Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574114 times)

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #100 on: 08.01.2009, 10:39:53 »
Преди време точно това бях предложил - вместо леко метро, да се изгради нормално подземно и да се или разшири булеварда (все пак е основен булевард в посока югозапад и не е редно да е с ниска пропусквателна способност), или да се облагороди със зелени площи, като претърпи нужната реконструкция. А защо не и двете - разширение + озеленяване?  Но да се хакне леко метро, защото е по-евтино само, запушващо града със необходимите съоражения и отнемащо от пространството, твърдо против съм!

Точно защото има метро, пропускателната способност за коли може да се намали. Ако се направи един паркинг в Княжево, който идва в софия ще спира там и продължава с метро.

Това ми звучи доста насилствено да караме хората да слизат от колите само и само да докажем, че метрото ще се използва. Който иска може да го направи, но според мен за град като София много по-вероятно е тези с коли да продължат към центъра. Иначе ще е добре да се изградят няколко сгради-паркинги не само по Цар Борис III, но и по големите артерии. Дори и тогава обаче тези артерии ще си останат претъпкани с коли и трафикът по тях няма как да се намали. Погледнете по-големите метрополоси по света.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #101 on: 08.01.2009, 10:41:41 »
Аз пък съм против "леко метро" в случая не за друго, а защото по този начин няма да се облекчи бул. Цар Борис III - сегашната част от булеварда с трамвайните релси ще бъде пак заета, но този път от метрото, докато ако е подземен третия метродиаметър, би имало прекрасна възможност за разширение с по още едно платно в посока на булеварда...

Престанете с тези магистрали през града. Искам град с паркове, дървета, тишина и без огромни влакове, минаващи през него. На мястото на трамвайните релси, в средата на "Цар Борис" може да се засадят няколоко реда дървета. Метрото ще компенсира многократно транспортните нужди. Идеята е хората да се стимулират и да се приучват да ползват метро и велосипеди. Вкл. и като им се покаже колко е хубаво да има парк някъде си.

То хубаво като идея, Златине, обаче София изобщо не е такъв град и никога няма да бъде. Типичният метрополис с трафика, гъстотата на населението и шума не мога да си представя как се превръща в спокойно място. Но не случайно затова има и малки градчета, в които се набляга на това. Там би било по-приложимо. За София и точно с основните й артерии като Цар Борис III не е разумно да се търси спокойствието.

Защо тогава градове като Кпенхаген, Виена (2 млн.) или Бостън (5 млн. жители!!!) могат да бъдат тихо, чисто и спокойно място, а София - не? Точно метрото, което е подземно, може много да помогне в тази насока.
« Last Edit: 08.01.2009, 10:51:43 by zlatin »

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #102 on: 08.01.2009, 10:45:30 »
Преди време точно това бях предложил - вместо леко метро, да се изгради нормално подземно и да се или разшири булеварда (все пак е основен булевард в посока югозапад и не е редно да е с ниска пропусквателна способност), или да се облагороди със зелени площи, като претърпи нужната реконструкция. А защо не и двете - разширение + озеленяване?  Но да се хакне леко метро, защото е по-евтино само, запушващо града със необходимите съоражения и отнемащо от пространството, твърдо против съм!

Точно защото има метро, пропускателната способност за коли може да се намали. Ако се направи един паркинг в Княжево, който идва в софия ще спира там и продължава с метро.

Това ми звучи доста насилствено да караме хората да слизат от колите само и само да докажем, че метрото ще се използва. Който иска може да го направи, но според мен за град като София много по-вероятно е тези с коли да продължат към центъра. Иначе ще е добре да се изградят няколко сгради-паркинги не само по Цар Борис III, но и по големите артерии. Дори и тогава обаче тези артерии ще си останат претъпкани с коли и трафикът по тях няма как да се намали. Погледнете по-големите метрополоси по света.

Просто трябва да има стратегия. Не можеш да забраниш на някого да си ползва колата, но косвено можеш да му влияш, кто създадеш по-добри алтернативни начини за придвижване - подземно метро, тясна улица от горе, по която се кара бавно и трудно, въвеждане на такси и отсъствие на каквито и да било безплатни парко места.

На мен ми омръзна всичко гадно в България да се обяснява с нравите на местните. Искам тези нрави да се променят. Един от начините е този, който съм посочил. Някога всички хора са били в по-нисък стадий от еволюционното си развитие, но ето че на запад това се е променило. Хайде и тук да стане така.

