Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574215 times)

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1020 on: 25.01.2011, 23:44:28 »
Абе какви естакади ви гонят? :D
Самия Братоев казва, че идеята за лекото метро е да изперат малко парички преди да почнат класическото метро, а естакадата е сложна и скъпа, която няма да се построи са 5-6-10 години експлоатация, освен това - кой ще е тоя ненормалник, дето ще проектира естакада на булевард като ЦБ3?
същия, който би проектирал трети метродиаметър не правещ връзка с първите два.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1021 on: 25.01.2011, 23:49:22 »
същия, който би проектирал трети метродиаметър не правещ връзка с първите два.
За подобно нещо трябва да си много гениален! Не ми е известно някъде в Европа да има подобно чудо - изолирана метролиния.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1022 on: 26.01.2011, 00:28:56 »
същия, който би проектирал трети метродиаметър не правещ връзка с първите два.
За подобно нещо трябва да си много гениален! Не ми е известно някъде в Европа да има подобно чудо - изолирана метролиния.
Е този проект изобщо май не се спрягаше за метро.беше си скоростен трамвай.Впоследствие се заговори за леко метро.

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1023 on: 26.01.2011, 00:46:27 »
същия, който би проектирал трети метродиаметър не правещ връзка с първите два.
За подобно нещо трябва да си много гениален! Не ми е известно някъде в Европа да има подобно чудо - изолирана метролиния.

След като го има в ОУП, какво да говорим.

------------------

Това е сайтът на чехите, които трябва да проучат МД3:
http://www.metroprojekt.cz/cz/

Някой писал ли им е да им обясни проблемите и най-вече безумието да няма връзка с другите два МД?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1024 on: 26.01.2011, 02:52:24 »
Това е сайтът на чехите, които трябва да проучат МД3:
http://www.metroprojekt.cz/cz/
Някой писал ли им е да им обясни проблемите и най-вече безумието да няма връзка с другите два МД?
Аз съм им пратил моята статия от конференцията на английски език и съм им пратил няколко картосхеми с гъстота, трасета и т.н.
В статията съм споменал това, но не съм наблегнал точно за проблема с връзката с другите два диаметъра. То ако тръгнем, можем поне 20 - 30 проблема да намерим и ще им оспамим яко пощата!!!  :D Ако искате пишете им и вие. На мен още не са отговорили(а честно казано не смятам, че това въобще някога ще се случи, дори и на чешки!). Предполагам, че ако на някой отговорят ще е от сорта на "ми то така е заложено трасето по обществената поръчка".
« Last Edit: 26.01.2011, 02:55:54 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1025 on: 26.01.2011, 03:12:52 »
  Еми, и аз не бих ви отговорил. Това дето им го пращате, експертно мнение ли е, данните статистически точни ли са? Работи се по задание, има си официални източници на информация, има си правила и норми, който също оказват влияние върху всяка регламентирана дейност, а при писаниците ни тук или ги неглижираме, или въобще и не предполагаме за съществуването им.
  Гражданската ни позиция не смятам, че трябва да бъде в това, да даваме акъл на експертите. Да ни свършат срочните контролни и сесии, пък тогава да се залавяме да си отстояваме правата, но другото е смешно и несериозно, "пикльовци" да даваме акъл! Като граждани и данъкоплатци имаме изконно право да питаме и искаме, но не и така...  ;)

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1026 on: 26.01.2011, 11:30:17 »
Не става въпрос да им се оспамва пощата, а да им се пращат конкретни и аргументирани мнения. Има достатъчно публични данни, които могат да се посочат. А и не виждам защо да не ти драснат два реда любезен отговор - това е европейска практика.

