Author Topic: Пълна история на маршруте през 90-те години (тема в развитие)  (Read 4172 times)

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
В тази специална тема ще бъдат описани маршрутите и промените по линиите на градския транспорт в София през 90-те и по-конкретно, с отправна точка 30.6.1989г., до 1.1.2000г.
Целенасочено отварям отделна тема, извън маршруте година по година, за да може да се работи по данните и да се изчисти доколкото е възможно този относително мъгляв период от историята.

Най-кратката част е свързана с тролейбусния транспорт.
Началната дата ни заварва със следните маршрути:
1. Ст.Гара - Пета Градска Болница
2. Х.Димитър - Бъкстон
3. Х.Димитър - Окр. Болница
4. Ст.Гара - Дружба 1
5. Младост 1 - Пета Градска Болница
6. Ст.Гара - Люлин 3
7. Ст.Гара - НДК - Люлин 3
8. няма
9. Ст.Гара - Борово
10. Ст.Гара - Люлин 8
11. Борово - Дружба 1
12. Ст.Гара - Люлин 3

На 21.10.1989г. (данни от Metan) тб.11 е пренасочена към жк.Гоце Делчев.
Не по-късно от 31.8.1990г. тб.5 започва да се движи до н-з Надежда.
В края на януари 1991г. тб.3 е удължен по новия участък до депо Левски.
Между април и ноември 1991г. се извършва промяна - тб.1 замества тб.3 до депо Левски, а последния се връща до Х.Димитър.
На 6.12.1991г. вместо до Дружба 1, тб.4 започва да се движи по новооткритото трасе до Дружба 2.
На 1.5.1993г. се извършват много съкращения и от тролейбусните линии отпадат 3, 10 и 12. Възможно е 10 да е отпаднала и на по-ранен етап, но това е малко вероятно.
В следващите няколко месеца се извършват корекции по засегнатите участъци
 - преди 30.7.1993г. е открита линия 5Б, която покрива оголената отсечка до Окр. Болница и в другата посока се движи до н-з Надежда.
 - вероятно още през май или юни, тб.4 е удължен до Х.Димитър (въпреки че на картите още дълги години е отбелязван до Ст.Гара)
 - тб.11 е разделен на две части - тб.8 от Г.Делчев до Център по Хигиена и тб.11 от ВВМИ до Дружба 1. В последствие 11 е скъсен до Ст.Гара, като е възможно за кратко
 да е бил с маршрут до Орлов Мост или пам.Левски.
От този момент нататък промените са значително по-малко. Важно е да се отбележи, че от 1.4.1994г. (или малко по-рано), до февруари-март 1997г., по линия 6 се движи автобус 6Т.
Една малка промяна се случва по маршрута на тб.5Б - отпреди 1.10.1995г. е променен и се движи и по ул. Калитин. Има вероятност линията да е с този маршрут още от създаването
си, но тя е малка. По картите е отбелязвана изцяло по маршрута на тб.5 чак до 1997/8 година.
Последната промяна е от 1.1.1998г. (или малко по-рано), когато тб.8 е удължена до Кино Одеон.
Останалите неспоменати промени са свързани със строежи, ремонти, както и с частичните промени покрай НДК, свързани с едно/двупосочното движение там.

Трамвайният транспорт към 30.6.1989г. ни заварва със следните маршрути:

1. Ив.Вазов - СТЗ
2. Хладилника - Орландовци
3. Зах.Фабрика -пам. Левски
4. О.Купел - пам.Левски
5. Съд.Палата - Княжево
6. Лозенец - Надежда 1
7. Борово - Надежда 3
8. Зап.Парк - Орландовци
9. Хладилника - н-з Надежда
10. Зап.Парк - Мл.Театър
11. Княжево - Илиянци
12. пл.Журналист - Илиянци
14. Дървеница - Орландовци
15. Иван Вазов - Обеля 2
16. бул.Н.Петков - Пиротска - СТЗ
17. Обеля 2 - Илиянци
19. Дървеница - бул.Н.Петков
20. гара Подуяне - гара Искър
21. Съд.Палата - Люлин 5

