Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574178 times)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #440 on: 22.09.2009, 01:10:24 »
В такъв случай в източната част на МД3 ще се получи нещо доста интересно – по бул. "Ботевградско шосе" от ЖП Гара Подуяне до кв. Левски ще бъде само планираната лека железница, и то надземна, а от кв. Враждебна нататък в посока изток – подземно трасе, по което освен леката железница на МД3, ще има и инсталации и за движението на мотрисите от МД1, за които ще има и контактни релси! Хи-хи-хи-хи!
Че лекото метро спокойно може да си е със захранване от трета релса и влакове,съвместими с  тези от МД1,освен ако, разбира се, гениите не решат да го правят тип "скоростен трамвай", който наземно да има пресичане на едно ниво с други превозни средства.
Съвсем отделен е въпросът, че това сливане на МД1 и МД3 на север от летището е доста безсмислено...
« Last Edit: 22.09.2009, 01:12:35 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #441 on: 28.09.2009, 18:15:37 »
Нов съм във форума, но го следя от време. Хрумна ми една идея, която може да се окаже ефикасна, не много скъпа и пътникопотока към центъра да се улесни. Привърженик съм на "тежкото" метро и според мен дори да се строи леко, станциите и всичко останало трябва да е предвидено за по-голям пътникопоток.

Винаги съм се чудил защо с МД3 СО иска да унищожи две от най-ефикасните си и модерни решения за линиите на 5-ицата и 22-йката трамваи. Линията на 22 по Ботевградско с не много финанси може да се преобрази на скоростен трамвай (смяна на сфетофарните уредби и по-добър достъп до спирките). С трамвай 5 ситуацията е подобна, но трябва да се смени и междурелсието. Трасето на трамвай номер 7 може да се ускори с пъхането му под земята в участъците на кръстовищата по бул. България. И трите трамвая сега имат много голям пътникопоток и ускоряването им би било достатъчно за бързия превоз на хората към ЦГЧ.

По този начин МД3 вместо да завива на Руски паметник с невъзможен завой може да продължи покрай МВР-болница, да прави завой наляво и да излиза на старото жп-трасе, което няма как да бъде ползвано. В този си участък метрото да излиза над земята и да продължава зад квартал Лагера и оттук почват вариантите за към Овча купел, С един завой може да се свърже и Красна поляна и да стига чак до околовръсното. Предимствата на такова трасе са: няма да се разбиват цели булеварди (Борис ІІІ) по тяхната дължина по време на строителството, ще се свържат части на града с по-лоша комуникация (Овча купел ползва само автобуси 11, 73, 102, 83, а има около 70-80 000 жители), с връзката си към околовръстното (примерно близо до кръстовището на Никола Петков и Борис ІІІ) може да се организира голям "буферен паркинг" за гражданите, идващи от южно направление, за какъвто няма място в Княжево. Според мен по този начин на гражданите ще им се причини по-малък дискомфорт при строежа (вижте сега всеки ден какво става на бул. Черни връх), и по този начин работите ще могат да се извършват по-бързо и по-ефективно. + това ценовата рамка на метрото може да се запази за тази част на града, дори и в нея да прибавим реконструкциите на тм5 и тм7.
За другия радиус на МД3 ще е много по-добре да отева на летището (проекта да свързване на летището с МД1 е като през кайлъка за гарата - разстоянието между младост и летището е почти същото като между центъра и летището). Оттам метрото да минава примерно през Сухата река и да отива на СУ.

Като добавка искам да отбележа, че живея в Красно село, на Бул. Бъкстон, което показва че се старая да съм обективен при посочването на трасетата.