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #103 on: 08.01.2009, 11:05:30 »
Не, не, аз ти дадох конкретно виждане по въпроса. Не мисля, че съм делил българите от западноевропейските страни. И дори не смятам, че е основателно да се делим - разликата не е чак толкова голяма. Аз ти казах, че по основни артерии не можеш да влияеш по никакъв начин на шофьорите - това са да речем Цар Борис III, Сливница, Цариградско, Околовръстното. Вижда се в момента по участъците с по 1 лента на Околовръстното какво става. На такова нещо ли искаме да заприлича и Цар Борис, който и без това в някои моменти от деня се запушва до неузнаваемост. Няма как огромните булеварди да се върнат към някогашното спокойствие. По-скоро трябва да се разширят до 3+ ленти и да се направят прословутите кръстовища на 2 етажа. За да се улесни входно-изходната дейност в София.

А пътници в метрото като цяло ще са жителите на София (и евентуално гости на града, когато МД1 стигне Летището). Те ще се придвижват до крайните спирки на метрото в Княжево, Дружба и Младост. Просто не ми звучи адекватно някой перничанин или пловдивчанин да си оставя колата при влизане в града. Не че няма да има и такива, но повечето ще циркулират по двата ринга в столицата.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #104 on: 08.01.2009, 12:00:13 »
Не, не, аз ти дадох конкретно виждане по въпроса. Не мисля, че съм делил българите от западноевропейските страни. И дори не смятам, че е основателно да се делим - разликата не е чак толкова голяма. Аз ти казах, че по основни артерии не можеш да влияеш по никакъв начин на шофьорите - това са да речем Цар Борис III, Сливница, Цариградско, Околовръстното. Вижда се в момента по участъците с по 1 лента на Околовръстното какво става. На такова нещо ли искаме да заприлича и Цар Борис, който и без това в някои моменти от деня се запушва до неузнаваемост. Няма как огромните булеварди да се върнат към някогашното спокойствие. По-скоро трябва да се разширят до 3+ ленти и да се направят прословутите кръстовища на 2 етажа. За да се улесни входно-изходната дейност в София.

А пътници в метрото като цяло ще са жителите на София (и евентуално гости на града, когато МД1 стигне Летището). Те ще се придвижват до крайните спирки на метрото в Княжево, Дружба и Младост. Просто не ми звучи адекватно някой перничанин или пловдивчанин да си оставя колата при влизане в града. Не че няма да има и такива, но повечето ще циркулират по двата ринга в столицата.

Първо, разликата между България и Западна Европа и САЩ е огромна. Направо става въпрос за различни светове, но само от гледане по телевизията не може да се формира подобно мнение.

Второ, точно след като се построи метрото, идеята е гражданите, които стигат до станциите да позлват него, независимо дали идват от Пловдив или Перник. Затова на станцията на Цариградско шосе са предвидени 1500 парко места, там няма толкова живущи, те са за пристигащите от другаде. Околовръстното е дръг въпрос, под него няма метро, а и играе ролята на трансизтна магситрала, т.е. то има други транспортни функции от тези на Цар Борис.

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #105 on: 08.01.2009, 12:20:18 »
Сравнението на предложения бърз трамвай/леко метро със S-Bahn е неуместна: последният има автономно трасе и по концепсия е много по-близък да влак, отколкото до трамвай. Лекото метро по Цар Борис е несполучлива идея, точно поради факта, че ще останат тапите на кръстовищата като пред Пирогов и Красно Село, т.е. полза от подземната част в ценъра ще е минимална...

Ако се избере подземен вариант, Цар Борис в един ремонтиран вид с 2 ленти във всяка посока ще е достатъчен според мен, тъй като и без това някои от светофарите ще отпаднат. Все пак при едно подобрено транспортно обслужване, трафикът ще намалее. Софиянци също трябва да се научат, че да ползваш градски транспорт (истински, не сегашния :) ), не значи че си втора класа човек...

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #106 on: 08.01.2009, 12:43:41 »
Не съм против лекото метро,но като спира на всеки светофар по Цар Борис с какво става по-различен от трамвая сега.Дори да се движи като 5К с 70км/ч от кръстовище до кръстовище и като спре на светофара за 5 мин каква е файдата от всичко?Най-добре си е под земята,като там според мен могат да си го копаят по открит способ на мястото на трамвайното трасе дори без да затрудняват движението по Цар Борис.Най-удачния според мен вариант обаче ще бъде да е надземнно както е например в крайните квартали на Мюнхен и на много други градове.Платформите за него могат да се направят и над булеварда,който ще се разшири м/у временно с още по 1 платно в посока.В другата част към на града към левски може да си се движи наземно без проблем.

