Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574195 times)

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #140 on: 15.02.2009, 12:26:09 »
Защо, може да има и съфорумци, които са против МД3. Аз се сещам за Емо (сори, Емо, не е умишлено :P), който например не е съгласен МД2 да се изгражда и даже си е сложил подпис по темата.

И пряко от форума наистина не зависи, но ние публикуваме тук достатъчно идеи и варианти за бъдещо развитие. Освен това, както неведнъж сме го отбелязвали, има сред нас хора, които са по-запознати от голяма част от реално управляващите строежа на влакчетата ;) Ще е смислена и навременна петиция само ако я прегърнем и превърнем в нещо реално.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #141 on: 15.02.2009, 12:41:59 »
1.Защо, може да има и съфорумци, които са против МД3. Аз се сещам за Емо (сори, Емо, не е умишлено :P), който например не е съгласен МД2 да се изгражда и даже си е сложил подпис по темата.

2.И пряко от форума наистина не зависи, но ние публикуваме тук достатъчно идеи и варианти за бъдещо развитие.
3.Освен това, както неведнъж сме го отбелязвали, има сред нас хора, които са по-запознати от голяма част от реално управляващите строежа на влакчетата ;) 4.Ще е смислена и навременна петиция само ако я прегърнем и превърнем в нещо реално.
1. Емо не е съгласен с МД-2, а не с МД-3. Да не говорим, че в най-скоро време ще се убеди какво невероятно нещо ще стане МД-2.
2. Съгласен съм. Има идеи и варианти, но дали се четат от можещите да вземат решение.
4. Добре би било да се редактира и леко да се съкрати петицията, по всеки абзац да се извади най-същественото. Общо взето тя не е само за МД-3, а за цялата метромрежа.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #142 on: 15.02.2009, 13:10:20 »
Предвид факта, че част от идеите ни се реализират (без да се каже, че са почерпени от този Форум)... смятам, че това отговаря на въпроса ти. Идеята за възможността новите спиркопоказатели да са със сменяеми тела, за да се извършва промяната на разписания и маршрути по-лесно е намерила приложение тихомълком някъде из спирките на София и примерите продължават, така че идеите ни намират реализация.. под масата и под чуждо име, но все пак стават реалност.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #143 on: 15.02.2009, 14:50:14 »
Братоев днес каза, че още не е избран окончателен вариант, обсъждат се 3 варианта все още, но искат да е "леко метро". По-късно ще видите интервюто.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #144 on: 15.02.2009, 14:54:10 »
Идеята за Метродиаметър 3 вече е дълбоко заспала. Когато някога се пробуди, може би ще се е преобразила, ще бъде нещо разумно. Остава само да почакаме.
Не мисля, че е толкова заспала : на управляващите им е нужен само новия ОУП, за да задвижат процедурите за финансиране в ЕС.
А те задвижат ли се като "скоростен трамвай", вече ще бъде късно за каквото и да е...
Тогава наистина Трети метродиаметър става една "даалечна перспектива" - може би за след 25 години.
Защото като се прави едно трасе, та било то и трамвайно, не се предвижда след 5-6 години експлоатация да се демонтира.
Но, наистина от нас малко зависи.  :(

Това за трите варианта е леко демагогско : трите варианта отдавна са разгледани и вече е избран най-евтиния , "скоростния трамвай" през центъра. За това отдавна се призна. Имаше ги публикувани дори трасетата.
Просто вече не им вярвам : хвърлят прах в очите, докато под масата си задвижат процедурите и стане късно за промяна.
« Last Edit: 15.02.2009, 15:01:48 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #145 on: 15.02.2009, 15:01:34 »
Това за трите варианта е леко демагогско : трите варианта отдавна са разгледани и вече е избран най-евтиния , "скоростния трамвай" през центъра. За това отдавна се призна. Имаше ги публикувани дори трасетата.
Еми нз, днес човекът каза, че вариантът метрото да минава през НДК, Попа и СУ не е отпаднал.

Offline boyo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #146 on: 15.02.2009, 15:05:18 »
Пък като има пари някой ден, да се направи МД3. Което е глупаво, защото трамвайни линии има и сега и те не може да са заместител на метрото, още повече, че няма връзка с МД1  и 2...
Тези извинения за безпаричието са пълна демагогия!
Нали и за построяването на "скоростния трамвай" ще кандидатстват по програмите от ЕС. А те отпускат по-голямата част от сумите безвъзмездно.
Както ще искат за трамвайно трасе, така могат веднага да поискат и за метродиаметър!
Още повече, че сами признават, че ситуацията с прираста на населението още сега е надхвърлила проектите за 2020 г.
Така че, единствено метротрасе спасява положението.
Но на тях явно не им пука : те си търсят сегашните предизборни балони, а за бъдещето : "След нас и потоп!"

