Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574221 times)

Offline bashmaistora

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #580 on: 18.02.2010, 11:56:52 »
Аз пък не разбирам, защо 3-ти диаметър да не бъде лека железница или дори метро, което да пътува и на платформи над повърхността, та дори и по-леки от сегашния 1-ви диаметър в Дървеница?!
Като живущ в Княжево мога да си представя каква тапа за движението би било спирането на "Цар Борис 3-ти" за строеж на метростанции. Защото дори да се строи по подземен способ, метростанциите се строят по открит и няма начин, да не се спре движението по булеварда. А същия булевард обслужва цялото движение на югозапад от София, кварталите Княжево, селата Марчаево и Владая, град Перник и всички останали градове надолу. Та затварянето му ще предизвика хаос, а алтернативи няма. Магистрала Люлин е едно недоразумение, предвид колко разбито е Околовръстното на запад и север и колко малък е капацитетът му. Да не говорим, че за пътуващите от Княжево, Мърчаево и Владая алтернативите са нулеви.
Отделно от това не виждам защо трамваят/метрото на нивото на булеварда трябва да се ликвидират за сметка превръщането на булеварда в магистрала. Този булевард, макар и негласно и сега да е магистрала е безумие да се превръща в аутобан с разрешена максимална скорост над 100км/ч, поради простата причина, че минава през сърцето на множество населени места.
Освен това, че надземният начин на построяване на метрото е по-евтин и бърз, удоволствитето за пътуващите над земя е много по-голямо. В много населени места има надземно метро/влакове(Лондон, Ню Йорк и т.н.) и при подходящо разписание на влаковете може да се поеме пътникопотока. Отделно в София множество кръстовища и без друго трябва да се направят на 2 нива, така че аргументът, че виждате ли това пречи на този метродиаметър не мисля, че има някаква стойност.
Поради ред прични, 1 от които и цената на  подземното строителство, цял югоизточен Лондон ще бъде опасан от т.нар. DLR надземна железница на платформи, която влиза под земята единствено под Темза. DLR-а дори е до такава степен съвършен, че се командва не от машинитсти във всеки състав, а от 1 команден център. Паралелно с тях, влаковете на National Rail, които буквално опасват целия град са само и единствено на платформи и буквално се движат на сантиметри между сградите без никакъв проблем - толкова са тихи, че дори не се чуват. В Мюнхен хората не ликвидират с лека ръка трамвайните си трасета, въпреки че имат метро от над 40 години.
Въобще като гледам от 1 време насам надзените части на 3-ти метродиаметър май са проблем само на няколко души тук, които въобще не си представят колко по-голям проблем за София е затварянето на "Цар Борис 3-ти" от това при правилно проектиране, метрото да бъде надземно.
« Last Edit: 18.02.2010, 12:17:23 by bashmaistora »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #581 on: 18.02.2010, 12:40:07 »
Подобно мнение изобщо не отговаря на елементарната урбанистична логика!
Затварянето на булеварда за изграждане на метродиаметъра ще е временно неудобство, предвид позитивите, които ще дойдат.
Второ - затварянето няма да се наложи и няма да се отрази в такава жестока степен, каквато си мислите:
- трасето е логично да се положи в сегашните габарити на трамвайното такова;
- респективно станциите като габарити ще "отхапят" по една лента и локалното по време на строеж;
- капацитета на булеварда няма да се промени след приключване на строежа;
- същността на предложението, около което сме се обединили тук е булевардът да не се преоразмерява в "аутобан", а да остане със сегашните си размери, като на мястото на трамвайното трасе се изгради "зелен буфер", подобен на този, който вече имаме от западната страна на булеварда;

Относно мнението Ви за стойността на наземното трасе:
- англичаните имат една поговорка: "Не съм достатъчно богат, за да купувма евтиното";
- наземното трасе ще е шумно, неудобно, ограничаващо трафика, пречещо си с него; бавещо напречните връзки; ще наруши скоростта на развитие на имотния пазар в района; поддръжката му ще е скъпа;
- подземното класическо трасе ще има по-висока експлоатационна скорост; ще доведе до увеличаване на квотата на публичните превози по оста на булеварда; ще се движи безконфликно, ще осигури пешеходни подлези на ключови метс, а Цар Борис III не може да се похвали с нито един такъв, което за булевард от неговия клас е абсолютно недопустимо.

