Author Topic: Доставка на 35 нови 12м. тролейбуси с батерия.  (Read 5058 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Автобуси могат да се взимат и на лизинг, не само с европари, а така ако щем може и на керосин да се купят. Хайде занапред да не се проси като фъндъчката европари за всичко, а бюджета на общината да се държи само за цветенца и лехички.

Точно така, ние сме богати и сме цъфнали и вързали, може да се вземат за милиарди нови трамваи и автобуси и да се пльоснат в неремонтираните депа на открито и да се търкалят по неремонтираните трасета до пълно съсипване. А защото са купувани със заеми, а не с европари няма да има и неудобни въпроси ако се вземат през някоя фирма-фантом на наш човек със съответните добавки, Кьовеши няма да прати писмо.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Тролеите с автоматично свалящи/вдигащи се пръти и сериозни ултракондензи могат да се ползват:
1. За автобусни линии - съществуващи или нови, минаващи големи участъци под ККМ
2. За удължени ТБ линии или варианти на ТБ линии.

Тук трябва да се изяснят параметрите:
- колко може да изкара на ултракондензи спрямо движение с ККМ?
- какви промени трябва да настъпят с ККМ с оглед на появилите се по-големи консуматори?

ККМ в София не е много развита, даже в Русе и Плевен има повече маршрути. Така че изборите не са много.

По точка 1 се анонсираха номера като 74 и 204. Но 74 и в момента се обслужва от електротранспорт. А 204 губи най-ценното си качество - бързината, ако започне да слиза на Винарово колело и локалното на Цариградско и да спира на всяка керемидка. Люлинските 309 и 310 изглеждат идеалните кандидати. Автобус 404, ако дружбенският участък + Сливница му стигат за зареждане. Автобус 94, ако В.Левски, Нансен и Черни връх са му достатъчни (нали ще има поръчка и за съчленени все пак?)

По точка 2. Варианти:
- нова линия от Орлов мост (или ТБ3 удължена) по петицата до Младост-2 и нататък - към Младост 3 и Екпериментален.
- удължение на ТМ8 и/или 11 от Лъвов мост до Централна гара
- линия от Левски - Владимир Вазов - Александър Екзарх - гара Подуяне (или Черковна) - Шипченски проход - Дружба 1 или 2.

Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 992
    • View Profile
Надявам се, че няма да има повече поръчки за газови или за електробуси. Мисля, че достатъчно се набутахме с такива кошници.

За мен лично дизелов автобус = норма за гориво, изключване от скорост, каране на +5, разтегляне на разписанията. Нека си припомним как 204 мина от Карат в СА със същите разписания, а на 84 при прехода от Карат на Ютонг веднага бяха добавени няколко минути само на Цариградско.

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 319
    • View Profile
Тролеите с автоматично свалящи/вдигащи се пръти и сериозни ултракондензи могат да се ползват:
1. За автобусни линии - съществуващи или нови, минаващи големи участъци под ККМ
2. За удължени ТБ линии или варианти на ТБ линии.

Тук трябва да се изяснят параметрите:
- колко може да изкара на ултракондензи спрямо движение с ККМ?
- какви промени трябва да настъпят с ККМ с оглед на появилите се по-големи консуматори?

ККМ в София не е много развита, даже в Русе и Плевен има повече маршрути. Така че изборите не са много.

По точка 1 се анонсираха номера като 74 и 204. Но 74 и в момента се обслужва от електротранспорт. А 204 губи най-ценното си качество - бързината, ако започне да слиза на Винарово колело и локалното на Цариградско и да спира на всяка керемидка. Люлинските 309 и 310 изглеждат идеалните кандидати. Автобус 404, ако дружбенският участък + Сливница му стигат за зареждане. Автобус 94, ако В.Левски, Нансен и Черни връх са му достатъчни (нали ще има поръчка и за съчленени все пак?)

По точка 2. Варианти:
- нова линия от Орлов мост (или ТБ3 удължена) по петицата до Младост-2 и нататък - към Младост 3 и Екпериментален.
- удължение на ТМ8 и/или 11 от Лъвов мост до Централна гара
- линия от Левски - Владимир Вазов - Александър Екзарх - гара Подуяне (или Черковна) - Шипченски проход - Дружба 1 или 2.
За 404 може да се наложи изграждане на съвсем малко ККМ когато се отделя от мрежата по Лазаров и се включва обратно, между Кауфланд Слатина и Сточна гара разстоянието е 6,3км и около Гарата и от ул. Обиколна до АП Дружба няма ККМ и се получават към 11км без ККМ, Ако се изгради мрежа около Гарата и към АП Дружба няма да има пречки според мен 404 да мине с тези тролейбуси  :help:

Ако има нещо, което не е ОК може да се изтрие/редактира поста, нямам проблем с това :Д

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
По тази поръчка има подадени оферти от “Шкода електрик” и Соларис. Все още не са отворени ценовите листи обаче.