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #107 on: 08.01.2009, 12:48:50 »
Като редовен потребител на ТМ5 смея да твърдя, че светофарите далеч не му пречат толкова много - при все че има повече спирки от А260, при едновременно тръгване от стадион Славия, почти винаги ТМ5 е на Руски Паметник преди автобуса.

Според мен това че е леко, не пречи постепенно да слиза под земята когато има пари. В Германия се процедира точно по този начин - системата използва частично старите трамвайни трасета, като когато има възможност следващата част от трасето се скрива под земята, става безконфликтна и освобождава терена над себе си. Гледайки трасето на МД3 - трасетата на по Ботевградско Шосе и Цар Борис 3 са идеални за използване на първо време (само това по Цар Борис III ще иска смяна на междурелсието). Така бихме могли да получим сравнително бързо действаща система, която в последствие да бъде оптимизирана чрез прогресивно вкопаване на останалите наземни участъци. Не трябва да забравяме, че българските градове имат доста ограничени бюджети и трябва да се търси максимална ефективност за минимум пари. И аз считам, че лекото метро ни предлага точно това.

Допълнение - сега се сетих, че Цар Борис III вече се пресича на едно място с друг булевард, като той минава под Цар Борис III - е те там ще видят доста зор да го пресекат безконфликтно каквото и д правят... или трябва да го свалят с две нива или да го вдигнат с едно... и двете ми се виждат трудно изпълними...
« Last Edit: 08.01.2009, 12:57:44 by Blago84 »
UPP@UIC

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #108 on: 08.01.2009, 13:01:06 »
Лекото метро по Цар Борис е несполучлива идея, точно поради факта, че ще останат тапите на кръстовищата като пред Пирогов и Красно Село, т.е. полза от подземната част в ценъра ще е минимална...

Taпите при Пирогов и Красно село няма да съществуват за трамвая. Първо защото тези кръстовища ще се реконструират на две нива и второ трамвая е в обосебено трасе.

А и както каза Благо лекото метро непречи постепенно да стане "тежко". След 30 години например. Важно е такова да се построи възможно най-бързо и да е подземно в центъра

Все пак при едно подобрено транспортно обслужване, трафикът ще намалее. Софиянци също трябва да се научат, че да ползваш градски транспорт (истински, не сегашния :) ), не значи че си втора класа човек...

Никъде трафика не е намалял при развитието на инфраструктурата, едва ли ще стане и при нас.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #109 on: 08.01.2009, 13:04:49 »
Аз също мисля, че лекото метро е по-добрата идея. По-добре леко метро отколкото никакво метро. Освен това бул. "Цар Борис III", когато се построи метрото вече няма да е входно изходна артерия, ще бъде заменен от магистрала "Люлин". Булеварда би могъл да се превърне в туристическа атракция като се възстанови вида му от времето на построяването му и се облагороди. Лекото метро ще допринесе за развитието му като улесни достигането до него от други точки на града. А за тапите, сопмням си няколко пъти да се е споменавало в публичното пространство, че то няма да се пресича на едно ниво с другите улици и булеварди. А за хората, които използват булеварда за да стигнат до домовете и работните си места, могат да използват бул. "България" или по-добро решение би било да се разшири бул. "Възкресение" и да се продължи до околовръстното.

В резюме, колкото и да плюете общинарите, те са единствените, които строят 2 метрообекта наведнъж с повече станции отколкото в цялата история на метростроителството в България!

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #110 on: 08.01.2009, 13:06:17 »
Quote
Никъде трафика не е намалял при развитието на инфраструктурата, едва ли ще стане и при нас.

А и не е нужно да става. Предпочитам метрополис от типа на Шанхай, отколкото спокойно градче като... Копенхаген да речем (въпреки че не съм сигурен колко е тихо и приятно там). Всъщност моето мнение няма значение, тъй като София и без това върви с бързи темпове в тази посока.