Така че, като жител на Княжево, Ви съветвам да седнете и да обмислите перспектива по-голяма от периода на строителство.

Аз съм жител на Надежда и в момента трудностите за придвижването ми до центъра са много, но ако сега скоча да търся недостатъците на строителството, защото за няколко години ще съм затруднен и несериозно...
« Last Edit: 18.02.2010, 12:41:51 by boleroto »

Offline bashmaistora

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #582 on: 18.02.2010, 12:58:05 »
Я да погледнем в каква степен затварянето се отразява на Надежда и Лозенец! Да умножим трафика, минаващ от там по 3 или 4 и да си представим как би изглеждал "Цар Борис 3-ти"...
Логиката, ако си говорим за такава, на защитниците на подземното метро нещо куца - хем да запазим параметрите на булеварда след построяването на метрото, хем надземното метро щяло да пречи... Ами естествено е, че след като се махнат трамвайните релси от общината ще превърнат булеварда в магистрала, каквато е "Цариградско шосе" или "Т. Александров" . Никой няма да прави "зелени буфери" насред булеварда, при моментната му натовареност.
Англичаните достатъчно добре са преценили про- и контра- аргументите за строежа на DLR вместо метро и мога да кажа, че за момента абсолютно доказват, че не невнаги най-скъпото е най-практичното. Разбирам, че българинът действа по логиката щом е скъпо, не е менте, ама това е снобарско мислене, внушено от бутиците за парцалки по Витошка...
Освен всичко, строежът на подземно метро под "Цар Борис 3-ти" автоматично ликвидира възможността за изграждане на кръстовища на 2 нива с пресичащите го булеварди и с това допринася за увеличаване на тапите в София, които и без друго не са малко. Да не говорим, че при изграждането на платформа, над булеварда, скоростта на движение не само, че би останала незасегната, но и може да е по-висока от тази на метрото в момента, което на моменти буквално се влачи в тунелите.
Така че, като жител на света Ви съветвам да седнете и да огледате алтернативите, понеже те са не по-малко ефективни, дори напротив, а и монетата не е едностранна!
« Last Edit: 18.02.2010, 13:17:46 by bashmaistora »

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #583 on: 18.02.2010, 13:04:21 »
Я да погледнем в каква степен затварянето се отразява на Надежда и Лозенец! Да умножим трафика, минаващ от там по 3 или 4 и да си представим как би изглеждал "Цар Борис 3-ти"...
Логиката, ако си говорим за такава, на защитниците на подземното метро нещо куца - хем да запазим параметрите на булеварда след построяването на метрото, хем надземното метро щяло да пречи... Ами естествено е, че след като се махнат трамвайните релси от общината ще превърнат булеварда в магистрала, каквато е "Цариградско шосе" или "Т. Александров" . Никой няма да прави "зелени буфери" насред булеварда, при моментната му натовареност.
Англичаните достатъчно добре са преценили про- и контра аргументите за строежа на DLR вместо метро и мога да кажа, че за момента абсолютно доказват, че не нивнаги най-скъпото е най-практичното. Разбирам, че българинът действа по логиката щом е скъпо, не е менте, ама това е снобарско мислене, внушено от бутиците за парцалки по Витошка...
Освен всичко, строежът на подземно метро под "Цар Борис 3-ти" автоматично ликвидира възможността за изграждане на кръстовища на 2 нива с пресичащите го булеварди и с това допринася за увеличаване на тапите в София, които и без друго не са малко. Да не говорим, че при изграждането на платформа, над булеварда, скоростта на движение не само, че би останала незасегната, но и може да е по-висока от тази на метрото в момента, което на моменти буквално се влачи в тунелите.
Така че, като жител на света Ви съветвам да седнете и да огледате алтернативите, понеже те са не по-малко ефективни, дори напротив, а и монетата не е едностранна!

1. Подземно трасе не ликвидира възможностите за кръстовища на две нива
2. Никой никъде не е казвал, че ще бъде разширяван габарита на булеварда, в тази връзка е по-добре още едно платно, отколкото метро на 5 метра от прозорците
3. Трафикът в Лозенец е достатъчно натоварен, защото жилищните зони са много по-големи и уплътнени там, отколкото по протежение на Цар Борис 3. И ако случайно не си минавал покрай Хемус, вземи го направи, защото положението е критично..Да не говорим за другите изходни точки на квартала, които са перманентно блокирани - Кулата, Семинарията, Канала
4. Класическото подземно метро е доказало предимствата си многократно и на твърде много места. Едва ли ние тепърва ще откриваме топлата вода, твърдейки, че надземният вариант е по-добър.