Коментари към картата: Зелено - МД3, черно - скоростни трамваи, синьо - пешеходни връзки (надземни) меджу метро и трамваи.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #442 on: 28.09.2009, 18:49:20 »
По този начин МД3 вместо да завива на Руски паметник с невъзможен завой може да продължи покрай МВР-болница, да прави завой наляво и да излиза на старото жп-трасе, което няма как да бъде ползвано. В този си участък метрото да излиза над земята и да продължава зад квартал Лагера и оттук почват вариантите за към Овча купел, С един завой може да се свърже и Красна поляна и да стига чак до околовръсното.
По принцип е много добра идеята Красна поляна, Овча купел и бъдещият комплекс около бившия Електрокарен завод да се свържат с бърза връзка с центъра. Но все пак старото жп трасе минава през места със слаби комуникационни връзки и индустриални зони, които ще останат (засега)- Данон, Обувния завод, ТЕЦ Земляне. Може би все пак вместо да минава надлъжно през тази зона е по-добре да я прекоси евентуално метротрасе към Овчите купели.

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #443 on: 03.10.2009, 00:43:15 »
Хи-хи-хи-хи! :D :D Какво ще кажете за това "добро" и "смислено" предложение на Софийска Община за "скоростен влак" по МД3 (и по-специално по почти целия маршрут на трамвай №5):
 
Quote
Променят маршрутите на няколко автобуса от 1 ноември 2009 г.

Скоростен влак прекосява София за 20 минути
   
Трамваи ще свързват кварталите с метрото
   
ЗДРАВКА АНДОНОВА

Скоростен влак ще прекосява София, за да свърже двата края на града за 20 минути. Машината ще тръгва по линията на трамвай №5 от Княжево и ще стига до Руски паметник. Оттам влакът ще слиза под земята, за да свърже центъра с квартал "Левски" по третия лъч на метрото. Идеята е залегнала в новия устройствен план на София, който в момента се разглежда в комисиите на "Московска" 33.

Трамвайният транспорт да бъде подчинен на подземната железница, а част от линиите на наземните мотриси в центъра да бъдат закрити, предвижда още планът. Според него трамваите ще свързват крайните квартали със станциите на метрото.

Мотрисите ще минават по нови трасета от "Люлин" до бул. "Скопие" и от "Обеля" до "Ботевградско шосе", планират архитектите. В новия план е залегнало и пускането на трамвай от Семинарията до Студентския град, за който се говори от години.

Старият план на София действа от 46 години, когато населението в града е било с пъти по-малко, аргументира измененията главният архитект Петър Диков.

Маршрутите на автобусите до "Младост" и Студентския град ще бъдат променени най-рано на 1 ноември, стана ясно по време на заседанието на транспортната комисия вчера. Корекцията ще бъде направена след пускането на метрото и вероятно ще включва закриването на линия 313, сливането на линии 94 и 76 и пускането на студентския рейс 280 до Централна гара.
  Вестник "СЕГА", 01.10.2009 г., стр. 6

Същевременно се боя, че вече окончателно изчезнаха всякакви надежди МД3 да бъде нормално подземно метро и дефакто класическото метро в София остава само с с две линии (МД1 и МД2). В статията съм отбелязал безумното предложение за скоростния уж влак по трасето на третия (реално бивш) метродиаметър с червено. Освен това каква според вас ще е алтернативата на трамайното трасе по бул. "Македония", защото според мен такава няма да има :angry: :angry: (не знам дали някоя от другите трамвайни линии от ул. "Алабин" може да върти около Руски Паметник). :angry: :angry:

ShwangShwing

  • Guest
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #444 on: 03.10.2009, 01:05:41 »
Абе хора, аз малко се обърках. Моите представи бяха следните:
Разлика между метро и трамвай: метрото не се пресича с друг трафик, за разлика от трамвая
Леко метро - метро, на което станциите са разположени по-близо една до друга
Скоростен трамвай - трамвай, на който спирките са разположени по-надалече една от друга от нормалния трамвай
Така де, горните дефиниции едва ли са съвсем правилни, тъй като не съм ги видял никъде, ами сам съм си ги измислил, защото ми звучат логични. Обаче не мога да си измисля значението на скоростен влак :) . Така де, бърз влак означава влак, който спира само на големите гари. Скоростен влак си немам идея какво може да е...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #445 on: 03.10.2009, 01:07:14 »
Аз също не съм чувал за квартал "Студентския град", ама... журналяята са големи изобретатели...
« Last Edit: 03.10.2009, 16:02:33 by boleroto »

