Може и самата станция да се разположи в остра крива под самия площад, тъй като изискванията за криви за станциите са по-подходящи за задачата, отколкото тунел.
не казвам, че изобщо е невъзможно строителство с къртица по сгради, но едно е да изпълниш крива, застъпваща се със сгради (като тази на МД-1 преди Стадиона), друго е цели отсечки да си цепят под застроените площи...
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1038.msg129700#msg129700Ето тук съм чертал схемата с минималните изисквания при сегашната автоматика и технология.
Тунеля преминава под 10 постройки, което означава 10 застраховки, 10 обезщетения, в случай на авария, което е многократно по-малко от няколко дузини сгради, някои от тях - с архитектурна стойност, в пъти надвишаваща това, което Общината може да си позволи за нея като обезщетение...
А и, както отбелязах с прилагането на тази схема - много по-лесно ще убедиш обществеността, че е възможно да заличиш 10 сгради, принадлежащи на една структура (първа линия на югоизточната дъга на Руски паметник), за да ги замениш с нова сграда (примерно бизнес-център, копиращ околните фасади), съобразена с метрото, с евентуална вградена метростанция примерно, както Световния Търговски Център в Ню Йорк, отколкото да успееш да убедиш София, че да изрушкаш една черта из центъра на града е оправдано...