Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574223 times)

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #540 on: 08.12.2009, 10:16:30 »
ss
« Last Edit: 13.03.2010, 13:34:49 by zlatin »

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #541 on: 08.12.2009, 11:01:26 »
 
Не е ли по-добра идея линия 3 да се направи като нормално метро с маршрут Пирогов-гара Подуене? Един ден ако се окаже, че ще има достатъчно пътници, да се удължи към двата края на града.
И това вече е разумна идея. Никой не е казал, че трябва задължително да се пуска цял диаметър. Безспорно по този участък през центъра ще има достатъчно пътници.
И до момента участъците от диаметрите (МД-1) се пускат постепенно, така е и по света.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #542 on: 08.12.2009, 11:28:45 »
Тя е разумна безспорно, но това не означава, че ще го направят.. за съжаление. Идеята им е да гърмят с огромни цифри. Сигурен съм, че ако не успеем да се преборим за класическо метро като пуснат изродения трамвай заглавията ще са: 15 километра метро тръгва в София...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #543 on: 08.12.2009, 17:42:48 »
Пътникопоток може да се намери - и с разклонения на трасето, и с промяна. Примерно - вместо по Цар Борис ІІІ - по България и после през Ручей-Дойран или през Манастирски ливади-запад - към Бъкстон-Павлово-Княжево. Може да се мисли за разклонение към Красна поляна-Овча купел, от другата страна - към Хаджи Димитър или Вл.Вазов. Не може в една третина от двумилионен град да не се намерят 50000 пътника!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #544 on: 08.12.2009, 18:02:50 »
Те и без разклоненията ще се намерят. Не съм фен на разклоненията и не смятам, че е редно да цепим диаметрите на 1000 парчета. Трябва да са единични линии, а след тяхното построяване да се проектират нови, които да сгъстяват мрежата...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #545 on: 08.12.2009, 18:15:54 »
Те и без разклоненията ще се намерят. Не съм фен на разклоненията и не смятам, че е редно да цепим диаметрите на 1000 парчета. Трябва да са единични линии, а след тяхното построяване да се проектират нови, които да сгъстяват мрежата...
И къде ще им търсиш заветния пътникопоток?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #546 on: 08.12.2009, 18:33:12 »
Една линия скоростен трамвай от Борово до Враждебна ще има по-малък пътникопоток, отколкото метролиния, но е напълно способна да обслужва района, анулирайки поне 4-5 наземни линии на градския транспорт.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #547 on: 08.12.2009, 21:16:53 »
Една линия скоростен трамвай от Борово до Враждебна ще има по-малък пътникопоток, отколкото метролиния, но е напълно способна да обслужва района, анулирайки поне 4-5 наземни линии на градския транспорт.
Всичко, което виси по светофари, е неподходящо за София. В този смисъл - по-добре една пълноценна линия, отколкото два модифицирани трамвая. Може би забелязахте, че цитираните за пример европейски градове не са особено големи (Аликанте, Бохум).
Общо взето, не трябва да се "мешат капите": Определено скоростта на трасето по бул.България трябва да се подобри. Добре е пресичанията с Каблешков, Г.Делчев и Гешов да са на две нива. Но от това ТМ7 няма автоматично да стане метро! Просто ще стане един модерен перфектен трамвай, какъвто е трябвало да бъде още при самото му проектиране.
Но трамваите са си трамваи, метрото си е метро. София има нужда от всеобхватна метросистема, а не от половинчати решения, които са генератор на непрестанни инвестиции в бъдеще.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #548 on: 08.12.2009, 21:38:21 »
Благуне, моите уважения, но на първо време проетирането и построяването на подземно трасе от Шивашкия до МА до Владимир Вазов, със станции, оразмерени за метро по които да се движи трамвай, който да си върви по автономно трасе - естекада по Вазов и автономно трасе с пресичания на две нива по България ще бъде перфектно подобрение на транспортта в района + директнта връзка с метрото на три места - на Хемус с травалатор; на Стадиона с галерия и на Мадрид с галерия.