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #446 on: 03.10.2009, 15:43:38 »
Пак не е уточнен маршрута на този скоростен влак... Който какво ще е - експрес? Или ускорен бърз влак, какъвто има София-Варна? Е*аси информацията, дето публикуват тия хора - много приказки, никаква яснота!
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline gnushev

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #447 on: 04.10.2009, 10:23:54 »
Не знам какво точно са решили, но ми се струва, че просто в надземната част по Цар Борис 3 и Ботевградско ще си е същата грозотия. Не е ли по добре да се отложи проекта и да стане нещо смислено и преспективно вместо да си останат старите трамвайни линии в подобрен вариант. Ако трябва да съберем по 20 лева да стане както си трябва да е едно истинско метро  :angry:
Не може ли Цар Борис 3 да изглежда примерно така ? Горе да минава метрото или така наречения скоростен трамвай или не знам какво си. Аз дори бих стигнал и до друго решение. Метрото да си е подземно метро, да има подобна естакада за транзитния поток от руски паметник до околовръстното. а долу ще остане вътрешнокварталния поток.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #448 on: 04.10.2009, 12:22:17 »
Не разбирам манията за наземно или надземно трасе за МД3. Действително по-добре да се отложи с 5-10 години ако трябва, но след това да се изгради трасето като класическо метро, за да се запази метросистемата, а да не се изроди в някакво недомислие. Ако първите години би било от полза, тъй като във вид на естакада няма да има конфликтно преминаване на кръстовищата, то след 10 години тази естакада може да пречи за развитието на самия булевард. Затова мисля е по-правилен подхода, при който метрото се изгражда подземно и се оставя наземното пространство максимално освободено за развитие според нуждите на града напред във времето.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #449 on: 04.10.2009, 12:30:32 »
Естекадата по Цар Борис III не е никакво решение - няма къде да се разположи...
Има два варианта - да я градят на мястото на трамвайното трасе, но от страната на трамвайното трасе вече сградите са толкова близо до улицата и са нови и скъпи, че ако вдигнат естекада на ниво трети етаж, собствениците ще нададат вой до небето!
Другия вариант е да затварят частично булеварда, за да къртят трамвайното трасе, да преместват пътните платна и естекадата да е в средата на булеварда, което е равносилно на копаене по открития метод на строителство за подземно трасе...

Offline gnushev

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #450 on: 04.10.2009, 15:50:18 »
Извода е че най-правилният вариант е класическо подземно метро. С това сме съгласни всички. Сигурен съм, че дори и  Братоев е убеден в това. Въпроса е какво можем да направим за да стане истинско метро и да отпадне тоя глупав надземен вариант? Можем ли да повлияем по някакъв начин, защото иначе цялата дискусия е безмислена.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #451 on: 04.10.2009, 17:12:30 »
Някой бе подхвърлил идея да се изпратят до основните електронни медии подробна информация за МД3 - плюсове и минуси на класическото и на новоприеманите през месец-два трасета. Дали има заел се с тази задача?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #452 on: 04.10.2009, 20:05:13 »
  Ако продължава да се натоварва все повече и повече метрорадиус 1 и открият втори метрорадиус навреме преди да решат окончателно съдбата на трети метрорадиус - добре ! Но избързат ли с решението за леко метро, тогава зле...Казвам го в смисъл, че когато двете линии станат готови и със сигурност ще се натоварят и нуждата от подземна трета метролиния ще е необходима.
    И още - забелязахте ли премиерът Борисов колко присърце приел строителството на софийското метро и мисля, че работи добре за неговото развитие.  Добре ще е някой от форумците при удобен случай да го попита /например, когато обхожда обектите на метрото/ какво мисли той за варианта "леко метро".
Така де, някой да го попита на майтап, както също и Братоев - досега не съм чул ясно мнение от него за съдбата на метрорадиус 3

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #453 on: 04.10.2009, 20:06:15 »
Много разбира той от метро, понеже..