А за МС Цариградско шосе е много голяма заблудата, че хората от провинцията ще се паркират на нея и заедно с багажите и туршиите си ще тръгнат да обикалят София с метрото.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #111 on: 08.01.2009, 13:18:37 »
Сравнението на предложения бърз трамвай/леко метро със S-Bahn е неуместна: последният има автономно трасе и по концепсия е много по-близък да влак, отколкото до трамвай. Лекото метро по Цар Борис е несполучлива идея, точно поради факта, че ще останат тапите на кръстовищата като пред Пирогов и Красно Село, т.е. полза от подземната част в ценъра ще е минимална...

Ако се избере подземен вариант, Цар Борис в един ремонтиран вид с 2 ленти във всяка посока ще е достатъчен според мен, тъй като и без това някои от светофарите ще отпаднат. Все пак при едно подобрено транспортно обслужване, трафикът ще намалее. Софиянци също трябва да се научат, че да ползваш градски транспорт (истински, не сегашния :) ), не значи че си втора класа човек...

И аз точно това исках да кажа.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #112 on: 08.01.2009, 16:18:38 »
Quote
Никъде трафика не е намалял при развитието на инфраструктурата, едва ли ще стане и при нас.

А и не е нужно да става. Предпочитам метрополис от типа на Шанхай, отколкото спокойно градче като... Копенхаген да речем (въпреки че не съм сигурен колко е тихо и приятно там). Всъщност моето мнение няма значение, тъй като София и без това върви с бързи темпове в тази посока.

А за МС Цариградско шосе е много голяма заблудата, че хората от провинцията ще се паркират на нея и заедно с багажите и туршиите си ще тръгнат да обикалят София с метрото.
Да не говорим, че метростанция там примерно е неудобна за ползване от почти всички части на Дружба и я обезмисля. Иначе лесно ще накрат всички дето не са със софийски регистрации да си оставят колите, като има затврят центъра. Лошото е, че идеята на СО е след свързването на Младост и Люлин с метро да затворят центъра за автомобили, което е тъпотия по простата причина, че София не е само Младост и Люлин. Аз като съм от Дружба да умирам ли? Поне да бяха удължили метрото с още една станция в Дружба, а не в нищото около Цариградско.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Dikovec

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 175
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #113 on: 08.01.2009, 16:24:32 »
Колеги, не сте прави... предполагам, че повечето от вас даже не подозират колко много хора ряботят в сградите от експоцентъра до отбивката за летището (7-ми километър). Трябва да ви кажа, че тази офис зона по брой служители и фирми може спокойно да се сравнява със бизнес парка на малдост и ако поне 1/3 от хората работещи тук (даже в момента пиша от офиса) използват бъдещата спирка на цариградско шосе ще е голямо облекчение за трафика в София.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #114 on: 08.01.2009, 17:06:11 »
Не съм против лекото метро,но като спира на всеки светофар по Цар Борис с какво става по-различен от трамвая сега.Дори да се движи като 5К с 70км/ч от кръстовище до кръстовище и като спре на светофара за 5 мин каква е файдата от всичко?Най-добре си е под земята,като там според мен могат да си го копаят по открит способ на мястото на трамвайното трасе дори без да затрудняват движението по Цар Борис.Най-удачния според мен вариант обаче ще бъде да е надземнно както е например в крайните квартали на Мюнхен и на много други градове.Платформите за него могат да се направят и над булеварда,който ще се разшири м/у временно с още по 1 платно в посока.В другата част към на града към левски може да си се движи наземно без проблем.