Подобно трасе споскойно може да функционира като скоростен трамвай първите 30-40 години преди да се започне вкарването му под земята по България...

Същото важи за подобно трасе под К. Величков, Първа Българска Армия и Бели Дунав - има достатъчно място да се вкарат след време под земята и да обикновените трамваи, с които ще трябва да си делят трасето в началото се изфъшкират и си става метролиния...

При това - подобна концепция с нищо няма да навреди на града.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #549 on: 08.12.2009, 23:53:18 »
естекада по Вазов и автономно трасе с пресичания на две нива по България
Ако забеляза "метрото" в цитираните градове-образци, се опитват да ни пробутат "метро" НА ЕДНО НИВО! Още не са го казали в пряк текст, но усукването около "лекотата" и примерите са красноречиви.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #550 on: 09.12.2009, 00:01:43 »
В момента не коментирам "лекотата" на МД-3. Позицията ми за МД-3 е еднозначна - класическо метро, а що се отнася за трамвайните трасета - смятам, че заобикалянето на проблемите с транспорта е единствено преконфигурацията им в подземни скоростни в централните райони и изнасянето им на естекади и рампи или първо подземно ниво в периферията...

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #551 on: 09.12.2009, 01:16:04 »
sd
« Last Edit: 13.03.2010, 13:34:33 by zlatin »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #552 on: 09.12.2009, 10:35:34 »
Веднъж изграден участъка от МД3 в центъра като подземен трамвай е почти изключено след това да се превърне в метро.Не че е технически невъзможно,но така ще стане двойно по скъпо,а и ще трябва време за трансформацията.Време през което няма да я има вече алтернативния транспорт на наземния трамвай през Центъра.За да се пусне този участък през Центъра първо трябва да се ремонтира цялото трасе по Цар Борис III,т като то е на междурелсие 1009 мм.Трамвая обаче с разлчно захранване от метрото и при последващо преминаване от трамвай към метро задължително има спиране за немалък период от време за смяна на захранването и различна организация на движението.Не е за подценяване и факта че ако подземното трасе е проектирано за трамвай,то ще бъде проектирано за по малка проектна скорост,т.е с по малки радиуси на кривите.И евентуално бъдещо метротрасе там ще бъде спънато с по малки скорости и обезмислило повторните инвестиции за преминаване от трамвай към метро.
За мен скоростно трамвайно трасе по Цар Борис III е невъзможно ако то не е изцяло подземно или на естакада.При тези варианти обаче цената му е като на метро.А и трамвая изключително блокира връзките с напречните булеварди на Цар Борис.Единственото решение е под земята,разширение на автомобилните ленти и ако е така най добре метро.Псевдоскоростния трамвай не е решение.

Offline eko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #553 on: 21.12.2009, 09:09:56 »
днес от в-к "Сега":
 

Търгът за строеж на трета линия на софийското метро - от Княжево до Подуяне, ще бъде обявен през януари. Това съобщи и шефът на "Метрополитен София" Стоян Братоев по време на семинар за Оперативна програма "Транспорт". Новият лъч трябва да е готов през 2012 г. "Прогнозната цена е 300-350 млн. евро, като ще има комбиниране на наземни и подземни участъци", поясни Братоев. Обмислят се различни трасета - например от "Руски паметник" до гара "Подуяне" или до паметника "Левски".

Японските консултанти по-рано са прогнозирали софийското метро да вози 80 хил. души дневно през 2011 г., а преди дни то вече е постигнало рекорд с 201 хил. пътници. С откриването на втория диаметър от Надежда до бул. "Черни връх " железницата ще транспортира за ден до 420 хил. души". Според Братоев благодарение на метрото столичният транспорт като цяло спестява около 35 млн. евро годишно, като позволява да се намалят автобусите и съответно вредните емисии...

Offline eko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #554 on: 21.12.2009, 09:41:45 »
А това е преразказът на в-к "Стандарт":

"София ще бъде напълно готова с разчетите за трети метродиаметър от Княжево до разклона за Кремиковци на "Ботевграско шосе", каза Братоев. Така проектът може да бъде предложен за финансиране от следващата оперативна програма "Транспорт" на ЕС от 2013 г. Най-късно до февруари 2010 г. ще стартира търг за избор на консултант. От него ще зависи кой от двата варианта за трасето на третия метродиаметър ще се избере. След това ще се направи пълен идеен проект, с който ще се кандидатства за финансиране от европейската програма. Третата линия ще бъде по-лека, защото голяма част от нея ще е над земята. Ориентировъчно цената му ще бъде около 360 милиона евро."

 ;) има малка ралика между търг за консултант и за строител! Освен тази неточност, мисля, че от "Сега" сериозно са объркали МД3 с МД2, който всъщност трябва да е готов през 2012 г. Съжалявам, че качих статията от "Сега" - оказа се пълна с глупости...
« Last Edit: 21.12.2009, 09:48:31 by eko »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #555 on: 21.12.2009, 10:45:52 »
Не им е сефте... не бой се хаахаххаа

ILB

  • Guest
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #556 on: 21.12.2009, 22:10:24 »
Може би малко извън микроспора, но смятам, че не е излишно да кажа.

Тази пролет редовно карах колело следобед по Владимир Вазов. Живея на бул. Мадрид, от там по моста на Черковна и по Владимир Вазов до...до където стигне (веднъж чак до Ботевградско). Това в часовете от 5 до към 7-8. Не помня ден, в който да не съм карал свободно по платното. Трафикът беше минимален. Много се изненадах - уж голям, главен булевард, а в продължение на седмици почти всеки следобед движение почти липсваше. А по същото време на Ботевградско имаше интензивно движение.

Следя идеите за метро по Владимир Вазов и смея да кажа, че засега то е напълно излишно и подкрепям стандартната идея аз МД3 по Ботевградско.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #557 on: 21.12.2009, 22:30:29 »
;) има малка ралика между търг за консултант и за строител! Освен тази неточност, мисля, че от "Сега" сериозно са объркали МД3 с МД2, който всъщност трябва да е готов през 2012 г. Съжалявам, че качих статията от "Сега" - оказа се пълна с глупости...
Тук май наистина за консултант става въпрос, фирмата, която ще ни консултира за избора на трасето! До изпълнителят има време, трябва проекта да се одобри, да се осигури финансирането, да се знае, колко ще струва, оферти, далавери, избор... След изборът за консултант ще има и избор на проектант...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #558 on: 22.12.2009, 23:15:24 »
В интервю за econ.bg, Братоев обяснява, че Трети "метродиаметър" ;) ще бъде LRT:
Quote
Леката железница е по-близка до S-bahn-а, отколкото до трамвая. Лекото метро ще бъде оборудвано със системи за синхронизиране на движението по кръстовищата. Системата ще позволява метрото да преминава през кръстовищата, без да пречи на автомобилния транспорт. Другата особеност е подвижният състав. Лекото метро се движи в повече открити участъци. Предвиждаме подвижният състав да е от 4 вагона, с които да могат да се извозват 80 000 пътници на час. Композицията е по-нископодова, за разлика от метрото, което вече се движи. Самите платформи ще бъдат по-ниски. Предвижда се още да бъдат поставени декоративни огради за сигурност. Подземните станции ще бъдат аналогични на сегашните. Надземните ще бъдат с покрити перони.
Край на надеждите за бъдеща реконструкция на линията в класическо метро.
« Last Edit: 22.12.2009, 23:17:39 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #559 on: 24.12.2009, 14:31:04 »
Край на надеждите за бъдеща реконструкция на линията в класическо метро.
Значи трябва да се търси възможност да си повлияе своевременно на консултанта. За момента в статиите няма нищо ново, дори идеята за трасето е ясна. Не знам защо продължават да говорят за някакво по-различно метро, след като по всичко личи, че става дума за обикновен трамвай, преминаващ подземно по определени участъци. Дори е възможно подземният участък да е само от Руски паметник до паметника Левски (а не до Подуяне).