Offline gnushev

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1027 on: 26.01.2011, 15:21:20 »
Много трудно ще се преборим за класическо метро! От това, което четох ми се струва, че основния аргумент за леко метро са парите и на второ място времето. В същото време нямало достатъчно пътникопоток за класическо метро. Но все пак ще се хвърлят едни пари за леко метро, което ще се пресича на различни нива с автомобилите. Естакади, шумоизолиращи стени, преустройство на трамвайните трасета, синхронизиране на светофарите и т.н. В централната част ще се направи тунел но ще се оборудва за леко метро. Ще се купят модерни "трамвайчета" за този "метродиаметър", които са безшумни бързи и изобщо супер. Дали ще прави връзка с МД1 и МД2 не се знае още. Да ще се спестят пари, но само в участъка по Ботевградско и по ЦБ3. В центъра ще си е почти същата цена както за класическо метро.
Моето мнение. Мисля, че трябва да настояваме за класическо метро по целия МД3 с връзка с МД1 и МД2. Но към този момент трябва да се съсредоточим към идея за изграждане на централната част от Подуене ( като там да е и депото) до Лагера, а другите участъци да си останат както са си и да чакат по голям пътникопоток. Това определено ще е по-евтин вариант към този момент и по-преспективен за в бъдеще. Също така пестим и време. Мисля, че следващото разширение би трябвало да е към Овча купел и едва тогава да се помисли за Княжево и Ботевградско. Не знам защо е толкова важно да се пусне метрото по Ботевградско на този етап. Не съм сигурен дали е по добре метрото да мине по Ботевградско или по Вл. Вазов. Ако мине по (по скоро под) Вазов то ТМ22 може да си остане по Ботевградско. По ЦБ3 ще е пълна простотия да минава метро в какъвто и да е вариант освен подземно. Този  булевард трябва да остане само за автомобили. А лично аз бих казал, че и автомобилите трябва да минат под земята, но това си е направо блян.
За да спасим метрото по скоро трябва да настояваме за изграждане на участъка в центъра, а другите да останат да „узреят”.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1028 on: 26.01.2011, 19:52:14 »
И аз съм на това мнение. Според мен това е единственият шанс да се постигне нещо. Усилията трябва да са съсредоточени в тази посока - изградена централна част ПРЕЗ НДК И СУ - а останалите да останат на трамваи засега. Специално в случая с 22, то реално си е и съвсем логично.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1029 on: 26.01.2011, 20:12:40 »
  Еми, и аз не бих ви отговорил. Това дето им го пращате, експертно мнение ли е, данните статистически точни ли са? Работи се по задание, има си официални източници на информация, има си правила и норми, който също оказват влияние върху всяка регламентирана дейност, а при писаниците ни тук или ги неглижираме, или въобще и не предполагаме за съществуването им.
  Гражданската ни позиция не смятам, че трябва да бъде в това, да даваме акъл на експертите. Да ни свършат срочните контролни и сесии, пък тогава да се залавяме да си отстояваме правата, но другото е смешно и несериозно, "пикльовци" да даваме акъл! Като граждани и данъкоплатци имаме изконно право да питаме и искаме, но не и така...  ;)
Статията си е съвсем официална и всички ползвани данни са най-точните възможни - взети от Метрополитен и НСИ и всичко, което не е авторски текст е цитирано или е написано в стил "Според еди-кой-си, .......). Вие статии досега не сте ли чели (не оприличавайте вестникарска статия с научна!)? Статията си има цел, задачи, методи и предмет на изследване и т.н. Изтъкват се плюсове и минуси на съществуващия вариант за трасе и на предложението на авторите (писал съм я с един колега) и накрая се завършва с обобщение и изводи! Има и онаглеждаващ материал (картосхеми), част от който съм качвал и тук. Статията ще бъде отпечатана съвсем скоро на английски в сборника от конферецията.
Смятам да я допълня и преработя, след като излезат данните за населението от преброяването тази година. Ще добавя и варианти за разклонение на трасетата.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1030 on: 26.01.2011, 20:52:40 »
Според мен задължително трябва да наблегнеш на трасето през центъра. Накрая ще построят само него и с извратения маршрут и всички ще го изядем, и Вазовисти, и Ботевисти ;) Да не говорим археологията колко ще го изяде

