Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574115 times)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1240 on: 23.11.2012, 21:18:45 »
Явно колегата не е чувал за линия 4-"Фильовская",която е построена през 50-те години в Москва.

Да те поправя - една част от Фильовская е строена още 35-та година, като тази част има открит участък.

Няма значение, дали е леко метро, тежко метро, гумено метро, подземна железница и т.н. Според мен е най-важно да има адекватна пропускателна способност на заложения пътникопоток - това, до колкото разбрах, беше и целта на инициативата „Спаси метрото“. Най-прекрасно ще е третата линия да има унифицирани влакове с първа и втора линия, но много по-важно е да е адекватна на нуждите и очакванията на населението. Хората, живеещи в близост до бъдещото трасе вече със сигурност са се возили на метрото и ще очакват да видят същото нещо и пред тяхните домове. Не искам да съм кмет, когато тези хора бъдат разочаровани с транспортно средство, което не отговаря на тяхните представи за скорост и удобство
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1241 on: 23.11.2012, 22:30:21 »

Да те поправя - една част от Фильовская е строена още 35-та година, като тази част има открит участък.

Няма значение, дали е леко метро, тежко метро, гумено метро, подземна железница и т.н. Според мен е най-важно да има адекватна пропускателна способност на заложения пътникопоток - това, до колкото разбрах, беше и целта на инициативата „Спаси метрото“. Най-прекрасно ще е третата линия да има унифицирани влакове с първа и втора линия, но много по-важно е да е адекватна на нуждите и очакванията на населението. Хората, живеещи в близост до бъдещото трасе вече със сигурност са се возили на метрото и ще очакват да видят същото нещо и пред тяхните домове. Не искам да съм кмет, когато тези хора бъдат разочаровани с транспортно средство, което не отговаря на тяхните представи за скорост и удобство

Прави сте, колегата очевидно не е в час какво представлява метрото в Москва. Точно в Москва обичайната практика е откритите участъци да не се покриват, едно изключение е Смоленският метромост. Фильовская е почти изцяло наземна и непокрита. Бутовская линия на лекото метро пък е доста близо до жилищните блокове, но е отделена само със стени. Подобни стени се спрягат за МД3.
И аз на мястото на живеещите в близост до МД3 бих искал да бъде същото като първите две линии.

Offline sopolivko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 314
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1242 on: 19.04.2013, 17:42:26 »
да вярваме ли или не???


 Докъде стигна проектът за третия лъч на метрото?
- От бул. „Ботевградско шосе”, през бул. „Владимир Вазов”, Театър „Зад канала”, Орлов мост, Попа, бул. „България”, кв. „Красно село” до „Овча купел”. Дори се подготвяме да започнем неговото строителство тази година от източния участък по бул. „Вл. Вазов”. В момента се разработват три варианта за отклонение от Орлов мост през „Слатина”, „Редута”, покрай зала „Арена Армеец” и се стигне до бул. „Цариградско шосе” при Интер експо център. Идеята е в метрото да се качат и част от пътниците, които чакат автобуси на „Цариградско шосе” в участъка от „Г.М. Димитров” до Интер експо център. Ще се избере вариантът, който е от една страна, технически осъществим, и от друга – да може да се ползва от възможно най-много пътници.

http://www.monitor.bg/article?id=381487

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1243 on: 19.04.2013, 17:44:13 »
На Диков?!
Никога!!!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1244 on: 19.04.2013, 20:22:28 »
От какъв зор ще се затапва в МС ИЕЦ?

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1245 on: 19.04.2013, 20:48:11 »
От какъв зор ще се затапва в МС ИЕЦ?

Направо да го пращат до летището и да се забравим за разширението на МД1  :help: :help: :help: :help:

Нали уж беше до Окръжна,после стана до Дъ Мол, сега пък до ИЕЦ. На бас,че след няколко месеца ще ''имаме'' МД3 до Горубляне  :help:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1246 on: 20.04.2013, 16:36:39 »
Наистина с този лъч на Метролиния 3 се престарават! Нека напомним, че най-напред ще се прави лъчът кв. В.Левски-Подуене-НДК, после до Овча купел и едва тогава може да се мисли за отклоненията от Подуене и Дойран.
Освен това двата лъча след разклонението при Подуене трябва да са със сходни дължини, за да се синхронизират съставите в общия участък. Втора метростанция при ИЕЦ е ненужна. А и не съм сигурен, че от ИЕЦ до центъра през Слатина и Подуене метрото (още повече - леко) ще се справи по-бързо от автобусите. Метростанция при Арена Армеец може да има от северната му страна и оттам МД3 да следва Момина чешма/Цв.Лазаров, а не Цариградско шосе.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1247 on: 21.04.2013, 01:10:21 »
Ех, тези избори!

