Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574268 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #980 on: 25.01.2011, 02:05:55 »
Ето какво трябва да направи баба Гицка за да стигне до СУ и аз не виждам как метрото ще спечели, особено ако й се падне Кака Еми закъсняла с 1505 по двойката :P! С тролей - 10 мин. С метро - 16 минути.
Ако ще е там станцията, където предлагаш, то по добре да не се прави, а да си довозва тролея до СУ и оттам да се хваща я първи, я трети диаметър.
Смисълът на станция при Билла е да обира всичкия пътникопоток на изхода от квартала - който е близо - пеша, а който е по-далече с тролей - довозване. Даже може да се направи Х Димитър - Билла - Х Димитър, както съм го описал преди няколко поста на Болерото. Ако желаеш, мога да ти предоставя схема от кои части на комплекса хора вървят пеша до спирката на Биллата на тб 1 за да го хванат в посока Център.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #981 on: 25.01.2011, 02:10:32 »
За бабите точно, обикалянето не е проблем... Тук излишно сте се хванали за някакъв единичен, частен случай. Ясно е, че някой помнят линията, с която са ходили на училище и друга не знаят, но масовият потребител според мен не би бил такъв. Метрото в Младост го потвърждава!
Трънки и глогинки!!!
Метростанцията е на изхода от четирите части посока център - накъдето е насочен главния трафик. Тука е наобратно!
Каня Ви официално на возене по автобус 90 в час пик и по друго време - билетчетата от мен!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #982 on: 25.01.2011, 02:28:49 »
Ето какво трябва да направи баба Гицка за да стигне до СУ и аз не виждам как метрото ще спечели, особено ако й се падне Кака Еми закъсняла с 1505 по двойката :P! С тролей - 10 мин. С метро - 16 минути.
Ако ще е там станцията, където предлагаш, то по добре да не се прави, а да си довозва тролея до СУ и оттам да се хваща я първи, я трети диаметър.
Смисълът на станция при Билла е да обира всичкия пътникопоток на изхода от квартала - който е близо - пеша, а който е по-далече с тролей - довозване. Даже може да се направи Х Димитър - Билла - Х Димитър, както съм го описал преди няколко поста на Болерото. Ако желаеш, мога да ти предоставя схема от кои части на комплекса хора вървят пеша до спирката на Биллата на тб 1 за да го хванат в посока Център.

Същото важи ако метрото е и по Владимир Вазов. Дори и да е по него, метростанцията пак ще е там, така че хипотетико-статистическата ти баба пак ще чака тролея.

Тролейбусния ринг в Хаджи Димитър е много по-лесно при това положение да се разработи така, че да довозва до метростанцията, освен това трасето ще е полезно ако се построи до Резбарска, за да може А100 (мисля, че беше 100) да довозва Орландовци и Малашевци и така ще има покритие в северните му площи и така баба Гинка ще има възможност да избира три маршрута - пеша до едната, пеша до другата или с тролея, така че подобни частни случаи са излишни да бъдат коментирани.
« Last Edit: 25.01.2011, 02:35:34 by boleroto »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #983 on: 25.01.2011, 02:36:31 »
Ето какво трябва да направи баба Гицка за да стигне до СУ и аз не виждам как метрото ще спечели, особено ако й се падне Кака Еми закъсняла с 1505 по двойката :P! С тролей - 10 мин. С метро - 16 минути.
Ако ще е там станцията, където предлагаш, то по добре да не се прави, а да си довозва тролея до СУ и оттам да се хваща я първи, я трети диаметър.
Смисълът на станция при Билла е да обира всичкия пътникопоток на изхода от квартала - който е близо - пеша, а който е по-далече с тролей - довозване. Даже може да се направи Х Димитър - Билла - Х Димитър, както съм го описал преди няколко поста на Болерото. Ако желаеш, мога да ти предоставя схема от кои части на комплекса хора вървят пеша до спирката на Биллата на тб 1 за да го хванат в посока Център.

Същото важи ако метрото е и по Владимир Вазов. Дори и да е по него, метростанцията пак ще е там, така че хипотетико-статистическата ти баба пак ще чака тролея.
Да, но ще върви 2 минути, ще хване тролея и след още три - ще е на метрото. С метрото след още 4 ще е на СУ - 9 минути. Спестява една минута, което е много добър резултат като съпоставим времето за движение с тролея плюс ходене и времето с вариант - метро, спрямо изминатият път от тролея и изминатият път с метрото. Печалба - няма нужда от тб 1, 2 и 4.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #984 on: 25.01.2011, 02:38:03 »
Между другото, ето каква измишльотина излиза завоя на Паметника Левски, без да се закачат сгради.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #985 on: 25.01.2011, 08:16:23 »
Между другото, ето каква измишльотина излиза завоя на Паметника Левски, без да се закачат сгради.
Може пък и да закачат сгради. В този участък МД3 ще се дълбае с къртица, а е по-дълбоко заложен от МД1 (който закача сгради на Гурко).
Така или иначе, и към моста Чавдар да го прекараш, пак ще закача сгради някъде.

