Браво, много хубава статия! Горе-долу в този аспект беше и моята дипломна работа по ГИС приложения за планиране и управление на градски транспортни системи през далечната 2004-та г. Там много подробно съм обяснил какво е ГИС и защо това е част от географията, а не от информатиката, геодезията или още по-малко от архитектурата. Да, използва се информатика-компютърни програми, използва се и огромен обем информация от геодезията - релеф, кадастър, улична мрежа, използва се и пространствена статистика, която си е чиста география. Но основният елемент и съответно това, от което се получава "файдата", е пространственият или географски анализ на територията, разбира се на базата на статистическите данни, като се отчита влиянието на всички фактори, за да може в крайна сметка да се вземе най-правилното решение. Това "най-дългата река в Европа е еди коя си", няма нищо общо с географията.
Единствената забележка която имам е относно "скоростния" трамвай. За него също е необходимо да се осигури безконфликтно пресичане на различни нива, не на едно, и липса на съприкосновение с останалите участници в движението. Не са ли изпълнени тези условия, трамваят просто няма да е скоростен. Разликата с лекото метро е много тънка, единствено в типа на подвижния състав и съответно по-големия капацитет. При скоростния трамвай се използват трамвайни мотриси, а при лекото метро - специално проектиран за целта подвижен състав. Примерът с Будапеща и линия 4 не е много подходящ - ходих няколко пъти и пътувах точно с четворката и шестицата, където трамваите са "Комбино". Вярно, че скоростта е доста висока за трамвай 70-80, но това за Будапеща си е стандарт. Сигурно си обърнал внимание на "кубетата" от двете страни на трамвайното платно, но и без тях ако кола се появи на линията - "жална и майка", а на "хитрия" шофьор-бабаит - дупе да му е яко. Там влизането в трамвайния габарит, ако ще посред нощ, когато няма трамвайно движение, се заснема неминуемо с камера и струва на въпросния хайванин глоба от минимум 100 евро. Ако попречиш на трамвай- 200 евро, а ако стане инцидент, защото ватманът ще те цапардоса без въобще да му мигне окото, 300 евро плюс 6 месеца книжката на трупчета. Да те бяха изпратили от ГГФ-то в командировка, та да видиш истински скоростен трамвай.