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1248 on: 22.04.2013, 14:11:08 »
Отдавна твърдя че метрото по Цариградско е безсмислено (или поне преди 7км). До Плиска, Окръжната с "бързите" автобуси 213, 305 и т.н. се стига по-бързо отколкото ако беше с метрото, че и скоростта на тролеите по Цариградско е на ниво. Съмнявам се че някой би предпочел да пътува до Арена Армеец през Редута и Слатина. Аз по-скоро бих си хванал тролей на Орлов мост. Проблема там е че придвижването преди Цариградско е със задръствания. Ако беше Евлоги Георгиев на 2 нива...

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1249 on: 08.05.2013, 18:16:28 »
"Метрополитен" обяви обществена поръчка за фирма, която да направи предварителни проучвания за трасе на отклонението от трета метролиния към кв. "Слатина"

Quote
Избраната компания ще търси най-удобния възможен маршрут за отклонението, което трябва да започва в участъка между метростанцията при "Орлов мост" и бъдещата станция при Театър "София" и да завършва северно от бул. "Цариградско шосе" в зоната на спирка "Окръжна болница" за автобусния транспорт. Срокът, в който компанията трябва да изпълни поръчката е три месеца, а финансирането ще със средства от Столичната община. От "Метрополитен" обаче не са посочили прогнозна сума за поръчката.
http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2013/05/08/2056164_metropoliten_tursi_firma_za_prouchvane_na_traseto_kum/?ref=id

Offline Крюшо

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1250 on: 09.05.2013, 12:17:30 »
Не, наистина отказвам да разбера защо го правят сега. Ами ако на следващите местни избори ГЕРБ не вземат властта и съответно се смени и главният архитект? И съответно се сменят предпочитанията за развитие на трасето?

Колко пъти трябва да повторим, че разклонение на МД3 в посока "Слатина" е безсмислено, а че трябва да обслужва северна София? И че такова трасе към Слатина трябва да се разглежда като възможност за въвеждане на МД4?

Или просто трябва бързо да се дадат едни пари на Метропроект Прага... по-нататък сами можем да се сетим какво трябва да се случи...
 :angry: :hammer:

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1251 on: 09.05.2013, 12:24:29 »
Или просто трябва бързо да се дадат едни пари
Задаваш отговори.  :D

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1252 on: 09.05.2013, 14:34:56 »
има си хора с мнение, че такова отклонение е смислено :)

после се разделяме и в мненията си на къде да продължи (аз съм за направо към дружба)

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1253 on: 09.05.2013, 15:56:47 »
Така е. Ама от Окръжна до Орлов мост през Подуяне не ми звучи много смислено за метро.

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1254 on: 08.07.2013, 12:00:55 »
Диков току що каза при Ути, че започвали да строят още от този програмен период! От източната страна до театър София, като целта им била да бъде завършен да средата на 2015  :rolleyes:
Явно става дума за пренасочване на парите от ССТ, или ?

Edit: http://bnt.bg/bg/productions/93/edition/33177/byrzo_lesno_vkusno_8_uli_2013 / 21:52 мин.
« Last Edit: 08.07.2013, 12:39:45 by Danchoti »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1255 on: 08.07.2013, 14:12:41 »
Ще помоля най-настоятелно всички да напишат едно писмо и да го входират до ДАГ, с което настояват за пренареждане на станциите.

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1256 on: 08.07.2013, 17:28:01 »
Ще помоля най-настоятелно всички да напишат едно писмо и да го входират до ДАГ, с което настояват за пренареждане на станциите.

Какво визираш под промяна на местоположението на станциите?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1257 on: 09.07.2013, 08:54:27 »
Ще помоля най-настоятелно всички да напишат едно писмо и да го входират до ДАГ, с което настояват за пренареждане на станциите.

Какво визираш под промяна на местоположението на станциите?

Както знаете сега планът е станциите да са на:
- моста Чавдар;
- Герена;
- Витиня;
- BILLA Левски;
- автостанция Изток.

