Author Topic: Доставка на 35 нови 12м. тролейбуси с батерия.  (Read 5060 times)

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
...
Мен ме притеснява друго. Изглежда, че пак се купуват някакви превозни средства без план къде и как да се използват, нито дали има подходящата инфраструктура, нито дали това е най-разумната инвестиция в момента (каквато със сигурност не е).

...
35 дуални тролейбуса (12 метра) за автобусни линии 3, 8, 74 (5/10 коли) и 604 (10 коли)
40 дуални тролейбуса (18 метра) за автобусни линии 74 (5/10 коли), 78 (5 коли), 204 (14 коли) и 310 (7 коли)
...

Автобус 8 ми е съмнителен, тъй като няма никакво покритие от контактна мрежа.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
3 има съвсем малко покритие по Асен Йорданов и също не е подходящ. За 204 и 604 ще трябва да се реши проблемът с изпреварването по Цариградско - не е удачно да спират на всяка керемидка като ТБ 3, 4, 5 и 11. 310 е подходяща линия за съчленени тролейбуси - спира на всяка керемидка по Сливница, съответно няма да има проблеми с разминаването с ТБ 6 и 7 и ще се наложи вдигане и снемане на токоснемателите само по веднъж на курс на спирка Царица Йоанна.  :rolleyes:

Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 992
    • View Profile
Може би за 204 идеята е да тръгва от Дружба, да се включва в ККМ на бл. 255 до бул. Христофор Колумб, след което да се изключва и да се включва в ККМ чак в Борово. Това означава по 2 включвания в ККМ на курс, защото ако и на Цариградско се включва и изключва, са 3 включвания. За варианта с 2 включвания ако се пусне ККМ от обръщалото в Дружба до бл. 255 може би ще е по-смислено.

Въпреки че щом са плеснали и 604, явно ги мъдрят и по Цариградско да се включват, защото при шестака в сегашния му вид ж.к. Изток - Орлов мост е най-дългият участък с ККМ май  :crazy:

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1069
    • View Profile
Може да са имали предвид тролейбусни линии 3 и 8.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Горното определено има логика да е така, лично аз не се бях сетил както са го написали.

Иначе за 204 ККМ по Пешев и частта от Цветан Лазаров по която няма е "планирана" от десетилетия, на времето имаха идеи да пускат още една линия оттам за бог знае къде. Но пък същото не може да се случи преди да реконструират Пешев, което както знаем е в 5та глуха от 20 години. Така обаче пак ще се наложи изключване/включване от Борово до обръщача в Гоце Делчев. Цялото нещо е доста неясно на този етап.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Тук вече се обсъждат конкретни линии вече все едно тролейбусите са пристигнали. В докладът за масовите поръчки за 2024-2030 приет от СОС действително хаотично са споменати конкретни линии, но докато изобщо нещо пристигне от така планирания подвижен състав могат да се променят доста неща. Освен това този план е просто план, който изобщо не е гарантирано че ще бъде изпълнен, за него трябва финансиране, а двете дружества които следва да взимат кредитите и да ги плащат тези тролейбуси не са в цветущо финансово състояние, трудно ще си намерят кредити при това положение.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Тук вече се обсъждат конкретни линии вече все едно тролейбусите са пристигнали.
Линиите трябваше да са обсъдени още преди да се предприеме поръчването на въпросните тролейбуси. Иначе според мен недвусмислено 74, 84, 309 и 310 са най-подходящи. Или да удължат тб.1 до Враждебна и закрият 78.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
За Левски е нужен редовен ТБ 1 като довозващ транспорт и връзка с центъра, за Враждебна сегашният 78 е достатъчен евентуално с известно сгъстяване. Удължаването на ТБ 1 до Враждебна ще доведе или до полупразни тролейбуси в доста дълъг участък от маршрута или до влошаване на обслужването на Левски, да не говорим за ужасния калдъръм във Враждебна около километър в посока.  :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Може да не е 1, а 3. Тогава линията ще бъде по-смислена от сега.
Кадъръмът тормози еднакво всички возила. Не може да бъде фактор
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Определено е по-удачно да е 3 - Враждебна няма нужда от редовна линия със съчленени тролейбуси за разлика от Левски, където такава е нужна за довозване до МД 3 и връзка с центъра. Около километър калдъръм не би трябвало да е трудно да се премахне в близките години.  :rolleyes:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Всяко заместване на тролейбуси по съществуващи линии с нови, вместо да се заместят автобусни линии с тролейбуси с батерии означава, че заместените тролейбуси стават ненужни и ще бъдат трайно спрени, бързо разграбени и в последствие - бракувани.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
..според мен недвусмислено 74, 84, 309 и 310 са най-подходящи...

