Скоро поръчах едно френско списание относно историята на трамваите Татра и Инекон. Но буквално си бяха оставили ръцете и го изхвърлих. И друг път съм имал случаи от пощата директно в коша, но както и да е. Обаче за Инекон истината в нашия случай е, че кьорав карти не играе. Направили са ни ги за без пари просто защото са дали оферта, без да видят, да преценят и да си направят сметката, че оригиналните трамваи не стават за нищо. Отделно и Трамказан не можеше абсолютно нищо работа да свърши. Накрая съдът отсъди в "наша" полза и си е така. Ти си дал оферта, обявил си цена, на която ще модернизираш трамваите. Да си проверил за какви трамваи става дума. И аз така преди Канада седем години работех по един престижен проект на чиста загуба - накрая им го направихме и си го платихме от джоба - като по същия начин меринджеите са дали оферта, без да знаят за какво чудо иде реч. Сетне искаха актуализации, преоценки, но не - ти си обявил цена, с която си спечелил. А че подизпълнителят по ОВОСа само те дръсти - "аз това не съм предвидил, онова не съм, съжалявам" или "ако не ми платиш до тук, спирам да работя"....си е твой проблем. А без ОВОС не можеш да продължиш напред - нито ПУП можеш да направиш, нито технически проект и т.н. Така и Инекон. Отделно при пускането на трамвай 22 чехите имаха на склад чисто нови Т6B5, същите, като предишните, но червено - бели, произведени за Русия, която обаче не е в състояние да си ги плати. Имали сме интерес да вземем от тях, но надделява становището да се купят немски мотриси на старо. Аз бях от първите, пробвали новата линия и майка ми ме пита: "Стари ли са трамваите?" Казах и, че са стари я се хвана за главата. Иначе ЧКД имаше щанд на панаира през 95та, 96та, 97а и 99та, без изложен трамвай, но с макети и даваха листовки, още си ги пазя...