Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574113 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #80 on: 18.09.2008, 20:00:46 »
Червеното е одобрения от Метрополитен през 2001ва маршрут с прибавена станция на Попа, зеления е одобрения и актуален измислен скоростен трамвай, който претупва центъра, а синьото е твоето предложение, доколкото можах да разбера...

Виж сам кой от трите варианта покрива повече точки и прави по-важни възли с транспортните потоци и основните направления.
« Last Edit: 18.09.2008, 20:02:20 by boleroto »

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #81 on: 18.09.2008, 23:24:52 »
Не, не това имах предвид. Ето виж на моята картинка - червеното е оригиналният мд3 с добавени станции на Попа и на Петте Кьошета към Руски Паметник (която и ти си добавил, но я няма в оригиналния план).

Синьото са станции на МД2 и МД1. Зеленото е моят маршрут, а лилавото - вариантът му със спирка на театрите вместо на Славейков. Зелено-синьото нещо около НДК е пешеходният по-дълъг тунел, който да свързва двете станции.

Впоследствие размислих, че оригиналният мд3 си е добре (с една две станции отгоре), а предложеният от мен маршрут, може с модификации (през Военния Клуб) да се покрие от друг лъч, който на изток да легне по често предлаганата тук ос по Ш. Проход към Дружбите, а на югозапад през Македония към бъдещия парк Възраждане и евентуално Сердика и Овча Купел.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #82 on: 18.09.2008, 23:54:04 »
Това е изключено! Метрото не може да цепи от където си иска - то трябва да следва големите улици. Не може да минава под застроени площи ей така. Това се допуска в абдолютно краен случай за много къси отсечки...

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #83 on: 19.09.2008, 01:49:10 »
О, да, затова МД1 следва уникално големите улици Драган Цанков и Сахаров, нали? И по-нататък, ако изобщо проектът се реализира, ще прекосява самотни ливадки и летищни площи до Терминал 2.

Изобщо не е нужно да следва всички централни булеварди. По-ценно е разположението на станциите - дали ще са на места с голям пътникопоток! А това на схемата Жорр е спазено и звучи интересно. Друг е въпросът на запад и на изток от неговата линия къде трябва да продължава метродиаметъра :)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #84 on: 19.09.2008, 02:05:25 »
Имаш ли някакво понятие от сградна инфрактруктура?
Сградите се държат на земята под тях... За да се избегнат размествания и пропуквания, щита трябва да се движи много бавно и много надълбоко, което при София не е възможно. Метрото следва осите на големи улици, за да може над него да няма инстраструктура, която да пострада безвъзвратно. Една улица в случай на сриване е много по-евтина за поправка, от колкото 6 етажна стара кооперация в Центъра на града.
ЦДНА се напука от преминаването на щита встрани от него, а той там е в най-дълбоката си позиция, представи си какво ще стане с 2 километра просека под най-старите сгради в София...
Щита не е магическа колесница на спасението и не може да се копае където си искаме с него - и за него си има ограничения, а за София, с минералните извори и термалните подземни езера, щита си има и максимална дълбочина, която не е достатъчна, за да прокопае тунел под сградите на центъра...
Разположението на станциите също е важно, да безспорно, но на скицата станциите са точки и е лесно да ги нацвъкаш... В действителност станцията е подземно съоръжение с габарити 160/20 метра, което може да се вписва в минимални и максимални криви, но при всички положения това означава дупка в земята с размер минимимум 140/25 метра. Следователно трябва да се предвижда "разположението" така, че да не се окаже, че трапа попада в читалнята на зала "Модерна българска литература" на Столична библиотека, или южния вестибюл да излиза до кенефите на Дон Домат, помещаващ се в същата сграда.
Замислихте ли се за това?
« Last Edit: 19.09.2008, 02:17:26 by boleroto »

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #85 on: 19.09.2008, 10:01:23 »
Прав си, аз си казах, че техническата част ми куца :)
Преценявах ги само като удобни локации.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #86 on: 19.09.2008, 10:56:13 »
Славейков не е толкова важна локация от гледна точка пътникопок - трамвайното трасе по Графа извежда директно към станциите в двата края на улицата - Юнак и Сердика. Другия пътникопок се формира от Тб9, който води до НДК и до бъдещата метростанцията на НДК, така че освен от носталгична гледна точка, Пл. Славейков няма нужда от метро, защото има прекрасен довеждащ транспорт.