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1069
    • View Profile
Шкода освен 32Tr друг възможен модел има ли?

Offline KillKill

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1291
  • o_o
    • View Profile
Няма да се учудя и Шкода-Темса да са предложили. Но ако е със СОР ще е супер попадение, но вероятно ще спечели Соларис.

Offline 503

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
  • Фен на старите български трамваи! Любим модел:503
    • Skype Me™!
    • View Profile
Няма да се учудя и Шкода-Темса да са предложили. Но ако е със СОР ще е супер попадение, но вероятно ще спечели Соларис.
То аз мисля, Соларис са по-удобни. Ама вече имаме два вида тролейбуси Соларис... :neznam:
Любима линия: 11 Хюндай България-Княжево
Любим тм: 503

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Шкода все още предлагат 26Тр, няма да се учудя ако се явят точно с този модел. Това, че Соларис са участвали нищо не означава, преди години в Плевен купиха Trollino 12S, което си е Шкода без тяхната емблема.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Плевенските не са ли баш шкоди?
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Не, втората доставка от 15бр. са Trollino 12S.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Всъщност в ЗОП е забранено кандидат да се явява и като подизпълнител на друг кандидат. Така че, ще помолят Шкода доброзорно да си оттегли офертата, за да не се провали и този търг.

Offline KillKill

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1291
  • o_o
    • View Profile
Всъщност в ЗОП е забранено кандидат да се явява и като подизпълнител на друг кандидат. Така че, ще помолят Шкода доброзорно да си оттегли офертата, за да не се провали и този търг.
А как си купихте тогава Шкода-Соларис преди има няма 3 години.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Тогава Соларис не са участвали. Но аз не мисля че Соларис са подизпълнител. Те си имат договорености със Шкода далеч извън нашите търгове.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Trollino са модел на Соларис с електрооборудване от... когото намерят за добре - Шкода и други, може да имат и собствена разработка. Шкода нямат собствена каросерия и ползват каросерии от когото намерят за добре - СОР, Соларис и т.н. Така че двете компании не са си преки подизпълнители, макар че резултатът изглежда такъв.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Тогава Соларис не са участвали. Но аз не мисля че Соларис са подизпълнител. Те си имат договорености със Шкода далеч извън нашите търгове.
Въпрос на интерпретация от някое хекимянче, чиито интереси са нарушени.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Шкода може да участват с каросерия Темса, все пак са си техни. Лошото е че качеството е Темса. Соларис напоследък лансират поляците от Medcom и за имат доставки и с Kiepe за Германия и Швейцария.
The Grand Tour

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Най-доброто, което може да се случи да са Шкода с каросерия СОР.
Знам, че някои от вас ще подскочат. СОР въпреки доста примитивния си дизайн според мен са изключително добри и удобни автобуси. Новите с предницата "Котас" са дори и симпатични.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1069
    • View Profile
С каросерия СОР са въпросните 32тр, за които питах по-назад. Такива ще доставят в близката една година във Вилнюс, цели 91 броя. На батерия изкарвали към 20-тина км. Един излиза към 1,1 млн. в лева.

Впрочем аз сериозно недоумявам защо изобщо в днешно време продължават да се купуват тролейбуси, след като има на пазара електробуси на същата или дори по-ниска цена, с добри показатели и по-практични за експлоатация. Тролейбусите са една отживелица и такова оплитане на града в тролейбусни жици би трябвало да отива в историята.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Глупости, ма глупости на търкалета! Като почнат батериите масово да дават фира, тогава ще видиш ти кое е отживелица и кое не е. Защо само пишат по газетите, че продажбите на електромобили далеч не вървят така розово, както са били планирани. Просто трябва сериозен пробив в електрохимията. Понеже батериите са пълни с редки и скъпи метали, които се добиват при крайно неекологични условия в Тонго, Бонго и т.н. Също а се запали батерия, а няма гасене докато не изгори напълно. И не на последно място електробусите не са за замяна на тролеите, а на дизеловите автобуси.
По рейс и по жена не се тича!