Ако се построи инфраструктурата на класическо метро с първоначалния маршрут и файтони да пуснат, тояФорум няма да роптае, защото е направено както трябва. Тук не става дума за състава, който ще се движи в тези тунели, а за това, че трасето бидейки "трамвайно" няма да е автономно. Цар Борис III се пресича от 9 главни пътни артерии в зоната на припокриване, следователно товеа "автономно" трасе трябва или да подксча на естекада и да трещи току-пред прозорците на офис и жилищното застрояване в района, или да се гмурка под земята, за ужас на пътниците цели 9 пъти само в първата половина от маршрута си. Ако се изгради като класическо изцяло подземно метро в гъстото застрояване може да се направи една естекада към Витоша, от гледна точка на проектите за възстановяване на Княжевският вход към планината. Но подобна глупост като трамвайно трасе, трещящо и пуфтящо до, над и около вече гъстото застрояване по линията на булеварда няма да донесе до разтоварване на трафика, тъй като няма да има възможност да се увеличи габарита на булеварда, докато класческото метро предлага възможност сегашното локално и трамвайно трасе да се присъединят към зелен щит откъм южната страна, който да допринесе и за намаляване на шумовите замърсители.
Ако инфраструктурата на бъдещата линия се изпълни като класическо метро по нея спокойно може да се движи от трамвай, през кучешки вряг до гондола, но е важно, че така изпълнена възможностите за облагородяване на района се увеличават значително от колкото тези, предложени от най-дългото влакче на ужасите в страната с капацитет няколко хиляди туристи на час...