Това са автобусни линии, а не тролейбусни, тоест ще трябва да гласуват прехвърляне на пробег от СА към СЕ, което не е невъзможно но пак променя ситуацията.

Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 992
    • View Profile
74 си е към СЕ вече няколко години, 84 и 184 също бяха до преди строежа на метрото при Окръжна болница - очевидно не е проблем да се местят линии от едното дружество в другото, въпросът е наистина да има къде да тръгнат тези превозни средства, като пристигнат.

Сякаш е по-приоритетно да се закупят съчленени газови / електрически, които да заместят високоподовите и неклиматизирани Конекто Г и МАН СГ, както и къси за поемане на линиите на МТК (а за ВМС и 18хх да не говорим), аз лично съм изненадан, че тази поръчка излезе на преден план.

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Надявам се, че няма да има повече поръчки за газови или за електробуси. Мисля, че достатъчно се набутахме с такива кошници. Къде из Европа видяхте да имат толкова автобуси с една от двете технологии, ние ли сме най - напред, ние ли сме най - богати? Дизел или метан, все е Евро 6 стандарт, това е. Най - добре е да си поръчваме дизелови автобуси.

А по темата - това е най - доброто решение в днешно време -  комбинация между електробус и тролейбус. Единствено, че тук е нужна цялостна реорганизация на тролейбусните линии, закупуване и монтиране на чешка мрежа (за която е нужно някой да изготви цялостен проект, надявам се имаме толкова кадърни специалисти, защото трябва да се поставят и нови стълбове на нови места, а не само да се сложат стрелки и кръстовки, защото така няма да си изпълняват пълния потенциал). Ако обаче не се направи хубава мрежа, а продължаваме да използваме тези руски подобия на тролейбусна мрежа и тролейбусите не са оборудвани подобаващо, разбирайте с автоматично сваляне и качване на тояги, отново ще имаме едни гръмки заглавия в медиите, отчетени проекти и т.н., но изключително ниско ниво на транспорт, може би най - ниското след балтийските държави, сред членовете на ЕС .

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Надявам се, ... повече поръчки ... за електробуси....сред членовете на ЕС .

Тук бъркаш, точно за електробуси ще има още доста поръчки, такава е и волята на ЕС по този въпрос.

..закупуване и монтиране на чешка мрежа (за която е нужно някой да изготви цялостен проект, надявам се имаме толкова кадърни специалисти, защото трябва да се поставят и нови стълбове на нови места, а не само да се сложат стрелки и кръстовки, защото така няма да си изпълняват пълния потенциал). Ако обаче не се направи хубава мрежа, а продължаваме да използваме тези руски подобия на тролейбусна мрежа ...

Няма нужда от специалисти, можем да си платим и чехи да ни я построят. Трябва само да пуснем един търг на който да поискат да се явят и фирми от Чехия, които правят и монтират ККМ.
« Last Edit: 12.10.2024, 10:43:43 by fafan »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Навсякъде в Европа купуват електробуси и хибриди, не е наша приумица. Тенденцията е дизелите да се забранят до десетина години. Въпросът е да са с по-добро качество и да се ползват по предназначение, а не да киснат в гаража.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Надявам се, че няма да има повече поръчки за газови или за електробуси.

Аз пък се надявам на поне 20 съчленени Хайгер за 73, но не е за тази тема.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Всъщност Евро нормите за дизел и за останалото въобще не са едно. Поинтересувай се и ще видиш.
Дали ни харесва или не, европари за дизелови автобуси няма и няма да има никога повече. А всички знаем, че това е основния метод на обновяване на подвижния състав. Даже и за газ не отпускат вече по спомен.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Автобуси могат да се взимат и на лизинг, не само с европари, а така ако щем може и на керосин да се купят. Хайде занапред да не се проси като фъндъчката европари за всичко, а бюджета на общината да се държи само за цветенца и лехички.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Баш за подвижен състав ще се просят европари. И не за да има за цветенца,  а за безумно изостаналата трамвайна инфраструктура, тролейна и електробусна ККМ.