Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574202 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #120 on: 08.01.2009, 21:05:10 »
1.Ама булеварда предимно от изходящия трафик посока Перник и Благоевград ли се използва, за да бъде "Царица Йоанна" и АМ "Люлин" заместител на "Цар Борис III"? Или от вътрешноградски направления (квартали - център - квартали)? Булевардът не е някаква артерия, използвана само като изход от града посока югозапад, а и основно шосе за връзка от една страна между кварталите около него помежду си, а от друга - с центъра. Затова и когато завършат АМ "Люлин", хората от тези квартали пак ще вървят по "Цар Борис III".

2. ако Цариградско има по 2 платна използвани в посока, то "Борис III" има по едно в посока - нали и по него има автобуси? Може да се премахнат след пускането на метрото, но и по Цариградско ще бъдат драстично намалени бройките рейсове след довършване на МД1.

3. при бъдещите кръстовища на по 2 нива, нали трябва д аима пространства за изграждане на връзките с булевардите, пресичани на различно ниво от "Цар Борис III" - ако се пусне леко метро, къде и как ги виждате тези връзки?

4.После защо в България всички ремонтирани улици и булеварди изглеждали пак мръсни и грозни - ами как няма да изглеждат, като не се мисли никога и за вида, който биха приели след даден ремонт!

1. Разбира се че трафика по Цар Борис не е само от входящие/изходящите към Перник. Аз затова и казвам, че като стане с режим на непрекъснато движение на автомобили тези 2х2 ленти ще са достатъчни. Трафика към Благоевград ще се разреди, а и при готови рингове (Каблешков и Околовръстно) те ще поемат трафика към съседните квартали и това допълнително ще разтовари Цар Борис. Сега тези тангентни маршрути минават през центъра.

2. Да но разликата с Цариградско е голяма. По Цар Борис ще върви метрото, а по Цариградско - не. Освен това Цариградско е връзката на София с АМ Тракия и оттам 2/3 от Южна България, докато изхода по Цар Борис е за 1/3 (грубо), при това разреден трафик заради АМ Люлин

3. Така е, ще има подобно на сегашния пробив Несторов. Релсите и Цар Борис остават на ниво терен, а напречните връзки се пъхат под тях

4. Е това вече има повече връзка с манталитета на поддържане на инфраструктурата, отколкото на избора на вариант леко/тежко метро
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #121 on: 09.01.2009, 17:03:23 »
3. Нека 2-та диаметъра са в експлоатация, 3-тия да се строи, чак тогава виждам, че може да започне сериозно да се мисли за следваща линия.
 

В Париж в края на 19ти век са построили паралелно доста линии.


Иначе, има много, ама мнооооого опции за финансиране. Всичко е въпрос на желание.
« Last Edit: 10.01.2009, 09:34:36 by zlatin »

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #122 on: 11.01.2009, 11:37:34 »
по т.1 "подпочвен" песимизъм! Ужас. Доколкото си спомням, според доста официална предварителна информация, въпреки че пусковият срок за тунелите е за края на 2012 г., пускането на влакове се планира за 2014 г.
Та в тази връзка съм казал до 2015, което се разбира, че би трябвало (може) да стане преди тази година.

Е не, това вече е прекалено! Какво искаш да кажеш? Че ще се провеждат 3 години изпитания? Според някои от вас, хора, грандиозни пробни курсове ни очакват! Можете ли обаче да си спомните колко време отне това на предишните станции - примерно МС Обеля или МС Сердика?!

Quote
Имайки предвид колко време се строи МД-1 си позволявям да дам по-реален срок.
Още в 2004 или 2005 г., когато се обещавааше нещо за МД-1 заедно с влизането ни в ЕС, бях написал нещо за 2009 г......май познах!

Ясно е защо закъсня сегашната отсечка на Тайсей. Проблеми с документацията и подготовката за трасето. Това не е възможно да се случи отново. Самият факт, че вече инсталират павилиони и заграждат машинария на стартовата площадка на МД2 говори и то много. И като тръгне къртицата по Мария Луиза (до месеци), няма как да се получи голямо закъснение. Всъщност защо да не приключат преждевременно?