От 1.8.1989г. тм.20 достига до пам.Левски, а от есента тм.8 е удължен до Люлин 5 (по данни от Метан).
Също така е разкрита за пореден път линия 13 по нов маршрут - Лозенец - гара София-север.
На 29.4.1991г. (данни от ИКАР) тм.17 е закрит и вместо него тм.6 е удължен до Обеля 2.
По-късно през годината, но преди 10.10.1991г., тм.13 е закрит и вместо него тм.16 е пренасочен към Лозенец, припокривайки почти изцяло маршрута на 13.
На 1.5.1992г. (данни от ИКАР) тм.8, вместо до Орландовци е пренасочен до СТЗ.
През лятото се строи нормалнорелсовото трасе по бул. Дондуков. Заради това, тм.3 и тм.4 са скъсени до Мл.Театър, а тм.10 е отклонен до н-з Надежда.
На 1.11.1992г. (данни от ИКАР) тм.20 достига до Мл.Театър.
Малко по-рано, на 1.10.1992г. (данни от ИКАР) е закрит тм.16.
На 10.5.1993г. при големите съкращения, линии 1, 2 и 8 са закрити, като 15 е преномериран на 1, 14 - на 2, а оголеният участък от Хладилника до пл.Журналист
се поема от тм.8.
Много скоро след това (вероятно още през юни) тм.8 е закрит и вместо него тм.12 е удължен до Хладилника.
На 15.9.1995г. е открито трамвайното трасе по бул. Ботевградско Шосе. По него тръгва тм.21 от ст.Изток до Гео Милев и тм.22 от ст.Изток до Младежки Театър.
Съществуващата до тогава линия 21 в Люлин е преномерирана на 8, за да се освободят големите номера за нормалнорелсовите трамвайни линии.
През следващите години няма постоянни промени и чак на 6.3.1999г. тм.9 е променен от Хладилника по ул.Граф Игнатиев до Дървеница и съответно тм.2 е скъсен до пл.Журналист и тм.19 - закрит. Останалите промени в детайли са обяснени в специалната тема за този период.

Предвид големия обем от данни за автобусите, като за начало излагам само маршрутите към 30.6.1989г. и в последствие ще добавя и промените.