А лапсуса с "далекоперспективния трети диаметър" е просто цитат на сегашната програма, в която той така е наречен по времето, когато не бяха и сънували Европейски съюз.

Още повече, че не е нужно да се строи целият участък сега - може да се направи тунел само от Пирогов до гара Подуене, а в останалата част да е по сегашното трамвайно трасе. Пък след 10-15 години, като има пари, може да се вкара цялото под земята

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #147 on: 15.02.2009, 15:24:21 »
Еми нз, днес човекът каза, че вариантът метрото да минава през НДК, Попа и СУ не е отпаднал.
Не ме разбирай погрешно, аз не се съмнявам в теб, а в тях...
Впрочем с дата 18 януари, Братоев същото го заявява, дори озвучава, че влаковете за лекото метро ще се  захранват с пантограф, а не контактна релса.
Дано, пък всичките тези раздувки за сигурно финансиране и задвижване на процедури... да се окажат предизборен балон и след изборите да ги забравят!
« Last Edit: 15.02.2009, 15:26:39 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #148 on: 15.02.2009, 17:34:39 »
Ако го направят в класическото си трасе, никакъв не е проблема да си се зарежда от пантограф, но да върви в части от центъра, където да е ефективно използваем. А на/надземните участъци по цар Борис III все ще се преглътнат някак си, предвид факта, че няма да са окипазили центъра.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #149 on: 15.02.2009, 18:19:14 »
Идеята за Метродиаметър 3 вече е дълбоко заспала. Когато някога се пробуди, може би ще се е преобразила, ще бъде нещо разумно. Остава само да почакаме.
1.Не мисля, че е толкова заспала : на управляващите им е нужен само новия ОУП, за да задвижат процедурите за финансиране в ЕС.
А те задвижат ли се като "скоростен трамвай", вече ще бъде късно за каквото и да е...
3.Тогава наистина Трети метродиаметър става една "даалечна перспектива" - може би за след 25 години.
 2...........трите варианта отдавна са разгледани и вече е избран най-евтиния , "скоростния трамвай" през центъра. За това отдавна се призна......
1.Да бе да. Точно това чакат - новият ОУП. Да не мислиш, че точно тази процедура ще задвижат най-напред.
2. Чудно кои са ги разгледали и как така са пресметнали, че този тунел за "скоростния трамвай" през центъра е най-евтин!
3. Да, 25 години изглеждат много. Но може и да се по-малко, нали?
Така както много пъти сме коментирали най-трудното от МД-3 е преминаването през центъра. Дали тунелът ще се прави за трамвай или метро, той си е все тунел! От него ще има нужда.
Друг е въпросът, че едва ли някой вярва, че точно както е показано в ОУП, така ще се изгради този тунел. Вероятно тепърва ще се умува за този тунел, като как ще бъде най-удачно. Прокопаването на тунел под централни улици не е шега работа.
Ако въобще се стигне до прокопаването му в близките десетина години.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #150 on: 15.02.2009, 19:23:38 »
1.Да бе да. Точно това чакат - новият ОУП. Да не мислиш, че точно тази процедура ще задвижат най-напред.
2. Чудно кои са ги разгледали и как така са пресметнали, че този тунел за "скоростния трамвай" през центъра е най-евтин!

Ако въобще се стигне до прокопаването му в близките десетина години.
1. Това си е част от стъпките по процедурата. Веднага след приемането на ОУП следва ОВОС и т.н.
Отдавна си казаха, че бързат да извършат необходимото, за да могат в подходящия момент да кандидатстват.
Аз само коментирам какво вече е озвучено по въпроса, а не си измислям тези стъпки - има си хора за това...
2. Този въпрос го задай на служителите от общината, аз не знам как са стигнали до заключението.
Това заключение, с трите проекта и цените им вече (доста отдавна) беше публикувано. Съвсем отделен е въпроса доклоко коректна (от гледна точка на истината) е била публикацията.
3. А за сроковете, те твърдят (при навременно подготвяне на документацията) : 2014-2015 г.

