Много трудно ще се преборим за класическо метро! От това, което четох ми се струва, че основния аргумент за леко метро са парите и на второ място времето. В същото време нямало достатъчно пътникопоток за класическо метро. Но все пак ще се хвърлят едни пари за леко метро, което ще се пресича на различни нива с автомобилите. Естакади, шумоизолиращи стени, преустройство на трамвайните трасета, синхронизиране на светофарите и т.н. В централната част ще се направи тунел но ще се оборудва за леко метро. Ще се купят модерни "трамвайчета" за този "метродиаметър", които са безшумни бързи и изобщо супер. Дали ще прави връзка с МД1 и МД2 не се знае още. Да ще се спестят пари, но само в участъка по Ботевградско и по ЦБ3. В центъра ще си е почти същата цена както за класическо метро.
Моето мнение. Мисля, че трябва да настояваме за класическо метро по целия МД3 с връзка с МД1 и МД2. Но към този момент трябва да се съсредоточим към идея за изграждане на централната част от Подуене ( като там да е и депото) до Лагера, а другите участъци да си останат както са си и да чакат по голям пътникопоток. Това определено ще е по-евтин вариант към този момент и по-преспективен за в бъдеще. Също така пестим и време. Мисля, че следващото разширение би трябвало да е към Овча купел и едва тогава да се помисли за Княжево и Ботевградско. Не знам защо е толкова важно да се пусне метрото по Ботевградско на този етап. Не съм сигурен дали е по добре метрото да мине по Ботевградско или по Вл. Вазов. Ако мине по (по скоро под) Вазов то ТМ22 може да си остане по Ботевградско. По ЦБ3 ще е пълна простотия да минава метро в какъвто и да е вариант освен подземно. Този булевард трябва да остане само за автомобили. А лично аз бих казал, че и автомобилите трябва да минат под земята, но това си е направо блян.
За да спасим метрото по скоро трябва да настояваме за изграждане на участъка в центъра, а другите да останат да „узреят”.