Offline brenius

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 77
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #986 on: 25.01.2011, 09:23:31 »
 Виждам, че тече спор (и сигурно не само в този форум) къде да мине Мд3 северно от СУ- по Вазов или Ботевградско. След като в момента има някаква неяснота къде точно ще има по-бурно развитие и на всичкото отгоре и Ботевградско и Вазов имат бърз транспорт до района на СУ (а Ботевградско и до Сердика), няма ли да излезе, че е по-разумно Мд3 да се построи по трасе Овча Купел 2- околовръстното- Борис III- Пирогов- НДК- СУ, да му се намери място за депо около Овча Купел (примерно около жп линията) и участъка след СУ да се остави за бъдещето, когато ще има нужда от метро по Ботевградско или по Вазов (а то до тогава току виж се оказало, че примерно участък  Сточна Гара- Резбарска- някъде нататък се оказал по-приоритетен чисто хипотетично)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #987 on: 25.01.2011, 10:15:15 »
Ми то по тази логика да се откажем от метрото и по Борис ІІІ, защото с трамвая от околовръстното до центъра е около 20 минути, а с метро ще е между 12 и 15. Според мен, наистина, метрото трябва да продължи след Руски Паметник към Красна Поляна, а оттам към Овча Купелите - така ще се облекчи транспорта на около 100 000 души. За Х Димитър не знам, защото не живея в района. За да не кажете, че съм пристрастен - живея зад 6-то РПУ, така че не търся собствена изгода. Давам връзка към предишен мой пост, който съм качвал с виждането ми за МД ІІІ и МД ІV и евентуален МД V. ->http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1038.msg195459#msg195459
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #988 on: 25.01.2011, 10:36:00 »
Ако се приеме МД3 да минава по 'Вазов', според мен решението дали да завива покрай театър София или след гара Подуяне трябва да се вземе с оглед кварталите и населението им покрай съответните варианти. Разликата би била, че при първия вариант ще има метростанция след моста Чавдар, тоест до Хаджи Димитър, а при втория - на гара Подуяне, тоест до кв. Редута. Въпросът е кой пътникопоток  (ще) е по-голям.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #989 on: 25.01.2011, 11:19:19 »
Аз пък предлагам, за да спрат споровете, МД3 в източна-североизточна посока, да не се строи нито по Ботевградско, нито по Вазов, ами някъде по средата, за да има мир  :D

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #990 on: 25.01.2011, 11:31:05 »
Аз пък предлагам, за да спрат споровете, МД3 в източна-североизточна посока, да не се строи нито по Ботевградско, нито по Вазов, ами някъде по средата, за да има мир  :D
Мда, Тодорини кукли е идеално решение - хем няма река, хем минава близо до стадион Герена.  :D

Online stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #991 on: 25.01.2011, 12:57:23 »
От цялата патардия не разбрах , що ще го дири Баба Гицка на СУ , ще учи или ще забива млади гаджета ?  :angel:
Според мен много по-важна ще и е връзката с МД 2 и от там с Женския пазар на МС Лъвов мост !  ;)
 :D

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #992 on: 25.01.2011, 13:31:38 »
Ми то по тази логика да се откажем от метрото и по Борис ІІІ, защото с трамвая от околовръстното до центъра е около 20 минути, а с метро ще е между 12 и 15. Според мен, наистина, метрото трябва да продължи след Руски Паметник към Красна Поляна, а оттам към Овча Купелите - така ще се облекчи транспорта на около 100 000 души. За Х Димитър не знам, защото не живея в района. За да не кажете, че съм пристрастен - живея зад 6-то РПУ, така че не търся собствена изгода. Давам връзка към предишен мой пост, който съм качвал с виждането ми за МД ІІІ и МД ІV и евентуален МД V. ->http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1038.msg195459#msg195459

Дадената схема от теб като че ли най ми допада от всички предложени досега.

Във тази връзка предлагам да се подложи на гласуване в нарочна анкета в отделна тема, заедно с още няколко пълни схеми като примерно тази на болерото. Целта е да се консолидираме около една схема и тя да се отстоява, тъй като в момента не сме единни и няма кой да ни вземе на сериозно.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #993 on: 25.01.2011, 13:33:29 »
От цялата патардия не разбрах , що ще го дири Баба Гицка на СУ , ще учи или ще забива млади гаджета ?  :angel:
Според мен много по-важна ще и е връзката с МД 2 и от там с Женския пазар на МС Лъвов мост !  ;)
 :D
Ще се любува на позорния паметник на съветската армия,ще си пазарува в Била и ще си зарежда картата за градски в бюрото в подлеза,ще се прекачва на М1 за да слезе на халите да си зареди водичка изобщо има какво да прави...