1   ст.Гео Милев - Кокалянско Ханче
2   Кокалянско Ханче-Кокаляне
3   ст.Гео Милев - Пасарел
5   ст.Гео Милев - Лозен
5а   ст.Гео Милев - Лозен - БЧК
6   ст.Гео Милев - Герман
7   гара Искър - Лозен
8   гара Искър - Герман
9   ВВМИ - Булгарплод
10   Гара Искър - Дружба 1 и 2
11   Обувен Завод - Г.Милев
12   пл.Пирдоп - Д.Богров
14   пл.Пирдоп - Г.Искър
15   Г.Искър - Казичене
16   пл.Пирдоп - Кремиковци
17   пл.Пирдоп - Общежитие Хр.Смирненски
18   Орландовци - Чепинци
19   Орландовци - Негован
20   Орландовци - Локорско
21   Орландовци - Войняговци
22   Орландовци - Подгумер
23   Орландовци - Курило
24   Орландовци - Бенковски
25   Илиянци - Мировяне
26   Илиянци - Нови Искър
27   Илиянци - Кътина
28   Чепинци - Мрамор
29   Илиянци - Доброславци
30   Надежда - Балша
31   Надежда - Голяновци
32   Надежда - Мрамор
33   Надежда - Доброславци
37   пл.Ал.Невски - Суха Река
38   пл.Ал.Невски - кв.Левски
41   Надежда - Волуяк
42   Захарна Фабрика - Банкя
43   Люлин - Банкя
50   СТЗ - кв.Обеля
51   Ст.Гара - кв.Обеля
53   Зах.Ф-ка - Иваняне
54   Зах.Ф-ка - и-т Пушкаров
55   Зап.Парк - Суходол
56   Зап.Парк - Мало Бучино
57   Зап.Парк - ВНВСУ
58   Княжево - Владая
59   Княжево - Мърчаево
60   Княжево - Рударци
61   ст.О.Купел - Зл.Мостове
62   ст.О.Купел - Копитото
63   Р.Паметник - Бояна
64   Иван Вазов - Хладилника
65   Ман.Ливади - Бояна - църквата
66   Хладилника - Алеко
67   Семинарията - Симеоново
68   Дървеница - Бистрица
69   Дървеница - Железница
70   Дървеница - Плана
71   Дървеница - Малинова Долина
72   Пирогов - Плиска
73   ЗБН - Бузема
74   Ц.Гара - Гоце Делчев
75   Гео Милев - Ст.Караджа
76   Гоце Делчев - Младост 4
77   Ц.Гара - Зап.Парк
79   кв.Хр.Ботев - ДИП Стинд
81   пл.Възраждане - Филиповци
82   пл.Възраждане - ЗТТТ
82а   Ст.Гара - ЗТТТ
83   ЗБН - СТЗ
84   ул.Гурко - Аерогара
85   Ст.Караджа - Връбница 2
86   Свобода - Малашевци
88   ЗБН - ДК-3
89   Малашевци - Враждебна
90   пл.Пирдоп - Бухово
93   Хладилника - лифта Драгалевци
94   СУ - Студентски Град
97   Орландовци - Локорско
98   Хладилника - Железница
100   пл.Пирдоп - Бенковски
102   Зоопарк - О.Купел 2
103   ст.О.Купел - пл.Люлин
104   Пирогов - Дружба 1
107   Карпузица - Бояна-черква
108   СТЗ - Люлин 5
109   Ст.Гара - Люлин 1
110   Ст.Гара - Люлин 5
111   Люлин 1 - Окр.б-ца
112   Ст.Гара - Люлин 3
114   Г.Милев - Младост 4
117   пл.Пирдоп - Сеславци
118   пл.Пирдоп - Желява
120   ЗБН - Металург
121   Дружба - Абдовица
122   Хладилника -лифта Симеоново
123   Дървеница - лифта Симеоново
125   Надежда 5 - ЦКС
126   Надежда - Обеля 2
204   Борово - Дружба 2 - ДК-3
211   Обувен Завод - ДК-3
213   Ц.Гара - Младост 1
215   Бусманци- Гара Искър (бетонов възел)
216   пл.Пирдоп - Кремиковци
260   Р.Паметник - Г.Баня
261   ст.О.Купел - Зл.Мостове
267   Семинарията - монумент Знаме на мира
270   Дървеница - м.Ярема
276   НДК - Младост 4
280   СУ - Студентски Град
284   СУ - Аерогара
285   Ст.Гара - Връбница 2
294   СУ - Ст.Град
304   Пирогов - Дружба 1
305   Военна Акадения - Младост 3
306   СУ - Младост 2
309   Ст.Гара - Люлин 1
310   Ст.Гара - Люлин 5
313   Ц.Гара - Младост 1
383   ЗБН - СТЗ
404   О.Мост - Дружба 2 - ДК-3
ЕЛ   Лъвов Мост - Люлин