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #87 on: 19.09.2008, 13:27:05 »
Ама ти сериозно ли си въобразяваш, че само ти разбираш от... "сградна инфраструктура"? :angel: Много сериозно бъркаш, момче, не си намерил правилния човек, на който да държиш такъв тийчърски тон!

Значи ЦДНА не знам кво е, такова нещо не съществува от 20 години, но за Военния дом мога да се сетя доста неща. Като например да се поинтересувам как точно е извършвано строителството, за да се образуват пропукванията. Много ми е странно как пък единствено там от цялото протежение на МД-то издиша ровенето на къртицата и се оказа, че тя е сградоопасна. Нито от Природонаучния музей се появиха оплаквания, нито от Руската църква, нито от която и да е друга постройка по Цар Освободител!

И това с водите под София е доста елементарна постановка. Всички знаем за тях и техните възпиращи функции. Обаче в същото време това не е пречило да се строят грамадни хотели като Родина, като Кемпински-Зографски, да се изграждат огромни и дълбоки котловани за молове и т.н., нали? Всичко може да бъде постигнато от къртицата стига да бъде изготвен правилния проект. И в Амстердам наскоро имаше инцидент с срутили се къщи при строеж на метролинията, но винаги може да се случи нещо подобно. Това не означава, че влакчето не може да бъде прокарано в някои отсечки и под сградния фонд в центъра на София!

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #88 on: 19.09.2008, 18:57:19 »
Имаш ли някакво понятие от сградна инфрактруктура?
Сградите се държат на земята под тях... За да се избегнат размествания и пропуквания, щита трябва да се движи много бавно и много надълбоко, което при София не е възможно. Метрото следва осите на големи улици, за да може над него да няма инстраструктура, която да пострада безвъзвратно. Една улица в случай на сриване е много по-евтина за поправка, от колкото 6 етажна стара кооперация в Центъра на града.
ЦДНА се напука от преминаването на щита встрани от него, а той там е в най-дълбоката си позиция, представи си какво ще стане с 2 километра просека под най-старите сгради в София...
Щита не е магическа колесница на спасението и не може да се копае където си искаме с него - и за него си има ограничения, а за София, с минералните извори и термалните подземни езера, щита си има и максимална дълбочина, която не е достатъчна, за да прокопае тунел под сградите на центъра...
Разположението на станциите също е важно, да безспорно, но на скицата станциите са точки и е лесно да ги нацвъкаш... В действителност станцията е подземно съоръжение с габарити 160/20 метра, което може да се вписва в минимални и максимални криви, но при всички положения това означава дупка в земята с размер минимимум 140/25 метра. Следователно трябва да се предвижда "разположението" така, че да не се окаже, че трапа попада в читалнята на зала "Модерна българска литература" на Столична библиотека, или южния вестибюл да излиза до кенефите на Дон Домат, помещаващ се в същата сграда.
Замислихте ли се за това?
То човека , че има представа има ! А ти имаш ли някаква представа от метростроителство или просто си дрънкаш врели накипели ! Въпреки , че съм предупреден от модератора да невлизам в пререкания с тебе ще го направя , защото ми омръзна в последната една седмица и повече да влизам тук и да чета глупостите ти , защото твоите постове нямат никакъв смисъл ! Проблем да се построи тунел или метростанция под сграда няма абсолютно никакъв - ще се построи ствол или т.нар. стартова шахта ще се построят станционните тунели , както и централната зала на самата станция ( говоря за станции които са дълбок тип и са построени по закрит способ на голяма дълбочина ) , след това се прокопава и ескалаторният тунел и се съединяват тунелните участъци ! Може и аз да не съм се изразил много добре в обясненията си , но хората които разбират от метростроителство ще ме разберат и смея да твърдя , че ти въобще неразбираш за какво става дума ! Никъде не е казано , че метрото трябва да следва големи булеварди и да точно под тях и да не минава под сгради ! Е как тогава е построено метрото в Лондон , Москва , Петербург и др. градове , като станциите в центъра са им между 20 и 100 метра дълбочина ! Така че преди да твърдиш някакви безумици , запознаи се малко с терминологията и недеи да пишеш глупости , а аз си чакам наказание от модератора , ама съжалявам , просто като чета такива глупости и се ядосвам ! И наи лощото което е , че хем незнаеш , хем спориш ! 

