Author Topic: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)  (Read 4992 times)

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)
« Reply #20 on: 24.06.2024, 20:42:13 »
По оборудването и екстрите на пръв поглед.

Quote
В момента с летни разписания по наряд МТК трябва да обслужват 58 коли. По зимни сметката се качва на 62. Това е далеч от 30 автобуса резерва. И щом МТК, които са известни с връзките си с бмц, купуват манове втора ръка, явно положението с турските изделия не е добре.
По-скоро не са видяли смисъла да взимат нови автобуси, които ще им трябват за една година. Тези Манове много лесно ще се препродадат след концесията. По-лесно от БМЦ при всички случаи.
« Last Edit: 24.06.2024, 20:46:55 by bagercho »

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)
« Reply #21 on: 24.06.2024, 20:46:58 »
И един въпрос, който може би е тъп, ама все пак ще попитам 7173 и 7175 добре, а къде отиде 7174?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)
« Reply #22 on: 24.06.2024, 20:48:50 »
Ползват само нечетна номерация.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)
« Reply #23 on: 24.06.2024, 22:50:42 »
Stankos, то пък анадолското и китайското викаш са едно качество. Не е случайно че по нови такива се скапват по бързо от по стари европейски. За комфорт пък да не говорим и дума не става за сравнение.

Ами защо МТК не взеха нови МАН за концесията си ? След края и можеше да ги продадат и на печалба!

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 319
    • View Profile
Re: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)
« Reply #24 on: 24.06.2024, 23:33:05 »
По какво тия Lion City се различават от вече наличните у нас. Освен, че са си ги купили МТК
Тези са 12 метрови
« Last Edit: 25.06.2024, 02:48:33 by Mizchiev_Dev »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)
« Reply #25 on: 25.06.2024, 00:50:45 »
Stankos, то пък анадолското и китайското викаш са едно качество. Не е случайно че по нови такива се скапват по бързо от по стари европейски. За комфорт пък да не говорим и дума не става за сравнение.

Ами защо МТК не взеха нови МАН за концесията си ? След края и можеше да ги продадат и на печалба!
  Виж това е добър въпрос. Както винаги евтиното излиза скъпо после.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1069
    • View Profile
Re: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)
« Reply #26 on: 25.06.2024, 08:40:50 »
Хора, какви ги говорите и вие...
Един такъв МАН от 2017 г. струва не по-малко от 250 000 лева.
Каквито и неизправности да има едно БМЦ, то сумарно няма как да струват 250к лева или повече. Няма как да им е рентабилно да бракуват някое БМЦ, вместо да го ремонтират, и на негово място да купят МАН за такива пари. И то за не повече от 2 години напред.
Случаите със СИББУС, Еридантранс и ТЕЯ Травел бяха съвсем други. Автобусите, с които "закърпваха положението", бяха стари и на достатъчно ниска цена, че да има смисъл от тях. Единствено в случая с Тея Травел въпросните автобуси не покриваха изискванията, ама там имаше ли нещо легално въобще...

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)
« Reply #27 on: 25.06.2024, 11:01:54 »
Ситаротата, които купиха Еридан не мисля, че бяха по-лоши от тези Манове.

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Re: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)
« Reply #28 on: 25.06.2024, 11:19:31 »
Ситаротата, които купиха Еридан не мисля, че бяха по-лоши от тези Манове.

Имаше едно 5011, което май не изкара и година. 5016 също изкара горе-долу толкова, когато се оказа че отдолу е гнилоч.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)
« Reply #29 on: 25.06.2024, 11:30:16 »
Втора употреба автобус е невъзможно да се продаде с печалба - неизбежно има амортизация и цената пада, тази на новите расте заради инфлацията.  :rolleyes:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)
« Reply #30 on: 25.06.2024, 11:44:33 »
Това са си проблеми и драми на МТК и нас какво трябва да ни интересува?! Нали частниците се справяха чудесно и масово напирате за ново отдаване на линии на концесии. Цялата работа е схема за източване на пари. ЦГМ и СА не са цъфнали и вързали, но и корупционините схеми с частници не са решение за подобряване на транспортното обслужване.
Ами ако ти не използваш линия от тяхната квота, то аз ползвам и ме засягат техните драми, особено ако са хванали пътя на Сиббус от 2007г. Кои сме тия ние дето "напираме" за отдаване на линии? Че то нито една частна фирма не се справи както трябваше до сега, включително и МТК. Аз изобщо не защитавам тази пост-мутренска пералня, но в случая пак са направили по-добрият избор и за съжаление трябва да изберем по-малкото зло. Да попитам пак, по-добре ли щеше да е орязването на някоя линия? Не се знае и какво ще се случва и в СА от догодина, когато линиите преминат в техни ръце. Вече трябва да се уреждат автобуси, които ще ги покрият.
Доста хора и тук във форума и в други канали настояват незаконно да се удължи концесията, други пък твърдят, как с концесии се оправял транспорта. И двете предложения са неверни, явно и ти си съгласен с това. Договорът за концесия прехвърля рискове и отговорности за изпълнението на линиите, предмет на възлагането на концесионера. Той се задължава да изпълнява определено разписание, с конкретни като характеристики превозни средства. Как ще го прави нас не ни интересува - проблемът си е негов.