Промените при автобусите са много, затова ще се опитам да ги групирам по някакъв начин.
Сред промените между лятото на 1989 и лятото на 1990г. са
   - обединението на 8 и 15 в една линия 8 с маршрут Герман - Кривина
   - обединението на 17 и 117 в една линия 117
   - промяната на линия 10 в рамките на ж.к. Дружба
   - закриването на 57 (през 1989г.)
   - удължаването на 75 до колелото на ул. Св.Русев
   - закриването на 109 и 110
   - скъсяването на 104, който вместо от Пирогов тръгва от НДК
   - скъсяването на 211, който остава само между Гео Милев и ДК-3
   - удължаването на 305 до Ц.Гара
   - закриването на 267
   - закриването на 294
        - новата линия 150 с 3 коли в пиков час от Ц.Гара до Обеля 2, разкрита през ноември (данни от ИКАР)

От 1.7.1990 (или малко по-рано) 111 е скъсен и вместо от Окр.Болница тръгва от Кооп.Пазар в Младост 1.
Пак по това време 58, 59 и 60 са изместени и тръгват от ст.Овча Купел. А линия 60 дори от началото на годината е удължен до Кладница.
53 е закрит и автобус 81 поема закрития участък. Новият маршрут е от Пета Градска Болница до Иваняне. В последствие е удължен до Ц.Гара.
Освен 81, и 82 е премахнат от пл.Възраждане като тръгва от по средата на нищото в Красна Поляна.
По време на ремонта на Ботевградско шосе, маршрутите на линии 11, 37, 38, 72, 75, 79, 120 и линиите в посока Враждебна и нататък са променяни неколкократно.

След лятото на 1990г., промените са по-малко, но част от тях са с неясна дата. Част от неясните са:
   - закриването на 19 до Негован. Вместо него, 20 минава и през Негован
   - пак там, 97 е закрит. Възможно е закриването на 97 да е станало по-късно
От пролетта на 1991г. 75 е удължен до ж.к.Металург.
Вероятно от 1.3.1991г. (данни на ИКАР) 213 е удължен до Младост 4, на мястото на закрития 276.
От 1.4.1991г. (или малко по-рано), 73 е удължен до Овча Купел 2 (за втори път)
На 29.4.1991г. се извършват доста промени по линиите, включително ускоряване на 84, 204, 313 и други линии. Тогава е закрита 284, а 304 започва да прави
панорамна обиколка в Дружба 1. За сметка на това, 104 е скъсена още - движи се само от Г.Милев до Дружба 1. Другата подобна къса линия 211 е закрита.
Вероятно от 1.7.1991г. (+/- 1-2 месеца) 64 вече не тръгва от Иван Вазов, а от Център по Хигиена.
През лятото за кратко време съществува и линия 57 с маршрут Земляне - Кладница. Точната съдба на тази линия не е напълно ясна.

През 1992г. линия 9 е скъсена и вместо от ВВМИ тръгва от Орлов Мост.
От началото на годината тръгва 52 от Зап.Парк до Факултета.
През пролетта на 1992г. (данни на ИКАР) е разкрита и нова линия 78 с маршрут от Ст.Гара до Металург. Тя поема част от линия 75, която е изместена по ул. Тодорини Кукли.
С голяма вероятност 104 е закрита именно през въпросната година, но липсват повече данни. 72 е изместена и вместо от Пирогов тръгва от ВВМИ.
Паразитната линия 65, която се движи от Ман.Ливади до Бояна директно по Т.Каблешков е удължена леко и минава по бул. Г.Делчев.
По някаква причина, в последните месеци на годината 108 се движи до Илиянци, но след това се връща по класическия маршрут.