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #89 on: 19.09.2008, 19:58:36 »
С риск и аз да си изпрося наказание ще ти отговоря - метрото в Лондон и Москва се строи при много по-различни условия - там е възможно да се копае на голяма дълбочина, защото ако не знаеш там не е като тук,а именно:
1. София се намира в термална зона.
2. Подпочвените води тук са високи, а на по-голяма дълбочина се намират подземни термални езера - в Лондон и Моксва такива няма, особено на дълбочина от 60 метра, както е в района на центъра;
3. Витоша преди се е намирала във вулканично активна зона, чиито следи още са видими - няколкото минерални извори, активните разломи и т.н.
4. Максималната дълбочина, на която може да се копае с щит тук е по-малка от колкото в другите градове, които даваш за пример;

Следователно най-разумният и сигурен начин за строителство на метростанциите и трасетата е по открит способ и плитко заложение, което предпоставя да се следват профилите на големите улици и булеварди.

И тук в проекта на трети диаметър се предвижда минаване под сгради, но не и 2 километра под плътно застрояване...
« Last Edit: 19.09.2008, 20:00:48 by boleroto »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #90 on: 19.09.2008, 20:09:00 »
Вие верно, няма ли да престанете и да карате останалите участници да ви четат глупостите. Направете си една среща и си изяснете въпроса, ако пък нещете пишете си по ICQ
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #91 on: 19.09.2008, 20:40:54 »
1. София се намира в термална зона.
2. Подпочвените води тук са високи, а на по-голяма дълбочина се намират подземни термални езера - в Лондон и Моксва такива няма, особено на дълбочина от 60 метра, както е в района на центъра;
3. Витоша преди се е намирала във вулканично активна зона, чиито следи още са видими - няколкото минерални извори, активните разломи и т.н.
4. Максималната дълбочина, на която може да се копае с щит тук е по-малка от колкото в другите градове, които даваш за пример;


1. И в Лондон , и в Москва условията за прокопаване на метро са много сложни и терените са доста усложнени !
2. Подпочвените води нямат нищо общо - все пак и в 2-та града метрото минава под доста големи реки !
3. В Атина също има геотермални извори и тн , в Истанбул също е доста сеизмична зона , но въпреки всичко има станции на мн голяма дълбочина !
4. В момента в София се копае на такава дълбочина , защото станциите се строят по открит способ и не се изисква голяма дълбочина !
и 5-то аз повече няма да влизам в този форум заради такива дървени философи като тебе , които са със самочуствие до небето , пак .............. Нямам намерение да си губя времето с безсмислени спорове с хора , които никакво понятие си нямат за какво става реч , а аз да ги убеждавам , че през деня няма луна , а слънце ! Това беше от мене !!!!

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #92 on: 16.12.2008, 10:50:52 »
Главният архитект във връзка с измененията на ОУП в интервю казва, че ще търсят финансира от фонда за регионално развитие за строежа на линията. За съжаление идеята за скоростен трамвай не е отпаднала.

Не е ли по-добре обаче, ако толкова държат тази линия да мине през центъра, да минава точно през ЦУМ, за да има връзка с останалите диаметри?

"По отношение на транспортната инфраструктура се предвижда подобряване на основната схема на градския транспорт. Гръбнакът е метрото, а всички други системи ще са поддържащи, уточни арх. Диков. Затова се разработват проекти за четири нови трамвайни линии. Третият метродиаметър, който предстои да се разработи като проект, ще е от тип скоростен трамвай и ще свързва Княжево и "Левски". Намеренията на общината са да кандидатства за финансиране на обекта по структурните фондове. Подготвен е проект за метростанция на площад "Александър І"."
« Last Edit: 17.12.2008, 09:12:44 by zlatin »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #93 on: 21.12.2008, 01:42:19 »
А какво точно е изградено на гара Подуене?