Quote
3. Нека 2-та диаметъра са в експлоатация, 3-тия да се строи, чак тогава виждам, че може да започне сериозно да се мисли за следваща линия.

Няма проблем всичко да се случва едновременно. Сега строим два диаметъра наведнъж, 2013-та могат да станат 3, 4 и т.н. Защо да не намерим средства? ;)

Offline sharkb

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 321
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #123 on: 11.01.2009, 21:13:02 »
... И като тръгне къртицата по Мария Луиза (до месеци), няма как да се получи голямо закъснение. Всъщност защо да не приключат преждевременно?

Като тръгне кое? Ти да си виждал къртица? Аз съм виждал само една - на Тайсей. Тайсей трябва да приключи работата си с нея, да се съгласи да я пр[е/о]даде на Dogus и разбира се да става (все още) за работа. Другият вариант е Dogus да осигури собствена къртица, но засега не се чува такова нещо.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #124 on: 11.01.2009, 21:18:31 »
Беше многократно казано, че турската фирма ще си достави собствена къртица, която ще прокопава двупътен тунел, а не два еднопътни като Тейсей

освен това сме в темата за МД3
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline bmbg

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 53
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #125 on: 11.01.2009, 22:23:54 »
Поиграх си малко и намерих сайта на Догуш, ето и линка

http://www.dogusinsaat.com.tr/proje.asp?sirket_ID=1&dil_ID=2&proje_ID=944

има хубави снимки на тяхната къртица и от проектите им

ps извинявам се че пуснах мнението в тази тема


Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #126 on: 12.01.2009, 14:00:59 »

Е не, това вече е прекалено! Какво искаш да кажеш? Че ще се провеждат 3 години изпитания? Според някои от вас, хора, грандиозни пробни курсове ни очакват! Можете ли обаче да си спомните колко време отне това на предишните станции - примерно МС Обеля или МС Сердика?!

 
С прокопаването на тунелите не приключва работата по изграждане на едно метротрасе! Има достатъчно други дейности преди да се стигне до изпитания.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #127 on: 13.01.2009, 10:05:27 »
Следователно трябва всички да сме спокойни. Тепърва започва подготовката на проектите за МД-3. Така или иначе още не е ясно дали въобще са се отказали от класическия стар вариант за МД-3. 
И може би въобще няма да се обсъжда т.нар. вариант на Софпроект, с единствената станция при Двореца (а дали той въобще съществува?).

Не е точно така, предвидени са изменения в общия устройствен план на София, който е обвързващ. После трудно ще бъде одобрен проект от ЕК, който не съответства на ОУП, а процедурата за измението му е усложнена и бавна. Затова при сегашното изменение, което тепърва предстои да се обсъжда и в което се предлага този нов маршрут за линия 3, могат да се направят някакви възражения.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #128 on: 13.01.2009, 21:58:37 »
То по-добре от там да се прекара подпаважен трамвай или на магнит закачен като ливт и от румънското ще отбива под(над Ситняково и цариградско и после по канала и по бул. България до Бояна. Ще тръгва от Дружбите.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #129 on: 13.01.2009, 22:31:51 »
И ще е от Стомана-Перник до Кремиковци а в събота и неделя ще изпълнява курсове до Крива Паланка.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #130 on: 15.01.2009, 09:38:02 »
И ще е от Стомана-Перник до Кремиковци а в събота и неделя ще изпълнява курсове до Крива Паланка.

Е това е линия 3: Стомана Перник - Кремиковци (през София) :D

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #131 on: 15.01.2009, 22:26:18 »
МД3 трябва да е Радомир-Яна 50км.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #132 on: 06.02.2009, 20:00:33 »
Уви да!
И с каквото и да е развитие на мрежата на метрополитена!!!
( Изключвам безсмисленото продължение на МД1 на север в нищото. Което, пък иначе си беше точно продължение на МД3.)
(Както и петте "пропагандно заложени" станции на юг, от които само две са необходими в обозримо бъдеще - въобще и тяхното трасе е необмислено...)
Не знам за какъв период ще действа този нов ОУП - 15 или 20 години, но в него не виждам нищо перспективно, поне от гледна точка на метрото!

