По-добре леко метро пред никакво, да, но по-добре подземно такова пред леко - освобождава се пространство на повърхността било за разширение на булеварда, било за озеленяване или друг вид облагородяване на "Цар Борис III". Единствения плюс на лекото метро е, че е по-евтино. И какво, да направиме сега леко, за да се похарчат по-малко пари днес, а утре както някой предложи да се трансформира в класическо, така ли? какъв е смисъла да с еналиват два пъти пари и два пъти да се строи по булеварда, вместо всичко да стане на един път? И какво облагородяване на булеварда би било, след като за лекото метро ще се изгради туба подобна като сегашната на МД1, заемащо пространство и пречи на погледа на човек да види какво има по-натам!? някой предложи да се направи като естакади на места, другаде - подземно по кръстовища - да се клатиме нагоре-надолу като във влакче от луна парк, това ли е облагородяване на терена? Или по-добре изцяло подземно и от тук с почистен от необходимите туби, линии и надземни спирки/станции булевард? Не искате ли да има пространство в София, а не плътно да се блъскат сгради и съоражения? Още повече, че за метролиниите Европа ни дава пари, все ще вземеме и нещо за третия метродиаметър, няма да е само разход на община и държава. Но дори и да е - сега пари з алеко метро + по-късно пари за класическо - по-евтино ли ще е ако се гледа само финансовата страна? изобщо съм против леко метро по "Борис III" и "Ботевградско". разбирам булевардите да са двойно по-широки, да има място и за платна, и за релсов транспорт и за зелени площи ако щете между посоките за движение, за тротоари като хората и велоалеи, добре, нека е леко. Ама не стига че няма място, не стига, че и сега "Борис III" и сега е тесен, какво остава за след години. Нима из Европа всеки се вози на метро? Не, пак има много народ с автомобили. Защо мислите, че изведнъж трафика ще с епромени ако се пусне метрото? Няма да стане. Най-малкото не всеки ходи до центъра, ако го направят примерно платен, за да се откаж от колата си и да ползва градския транспорт. Но пак с евръщам на основното, че се отклоних - "Борис" не е с ширина, позволяваща да съжителстват естетически издържано надземно метро, автоплатна, велоалеи, тротоари, зеленина. Няма място просто. И вместо да с енагъчкват едно до друго всякакви траета по булеварда, много по-разумно и с мисъл за в бъдеще за мен би било, метрото да е изцяло поземно, пък който би видял булеварда като турситически маршрут (!?), да се разхожда по широките озеленени тротоари и да разглежда ако намери какво.