Offline bashmaistora

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #584 on: 18.02.2010, 13:12:07 »
ОООО ликвидира ги и още как - само си представи, как "Житница" трябва да слезе 20 метра под "Цар Борис", за да минат отгоре булевард и метро!
Ако в Лозенец е критично, да видим от къде ще мине трафика на тирове и хора от югозападна България към и около София! През Люлин ще каже някой?! Да бе да, през разбитото околовръстно, по тясно и от квартална улица...
Казвано е многократно, че ако се махне трамвая, ще се разшири булеварда. А това, че разни алчни предприемачи застроиха тротоарите на "Цар Борис 3-ти" не трябва да е за сметка на останалите. Как пък в Лондон никой не се оплаква, че през 3 мин. влаковете му минават покрай сградите, нито влаковете са шумни? По тихи са от 90% от трамваите и колите в София! Хайде да не говорим наизуст, ако трябва идете на място, да се уверите, че надземните влакове на сантиметри от сградите не пречат и после да си говорим, че англичаните, които са с традиции в строежите на метро "откривали топлата вода". Иначе леко не виждам смисъл да споря с опоненти, които не са видели другия вариант с очите си.
« Last Edit: 18.02.2010, 13:33:05 by bashmaistora »

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #585 on: 18.02.2010, 13:49:03 »
ОООО ликвидира ги и още как - само си представи, как "Житница" трябва да слезе 20 метра под "Цар Борис", за да минат отгоре булевард и метро!
Ако в Лозенец е критично, да видим от къде ще мине трафика на тирове и хора от югозападна България към и около София! През Люлин ще каже някой?! Да бе да, през разбитото околовръстно, по тясно и от квартална улица...
Казвано е многократно, че ако се махне трамвая, ще се разшири булеварда. А това, че разни алчни предприемачи застроиха тротоарите на "Цар Борис 3-ти" не трябва да е за сметка на останалите. Как пък в Лондон никой не се оплаква, че през 3 мин. влаковете му минават покрай сградите, нито влаковете са шумни? По тихи са от 90% от трамваите и колите в София! Хайде да не говорим наизуст, ако трябва идете на място, да се уверите, че надземните влакове на сантиметри от сградите не пречат и после да си говорим, че англичаните, които са с традиции в строежите на метро "откривали топлата вода". Иначе леко не виждам смисъл да споря с опоненти, които не са видели другия вариант с очите си.

Що говориш глупости не мога да разбера..А още по-малко мога да разбера спокойния ти тон, който в края на тирадата си става ироничен.

Бил съм в Париж МНОГО пъти и префектно знам какво е състоянието на тяхното метро. Само дето там където метрото минава над земята се по средата на булевардите и не толкова близо до сградите, както ще бъде тук. Тирове в момента рядко минават по Борис 3. Техният трафик е точно от Околовръстното към Владая и обратно. Към центъра изключително рядко някой влиза, защото ако не ти е известно за да влезеш в центъра с ТИР ти трябва разрешение от КАТ и Столична община. Малоумно е също така да ми твърдиш, че 2-3 години затворен булевард ще бъде толкова пагубен, при положение че както ти се обясни по-горе след това всички жители на районите околко булеварда ще имат бърз, удобен и безконфликтен транспорт до центъра, ще бъдат изградени подлези и т.н. Като си толкова запознат с методите на строителството трябваше да ти е пределно ясно, че няма НИКАКЪВ проблем да има кръстовища на две нива и метро под тях. Забележи ПОД ТЯХ, никой не говори Еднаа улица да мине под метрото...а метрото под двете улици!

И най-вече..ти изхождаш от презумпцията, че булевардът ще се разшири след построяването на метрото. Ами бори се вместо нови платна да е зелена ивица. Нали затова е тази кампания и подписка. :angry:

Offline bashmaistora

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #586 on: 18.02.2010, 14:03:10 »
Нещо май почна да си изпускаш нервичките... В Париж така са преценили - както сам си видял не е невъзможно. Тук конфликтните кръстовища надали ще се на естакада, преди метрото да е минало вече, понеже има тежки отчуждителни процедури. А и колко дълбоко трябва да е метрото, за да мине под 2 булеварда - не че е невъзможно, но е неудобно за хората.
Тировете никъде не съм казал, че влизат до центъра, но и до горнобански да се спре, а то няма да се спре само до там, а по цялото протежение, ще удари княжевци, горнобанци и всички идващи от югозапад - 1 път се засяга трамваят, 2-ри път 260 и 3-ти алтернативният автомобилен транспорт. Алтернатива - никаква! Задръстеният и сега бул. Овча Купел.