Преди гоямото рязане на линии от 1.5.1993г. има известен брой промени:
   - 304 е разделен на две - 504 и 604 с малка разлика в Дружба 1.
   - разкрита е линия 413 от Ц.Гара до Младост 1. В рамките на няколко години, маршрута в основата си остава същия, но с малки промени,
   главно в Младост + има и период, в който минава през Плиска.
   - 51 е удължена до новия ж.к. Обеля 1.
   - 54 е удължен първоначално до мотел Божур (данни на Метан) и след това до Божурище.
   - разкрита е линия 119 от пл.Пирдоп до Ботунец, като вероятно тя частично замества закритата 216.
На 1.5.1993г. са закрити №5-А, 50, 55 (погрешно отбелязан като 58), 82, 82-А, 114, 125, 215, 285 и експрес "Люлин".
Маршрутът на автобус №65 се съкращава в участъка от бул. Гоце Делчев до Бояна. В допълнение, 58 и 59 са върнати до Княжево.
Скоро след тези промени 504 е закрит, а малко след това 604 е удължен по закрития маршрут на 504.
Въпреки че не отбелязвам в детайли промените по Ботевградско шосе, все пак е редно да се спомене, че около 1994г. 37 е закрита и 38 поема и районите,
обслужвани от 37. Също така, в ж.к.Металург маршрутите и крайните спирки на 75, 78 и 120 са променяни неколкократно.

До март 1995г. има няколко незначими промени:
   - разкрита е линия 4 от Младост 3 до Горубляне
   - 88, 204 и 404 не ходят повече до ДК-3.
   - 121 е закрита и 10 поема кварталите Д.Миленков и Абдовица.
   - разкита е 101 от ст.Орландовци до Фондови Жилища.
   - 52 е закрита (през 95-та)
Вероятно в този времеви участък са и промените по дървенишките линии - 71 и 270 са закрити, а 69 ходи и до мотел Белите Брези.
От 1.7.1995г. (данни от ИКАР) 150 е удължен до Обеля 1 и направен "бавен". Чак година по-късно (1.11.1996г.) започва да минава и по ул.Хан Кубрат.

На 15.9.1995г. е следващото важно събитие с пускането на трамвая по Ботевградско шосе. Тогава линиите тръгващо от пл.Пирдоп са преместени при новата ст.Изток.
Също така, 78 е удължен и в двете посоки - от Ц.Гара до ст. Изток. 75 има възможността да минава покрай гара Подуене, съкращавайки част от маршрута.
100 пък върти при бул.Вл.Вазов. Маршрутът на 90 също е засегнат като има периоди, в които се движи по ул.Тодорини Кукли. В крайна сметка се установява по
бул. Ботевградско Шосе.

Освен промяната по 150, през 1996г. има малко събития. Едно от тях е разкриването на 242 - Ст.Гара - и-т Пушкаров, както и връщането на 404 до ДК-3.
Към 1.1.1997г. има и една мистериозна линия 99 от Хладилника до Бистрица (част от линия 98), но на този етап никой не знае нищо за нея.
Заради кризата, през зимните месеци на 1997г. много автобусни линии са разредени или закрити. Сред засегнатите като маршрути са 65, 101 и 383, които са закрити.
Интересното е, че има и положителни промени, като тази на 4, която е удължена до Младост 1 и 202, която е отклонена до Бузема. 65 пък е възстановена за пореден път.
През лятото 107 е с удължен маршрут в частта си в кв.Карпузица, а в края на годината е възстановена 57 от Зап.Парк до ВВИСУ.
От 1.1.1998г. (или малко преди това) е открита безсмислената линия 71 с първоначален маршрут от Семинарията до Ст.Град. Преди да бъде закрита,
от 1.1.2000г. е удължена до ст.В.Левски, но и това не помага особено.
Пак тогава тръгва 211 с 4 коли (Чавдар) в пиков час от Ст.Гара до О.Купел 2, но още през следващото тримесечие е закрита и заменена от 60 с повече спирки и
маршрут от Ц.Гара до О.Купел 2.
От пролетта на 98-ма 404 е изместен и минава и по ул.Обиколна, правейки маршрута по-смислен.

През 1999г. е удължаването през лятото на 305 до началото на ж.к.Горубляне, а към края на годината имаме и линия 73а като вътрешна за О.Купел.

