Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574186 times)

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #420 on: 16.09.2009, 21:26:50 »
В такъв случай да разбирам ли, че МД3 и в класическия си маршрут е невъзможен за осъществяване, тъй като минава под сгради при завоите си от 'Цар Борис III' към 'Скобелев' и от 'Васил Левски' към 'Мадрид'?
Не съвсем. По-скоро е недообмислен в детайли, тъй като не е бил на дневен ред.
Специално на Руски паметник площадът е достатъчно широк, кривата може и да е с по-малък радиус и метротрасето да е под четното (северозападно) локално платно на булеварда.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #421 on: 16.09.2009, 21:31:22 »
А в другия край?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #422 on: 16.09.2009, 21:44:34 »
А в другия край?
Да, на паметника Левски е значително по-тясно. Може би затова имаше тук предложения (включително и аз) метрото да завива към Дондуков (т.е. към моста Чавдар). Югоизточното каре от сгради на Левски/Дондуков са стари постройки (вероятно на доизживяване), които спокойно могат да се разчистят, строи се тунелът и по-късно отново се издигат подходящи сгради.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #423 on: 16.09.2009, 21:46:51 »
Аз съм 'за' да върви по 'Дондуков' и после по 'Вл. Вазов' до събирането му с 'Ботевградско' и от там към Летището или Кремиковци, каъдето се реши по-натам във времето. Само дето при Руски паметник,макар и широко, не мисля, че е достатъчно за нужната парабула на трасето...
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #424 on: 16.09.2009, 21:53:57 »
Може и самата станция да се разположи в остра крива под самия площад, тъй като изискванията за криви за станциите са по-подходящи за задачата, отколкото тунел.

не казвам, че изобщо е невъзможно строителство с къртица по сгради, но едно е да изпълниш крива, застъпваща се със сгради (като тази на МД-1 преди Стадиона), друго е цели отсечки да си цепят под застроените площи...

http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1038.msg129700#msg129700

Ето тук съм чертал схемата с минималните изисквания при сегашната автоматика и технология.
Тунеля преминава под 10 постройки, което означава 10 застраховки, 10 обезщетения, в случай на авария, което е многократно по-малко от няколко дузини сгради, някои от тях - с архитектурна стойност, в пъти надвишаваща това, което Общината може да си позволи за нея като обезщетение...

А и, както отбелязах с прилагането на тази схема - много по-лесно ще убедиш обществеността, че е възможно да заличиш 10 сгради, принадлежащи на една структура (първа линия на югоизточната дъга на Руски паметник), за да ги замениш с нова сграда (примерно бизнес-център, копиращ околните фасади), съобразена с метрото, с евентуална вградена метростанция примерно, както Световния Търговски Център в Ню Йорк, отколкото да успееш да убедиш София, че да изрушкаш една черта из центъра на града е оправдано...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #425 on: 16.09.2009, 22:10:25 »
Само че като гледам как цепи из квадрата от сгради, май няма да са само 10... То за една става война, какво става за повече...
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #426 on: 16.09.2009, 22:42:30 »
Да, прав си - не са десет, осем са...