В сайтът за метрото никъде не виждам някой да се бори за зелени ивици на "Цар Борис 3-ти". А и на останалите обидни квалификации не смятам да отговарям. Там където, може да е надземно, няма смисъл да се пилее ресурс и време, за да е подземно. Като отидеш и видиш как влакове и DLR минават до прозорците на сгради и къщи, тихо и безконфликтно, тогава ела и ми се обади да спорим! ...без квалификации!
« Last Edit: 18.02.2010, 14:05:47 by bashmaistora »

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #587 on: 18.02.2010, 14:09:26 »
Това пък за зелената ивица откъде ви дойде. Този булевард има нужда от по още една лента, или  от свободно локално платно, в което да влиза трафика от кварталните улички и бъдещите безконфликтни кръстовища.
А пък до южното му платно няма жилищни сгради, които да имат проблем с шума.

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #588 on: 18.02.2010, 14:13:05 »
Нещо май почна да си изпускаш нервичките... В Париж така са преценили - както сам си видял не е невъзможно. Тук конфликтните кръстовища надали ще се на естакада, преди метрото да е минало вече, понеже има тежки отчуждителни процедури. А и колко дълбоко трябва да е метрото, за да мине под 2 булеварда - не че е невъзможно, но е неудобно за хората.
Тировете никъде не съм казал, че влизат до центъра, но и до горнобански да се спре, а то няма да се спре само до там, а по цялото протежение, ще удари княжевци, горнобанци и всички идващи от югозапад - 1 път се засяга трамваят, 2-ри път 260 и 3-ти алтернативният автомобилен транспорт. Алтернатива - никаква! Задръстеният и сега бул. Овча Купел.

В сайтът за метрото никъде не виждам някой да се бори за зелени ивици на "Цар Борис 3-ти". А и на останалите обидни квалификации не смятам да отговарям. Като отидеш и видиш как влаковете минават до прозорците на сгради и къщи, тихо и безконфликтно, тогава ела и ми се обади да спорим! ...без квалификации!

Да изпускам си нервите, когато виждам тотално неразбиране на елементарни урбанистични правила, елементарни правила за устойчиво развитие на градската среда. Ще поясниш ли какво точно неудобство ще представлява минаването на метрото под кръстовище на две нива? Също така ми поясни защо гледаш сайта на метрополитен, като аз ти говоря за кампания подета от потребители на 2 интернет форума, където ясно сме изписали, че се борим за зелена ивица на мястото на трамвая и метро под земята. Елементарната логика също така подсказва, че макар изграждането на подземно метро да е по-скъпо, в последствие се оказва, че разходите за поддръжка на надземно метро многократно надвишават тези за подземно + чисто естетични подбуди..Самият булевард и район ще изглеждат много по-добре и ще са много по-атрактивни ако няма метро фучащо на 5 метра от прозорците.
И най-важното...кой и кога те излъга, че Цар Борис трети ще бъде затварян по време на строителството и най-вече кой те излъга, че дори да изпълнят метрото надземно отново няма да затрудни това движението. Във всички случаи на местата на станциите платната ще са стеснени. Също така нужно ли е отново да казвам, че за всички би било много по-добре да изтърпят 2-3 години неудобство, но след това целия трафик от района да се отпуши, хората да имат удобни подлези, истинско, бързо метро, вместо някаква надземна простотия, която на всичко отгоре ще е в конфликт с останалите участници в движението, тъй като ще пресича кръстовищата на едно ниво с тях.

И както казах, бил съм в Париж многократно..Последния път целият хотел се тресеше от преминаване на метрото по линия 4.

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #589 on: 18.02.2010, 14:15:34 »
Това пък за зелената ивица откъде ви дойде. Този булевард има нужда от по още една лента, или  от свободно локално платно, в което да влиза трафика от кварталните улички и бъдещите безконфликтни кръстовища.
А пък до южното му платно няма жилищни сгради, които да имат проблем с шума.
1. Идеята на метро е именно да се намали трафика. Ако не ти е известно ВСИЧКИ урабнисти защитават тезата, че колкото по-широки и удобни са улиците, толкова по-0олям е трафика. Тъй, че цар Борис пре-спокойно ще се справи и със сегашния си габарит. Но с разликата, че ще има безконфликтен удобен, подземен транспорт и 2 велоалеи + зелени зони.