Всякакви коментари и корекции са добре дошли!
« Last Edit: 07.06.2024, 16:55:18 by mlk »

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Това, което помня, понеже един приятел имаха вила там, автобус 5 вървеше от Гео Милев, влизаше от околовръстното в Горни Лозен и от там въртеше на площада в Долни Лозен, където въртеше и 7. А 5а подминаваше околовръстното и от магистрала Тракия завиваше надясно директно към Долни Лозен, минаваше покрай площада и се качваше до базата на БЧК. 5 беше със съчленени Икаруси, докато 5а и 7 бяха с Чавдари.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 406
    • View Profile

8. Зап.Парк - Орландовци


Със сигурност по някое време ТМ8 го променят вместо от Зап.парк да е до Люлин. Маршрутът му беше Люлин - Стамболийски - К.Величков - гарата - Орландовци. И май се движеше само в работни дни.

Някъде около 1984-85 г ходих до Западен парк - последната на ТМ10. Тогава съм бил на 10 години и смътно си спомням, че ТМ8 в непиков час въртяха на паметник Христо Михайлов - вагон ресторанта.
« Last Edit: 06.06.2024, 11:16:01 by difian »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Относно тролейбусните линии, помня, че ТБ 4 и 11 се движеха заедно до Сточна гара, може би докъм 1994г. После промениха тб 4 до Хаджи Димитър, даже ясно си спомням как табелите бяха преправени на "Х.Димитър".
ТБ 3 и 111 ги спряха по някое време, през 1993г., имаше някакъв ремонт и ул. Димитър Моллов към Окръжна болница беше затворена може би една година. Тб 5Б мисля, че тръгна по-късно, може би през 1995г.
За автобусите помня, че през 1991г. удължиха 213 до Младост-4 и закриха 276, и някъде по същото време удължиха 305 до Централна гара. От тази година почна и забавянето на бързите линии. 213, 305 и 306 същата година започнаха да спират на Плиска, а 313 - на Окръжна болница. 76 започна да спира на ХМС и някъде от 1995г. - на Полиграфическия.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
За автобусите тепърва ще пускам информацията, която я имам, но не е форматирана като текст все още. Сигурен съм, че ще можете да помогнете по доста от точките.

За тб.4 казусът със Ст.Гара е интересен. Факт е, че към 1.10.1995г. е до там. Откога, обаче, е спорно. 5Б я има в маршрутни промени към юли'93, така че това е долната граница.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Някъде през 90-те около новогодишните празници не пускаха ли трамвай 13 с маршрут от Орландовци до СТЗ или Илиенци като подсилваща линия?