Преложената линия няма да спира на всеки светофар, а той ще е синхронизиран с минаването на влака. тогава за всички останали участници в движението ще бъде подаван червен сигнал, а за машиниста отпада задължението да гледа каквито и да било светофари, те просто з анего винаги ще светят зелено. Но преминаване на две нива не се предвижда.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #115 on: 08.01.2009, 17:07:30 »
По-добре леко метро пред никакво, да, но по-добре подземно такова пред леко - освобождава се пространство на повърхността било за разширение на булеварда, било за озеленяване или друг вид облагородяване на "Цар Борис III". Единствения плюс на лекото метро е, че е по-евтино. И какво, да направиме сега леко, за да се похарчат по-малко пари днес, а утре както някой предложи да се трансформира в класическо, така ли? какъв е смисъла да с еналиват два пъти пари и два пъти да се строи по булеварда, вместо всичко да стане на един път? И какво облагородяване на булеварда би било, след като за лекото метро ще се изгради туба подобна като сегашната на МД1, заемащо пространство и пречи на погледа на човек да види какво има по-натам!? някой предложи да се направи като естакади на места, другаде - подземно по кръстовища - да се клатиме нагоре-надолу като във влакче от луна парк, това ли е облагородяване на терена? Или по-добре изцяло подземно и от тук с почистен от необходимите туби, линии и надземни спирки/станции булевард? Не искате ли да има пространство в София, а не плътно да се блъскат сгради и съоражения? Още повече, че за метролиниите Европа ни дава пари, все ще вземеме и нещо за третия метродиаметър, няма да е само разход на община и държава. Но дори и да е - сега пари з алеко метро + по-късно пари за класическо - по-евтино ли ще е ако се гледа само финансовата страна? изобщо съм против леко метро по "Борис III" и "Ботевградско". разбирам булевардите да са двойно по-широки, да има място и за платна, и за релсов транспорт и за зелени площи ако щете между посоките за движение, за тротоари като хората и велоалеи, добре, нека е леко. Ама не стига че няма място, не стига, че и сега "Борис III" и сега е тесен, какво остава за след години. Нима из Европа всеки се вози на метро? Не, пак има много народ с автомобили. Защо мислите, че изведнъж трафика ще с епромени ако се пусне метрото? Няма да стане. Най-малкото не всеки ходи до центъра, ако го направят примерно платен, за да се откаж от колата си и да ползва градския транспорт. Но пак с евръщам на основното, че се отклоних - "Борис" не е с ширина, позволяваща да съжителстват естетически издържано надземно метро, автоплатна, велоалеи, тротоари, зеленина. Няма място просто. И вместо да с енагъчкват едно до друго всякакви траета по булеварда, много по-разумно и с мисъл за в бъдеще за мен би било, метрото да е изцяло поземно, пък който би видял булеварда като турситически маршрут (!?), да се разхожда по широките озеленени тротоари и да разглежда ако намери какво.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #116 on: 08.01.2009, 18:13:29 »
Абсолютно съм съгласен с твоите аргументи.
Само ще допълня, че факта, че ни пробутват термина "скоростен трамвай" ми подсказва, че е възможно въобще да не изградят и леко метро.
Скоростни трасета на трамвая си имаме и сега, та дори слиза и под земята (пред НДК) - като искат да развиват съществуващите трасета по тази линия, но да не ни пробутват внушенията, че градят метро!
Не се подвеждайте - надземни трасета на лекото метро са временни решения и то само в покрайнините на града. А тук искат изцяло да пресекат града!
Ако беше толкова изгодно и напълно заменяше класическото метро, в Москва нямаше да се откажат от него - оказа се, че го отчитат като тотална грешка.
Казвате: в Западна Европа има такова - ами като са си го построили, поддържат си го. Но там има цялостна концепция за транспорта, имат различни системи и решения, взаимодопълващи се, а ние : "Пременил се Илия ... и пак в тия!"
Никакво решение не е това! Само измиване на ръцете.
Още повече, че дори сегашната схема на метрото е била решение на транспортния проблем преди 20 години. А сега дори нея осакатяват с палиативни мерки.
Или довършват изцяло концепцията за изграждане на класическо метро, като основа на бъдещата схема на гр. транспорт,  или да не ни подхвърлят лъжи за наивници!
Нека да си развиват и други решения (никой не е казал, че метрото е панацея), но да не подменят термините...


Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #117 on: 08.01.2009, 19:07:37 »
В момента Цар Борис е с по две ленти в посока за автомобили. Практически такова е и Цариградско от 4 км до Орлов мост. Бул лентите не ги броя, защото те са за ГТ а не автомобили. След като се направят реконструкциите на напречните пресечки Околовръстно, Каблешков, Житница, П.Славейков ранга на булеварда става като Цариградско. И имайки впредвид че той няма да е и главен изходен за Перник и Благоевград (такъв ще е вероятно Царица Йоана и южния обход на ж.к Люлин), няма какво толкова да го мислиш този автомобилен трафик

Ама булеварда предимно от изходящия трафик посока Перник и Благоевград ли се използва, за да бъде "Царица Йоанна" и АМ "Люлин" заместител на "Цар Борис III"? Или от вътрешноградски направления (квартали - център - квартали)? Булевардът не е някаква артерия, използвана само като изход от града посока югозапад, а и основно шосе за връзка от една страна между кварталите около него помежду си, а от друга - с центъра. Затова и когато завършат АМ "Люлин", хората от тези квартали пак ще вървят по "Цар Борис III".