СГрадите са точно в югоизточното платно..където се предвижда и да е надземната простотия.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #590 on: 18.02.2010, 14:21:26 »
Спокойно, щом в Княжево не искате метро, тъкмо ще се реализира идеята на общината, след автогара Овча купел метрото да продължава към жк. Овча купел. И без това там като че ли има повече нужда от метро.

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #591 on: 18.02.2010, 14:36:52 »
Това пък за зелената ивица откъде ви дойде. Този булевард има нужда от по още една лента, или  от свободно локално платно, в което да влиза трафика от кварталните улички и бъдещите безконфликтни кръстовища.
А пък до южното му платно няма жилищни сгради, които да имат проблем с шума.
1. Идеята на метро е именно да се намали трафика. Ако не ти е известно ВСИЧКИ урабнисти защитават тезата, че колкото по-широки и удобни са улиците, толкова по-0олям е трафика. Тъй, че цар Борис пре-спокойно ще се справи и със сегашния си габарит. Но с разликата, че ще има безконфликтен удобен, подземен транспорт и 2 велоалеи + зелени зони.

СГрадите са точно в югоизточното платно..където се предвижда и да е надземната простотия.
Добре, щом са всички
http://www.acea.be/images/uploads/files/20090529_motorisation.pdf
Сигурно ако няма хубави пътища, просто тези коли няма да се купят.
А пък ако доходите ни останат ниски, също е решение, няма да има пари за коли. Жалко, че го няма вече социализма, по-лесно щяха да се приложат тези алтернативни модели за развитие на обществото.

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #592 on: 18.02.2010, 14:39:39 »
Това пък за зелената ивица откъде ви дойде. Този булевард има нужда от по още една лента, или  от свободно локално платно, в което да влиза трафика от кварталните улички и бъдещите безконфликтни кръстовища.
А пък до южното му платно няма жилищни сгради, които да имат проблем с шума.
1. Идеята на метро е именно да се намали трафика. Ако не ти е известно ВСИЧКИ урабнисти защитават тезата, че колкото по-широки и удобни са улиците, толкова по-0олям е трафика. Тъй, че цар Борис пре-спокойно ще се справи и със сегашния си габарит. Но с разликата, че ще има безконфликтен удобен, подземен транспорт и 2 велоалеи + зелени зони.

СГрадите са точно в югоизточното платно..където се предвижда и да е надземната простотия.
Добре, щом са всички
http://www.acea.be/images/uploads/files/20090529_motorisation.pdf
Сигурно ако няма хубави пътища, просто тези коли няма да се купят.
А пък ако доходите ни останат ниски, също е решение, няма да има пари за коли. Жалко, че го няма вече социализма, по-лесно щяха да се приложат тези алтернативни модели за развитие на обществото.

Какво точно доказваш с това!? Теорията, че колкото по-широки пътища има, толкова повече коли е общоизвестна. И не, решението не е пътищата да са разбити и тесни. Решението е да има адекватен градски транспорт, велоалеи и възможности за пешеходците да се придвижват свободно. А сегашните пътища пре-спокойно могат да си останат такива, каквито са сега, но разбира се ремонтирани.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #593 on: 18.02.2010, 14:44:55 »
Опредлено - имах "удоволствието" да мина пеша бул. Монтевидео - там е като в копторите на Индия - метрото от там ще се отрази на района идеално - хем ще вдигне цената на имотите, хем ще ги цивилизова малко...

Башмайстора, моите уважения, драги, но преди да се пише, трябва да се мисли:
1) Кръстовищата на две нива не са проблем изобщо, даже е по-лесно да се реализират при строителството на метрото . Пример: Лъвов мост;
2) Борис НЕ ТРЯБВА ДА СЕ РАЗШИРЯВА! Напречно на Борис по ОУП ще има общо 3 ринга - централен, централно-периферен и периферен. Ако се разшири оста, кел файда от ринговете, може ли да ми обясните и ти и Gordon?
Какъв стимул ще има сульо и пульо с количката си да се впише в кръговото, ако има възможност да мине като Елизабет I по правата ос, широка 5 километра, барабар със всички останали?
Нали това е идеята на тия кръгови - да се разкара куцо и сакато от главните коридори, за да не стават инфарктни натоварвания в тесните им входове в Центъра...
3) Оправдания от сорта на "ама от де ще минава трафика, докато се строи" са смехотворни. Какво общо има временната организация на движението с ефектите, които ще се усещат след приключване на строителството?;
4) Подземното трасе ще спести на "алчните предприемачи" ядовете, че първите им линии на един от най-квалитетните райони на София се разтрисат веднъж на всеки 5 минути, докато посрещат пълна доза автошум.
Ето и илюстративен материал:




Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #594 on: 18.02.2010, 14:46:47 »
Извинявам се, че ви прекъснах спора за метро, лрт и скоростен трамвай.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #595 on: 18.02.2010, 14:49:00 »
Магистрала Люлин е едно недоразумение, предвид колко разбито е Околовръстното на запад и север и колко малък е капацитетът му. Да не говорим, че за пътуващите от Княжево, Мърчаево и Владая алтернативите са нулеви.
Вие градите разсъжденията си на презумпцията, че АМ Люлин никога няма да се построи, както и околовръстното между Бъкстон и Милево ханче в магистрален размер.
Но колкото и да се забавят, при всички случаи ще са готови далеч преди каквито и да е работи по МД3. Реално това ще извади от Княжево всички ТИРове плюс хората, пътуващи от Югозападна България към северните и западните квартали и индустриални зони на София. Реално и сега преминаването от Милево ханче (Калотина-София) до Църна маца (АМ Тракия) е по-бързо от север, независимо от по-дългото разстояние.

В едно сте прав - може би основният лъч не трябва да е към Княжево, а към Овча купел.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #596 on: 18.02.2010, 14:49:45 »
 Мине се не мине време и дискусията за МД-3 се отпушва. Всичко това е много добре, но май тези от които зависи строежът на МД-3 въобще не мислят за класически МД-3 по Цар Борис ІІІ. Говори се само за подземно преминаване на трамваите през центъра.
В тази връзка израждането на дискусията в спор за нещо, което още не е решено като как ще го има като че ли е ненужно. Ненапразно за да се запази вариантът за класическо метро се предлагаха алтернативи за бъдещия МД-3. Все пак след Овча Купел до Княжево не е най-големият пътникопоток и едва ли в този участък е оправдано класическо метро.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #597 on: 18.02.2010, 14:58:40 »
Няма смисъл да се говори за разширение на Борис - той е способен да поема трафика. Само трябва да се асфалтира качествено и пешеходците да се вкарат в подлези - това още ще вдигне скоростта на превоза по него, защото сега - от Руски паметник до Красно село има общо 2 или 3 светофара, които седят там, само и единствено, за да спират колите, за да минат пешеходците - с подлезите нуждата от такиива светофари изчезва.

Но тъй като няма Фея на подземните конструкции, която да размаха пръчица от арматурно желязо, няма как без временни неудобства и затормозен трафик такива да се повявят.

Трамвайното трасе заема излишно място - подземния му вариант ще допринесе за премахване на излишни светофари; създаване на подлезни връзки; вдигане на пътникопроводимостта в пъти и ще позволи организацията на симетрията на булеварда, която е толкова важна, ако искаме югозападния вход на столицата да има изобщо някакво естетическо лице, както и да може да кажем, че имаме поне един цивилизован европейски булевард.

Offline eko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #598 on: 18.02.2010, 18:25:21 »
Quote
Какво точно доказваш с това!? Теорията, че колкото по-широки пътища има, толкова повече коли е общоизвестна. И не, решението не е пътищата да са разбити и тесни. Решението е да има адекватен градски транспорт, велоалеи и възможности за пешеходците да се придвижват свободно. А сегашните пътища пре-спокойно могат да си останат такива, каквито са сега, но разбира се ремонтирани.
Quote
2) Борис НЕ ТРЯБВА ДА СЕ РАЗШИРЯВА! Напречно на Борис по ОУП ще има общо 3 ринга - централен, централно-периферен и периферен. Ако се разшири оста, кел файда от ринговете, може ли да ми обясните и ти и Gordon?
Какъв стимул ще има сульо и пульо с количката си да се впише в кръговото, ако има възможност да мине като Елизабет I по правата ос, широка 5 километра, барабар със всички останали?
Нали това е идеята на тия кръгови - да се разкара куцо и сакато от главните коридори, за да не стават инфарктни натоварвания в тесните им входове в Центъра...