За мен си остава правото ми на мнение, че не приемам предложеното развитие (по-точно осакатяване) на метросистемата.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #151 on: 15.02.2009, 20:04:24 »
Аз пък не мога да разбера какво не ви харесва-ако трасето е 100% автономно, има тунели под големите кръстовища и под част от центъра, какво лошо има да е трамвай? Нали скоростта на движение ще е същата, представете си например от хърватските трамваи, движещи се с над 70 км/час. Освен това ще е по-удобно за хората-повече спирки, които ще обхващат повече места и по-възлови места, няма да се слиза в станции...
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #152 on: 15.02.2009, 20:07:58 »
Колко е минималната и максималната скорост на метрото в София днес и колко е очакваната мин и макс за този трамвай (който аз наричам Ес-Бан) ?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #153 on: 15.02.2009, 20:19:39 »
Мисля че ако трасето е 100% автономно няма проблем скоростта да е същата като на метрото. В други държави имат 100% автономни скоростни автобусни и тролейбусни ленти, доколкото знам скоростта е същата като на метрото. Разликата, е че метрото може да превозва пътници.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #154 on: 15.02.2009, 20:28:05 »
Аз пък не мога да разбера какво не ви харесва-ако трасето е 100% автономно, има тунели под големите кръстовища и под част от центъра, какво лошо има да е трамвай? Нали скоростта на движение ще е същата, представете си например от хърватските трамваи, движещи се с над 70 км/час. Освен това ще е по-удобно за хората-повече спирки, които ще обхващат повече места и по-възлови места, няма да се слиза в станции...

Критиките са към маршрута на линия 3, който минава през най-централното място на града - Руската черква, но там не може да се генерира голям пътникопот, нито се правят вързка с останалите линии на метрото. Поради това, ако се запази старият маршрут, ще се осигурят връзки с другите линии, както и ще се построят станции на места, които предполагат по-голям пътникопоток, Аптека, Попа, Университета.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #155 on: 15.02.2009, 20:39:33 »
Аз пък не мога да разбера какво не ви харесва-ако трасето е 100% автономно, има тунели под големите кръстовища и под част от центъра, какво лошо има да е трамвай? Нали скоростта на движение ще е същата, представете си например от хърватските трамваи, движещи се с над 70 км/час. Освен това ще е по-удобно за хората-повече спирки, които ще обхващат повече места и по-възлови места, няма да се слиза в станции...
Имаш си право на мнение...
Ако мислиш, че трасето на т.н. "скоростен трамвай" е напълно автономно, както го наричаш - много се лъжеш!
Въобще аргументите в полза на метротрасе в сравнение с трамвай не се нуждаят от пропагандиране.
Още по-абсурдна, пък е замяната на метротрасе с трамвай???
Но, както казах, щом смяташ така - твое мнение. 8)
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline michel

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #156 on: 15.02.2009, 20:39:33 »
Аз пък не мога да разбера какво не ви харесва-ако трасето е 100% автономно, има тунели под големите кръстовища и под част от центъра, какво лошо има да е трамвай? Нали скоростта на движение ще е същата, представете си например от хърватските трамваи, движещи се с над 70 км/час. Освен това ще е по-удобно за хората-повече спирки, които ще обхващат повече места и по-възлови места, няма да се слиза в станции...
И аз мисля по същия начин.По-добре да е трамвай.За да са по-начесто спирките.
« Last Edit: 15.02.2009, 20:43:03 by michel »

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #157 on: 15.02.2009, 20:46:31 »
И аз мисля по същия начин.
След двадесет години като се измъчиш достатъчно в задръстванията на наземния транспорт, надявам се да откриеш "топлата вода" за преимуществото на метрото в сравнение с наземното улично придвижване, особено в градове като София, в които улиците са на границата на пропусквателната си способност...  8)
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline michel

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #158 on: 15.02.2009, 20:49:00 »
И аз мисля по същия начин.
След двадесет години като се измъчиш достатъчно в задръстванията на наземния транспорт, надявам се да откриеш "топлата вода" за преимуществото на метрото в сравнение с наземното улично придвижване, особено в градове като София, в които улиците са на границата на пропусквателната си способност...  8)
София е земетръсна зона и се очаква някои станции да не издържат при някое по-силно земетресение и не ми се мисли какво ще стане с хората в метрото...  :D
И София едва ли ще расте още много на население защото хората предпочитат да избягат в чужбина вместо да седят в България.
Хората издбягаха от злобата на антифеновете на Слави в чужбина. :P
« Last Edit: 15.02.2009, 20:54:43 by michel »

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #159 on: 15.02.2009, 20:52:20 »
Дрън-дрън, ярина!!!
Какво да каже тогава Ташкент, който изгражда метро.
А горката Япония, пък въобще не е земетръсна зона... :D
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !