Подкрепям вариантът да се пусне метро от Овча Купел първо, като не се използва Борис. Както виждате и от видеото за третия метродиаметър, в анкетата хората не са съгласни метрото да се движи на(над)земно. Ключова е и следната фраза - "Аз и в момента с трамвая достигам бързо до центъра, а той е и много редовен"! Същевременно, около Борс ІІІ има много райони с бавен и с недостатъчна пропускливост транспорт - Овча Купел, Бул. България и Красна Поляна.
В статията, която съм написал за оптимизиране на трасето на третия диаметър, с оглед на максималната му социално-икономическа ефективност, от всички възможни варианти, които съм разгледал, вариантът с Вл.Вазов - СУ - НДК - България - Каблешков - Овча Купел има най-голям потенциален пътникопоток и освен многото хора, обслужва и гара Горна Баня, която може да се използва от перничани за прехвърляне на метрото, далеч преди Централна гара. Трасето се движи и през постоянно гъстонаселени територии.
Вариантът Овча Купел - Факултета - Красна Поляна - Пирогов (Руски паметник) - НДК - СУ - Вл. Вазов е следващ, като проблем е слабата населеност и текущото застрояване във Факултета. Това трасе губи възможността за непосредствена връзка на най-източната част на Овча купел с метрото (блокове 6ХХ). Но пак е ПО-ДОБРО ОТ ТЕКУЩО ПРИЕТИЯ ВАРИАНТ ОТ 70-ТЕ ГОДИНИ.
И в действителност сега е така - Овча Купел и перничани имат по-голяма нужда от метро до СУ, отколкото за тези по Вл.Вазов. По Вл. Вазов може да се строи последно.