Така че, ако имаше ръководство на място в Общината в предишните управления, и ако сега имаше как да се изрият авгиевите обори навсякъде, МТК трябваше да ги гонят до дупка, да има готовност за поемане на линиите обратно от СА и да няма драми за пътниците. Но нарочно се заложи бомба с липса на подвижен състав, въпреки чукаща на вратата изтичаща концесия, а всякакви нерегламентирани опити на МТК да източва допълнително от нашите средства се подкрепят активно.

Втора употреба автобус е невъзможно да се продаде с печалба - неизбежно има амортизация и цената пада, тази на новите расте заради инфлацията.  :rolleyes:
Е ти този автобус си го придобил да ти изкарва пари и когато го продаваш, вече си си избил инвестицията и си на плюс. С продажбата си възстановяваш още... В това е и проблемът, за който сигнализирам - колко отстъпки и нарушения на договора се направиха за МТК и до кога ще се продължава? На времето те съдиха Общината и настояваха да изпълнят договора, а от първия ден след подписването му се опитват всячески да го нарушат.
« Last Edit: 25.06.2024, 11:55:34 by difian »

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)
« Reply #31 on: 25.06.2024, 11:59:37 »
Ситаротата, които купиха Еридан не мисля, че бяха по-лоши от тези Манове.

Имаше едно 5011, което май не изкара и година. 5016 също изкара горе-долу толкова, когато се оказа че отдолу е гнилоч.
Последните, които закупиха 2020-2021 от Грац и от Швейцария бяха доста добри.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)
« Reply #32 on: 28.06.2024, 01:36:42 »
Би трябвало да са този и този.
Точно те са.

МТК в момента експлоатират 79 автобуса BMC Procity като средно от 45 до 50 от тях излизат на линия в пиковите часове. Това са средно 30 автобуса резерва.
В момента с летни разписания по наряд МТК трябва да обслужват 58 коли. По зимни сметката се качва на 62. Това е далеч от 30 автобуса резерва. И щом МТК, които са известни с връзките си с бмц, купуват манове втора ръка, явно положението с турските изделия не е добре.

Не знам как си измисляте тази математика, инв.номера ли ви бъркат, но МенТеКа имат точно 66 Просити. Минус 1 с челна катастрофа.
По зимни разписания имат 62 коли на линия. Миналата зима дали не бяха и 65, че в гаража не се виждаха Проститита в час-пик. Нищожен резерв, предвид качеството на турските метанки.
Явно вече не смогват с поддръжката или общината им е намислила увеличение на транспортната задача, за да купуват още автобуси.
Както и да е, споделям мнението на повечето колеги, че тези манчета са по-добра замяна.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline Bl3iz3

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • View Profile
Re: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)
« Reply #33 on: 28.06.2024, 02:09:52 »
Би трябвало да са този и този.
Точно те са.

МТК в момента експлоатират 79 автобуса BMC Procity като средно от 45 до 50 от тях излизат на линия в пиковите часове. Това са средно 30 автобуса резерва.
В момента с летни разписания по наряд МТК трябва да обслужват 58 коли. По зимни сметката се качва на 62. Това е далеч от 30 автобуса резерва. И щом МТК, които са известни с връзките си с бмц, купуват манове втора ръка, явно положението с турските изделия не е добре.

Не знам как си измисляте тази математика, инв.номера ли ви бъркат, но МенТеКа имат точно 66 Просити. Минус 1 с челна катастрофа.
По зимни разписания имат 62 коли на линия. Миналата зима дали не бяха и 65, че в гаража не се виждаха Проститита в час-пик. Нищожен резерв, предвид качеството на турските метанки.
Явно вече не смогват с поддръжката или общината им е намислила увеличение на транспортната задача, за да купуват още автобуси.
Както и да е, споделям мнението на повечето колеги, че тези манчета са по-добра замяна.
Не знам какво и как съм смятал тогава, но със сигурност сметките ми са били грешни. Извинявам се ако съм заблудил някого.

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Re: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)
« Reply #34 on: 28.06.2024, 10:39:17 »
Минус 1 с челна катастрофа.

7099 вече е с почти готова предница.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)
« Reply #35 on: 04.07.2024, 13:21:50 »
Вписани са в лиценза на МТК. Излязоха ли на линия?
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 614
    • View Profile
Re: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)
« Reply #36 on: 04.07.2024, 23:03:18 »
Вписани са в лиценза на МТК. Излязоха ли на линия?

Хмм, не съм ги засичал по селските все още (конкретно 12 или 119).
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)
« Reply #37 on: 11.09.2024, 13:51:19 »
Официализирано е поредното нарушение на договора от страна на концесионера и ще видим тези две ППС на линия…

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2236
    • View Profile
    • Email
Re: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)
« Reply #38 on: 11.09.2024, 21:11:19 »
Поне ще предложат малко по-приятно пътуване за "късметлиите", които ги нацелят.

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Re: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)
« Reply #39 on: 11.09.2024, 22:37:27 »
И вземат та ги изтипосат на 81 или на източните линии...  :rofl:
SUMC - Desordem e Regresso.