за Борисов става въпрос  :P
« Last Edit: 05.10.2009, 10:45:37 by Knoxville »

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #454 on: 04.10.2009, 22:52:32 »
Недей така - Братоев е строител, а не движенец. Така че : разбира и то много. Друг е въпросът доколко му тежи мнението при аргументация пред политиците (а те въобще не вникват в аргументите, ако в тях не присъства магическия израз "лична печалба").
Моето мнение също е : че по-добре да изчакат и да построят класическа подземна линия, вместо да загробват града с наземно-надземна линия на нещо, за което и те самите още нямат представа какво ще бъде, но въпросът вече е задвижен (а явно вече  и предрешен).
Единственият начин на противодействие е насочване вниманието на медиите и публично разясняване вредите (и несъвършенствата) на замисленото... но това е доста трудна работа.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #455 on: 07.10.2009, 16:22:42 »
В Кремиковци без метро, но пък в Овча купел - със
Общинарите натвориха сложни транспортни схеми в София  


Вторият лъч на софийското метро ще има отклонение до кв. "Дървеница", а третият лъч, който ще е с "бързи трамваи", ще има отклонение и за кв. "Овча купел".

Това одобриха днес съветниците от комисията по транспортна инфраструктура на Столичния общински съвет.

Метрото от първия лъч ще ходи до летище "София", а не както първоначално е прието в далекоперспективен план да стига до "Кремиковци".

След проверка се оказало, че трикилометровото трасе до комбината няма да има пътнически потенциал.
От "Метрополитен" предлагат при необходимост от транспортна връзка към "Кремиковци" тя да е продължение на третия лъч от бул. "Ботевградско шосе".

Третият лъч на софийското метро няма да има метростанция на пл. "Княз Александър Първи" /площад Батенберг/, както първоначално е предвидено, а ще минава от бул. "Ген. Скобелев", по бул. "П. Евтимий" и бул. "В. Левски", където около метростанцията на "СУ "Св. Климент Охридски" ще има връзка с първия лъч на метрото.

Третият лъч ще има и отклонение към "Овча купел", поради повечето живеещи там, отколкото по трасето към кв. "Княжево".

« Last Edit: 07.10.2009, 16:24:57 by cyberdude »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #456 on: 07.10.2009, 16:33:36 »
В Кремиковци без метро, но пък в Овча купел - със
Общинарите натвориха сложни транспортни схеми в София  


Вторият лъч на софийското метро ще има отклонение до кв. "Дървеница", а третият лъч, който ще е с "бързи трамваи", ще има отклонение и за кв. "Овча купел".

Това одобриха днес съветниците от комисията по транспортна инфраструктура на Столичния общински съвет.

Метрото от първия лъч ще ходи до летище "София", а не както първоначално е прието в далекоперспективен план да стига до "Кремиковци".

След проверка се оказало, че трикилометровото трасе до комбината няма да има пътнически потенциал.
От "Метрополитен" предлагат при необходимост от транспортна връзка към "Кремиковци" тя да е продължение на третия лъч от бул. "Ботевградско шосе".

Третият лъч на софийското метро няма да има метростанция на пл. "Княз Александър Първи" /площад Батенберг/, както първоначално е предвидено, а ще минава от бул. "Ген. Скобелев", по бул. "П. Евтимий" и бул. "В. Левски", където около метростанцията на "СУ "Св. Климент Охридски" ще има връзка с първия лъч на метрото.

Третият лъч ще има и отклонение към "Овча купел", поради повечето живеещи там, отколкото по трасето към кв. "Княжево".
Доста положителни промени! Дано здравият разум най-сетне надделее над диковизма!

Offline Dikovec

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 175
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #457 on: 07.10.2009, 16:34:35 »
На мен сми звучи добре. Само не мога да си представя от къде ще се отбива МД2 към Дървеница, ама няма значение.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #458 on: 07.10.2009, 16:37:11 »
Само не мога да си представя от къде ще се отбива МД2 към Дървеница, ама няма значение.
През кв.Витоша и Студентски град. Но все пак, ако дискутираме това, да е в подходяща тема към МД2.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #459 on: 07.10.2009, 16:44:59 »
 :fan: Браво! Най-нарая да им дойде акъла в главите и да премахнат безумното удължение на МД1 към кремиковци, както и дай боже да видим МД3 по класическото му трасе, само дано предвидят и станця на попа.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!