« Last Edit: 12.02.2009, 20:29:03 by difian »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #133 on: 13.02.2009, 19:45:10 »
Пък като има пари някой ден, да се направи МД3. Което е глупаво, защото трамвайни линии има и сега и те не може да са заместител на метрото, още повече, че няма връзка с МД1  и 2...
Тези извинения за безпаричието са пълна демагогия!
Нали и за построяването на "скоростния трамвай" ще кандидатстват по програмите от ЕС. А те отпускат по-голямата част от сумите безвъзмездно.
Както ще искат за трамвайно трасе, така могат веднага да поискат и за метродиаметър!
Още повече, че сами признават, че ситуацията с прираста на населението още сега е надхвърлила проектите за 2020 г.
Така че, единствено метротрасе спасява положението.
Но на тях явно не им пука : те си търсят сегашните предизборни балони, а за бъдещето : "След нас и потоп!"

А лапсуса с "далекоперспективния трети диаметър" е просто цитат на сегашната програма, в която той така е наречен по времето, когато не бяха и сънували Европейски съюз.
« Last Edit: 13.02.2009, 19:47:27 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #134 on: 14.02.2009, 23:51:29 »
Аз мисля, че ако тръгнат да го реализират, ще добавят поне още 2 станции в центъра - между Театър София и Цар Освободител и между Цар Освободител и Пирогов. Освен това, верочтно ще има станции за прекачване и на другите 2 диаметъра.

И като ги добавят кел файда от тях, като тая линия ще си е самосиндикална и няма да има връзка с другите метродиаметри, да не говорим, че хубавата идея от стария ОУП за отбивка към Овча купел се погребва с тая глупотевица. Станциите в центъра трябва да са на комуникативни места, където няма друга метростанция в близките 500-600 метра...
Стария вариант отговаря на тези изисквания напълно - станция на Руски паметник, евентуално на Петте кюшета, на Атпека (връзката с втори диаметър), Попа (е, тука е доста близо до Юнак, ама пак е важен транспортен възел), Университета (връзка с първи диаметър) и нататък по трасето без да загрозява околните пространства, без да носи еветуална вреда на жилищните и административни постройки наоколо. Представете си скороствен трамвай, точно излюпващ се от тунела си, идващ от нищото в центъра току-пред Пирогов. Нищо чудно, че здравеопазването ни куца от всякъде...

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #135 on: 15.02.2009, 01:23:16 »
На МД3 мястото му за връзка с МД2 е НДК.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #136 on: 15.02.2009, 01:38:28 »
Е, да де - на станцията, която е на Патриарха и Витошка, т.е. на Аптека. Там прави връзка както с тролейбусните линии от Борово и Хаджи Димитър, така и с парковата зона на Южен парк, НДК и Витошка, а на Алабин прави връзка с трамвайните трасета от Надежда, Лозенец и Западен парк, които и сега са покрити от метрото...
А за станцията на Батенберг, която е на 5 минути минимум пеша от най-близкия транспортен канал (като изключим ТБ9)... ще е толкова куц и неизползваем, че не съм сигурен дали първите плнировчици на София не се въртят в гробовете си в момента   :angry: :angry:

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #137 on: 15.02.2009, 11:58:19 »
 Идеята за Метродиаметър 3 вече е дълбоко заспала. Когато някога се пробуди, може би ще се е преобразила, ще бъде нещо разумно. Остава само да почакаме.

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #138 on: 15.02.2009, 12:01:34 »
Не и в нашия форум! Както виждаш, още на влизане те посрещат с огромен надпис и агитация "за" МД3 ;)

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #139 on: 15.02.2009, 12:16:08 »
Не и в нашия форум! Както виждаш, още на влизане те посрещат с огромен надпис и агитация "за" МД3 ;)
Едва ли някой от форума е против МД-3. Така или иначе не зависи от форума кога ще започне строителството.
Агитацията - "петиция" е по проекта за МД-3. Толкова доколкото за момента не се предвижда никакъв проект и никакво строителство по МД-3, някак си неуместно е избрано времето на петицията.
Все пак в новия ОУП МД-3 е само нарисуван като скоростен трамвай. Това въобще не е сериозен проект, а само една рисунка.