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #94 on: 21.12.2008, 01:55:06 »
Когато правят новия площад пред гара Подуене, решават, че трябва да се построят и тези части от метрото, които са там, за да не се налага повторно разкопаване.
Разбира се, тогава в България никой не е мечтал за къртици.  ;)
Така че са изградени няколко десетки метра тунел, а какво точно от станцията не е ясно. Дали е само заложена, или конструктивно изградена?
Сигурно е само, че в подлеза под площада са предвидени излазите от станцията.
И, че се е работило по класическия проект на 3 Диаметър.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #95 on: 08.01.2009, 09:01:16 »
Според мен варианта през СУ и НДК със станция на Попа е най-удачен... но допускам че са имали сериозни причини да го преместят по това доста смотано на пръв поглед трасе, което дже не прави директна връзка с другите два диаметъра...
Някой знае ли каква аргументация са изтъкнали като мотив за промяната?
UPP@UIC

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #96 on: 08.01.2009, 10:11:05 »
Престанете с тези магистрали през града. Искам град с паркове, дървета, тишина и без огромни влакове, минаващи през него. На мястото на трамвайните релси, в средата на "Цар Борис" може да се засадят няколоко реда дървета. Метрото ще компенсира многократно транспортните нужди. Идеята е хората да се стимулират и да се приучват да ползват метро и велосипеди. Вкл. и като им се покаже колко е хубаво да има парк някъде си.

Преди време точно това бях предложил - вместо леко метро, да се изгради нормално подземно и да се или разшири булеварда (все пак е основен булевард в посока югозапад и не е редно да е с ниска пропусквателна способност), или да се облагороди със зелени площи, като претърпи нужната реконструкция. А защо не и двете - разширение + озеленяване?  Но да се хакне леко метро, защото е по-евтино само, запушващо града със необходимите съоражения и отнемащо от пространството, твърдо против съм!
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #97 on: 08.01.2009, 10:19:53 »
Аз пък съм против "леко метро" в случая не за друго, а защото по този начин няма да се облекчи бул. Цар Борис III - сегашната част от булеварда с трамвайните релси ще бъде пак заета, но този път от метрото, докато ако е подземен третия метродиаметър, би имало прекрасна възможност за разширение с по още едно платно в посока на булеварда...

Престанете с тези магистрали през града. Искам град с паркове, дървета, тишина и без огромни влакове, минаващи през него. На мястото на трамвайните релси, в средата на "Цар Борис" може да се засадят няколоко реда дървета. Метрото ще компенсира многократно транспортните нужди. Идеята е хората да се стимулират и да се приучват да ползват метро и велосипеди. Вкл. и като им се покаже колко е хубаво да има парк някъде си.

То хубаво като идея, Златине, обаче София изобщо не е такъв град и никога няма да бъде. Типичният метрополис с трафика, гъстотата на населението и шума не мога да си представя как се превръща в спокойно място. Но не случайно затова има и малки градчета, в които се набляга на това. Там би било по-приложимо. За София и точно с основните й артерии като Цар Борис III не е разумно да се търси спокойствието.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #98 on: 08.01.2009, 10:21:47 »
Преди време точно това бях предложил - вместо леко метро, да се изгради нормално подземно и да се или разшири булеварда (все пак е основен булевард в посока югозапад и не е редно да е с ниска пропусквателна способност), или да се облагороди със зелени площи, като претърпи нужната реконструкция. А защо не и двете - разширение + озеленяване?  Но да се хакне леко метро, защото е по-евтино само, запушващо града със необходимите съоражения и отнемащо от пространството, твърдо против съм!

Точно защото има метро, пропускателната способност за коли може да се намали. Ако се направи един паркинг в Княжево, който идва в софия ще спира там и продължава с метро.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #99 on: 08.01.2009, 10:33:03 »
Точно защото има метро, пропускателната способност за коли може да се намали. Ако се направи един паркинг в Княжево, който идва в софия ще спира там и продължава с метро.

Не всеки, за когото "Цар Борис III" би бил основна пътна артерия за придвижване, ще минава през Княжево - много хора идват от или през кварталите по протежение на булеварда и докато няма паркинги по цялото му трасе на няколко места или адекватен, редовен и комфортен довозващ транспорт, хората ще си предпочитат собствените автомобили, дори и да има работещо метро. Като добавиме и по принцип труднопроменящите се навици на българина, разширение на въпросния булевард според мен трябва да има. Вече и неговото озеленяване и формиране на пешеходни зони (големи тротоари от двете страни, адекватни велоалеи и т.н.), също е нещо, което подкрепям с две ръце. Но което и да е от тези неща би се случило само ако метрото е подземно, за да има свободно пространство, необходимо за извършване на горните подобрения. И пак казвам - да не се забравя, че "Цар Борис III" не е просто някакъв булевард, а основна артерия посока югозапад.
« Last Edit: 08.01.2009, 10:34:51 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...