Друго - ако Цариградско има по 2 платна използвани в посока, то "Борис III" има по едно в посока - нали и по него има автобуси? Може да се премахнат след пускането на метрото, но и по Цариградско ще бъдат драстично намалени бройките рейсове след довършване на МД1. Друго - при бъдещите кръстовища на по 2 нива, нали трябва д аима пространства за изграждане на връзките с булевардите, пресичани на различно ниво от "Цар Борис III" - ако се пусне леко метро, къде и как ги виждате тези връзки? Докато ако е подземно метрото, ще има място не само за тях, но и да се направи по-привлекателен булеварда (разделителна зелена ивица между платната например, широки тротоари, велоалеи като хората...). Пак питам - кому е нужно да се нагъчкват до пръсване пътни платна, метро на повърхността, станции към него, тротоари, връзки с пресичаните булеварди и велоалеи, вместо метрото да е подземно и да бъде наистина метро (а не карикатура на такова с пресичания, светофари, влизане и излзиане на повърхността и какво ли още не) и да се освободи пространство на повърхността, за да се направят удобни за автотранспорта и хората решения на тази пътна артерия както от функционален характер, така и от чисто естетичен?

После защо в България всички ремонтирани улици и булеварди изглеждали пак мръсни и грозни - ами как няма да изглеждат, като не се мисли никога и за вида, който биха приели след даден ремонт!
« Last Edit: 08.01.2009, 19:20:04 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #118 on: 08.01.2009, 19:08:30 »
разбирам булевардите да са двойно по-широки, да има място и за платна, и за релсов транспорт и за зелени площи ако щете между посоките за движение, за тротоари като хората и велоалеи, добре, нека е леко. Ама не стига че няма място, не стига, че и сега "Борис III" и сега е тесен, какво остава за след години. Нима из Европа всеки се вози на метро? Не, пак има много народ с автомобили. Защо мислите, че изведнъж трафика ще с епромени ако се пусне метрото? Няма да стане. Най-малкото не всеки ходи до центъра, ако го направят примерно платен, за да се откаж от колата си и да ползва градския транспорт...

Добре де, ако трябва Борис да е магистрала, нека да го смъкнат на ниво -1, в полу-затворен тунел, и ако трябва 8 ленти да е. От горе праскаме лекото метро и всичко е готово... Майтап бе, Уили...

Абе то и без това на оффтопик отиде, и сигурно ще ме изтрият злите сили  (и ще са прави), ама все пак искам да го кажа: естествено, че има хора с автомобили и в големите европейски градове. Но повечето които работят/живеят/пътуват в центъра ползват обществения транспорт. При добре уреден обществен транспорт не разбирам какъв е този титаничен зор да се набиеш в центъра с кола, да чакаш в (евентуалното) задръставане, пък и да се чудиш къде да паркираш (за през деня говоря де, вечер е друго)...Ама явно аз нещо не разбирам...Между другото, този последеният пример е от челен опит наскоро...

Напълно съм съгласен с LG : след един ремонт Борис ще стане във формат като Цариградско (съотвено и без светофари). Като се има предвид, че една част от потока от Перник наистина може да се прехвърли към метрото, а може да предпочете (дай боже) разширеното околовръстно, не виждам защо капацитетът няма да е достатъчен... Говорим за истинско метро разбира се.
« Last Edit: 08.01.2009, 19:10:22 by Muslon »

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #119 on: 08.01.2009, 19:18:12 »
Напълно съм съгласен с LG : след един ремонт Борис ще стане във формат като Цариградско (съотвено и без светофари). Като се има предвид, че една част от потока от Перник наистина може да се прехвърли към метрото, а може да предпочете (дай боже) разширеното околовръстно, не виждам защо капацитетът няма да е достатъчен... Говорим за истинско метро разбира се.

Основният въпрос за мен е кой вариант е по-добрия транспортно и естетически като обща картина - по-просторен и освободен от съоражения булевард дори и с по две платна в посока или препълнен от такива (метро, станции, пътни платна, тротоари, локални връзки и такива с пресичани на различни нива булеварди)? Толкова ли е сложно да се разбере - не знам. И каква е тази мания да се използва всяко празно пространство я за сгради, а за туби за метро и какво ли не, вместо да се мисли малко и за простор за хората...
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...