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #427 on: 16.09.2009, 22:53:47 »
Ето някой идеи с които ще бъдат засегнати по- малко сгради-
-в района на Руски Паметник двете посоки да са една върху друга (само от външната на завоя страна).
-антикрива(не съм сигурен дали използвам термина правилно)- тоест- трасето да отива към северозападната страна на Борис (в момента трамвая се движи по югоизточната. Възможно е това да се промени по цялата дължина на улицата, което би улеснило и нататъшно отклонение за Овча Купел- не би пресичал отново Борис, или пък да се връща плавно на мястото си още преди Пирогов). Естествено и от другата страна трасето може да се даде максимално встрани така, че завоя да е още по- плавен (в твоя вариант много рано започва да минава под сградите, не е използван габарита)
-станция на самия Руски Паметник- в такава би се влизало с много ниска скорост.
« Last Edit: 16.09.2009, 22:55:20 by iashu »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #428 on: 16.09.2009, 23:00:47 »
На чертежа е нарисувана крива с радиус 300 м - минимумът за хоризонтална крива.
И аз съм си мислел за възможността да се направят "двуетажни" тунели, даже преди много време хипотетично попитах за възможността конструктивно да се обезпечи така станция на Попа. По принцип подобно решение ще намали много необходимите криви за трасето, особено комбинирано с изместване на трасето в северозападното платно на булеварда и аз съм напълно с двете ръце за него, ако е възможно да се изпълни (предполагам по Миланския метод, ако не се пресичат комуникации може да се изработят стените и после да си се работи подземно на спокойствие)...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #429 on: 17.09.2009, 00:20:01 »
Всъщност ние до голяма степен приемаме някакви стереотипи.
Кой е казал, че непременно и точно под Руски паметник трябва да има МС? С какво Петте кьошета са по-малък комуникационен възел? Може, разбира се, и по Скобелева след края на дъгата, която немимуемо ще мине под сгради (както сегашната дъга на МД1 между СУ и Стадиона). Така единият изход на МС ще е до Руски паметник, а другият - към Петте кьошета за връзка с ТМ 1 и 7, които ще минават оттам, както с тролеите към Медицинска академия.
Дъгата на паметника Левски се пада под бившето кино/хотел Сердика, което и бездруго е нарочено за събаряне, а основите на бъдещата сграда ще бъдат съобразени с необходимостта под тях да копа къртица.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #430 on: 17.09.2009, 01:19:26 »
Именно това (станцията да е след кривата) предложих и аз - така кривата може да се изпълни по подобие на тази при хотел Сердика, сградите да се разчистят и да се изградят нови, които да оформят ново лице на площада, а метростанцията предоставя връзка на метрото с тролеите по Прага, трамваите по Ботев и всички останали направления, което е в пъти по-полезно като връзка от станция/гара/спирка на Македония...

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #431 on: 17.09.2009, 12:36:23 »
Стария вариант на МД3 беше да завива на Пирогов а не на Руски Паметник,вероятно използвайки градинката там за да има необходимия радиус.Нашето метро е т.нареченото плитко метро и е изключено да минава под сгради.Няма как при тези дълбочини да не засегне основите на сградата.И юридически едвали е възможно да минава под частни парцели.Под земята също е собственост на съответния собственик.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #432 on: 17.09.2009, 12:54:51 »
Стария вариант на МД3 беше да завива на Пирогов а не на Руски Паметник,вероятно използвайки градинката там за да има необходимия радиус.Нашето метро е т.нареченото плитко метро и е изключено да минава под сгради.Няма как при тези дълбочини да не засегне основите на сградата.И юридически едвали е възможно да минава под частни парцели.Под земята също е собственост на съответния собственик.


Винаги са мислили МД3 да завива при Руски паметник, т.е. да тръгва по 'Скобелев', като завоят е някъде след Пирогов.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #433 on: 17.09.2009, 12:58:24 »
Да, прав си - не са десет, осем са...


А има ли опция метрото минавайки покрай 'Пирогов' да прави лек завой на северозапад, да минава под паркинга на Родина и евентуално под къщите преди хотела (така и така май ще ги бутат) и вече някъде от сградата на БТК до хотела да започва завоя към 'Скобелев'? Така освен къщите между 'Родина' и новопостроените кооперации от другата страна на тези къщи, дали биха се запазили останалите сгради?

едит: завоят да е по подобие на този в Люлин между 'Люлин' и 'Сливница'.
« Last Edit: 17.09.2009, 13:02:27 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #434 on: 19.09.2009, 12:56:46 »
Ако можеше, имотите нямаше да се отчуждяват, а да се издава удостоверение от собственика, че позволява през неговия имот да минава съоръжението, както се случва с нивите и електропроводите...

Ако е дълбоко под земяната и не вреди на сградата, не виждам защо да не може. Това е iura in re aliena. (гледам, че латиниския език ви е интересен...)
Има неприкосновена частна собственост и няма такива принципи ако не пречи.Аз не мога да си остгавя багажа примерно у вас и да кажа ами той няма да пречи.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #435 on: 19.09.2009, 21:50:29 »
Ако частната собственост беше неприкосновена, то нямаше да го има проблема със самозащита, ако някой мангасар ти влезе у дома!


