Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574250 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #520 on: 23.10.2009, 18:40:20 »
Там при всички положения трябва да се наблегне, защото от северния край на ж.к. Левски до бъдещето трасе на северната скоростна градска магистрала 100% бързо ще се застрои с някакви офиси и т.н.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #521 on: 23.10.2009, 19:17:31 »
Ако обърнете няколко страници назад, ще видите, че тъпчем все на едно място - около Вл.Вазов има повече жилищни райони, по Ботевградско строителството ще излезе по-евтино. Втората оферта звучи далеч по-примамливо - 5-6 км трасе без нито един квадратен сантиметър за отчуждаване.

При всички случаи години напред ще се променят решенията, както се случи с МД1.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #522 on: 24.10.2009, 01:44:14 »
Егати Соломоновото решение хахахха
Трета линия може да е по Взов, а за Ботевградско и България може да е скоростен трамвай...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #523 on: 24.10.2009, 14:34:07 »
Реално погледнато, североизточните квартали по население и гъстота са несравними с Люлин, Младост, Дружба, Надежда, Овча купел. Еле пък две скоростни линии до центъра ще са съвсем пресилени.
Най-добре ще е МД3 да се раздели на 2 лъча от театър София, като единият да е в северна посока - по продължението на Евлоги Георгиев през Хаджи Димитър към Малашевци и Бенковски. Естествено, най-напред да се изгради североизточният лъч. Докато стане това, Малашевци и Бенковски ще са застроени като нормални градски комплекси.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #524 on: 24.10.2009, 15:17:24 »
Реално погледнато, североизточните квартали по население и гъстота са несравними с Люлин, Младост, Дружба, Надежда, Овча купел. Еле пък две скоростни линии до центъра ще са съвсем пресилени.
Най-добре ще е МД3 да се раздели на 2 лъча от театър София, като единият да е в северна посока - по продължението на Евлоги Георгиев през Хаджи Димитър към Малашевци и Бенковски. Естествено, най-напред да се изгради североизточният лъч. Докато стане това, Малашевци и Бенковски ще са застроени като нормални градски комплекси.

Никой не е казал, че метро трябва да се строи само там, където живеят стотици хиляди. Ако обшината всяка година условно отпуска по 250 милиона за метро линии, след 10 години ще дойде ред и на по-малки квартали като Хаджи Димитър. Но принципът трябва да бъде, всички линии на градския транспорт един ден да се заменят с метро.
« Last Edit: 14.03.2010, 01:39:28 by difian »

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #525 on: 24.10.2009, 15:53:07 »
Златине, чуваш ли се всички линии да се заменят с метро. Това е нереално и нецелесъобразно!
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #526 on: 24.10.2009, 16:09:27 »
Златине, чуваш ли се всички линии да се заменят с метро. Това е нереално и нецелесъобразно!
Цената от 20 млн. за 1/2-километров тунел му се видя малка и рентабилна да направим всичко метро!  :P

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #527 on: 24.10.2009, 17:53:35 »
Чакам деня, в който ще пътувам по метролиния Гео Милев-Кокалянското ханче...
М-м-м-м-м - гледката на мокри деца, шляпащи по бански в метрото на връщане от Панчаревското езеро ще ми напълни душата... хахахха

Иначе - в нашата Вселена...
По ОУП се предвижда тунел от Евлоги Георгиев до Владимир Вазов, което ме накара да се замисля...
Ако метрото си остане по Ботевградско, а по България/Евлоги Георгиев се наложи скоростен трамвай, то той ще може да ползва този тунел и да прави връзка и с ж.п. транспорта, макар че само за спирка може да се говори, тъй като Поддиене е прекалено близо и заедно с автомобилния поток да излезе на Вазов и оттам - по естекада над реката да следва булеварда до Враждебна, където да прави връзка с МД-3.

Тази естекада след време лесно ще може да се преформи за метро, ако се конструира като за такова...

Така МД-3 си остава непокътнат, а целия североизточен район получава не по-малко ефективна връзка.

ЛЕГЕНДА:

Червено - тунел;
Синьо - наземно трасе (автономно или по тертипа на това в Надежда);
Жълто - естекада;
Лилави плазмоддии - станции + подлезни/надлезни връзки.

ЛИНК ЗА СВАЛЯНЕ:
http://tranz.it/load.php?id=uupTBZkGd9vCIqbZ400988
« Last Edit: 24.10.2009, 18:03:05 by boleroto »

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #528 on: 24.10.2009, 18:12:35 »
Реално погледнато, североизточните квартали по население и гъстота са несравними с Люлин, Младост, Дружба, Надежда, Овча купел. Еле пък две скоростни линии до центъра ще са съвсем пресилени.
Най-добре ще е МД3 да се раздели на 2 лъча от театър София, като единият да е в северна посока - по продължението на Евлоги Георгиев през Хаджи Димитър към Малашевци и Бенковски. Естествено, най-напред да се изгради североизточният лъч. Докато стане това, Малашевци и Бенковски ще са застроени като нормални градски комплекси.

