцяло подземен метод на строителство ПОД СГРАДИ в София е невъзможен без това да причини тяхното дестабилизиране и срутване...
От Славейков, до СУ ми посочи място, на което може спокойно да се разчисти терен и да се организира строителството на авариен изход и вентилационна станция, които са ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ за всеки тунелен участък между всеки две станции!
Със съответната възможност за вход и изход на необходимата техника и т.н. без това да предизвика мини-гражданска война в района, без да парализира половината център и без да разори общината, която е длъжна да застрахова сградите, които могат да бъдат увредени, ако нещщо се обърка по време на строителството...

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #417 on: 16.09.2009, 16:02:10 »
Болеро възможно е и замръзяване на почвите за да се осигурят подобни условия като при пермафроста, но това води до оскъпяване и забавяне.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #418 on: 16.09.2009, 16:12:30 »
Не вярвам да е възможно замразяване, предвид факта, че има термална активност в района на целия център, а никой никога не се е занимавал да прави дълбочинни подробни изследвания за хоризонтални пробиви на топлата минерална вода. Като нищо може тя да подхранва подпочвените води в района, да замразяваш при тая ситуация ще ти е нужно перпетуум мобиле от не знам кой вид, за да поддържаш темпото. Говорим за астрономически разходи по поддръжка на стабилна почва, които дори и да са технически възможни, няма да са финансово обезпечени, като може да се използва класическото трасе на нормална дълбочина...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #419 on: 16.09.2009, 20:58:36 »
В такъв случай да разбирам ли, че МД3 и в класическия си маршрут е невъзможен за осъществяване, тъй като минава под сгради при завоите си от 'Цар Борис III' към 'Скобелев' и от 'Васил Левски' към 'Мадрид'?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...