А ако е на 30+ метра дълбочина няма да има проблеми.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #436 on: 20.09.2009, 13:11:22 »
Междудругото бях пуснал бесен и-мейл на Метрополитен, ама бях забравил и сега влизам в пощата си и хоп - отговори ли ми :D

Писах им следното:
Quote
Имам два въпроса относно МД3:
1. Защо вместо в класическия си маршрут под 'Скобелев', 'Патриарх Евтимий' и 'Васил Левски', виждаме през няколко месеца тези странни идеи за маршрут по/под малките улички из центъра на София, без връзка с другите два диаметъра, което осакатява самата система!?
2. Защо няма никакво обществено обсъждане по проектите за маршрут на трасетата? Откровено последните два (през пл. 'Батенберг' и последния засега по ул. 'Солунска' и ул. Раковски', ако не греша) са откровено глупави с оглед възможността да се реализира класическия маршрут. По-скъпо, но по-рационално и с мисъл за в бъдеще. Пък и в Европа сме бе хора - има оперативни програми. Стига осакатявахте метрото на София!!!


И ми отговориха така:
Quote
Няма прието трасе за трети метродиаметър, а само обсъждане на конкурентни варианти, както се изисква по закон. За сега те са три, в това число и основния по Генералната схема


http://i530.photobucket.com/albums/dd349/marrackesh_forca/Pismo_1.jpg

Мисля че засега може да поотдъхнеме  :rolleyes:
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #437 on: 20.09.2009, 14:44:19 »
Казах ви, че Братоев няма да предаде класическия вариант на трасето. :fan: :fan: :goof:
Обсъжданията са, за да се имитира дейност по развитие на Генералната схема.
Друг е въпросът, защо вместо да обсъждат класическото трасе не се обсъждат евентуални нови трасета, при положение, че МД-3 всеки човек, запознат с транспорта на София ще избере да минава по първоначалния си маршрут...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #438 on: 20.09.2009, 16:12:34 »

И ми отговориха така:
Quote
Няма прието трасе за трети метродиаметър, а само обсъждане на конкурентни варианти, както се изисква по закон. За сега те са три, в това число и основния по Генералната схема


http://i530.photobucket.com/albums/dd349/marrackesh_forca/Pismo_1.jpg

Мисля че засега може да поотдъхнеме  :rolleyes:
Ами, аз въобще не си отдъхвам, като прочетох отговора :
Трасето от Генералната схема е наречено "един от работните варианти" - така че се отрича то да е прието и меродавно.
А с това се отрича и че е приет подземен вариант на МД3.
Ще продължат умишлено да бълват по масмедиите още известно време нарочно объркващите неизкушените хора термини от типа : "скоростен трамвай" = "леко метро" = "лека железница" (а може още нещо да измислят), докато усвоят парите от ЕК, отпуснати за проектиране на конкретния маршрут на трасето ... и накрая ще представят това, което са решили на тъмно (с бизнес партньорите си от родовия клан). :angry:
« Last Edit: 20.09.2009, 16:17:52 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #439 on: 22.09.2009, 00:28:59 »
Трябва nо mоя маршруm МД3 gа се навърже nоне с Термuнал 2 на Леmuще Софuя. Прuмерно еgнаmа лuнuя ще е Овча Купел - Леmuщеmо, а gругаmа Княжево (Пернuk) - Кремukовцu (Яна, Бухово)
До Леmuщеmо ще хоgu МД-1, kаmо слеg mова му nреgвuжgаm фанmасмагорuчно nроgълженuе kъм Кремukовцu. Няkъgе оkоло Вражgебна МД-1 и 3 mрябва u gа се слuваm.
В такъв случай в източната част на МД3 ще се получи нещо доста интересно – по бул. "Ботевградско шосе" от ЖП Гара Подуяне до кв. Левски ще бъде само планираната лека железница, и то надземна, а от кв. Враждебна нататък в посока изток – подземно трасе, по което освен леката железница на МД3, ще има и инсталации и за движението на мотрисите от МД1, за които ще има и контактни релси! Хи-хи-хи-хи!
« Last Edit: 30.09.2009, 01:23:09 by Unicode »