А ние настояваме за корекция в следния вид:
http://spasimetroto.org/wp-content/uploads/2013/02/dostapnost_SI.jpg
Така обаче станцията над Товарна тангента станцията трябва да има много дълги рампи, които да стъпват на Витиня и в ж.к. Левски.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1258 on: 09.07.2013, 10:29:21 »
Ще помоля най-настоятелно всички да напишат едно писмо и да го входират до ДАГ, с което настояват за пренареждане на станциите.

Какво визираш под промяна на местоположението на станциите?

Както знаете сега планът е станциите да са на:
- моста Чавдар;
- Герена;
- Витиня;
- BILLA Левски;
- автостанция Изток.

А ние настояваме за корекция в следния вид:
http://spasimetroto.org/wp-content/uploads/2013/02/dostapnost_SI.jpg
Така обаче станцията над Товарна тангента станцията трябва да има много дълги рампи, които да стъпват на Витиня и в ж.к. Левски.

Само да отбележа, че Диков пак нещо бълнува за започване на 3МД тази година:

Quote
Готов е идейният проект за третия метродиаметър

Три булеварда – "Кръстьо Пастухов", "Александър Малинов" и "Обиколна" ще бъдат цялостно обновени с разширението на двата участъка на метрото – от бул. "Цариградско шосе" до летище София и от "Младост 1" до Бизнес парка, съобщи кметът Йорданка Фандъкова, която посети строителните работи на етап ІІІ от първия метродиаметър. С изграждането на двата участъка ще бъдат изградени инженерните мрежи и обновена пътната инфраструктура над метрото.
Строят се близо 8 км и 7 метростанции. Работи се усилено, като до края на юни са изпълнени над 21% от дейностите, работи се на 11 участъка по всички 7 метростанции.
В началото на 2015 г. се предвижда София да има метро до летището, което ще осигурява връзка на пътуващите с центъра и Централна гара.
До края на годината се очаква да започне изграждането на участъка от метрото по бул."Черни връх" от станция "Джеймс Баучер" до до ул. "Сребърна";
Снимка: Столична община
Идейният проект за третия лъч на метрото, който се предвижда да бъде реализиран в следващия програмен период (2014 - 2020 г.), вече е готов.
Прогнозната стойност е над 1.4 млрд. лв., като за финансирането Столичната община отново разчита на оперативна програма "Транспорт".

"При осигуряване на финансирането третият лъч може да бъде завършен още през 2018 г., като неговото изпълнение ще бъде на етапи", съобщи изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев, цитиран от Капитал Daily.
По думите му дължината на участъка ще бъде 16.5 км с 19 метростанции (10 подземни и 9 открити).

С новия лъч се очаква пътуващите с метрото да нараснат с 162 хил. дневно. Прогнозите на "Метрополитен" са близо 50% от хората, които ползват градски транспорт да го заменят с подземен, а автомобилният трафик в столицата да спадне с повече от 35%.

Трасето на третия лъч ще тръгва от колелото на трамвая на бул. "Ботевградско шосе", ще минава през бул. "Владимир Вазов", където ще има три метростанции и една при театър "Зад канала".
Следващата ще е на Орлов мост, където ще има и връзка с първия метродиаметър и при НДК с връзка с втората линия. От Националния дворец на културата линията продължава към кръстовището на бул. "България" и бул. "Гешов", кварталите "Красно село" и "Овча купел" и ще достигне Околовръстното шосе. Последната спирка на третия лъч на метрото ще е при жп линията София - Перник и там ще бъде открита нова гара.

След като бъде завършен и последният лъч на метрото, всички линии ще имат отклонение в периферията и по тях ще функционират шест маршрута, като по този начин общината се надява да постигне почти 70% обслужване на града.

http://infrastructure.bg/show.php?storyid=2099307

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1259 on: 10.07.2013, 14:36:37 »


Както знаете сега планът е станциите да са на:
- моста Чавдар;
- Герена;
- Витиня;
- BILLA Левски;
- автостанция Изток.

А ние настояваме за корекция в следния вид:
http://spasimetroto.org/wp-content/uploads/2013/02/dostapnost_SI.jpg
Така обаче станцията над Товарна тангента станцията трябва да има много дълги рампи, които да стъпват на Витиня и в ж.к. Левски.

Може би преди да се борите, е по-разумно да питате Рикат защо са разположили станциите на тези места. Сигурно имат какво да разкажат.

Quote
Проектирахме две от най-сложните метростанции на Трети метродиаметър

Разговор с инж. Антон Янев, Управител на фирма РИКАТ

интервю