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1031 on: 26.01.2011, 22:52:28 »
Статията си е съвсем официална и всички ползвани данни са най-точните възможни - взети от Метрополитен и НСИ и всичко, което не е авторски текст е цитирано или е написано в стил "Според еди-кой-си, .......). Вие статии досега не сте ли чели (не оприличавайте вестникарска статия с научна!)?
Именно това визирах, съжалявам, но не знаех, от каква позиция пишеш. Повечето потребители тук сме специалисти в различни дисциплини, или все още никакви, като младостта или ентусиазма по хобито ни карат да се изхвърляме излишно и глупаво! ;)

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1032 on: 27.01.2011, 19:12:03 »
...

Има ли как да видим и ние, потребителите на форума, тази статия ;)
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1033 on: 27.01.2011, 20:26:25 »
Качвам я, с изричната договорка, че е писана преди година, а оттогава "много вода изтече" както в общественото пространство, така и тук. Няма да се занимавам да отговарям на критики от ляво и от дясно (от сорта, ама това защо, така не трябва да е), тъй като това е вече публикувано (книгата от конференцията се чака до месец - два) и е публично изложена пред аудитория в СУ.
Приемам критика, но с конструктивни предложения (за чиято реализация да не трябва да поробваме Саудидска Арабия и техния петрол), които да се отразят в следващо издание. Гарантирам, че всяко предложение ще бъде с отразен автор, стига да е пряко обосновано и да не е свързано с разни предложения от сорта - метро до Костадинкино и тем подобни. Както ще разберете - основната цел накратко е максимална оптимизация с минимални разходи.
« Last Edit: 27.01.2011, 20:29:04 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1034 on: 27.01.2011, 20:37:45 »
...как ще се съсипе булеварда, покривайки го наполовина с железа и вечна сянка...

Не е задължително едно надземно решение да хвърля сянка и да разваля облика на булеварда, ето един пример за това как може да се направи човешки:


Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1035 on: 27.01.2011, 20:45:52 »
Това на мен не ми прилича на въпросното "леко метро" а на окачена монорелсова железница.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1036 on: 27.01.2011, 20:52:59 »
Това е моножелезница в Дортмунд, автоматична. Строена от Сименс през 80-те години. Максимална скорост 50 км/ч.

Има и други примери като този:



Мисълта ми е, че като се каже естакада в България всеки си представя бетон и грозотия като това което спретнаха в Обеля. А не е задължително

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1037 on: 27.01.2011, 21:11:31 »
Това на мен не ми прилича на въпросното "леко метро" а на окачена монорелсова железница.
Да, защото е точно е такава. Това е тъй наречения H-bahn в Дортмунд... (има такива и в Дюселдорф и Вупертал)
Quote
Мисълта ми е, че като се каже естакада в България всеки си представя бетон и грозотия като това което спретнаха в Обеля. А не е задължително

Такъв вариант е повече подходящ за изпълнение над реки както е във Вупертал, Германия. Там по поречието на реката е изградена въпросната железница и много готино. Например в София такъв тип железница е подходяща по Перловската река от Х. Димитър през Сточна гара, бул Сливница и по реката чак до Красна Поляна и Овча купел.... НО това е друга тема на разговор. тук темата е друга.
« Last Edit: 27.01.2011, 21:18:09 by aliaska »

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1038 on: 27.01.2011, 22:21:34 »
Има варианти, които няма да са грозни, но погледнете каква естакада се построи по трасето на МД1 и каква ще се строи по МД2 в Обеля и просто приемете, че у нас думата естакада значи точно това - вечна сянка и бетон.

edit: viktorlc, мерси за споделения документ.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1039 on: 27.01.2011, 22:25:13 »
Това горното си е монорелс.

Московското леко метро в Бутово:









А сега представете си подобно нещо в България! Лекото метро в Княжево :D :fan: