Това са си проблеми и драми на МТК и нас какво трябва да ни интересува?! Нали частниците се справяха чудесно и масово напирате за ново отдаване на линии на концесии. Цялата работа е схема за източване на пари. ЦГМ и СА не са цъфнали и вързали, но и корупционините схеми с частници не са решение за подобряване на транспортното обслужване.
Ами ако ти не използваш линия от тяхната квота, то аз ползвам и ме засягат техните драми, особено ако са хванали пътя на Сиббус от 2007г. Кои сме тия ние дето "напираме" за отдаване на линии? Че то нито една частна фирма не се справи както трябваше до сега, включително и МТК. Аз изобщо не защитавам тази пост-мутренска пералня, но в случая пак са направили по-добрият избор и за съжаление трябва да изберем по-малкото зло. Да попитам пак, по-добре ли щеше да е орязването на някоя линия? Не се знае и какво ще се случва и в СА от догодина, когато линиите преминат в техни ръце. Вече трябва да се уреждат автобуси, които ще ги покрият.
Доста хора и тук във форума и в други канали настояват незаконно да се удължи концесията, други пък твърдят, как с концесии се оправял транспорта. И двете предложения са неверни, явно и ти си съгласен с това. Договорът за концесия прехвърля рискове и отговорности за изпълнението на линиите, предмет на възлагането на концесионера. Той се задължава да изпълнява определено разписание, с конкретни като характеристики превозни средства. Как ще го прави нас не ни интересува - проблемът си е негов.
Така че, ако имаше ръководство на място в Общината в предишните управления, и ако сега имаше как да се изрият авгиевите обори навсякъде, МТК трябваше да ги гонят до дупка, да има готовност за поемане на линиите обратно от СА и да няма драми за пътниците. Но нарочно се заложи бомба с липса на подвижен състав, въпреки чукаща на вратата изтичаща концесия, а всякакви нерегламентирани опити на МТК да източва допълнително от нашите средства се подкрепят активно.
Втора употреба автобус е невъзможно да се продаде с печалба - неизбежно има амортизация и цената пада, тази на новите расте заради инфлацията.
Е ти този автобус си го придобил да ти изкарва пари и когато го продаваш, вече си си избил инвестицията и си на плюс. С продажбата си възстановяваш още... В това е и проблемът, за който сигнализирам - колко отстъпки и нарушения на договора се направиха за МТК и до кога ще се продължава? На времето те съдиха Общината и настояваха да изпълнят договора, а от първия ден след подписването му се опитват всячески да го нарушат.