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #994 on: 25.01.2011, 14:02:45 »
За всички, дето не са разбрали -
Баба Гицка е хипотетична бабичка която живее в центъра на Х Димитър и се чуди откъде ще й е по-лесно и по-бързо да хване метрото. От евентуална метростанция на Герена или от евентуална двойна метростанция на СУ. Както се вижда, ако метрото не върви по Вл.Вазов, на баба Гицка ще й е по-лесно и удобно да хване метрото на СУ, тъй като това е двойна метростанция, стига за същото време до нея, за което ще стигне и до Герена, само че на СУ вече ще е в центъра и ще има много по-голям избор от дестинации. Затова баба ви Гицка ще пътува с тролея до СУ и оттам ще хваща метрото.
С това се доказва загубата на 3/4 от живущите в Х Димитър като потенциални пътници на метрото. Ерго, метрото губи пътникопоток за класически тип.
С Вариант естакада по Вл.Вазов, със заложено разклонение преди нея по Магахан на север се постига максимална натовареност, без да се губи възможността да се обслужват бъдещите северни индустриални зони на София. ДЕМЕК, И ВЪЛКЪТ СИТ И АГНЕТО ЦЯЛО !!!
« Last Edit: 25.01.2011, 14:04:18 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #995 on: 25.01.2011, 14:18:49 »
Подкрепям вариантът да се пусне метро от Овча Купел първо, като не се използва Борис. Както виждате и от видеото за третия метродиаметър, в анкетата хората не са съгласни метрото да се движи на(над)земно. Ключова е и следната фраза - "Аз и в момента с трамвая достигам бързо до центъра, а той е и много редовен"! Същевременно, около Борс ІІІ има много райони с бавен и с недостатъчна пропускливост транспорт - Овча Купел, Бул. България и Красна Поляна.
В статията, която съм написал за оптимизиране на трасето на третия диаметър, с оглед на максималната му социално-икономическа ефективност, от всички възможни варианти, които съм разгледал, вариантът с Вл.Вазов - СУ - НДК - България - Каблешков - Овча Купел има най-голям потенциален пътникопоток и освен многото хора, обслужва и гара Горна Баня, която може да се използва от перничани за прехвърляне на метрото, далеч преди Централна гара. Трасето се движи и през постоянно гъстонаселени територии.
Вариантът Овча Купел - Факултета - Красна Поляна - Пирогов (Руски паметник) - НДК - СУ - Вл. Вазов е следващ, като проблем е слабата населеност и текущото застрояване във Факултета. Това трасе губи възможността за непосредствена връзка на най-източната част на Овча купел с метрото (блокове 6ХХ). Но пак е ПО-ДОБРО ОТ ТЕКУЩО ПРИЕТИЯ ВАРИАНТ ОТ 70-ТЕ ГОДИНИ.
И в действителност сега е така - Овча Купел и перничани имат по-голяма нужда от метро до СУ, отколкото за тези по Вл.Вазов. По Вл. Вазов може да се строи последно.
« Last Edit: 25.01.2011, 14:21:16 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #996 on: 25.01.2011, 14:29:03 »
Баба Гицка е хипотетична бабичка която живее в центъра на Х Димитър и се чуди откъде ще й е по-лесно и по-бързо да хване метрото.
Аз и снощи питах, ама ти се правиш на разсеян - явно в Хаджи Димитър тези от центъра се считат "по-така" от онези към Гинци. Тях кучета ги яли - 85 и 90 им стигат, какво повече! Добре, че Емо не чете темата, че ще включи още 2-3 бабички около Солунска и Македония.
Сметките са за пътникопотоци, а не за бабички. Да не говорим, че Вл.Вазов съвсем не е центъра, а периферията на Хаджи Димитър и по тази периферия би имало 2 метростанции - към Шел/Билла и Герена. Е, при напречното решение ще има също 2 - при Герена и в другия край - към СОМАТ. И този друг край е много по-близо на хипотетичната бабичка от похода до Шела. То се знае, че ТБ трасетата ще претърпят корекции, за да довозват до метрото - дотам да стигнем!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #997 on: 25.01.2011, 14:40:35 »
Виж пост № 924 на 47 страница. Виж схемата на пешеходната достъпност - 500 м. от станцията! Чрез това трасе по Вл.Вазов се постига максимално покритие, липса на нужда от специално отклонение (демек сложна и скъпа автоматика и намаляване на пропускливостта на трасето!), като непокритите части се обслужват ИДЕАЛНО от съществуващата ТБ Мрежа! С МИНИМУМ КИНТИ - МАКСИМАЛЕН ЕФЕКТ!
Ето, качвам вариантът с тролейбусната мрежа!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #998 on: 25.01.2011, 14:47:16 »
Въртиш се в кръг.
Вече ти казах, че тази достъпност не е отпимална.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #999 on: 25.01.2011, 14:49:39 »
Подкрепям вариантът да се пусне метро от Овча Купел първо, като не се използва Борис. Както виждате и от видеото за третия метродиаметър, в анкетата хората не са съгласни метрото да се движи на(над)земно. Ключова е и следната фраза - "Аз и в момента с трамвая достигам бързо до центъра, а той е и много редовен"! Същевременно, около Борс ІІІ има много райони с бавен и с недостатъчна пропускливост транспорт - Овча Купел, Бул. България и Красна Поляна.

Съгласен съм, трамвай №5 е най-модерният трамвай в София в момента, движи се бързо и начинът на обявяването на спирките наподобява този на метрото - "следваща спирка ...". След като са закупили за тази линия такива модерни трамвайчета, какво ще ги правят ако по Цар Борис ІІІ тръгне метрото?