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
44 в Банкя, мисля го откриха края на 1980-те, след големия отрязък на линий, заради отделяне на общините от Столична на Божурска, Годечка, Сливнишка, Брезнишка, Костинбродска, Свогенска, Елинпелинска, Самоковска, Драгоманска,  (отрязък на извънградските линий от 34 до 49 и т.н. към 1986г.) и когато пуснаха 43 Магазин Витоша - станция Банкя, преди това на стари карти са били 43 с маршрути: 44 - ст. Банкя - Иваняне; 44 - ст.Банкя - Градоман; 44 - станция Банкя - Михайлово; 44 -ст.Банкя - Клисура; имаше и до средата на 90-те 44 - станция Банкя - Вердикал. После пуснаха 47,48 и 49. 99та пуснаха тм 19 гара Север - Петко Папедов, 14 - надлез Надежда - Журналист - Хладилника, тм 4 -закрит, тм 12 - скъсен от Хладилника до Журналист, тм 3 - до Съд.палата. Тб 10 тръгна от Надл. Надежда до ст.гара, а 7 - през Лъвов мост до ст.гара, 28.01.98 открито М1 Сливница - К. Величков, 17.9.99 - удължено до Опълченска, тм 20 и 22 към края на 99та - удължени до МС Опълченска.
« Last Edit: 06.06.2024, 23:08:23 by AROS »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Някъде през 90-те около новогодишните празници не пускаха ли трамвай 13 с маршрут от Орландовци до СТЗ или Илиенци като подсилваща линия?
За последно мисля че вървя Коледа 2001 г.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Добавих и информацията за автобусите. Извинявам се за лошото качество. Надявам се с времето да се подобри, пък с общи усилия можем и да уточним разни детайли, които не са описани или не са ми известни.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Значи 150 тръгна не на 15ти януари 90та, а още през ноември 89та, втората половина. И бяха 4 рейса, не три. След голямата балтия 93та сложиха спирка Бели Дунав. На първи юли 95та го удължиха до Обеля-1, 6-4-6-3, събота и неделя 4-4-4-2, преместиха спирката от Бели Дунав пред ст. Връбница, но си беше експрес. Бавен стана при Софиянски, от първи ноември 96та, когато взе да обикаля през Хан Кубрат, като малко преди това взе да спира на Опълченска и Надлеза. Най-голямата простотия в историята, защото и като експрес беше перманентно пълен. Но "иначе щяха да го спрат, понеже дублирал трамвая и нямало смисъл от него". Пълни глупости.
По рейс и по жена не се тича!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
413 от 1997г. докъм 2000г. вървеше през Плиска, и беше само в делничен ден. След спирането на трамваите 2 и 14 през 2004г., 413 започна да се движи и през уикендите.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Значи 150 тръгна не на 15ти януари 90та, а още през ноември 89та, втората половина. И бяха 4 рейса, не три. След голямата балтия 93та сложиха спирка Бели Дунав. На първи юли 95та го удължиха до Обеля-1, 6-4-6-3, събота и неделя 4-4-4-2, преместиха спирката от Бели Дунав пред ст. Връбница, но си беше експрес. Бавен стана при Софиянски, от първи ноември 96та, когато взе да обикаля през Хан Кубрат, като малко преди това взе да спира на Опълченска и Надлеза. Най-голямата простотия в историята, защото и като експрес беше перманентно пълен. Но "иначе щяха да го спрат, понеже дублирал трамвая и нямало смисъл от него". Пълни глупости.
Точните дати ще ги коригирам, но четирите коли в началото изглежда са 3, понеже по експлоатационен план за първите две тримесечия на 1990г. така е посочено - 3 коли на 15/16 минути с курс 46 минути. Възможно е от есента да са станали 4, иначе за 1992г. действително са отбелязани 4 коли на 11/12 минути.

Quote
413 от 1997г. докъм 2000г. вървеше през Плиска, и беше само в делничен ден. След спирането на трамваите 2 и 14 през 2004г., 413 започна да се движи и през уикендите.
При 413 полежението беше много по-заплетено и си заслужава отделен коментар само за него. Действително в определени моменти се движи само делник, или само пик или примерно предпразник сутринта и празник вечерта. Изобщо, доста "динамична" линия беше тогава.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Някъде през 90-те около новогодишните празници не пускаха ли трамвай 13 с маршрут от Орландовци до СТЗ или Илиенци като подсилваща линия?
За последно мисля че вървя Коледа 2001 г.
Да, по план го има само през 1999г., но наистина бяха няколко поредни години.

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 469
    • View Profile
Някъде през 90-те около новогодишните празници не пускаха ли трамвай 13 с маршрут от Орландовци до СТЗ или Илиенци като подсилваща линия?
За последно мисля че вървя Коледа 2001 г.
Да, по план го има само през 1999г., но наистина бяха няколко поредни години.