От позицията си на преподавател по градоустройство и ландшафтно устройство изцяло подкрепям изказаните мнения на Локум и  boleroto!   :fan: Между другото забелязах, че от време на време във форума се появява по някой противник на метрото,   който преповтаря вече изказани позиции и се налага отново и отново да обясняваме основни постулати на съвременното градоустройство.
« Last Edit: 18.02.2010, 18:30:30 by eko »

Offline bashmaistora

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #599 on: 18.02.2010, 22:40:49 »
Първо, 100 пъти повторих, че като е надземно, нито е задължително да е шумно, нито да тресе!!!
Обаче разбиранията на родните архитекти и инженери за съжаление явно са толкова деформирани и погрешно изкривени, ограничени и т.н., че стигат до там, да си мислят, че всички влакове по света се тресат, бучат и прочие, както прави руското метро... Е да ама не, господа! Английските влакове и DLR, опасали цял Лондон на платформи нито се тресат, нито бучат! Идете, вижте!
2-ро - светофарите от Красно село до Руски паметник далеч не са 2-3 и то още по-малко, само за някакви си пешеходци, дето там можело да ги наврем в подлеза, поне за кореняците софиянци, познаващи града...
3-то - жителите на Овча Купел да не ми измятат думите -нито говоря от името на жителите на Княжево, нито някъде съм казал, че княжевци се отказват от трамвая си, за да се ликвидира той в полза на Овча Купел. Овча Купел когато са им предлагали трамвай са го отказали, а в момента се чудят как да заграбят транспорта на други квартали. А дали ако се направи бърза железница до Княжево пътникопотока от него + Владая, Марчаево, Перник и Благоевград няма да е по-голям от този от Овча Купел е мноооооооооого спорно! От Овча купел да не търсят директна връзка с центъра през "Цар Борис 3-ти", за да ликвидират нормалния транспорт на Княжево от околовръстното нагоре, а по бул. "Овча Купел".
4. На алчните предприемачи нищо да не им се спестява, за да се научат да не се гаврят по тоя начин с града! Такова затрояване е ненормално и е недопустимо заради него да не могат да се реализират проектите за облекчаване на трафика! В тая връзка, като са си построили блокченцата на тротоара, ще търпят, ако ще общината да вдигне метрото на платформи, като DLR!
5."Сульо и пульо" и в момента си се возят на колите и не ползват ГТ и трафикът не е намалял, щото са се качили в метрото, а щото нямат работа и са се прибрали по родните места или щото нямат сухо за бензин. Културата да се ползва ГТ вместо личния автомобил тук още дълго ще се възпитава. Така че, докато лъчите на метрото не се свържат с рингови линии, трафик по кръстовищата на Борис ще има, но отговор на въпроса колко под земята ще мине метрото, ако 2 булеварда се засекат на 2 нива, а то под тях не се получи... и съответно колко ескалатора ще се монтират на близките метростанции за да изпълзят хората изпод земята...
6.АМ Люлин ще се построи, само че се басирам отсега, че един перничанин, благоевградчанин или който и да е ТИР-аджия никога не би си удължил изкуствено маршрута, за да обикаля през разбитото и тясно околовръстно и да влиза през Люлин в центъра(изключаеш ТИР-аджиите, които нямат работа там). Т. Александров и сега е задръстен в час пик, нищо че под него има метро! Още повече, че западният лъч на околовръстното едва ли ще се разшири скоро, предвид отчуждителните процедури. А дори това да стане, вече казах, че никой нормален шофьор не би си удължил маршрута по една магистрала, която го отвежда in the middle of nowhere! Та аргументът че ненужният строеж на подземно метро към Княжево ще утежни трафикът в района в пъти, въобще не е без смисъл! Какво значи това? Поне 3г. хората от този район да са откъснати от света?!
7.Общо взето всичко е измислено и има действащи аналози по света, но българският гений винаги трябва да направи нещата възможно най-сложни, най-скъпи и т.н. Трябва да е ясно - метро се строи, когато няма други алтернативи - когато има по-лесни и удобни такива, не е нужно да се заравяме нарочно под земята! Радвам се, че от общината са взели правилното решение поне по този въпрос и няма да станем свидетели на безумието да се унищожи съществуващото трасе!
...
« Last Edit: 20.02.2010, 23:17:36 by blagun »