Никой не е казал, че метро трябва да се строи само там, където живеят стотици хиляди. Ако обшината всяка година условно отпуска по 250 милиона за метро линии, след 10 години ще дойде ред и на по-малки квартали като Хаджи Димитър. Но принципът трябва да бъде, всички линии на градския транспорт един ден да се заменят с метро.
250 млн. на година за метролинии няма да има и след 10 години. Това е 1/4 от бюджета на София. И това само за метро. Те сега и по 50 млн. не могат да си позволят пък за 250 да не говорим.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #529 on: 25.10.2009, 20:15:33 »
Най-реалистично ми звучи свързване са съществуващото трасе по Ботевградско с тунел, който ще излиза на мястото, където сега 22 заедно с автомобилите "потъва" под коловозното развитие на Подуяне. Ще пипнат това-онова по линията, прелезите, ще заварят наставите,  най-много да пооправят спирките и естествено смяна на КМ според типа на токоснемането на "скоростния трамвай". Евентуално синхронизация на светофарите според движението на мотрисите.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #530 on: 30.10.2009, 20:18:25 »
 На година отиват към 100 млн. лева субсидии за ГТ и не повече от това за транспорт и инфраструктура като цяло. Това са общински пари, тук не включвам европейски пари.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #531 on: 19.11.2009, 19:18:11 »
Нещо аз явно не разбирам или не успявам да следя какво се говори за МД3. Вижте каква статийка отпреди месец и нещо намерих:

NEWS.BG 07.10.2009, 16:51
Средно 163 000 се качват в софийското метро дневно
news.bg
Коментари (4)
Средно 163 000 души използват софийското метро на ден само месец след като заработи пълният 18 километров участък от „Младост" до „Обеля".

Ръководителят на „Метрополитен" Стоян Братоев отича почти два пъти увеличение на пътникопотока в този месец.

Той обясни, че е планирано до края на годината тези цифри да са между 140 000 и 150 000 дневно, вече към края на 2010 година пътниците да бъдат 170 000, а през 2011 година - 190 000.
В сравнение с планираното още към днес може да се каже, че дневно близо 20 000 пътника повече от предвиденото се качват на метрото.

Стоян Братоев обясни, че непрекъснато се работи по сигурността на линиите и на трафика.

Вторият лъч на софийското метро ще има отклонение до кв. "Дървеница", а третият лъч, който ще е с "бързи трамваи" ще има отклонение и за кв. "Овча купел".
Това гласуваха днес съветниците от комисията по транспортна инфраструктура на СОС по предложение на "Метрополитен".

Първият лъч ще стига до летище "София", а не както първоначално е прието в далекоперспективен план до "Кремиковци", тъй като е необходимо изграждането на три километрово трасе без никакъв пътнически потенциал, което минава под "мъртвата зона" на летището и под пистите.

От "Метрополитен" АД предлагат при необходимост от транспортна връзка към "Кремиковци" тя да е продължение на третия лъч от бул. "Ботевградско шосе".

Третият лъч на софийското метро няма да има метростанция на пл. "Княз Александър Първи", както първоначално е предвидено, а ще минава от бул. "Ген. Скобелев", по бул. "П. Евтимий" и бул. "В. Левски", където около метростанция "СУ "Св. Климент Охридски" ще има връзка с първия лъч на метрото. Третият лъч ще има и отклонение към "Овча купел", поради повечето живеещи там.


Offline EuroDance

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
    • EuroDance @ YouTube
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #533 on: 07.12.2009, 11:27:25 »
Новините не са много добри, хората си държат на скоростния трамвай...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #534 on: 07.12.2009, 11:30:34 »
Спокойно - ако в цифрите включат Овча купел и Павлово ще получат нужния пътникопок, за да оправдаят класическо метро.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #535 on: 07.12.2009, 11:43:35 »
Ами дано да ги включат, но от написаното имам чуството, че са смесили стара и нова информация, така че нека да изчакаме да видим какво ще направят! А и то е логично, че след като включат и Овча купел ще се получат нужните цифри, отделно забравят и автогарата, но ще видим какво ще излезе!

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #536 on: 07.12.2009, 13:43:43 »
Статията е изключително некоректна :
За да оправдаят интервюто с Братоев са направили компилация между всичките идеи за МД 3.
От което се е получила една полуистина.
Какво означава : "В становище на инж. Стоян Братоев до Столичния общински съвет по повод изменението на общия устройствен план се предлага да бъде заложено същото трасе."
Кога го е предложил? Преди приемането на новия ОУП.
Аз очаквах да ни уведомят каъв е приетият вариант, а те ми разглаголстват какво се е предлагало цяла година...
Новият план вече е приет!
Ако и в приетия вариант е оставено отворено място за транспортната схема - това трябва да се каже.
И си продължават с този нескопосан превод на LRT системата като " Лека железница".
Няма "лека" и "тежка" железница!
Некадърна  и заблуждаваща  статия!
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #537 on: 07.12.2009, 15:22:58 »
Явно наистина смятат да прекарат нещо  такова:
Хюстън: http://www.youtube.com/watch?v=OwcYcedLxZc
или такова - Аликанте: http://www.simplonpc.co.uk/Tram_Alicante/4212_Puerta_080317-2306_b.jpg

ила такова - Бохум: http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Tram_bochum5.jpg&filetimestamp=20070626174843

По-добре хич да не почват. Ще заровят милиони за някакво продължение на ТМ5 до Левски, нищо повече. :angry:
« Last Edit: 07.12.2009, 15:31:15 by blagun »

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #538 on: 08.12.2009, 00:05:47 »
ss
« Last Edit: 13.03.2010, 13:35:02 by zlatin »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #539 on: 08.12.2009, 00:41:58 »
Добра е, ама трудно ще се изпълни връзка през гара Подуене в ж.п. мрежата... А и няма къде да се уреди депо за съставите, освен ако не се заложи някаква система за изтегляне с дизелови локомотиви до депото в Слатина...