12.2004 обръщателно колело в кв. Орландовци - ул. Каменоделска - ул. Козлодуй - бул. Княгиня Мария Луиза - Централна гара - надлез Надежда - Триъгълника - бул. Рожен - бул. Илиянско шосе - обръщателно колело при СТЗ (линията работи като подсилваща линиите към стоков базар Илиянци от сутрин до следобед през месец декември 2004, 2005 и 2006)

01.01.2007 линията е закрита

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
284 му резнаха главата по-рано. По времето на Димитър Попов вече го нямаше, още при Луканов, зимата, изчезна....81 още 89та тръгваше вече от Първа Работническа, 90та вече беше до гарата.
« Last Edit: 08.06.2024, 05:38:25 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Тъй като стана въпрос за 413 и за това кога се движи и кога не, ето и малко специфична информация за 90-те:
а.7 (както и досега) се движи само в делнични дни, без ранния следобед.
а.4, а.10 и а.43 в предпразник/празник са до по-рано.
а.18, а.52 (до Факултета), а.54а, а.62, а.65, а.69, а.70, а.93, а.122 и а.123 не се движат късно вечер.
а.24 с движи в делнични дни, без късно вечер.
а.26 и а.28 (поне през 90-те) се движат само в делнични дни.
а.5а и а.32 се движат само в делнични дни, без късно вечер.
а.8а се движи само в сутрешен пик.
а.24а се движи само в предпразник/празник, без късно вечер.
а.33 се движи само в пиковите часове.
а.50 се е движил само в делник, както и в предпразник без вечерта.
а.54 докато е до и-т Пушкаров се движи само в денични дни, без вечерта. След това започва да се движи и предпразник/празник и вече до Божурище има и вечерни курсове.
а.55 до Суходол се движи само в делнични дни, като към края на 1991г. остава само с 1 кола в час пик.
а.57 при разкриването си през 97-ма се движи само в делник, без вечерта. В последвие от 2000г. започва да се движи всеки ден, вкл. и вечер.
а.58 след орязването на 1.5.1993г. спира да се движи късно вечер.
а.71 (до Ст.Град) се движи само в час пик с изключение на няколко месеца, когато има и курсове през деня в делник.
а.100 и а.101 се движат само в делнични дни и предпразник до обяд.
а.103 се движи само в предпразник/празник през деня.
а.112 до лятото на 1992г. се движи само в делнични дни. След това е през цялото време.
а.125 при последните си издихания от 1992г. до закриването си, се движи само в делник.
а.150 с откриването се движи само в час пик и от 1995г. вече се движи през цялото време.
а.202 първоначално се движи само в делник през деня. От около 1996г. остава само в час пик.
а.211 в краткото си съществуване е само в час пик.
а.242 се движи само в пиковите часове.
а.309 и а.310, докато се движат а.109 и а.110, са само в пиковите часове.
а.383 се движи само в делник, но от лятото на 1994г. остава само в час пик.
а.404 се движи само в делнични дни.
а.413 първоначално се движи всички дни, но през 1997г. е променен и е само в пиковите часове. От следващата година остава на този режим през лятото, а в останалото време
е целодневен в делничните дни. От есента на 1998г. по зимно разписание отновно се движи и в предпразник/празник. Една година по-късно, по предпразнично разписание се движи
само сутрин, а по празнично - само следобед. За лятото остава само в пиков час.
Експрес Люлин се движи само в час пик.
От тролеите и трамваите единствено тм.21 от ст.Изток до ст.Гео Милев се движи в делнични дни.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
242 беше само делник, но целодневен, въпреки че беше  много нарядко, с "рециклирани" в Омуртаг "луксозни" Чавдарки. Возеше основно въздух...
По рейс и по жена не се тича!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
И мен. Но Чавдарките бяха топ.
На 54А също бяха Чавдарки от Република. От зимата на 2001 пуснаха О302.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
242 беше с 2 коли в пик. Чак 2001 оставиха и 1 кола за през деня. После претопиха линията.

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
И мен. Но Чавдарките бяха топ.
На 54А също бяха Чавдарки от Република. От зимата на 2001 пуснаха О302.

Два въпроса: до къде е бил 54А? И тук вече става въпрос за времето след закриването на Република нали и съответно 302-ките са вече към АП-1, нали?
SUMC - Desordem e Regresso.