Една линия скоростен трамвай от Борово до Враждебна ще има по-малък пътникопоток, отколкото метролиния, но е напълно способна да обслужва района, анулирайки поне 4-5 наземни линии на градския транспорт.
Всичко, което виси по светофари, е неподходящо за София. В този смисъл - по-добре една пълноценна линия, отколкото два модифицирани трамвая. Може би забелязахте, че цитираните за пример европейски градове не са особено големи (Аликанте, Бохум).
Общо взето, не трябва да се "мешат капите": Определено скоростта на трасето по бул.България трябва да се подобри. Добре е пресичанията с Каблешков, Г.Делчев и Гешов да са на две нива. Но от това ТМ7 няма автоматично да стане метро! Просто ще стане един модерен перфектен трамвай, какъвто е трябвало да бъде още при самото му проектиране.
Но трамваите са си трамваи, метрото си е метро. София има нужда от всеобхватна метросистема, а не от половинчати решения, които са генератор на непрестанни инвестиции в бъдеще.