Нов съм във форума, но го следя от време. Хрумна ми една идея, която може да се окаже ефикасна, не много скъпа и пътникопотока към центъра да се улесни. Привърженик съм на "тежкото" метро и според мен дори да се строи леко, станциите и всичко останало трябва да е предвидено за по-голям пътникопоток.
Винаги съм се чудил защо с МД3 СО иска да унищожи две от най-ефикасните си и модерни решения за линиите на 5-ицата и 22-йката трамваи. Линията на 22 по Ботевградско с не много финанси може да се преобрази на скоростен трамвай (смяна на сфетофарните уредби и по-добър достъп до спирките). С трамвай 5 ситуацията е подобна, но трябва да се смени и междурелсието. Трасето на трамвай номер 7 може да се ускори с пъхането му под земята в участъците на кръстовищата по бул. България. И трите трамвая сега имат много голям пътникопоток и ускоряването им би било достатъчно за бързия превоз на хората към ЦГЧ.
По този начин МД3 вместо да завива на Руски паметник с невъзможен завой може да продължи покрай МВР-болница, да прави завой наляво и да излиза на старото жп-трасе, което няма как да бъде ползвано. В този си участък метрото да излиза над земята и да продължава зад квартал Лагера и оттук почват вариантите за към Овча купел, С един завой може да се свърже и Красна поляна и да стига чак до околовръсното. Предимствата на такова трасе са: няма да се разбиват цели булеварди (Борис ІІІ) по тяхната дължина по време на строителството, ще се свържат части на града с по-лоша комуникация (Овча купел ползва само автобуси 11, 73, 102, 83, а има около 70-80 000 жители), с връзката си към околовръстното (примерно близо до кръстовището на Никола Петков и Борис ІІІ) може да се организира голям "буферен паркинг" за гражданите, идващи от южно направление, за какъвто няма място в Княжево. Според мен по този начин на гражданите ще им се причини по-малък дискомфорт при строежа (вижте сега всеки ден какво става на бул. Черни връх), и по този начин работите ще могат да се извършват по-бързо и по-ефективно. + това ценовата рамка на метрото може да се запази за тази част на града, дори и в нея да прибавим реконструкциите на тм5 и тм7.
За другия радиус на МД3 ще е много по-добре да отева на летището (проекта да свързване на летището с МД1 е като през кайлъка за гарата - разстоянието между младост и летището е почти същото като между центъра и летището). Оттам метрото да минава примерно през Сухата река и да отива на СУ.
Като добавка искам да отбележа, че живея в Красно село, на Бул. Бъкстон, което показва че се старая да съм обективен при посочването на трасетата.
Коментари към картата: Зелено - МД3, черно - скоростни трамваи, синьо - пешеходни връзки (надземни) меджу метро и трамваи.