Author Topic: Поръчка за капитален ремонт и модернизация на 40 мотриси Tатра T6A2 и Татра T6B5  (Read 1623 times)

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #20 on: 25.10.2024, 21:03:43 »
Прогнозната цена не означава крайна цена.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #21 on: 25.10.2024, 22:35:22 »
Идеята да се модернизират 40 годишни Татри е безумна
Безумен си ти!
Очеизвадно е, че това ще са чисто нови трамваи. Колкото Инекон е модернизация на 455 (примерно), толкова това ще има общо с първообраза си.
Обществени поръчки се пишат (поне такава е масовата практика) след като са водени разговори с потенциални изпълнители. Надявам се и в този случай да е вървяно по този път. Има кой да извърши такава "модернизация по документи".
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #22 on: 25.10.2024, 23:00:09 »
Е това вече звучи наистина плашещо. Да се повтори дословно случката от 2007 г. качествен производител да се навие да участва в такава сиромашка схема, както се видя на своя отговорност, да произведе бедняшки, но все пак технически годни трамваи втори път, надали. По-скоро този път не ние, а производителят ще ни извърти с някои долнопробни бараки от глава до пети. Жална им майка на ЧКД-тата, които ще трябва да бъдат пожертвани заради подобна схема с неясен изход.
« Last Edit: 25.10.2024, 23:05:33 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #23 on: 26.10.2024, 00:04:50 »
Жална им майка на ЧКД-тата, които ще трябва да бъдат пожертвани заради подобна схема с неясен изход.
Е, това не го разбрах. Какво значи "жертвани"? Те са на по 35 години с над 1.5млн.км. пробег. Колко още ще изкарат в този си вид? Сега е моментът да се направи нещо от от тях, преди да са се саморазпаднали. И това ще може да се нарече "модернизация".
Инекон направиха нови трамваи от няколко тона скрап. Там имаше целево финансиране и трябваше ново превозно средство да се представи като модернизация на старо. Инекон бяха наясно с това. Не бяха наясно единствено с (не)възможностите на Трамкар да свърши някаква част от работата.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #24 on: 26.10.2024, 00:15:11 »
Е, това не го разбрах. Какво значи "жертвани"? Те са на по 35 години с над 1.5млн.км. пробег. Колко още ще изкарат в този си вид? Сега е моментът да се направи нещо от от тях, преди да са се саморазпаднали.
Има си една приказка, че светкавицата никога не удря два пъти на едно и също място. Инекон ни произведоха технически годни трамваи в безсрамно евтина обвивка, които между 15 и 17 години са сила. Не ми се иска да вярвам на вероятности, че това може да се случи отново, а и производителите не са глухи и слепи, пазят си и си преследват интересите и предвид случилото се с Инекон не виждам как себеуважаващ се производител отново би се съгласил на схема с фиктивни модернизации с нас, затова по-скоро си мисля, че бихме се „уредили“ само и единствено с някои захаросани, но иначе пълни бараки. И не, целта не трябва да бъде просто да се направи нещо, а да се направи гарантирано правилното или поне близко до него нещо. За мен лично тази схема освен съмнение не поражда нищо друго.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #25 on: 26.10.2024, 01:01:57 »
В Чехия и Словакия в последно време не се занимават с подобни модернизации, правеха такива в края на 90-те и началото на новия век.  :rolleyes:
Глупости, Шкода си има подразделение за модернизация о в момента се занимават с КТ8 от Мишколц, които ние отхвърлихме като негодни и с трамваи от Талин, дори тези които са купили втора ръка от Германия и вече са модернизирани веднъж. И в тоя ред на мисли там е единственото подходящо място.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #26 on: 26.10.2024, 10:07:39 »
Скоро поръчах едно френско списание относно историята на трамваите Татра и Инекон. Но буквално си бяха оставили ръцете и го изхвърлих. И друг път съм имал случаи от пощата директно в коша, но както и да е. Обаче за Инекон истината в нашия случай е, че кьорав карти не играе. Направили са ни ги за без пари просто защото са дали оферта, без да видят, да преценят и да си направят сметката, че оригиналните трамваи не стават за нищо. Отделно и Трамказан не можеше абсолютно нищо работа да свърши. Накрая съдът отсъди в "наша" полза и си е така. Ти си дал оферта, обявил си цена, на която ще модернизираш трамваите. Да си проверил за какви трамваи става дума. И аз така преди Канада седем години работех по един престижен проект на чиста загуба - накрая им го направихме и си го платихме от джоба - като по същия начин меринджеите са дали оферта, без да знаят за какво чудо иде реч. Сетне искаха актуализации, преоценки, но не - ти си обявил цена, с която си спечелил. А че подизпълнителят по ОВОСа само те дръсти - "аз това не съм предвидил, онова не съм, съжалявам" или "ако не ми платиш до тук, спирам да работя"....си е твой проблем. А без ОВОС не можеш да продължиш напред - нито ПУП можеш да направиш, нито технически проект и т.н. Така и Инекон. Отделно при пускането на трамвай 22 чехите имаха на склад чисто нови Т6B5, същите, като предишните, но червено - бели, произведени за Русия, която обаче не е в състояние да си ги плати. Имали сме интерес да вземем от тях, но надделява становището да се купят немски мотриси на старо. Аз бях от първите, пробвали новата линия и майка ми ме пита: "Стари ли са трамваите?" Казах и, че са стари я се хвана за главата. Иначе ЧКД имаше щанд на панаира през 95та, 96та, 97а и 99та, без изложен трамвай, но с макети и даваха листовки, още си ги пазя...
« Last Edit: 26.10.2024, 10:12:11 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #27 on: 26.10.2024, 10:41:09 »
Вечно недоволни!
Непрекъснато се намират кусури на ремонтите в Трамкар. Сега като е решено да се прави реновиране извън Дружеството ... пак недоволни.
Характер ли е, диагноза ли е ...?!?
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #28 on: 26.10.2024, 10:43:30 »
Ремонтите в Трамкар не са ремонти, а оправдаване на разходи, които отиват по джобовете. Същото се отнася и за подбиването на калта два пъти в годината, наречено "извеждане по ос и ниво".

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #29 on: 26.10.2024, 10:59:36 »
Ремонтите в Трамкар не са ремонти, а оправдаване на разходи, които отиват по джобовете. Същото се отнася и за подбиването на калта два пъти в годината, наречено "извеждане по ос и ниво".
И каква е връзката с реновирането? Почеса си пръстчетата и не написа нищо ново. Не, че съм изненадан ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #30 on: 26.10.2024, 11:14:14 »
Жална им майка на ЧКД-тата, които ще трябва да бъдат пожертвани заради подобна схема с неясен изход.
Е, това не го разбрах. Какво значи "жертвани"? Те са на по 35 години с над 1.5млн.км. пробег. Колко още ще изкарат в този си вид? Сега е моментът да се направи нещо от от тях, преди да са се саморазпаднали. И това ще може да се нарече "модернизация".
Инекон направиха нови трамваи от няколко тона скрап. Там имаше целево финансиране и трябваше ново превозно средство да се представи като модернизация на старо. Инекон бяха наясно с това. Не бяха наясно единствено с (не)възможностите на Трамкар да свърши някаква част от работата.

Има разлика между модернизация и модернизация. Модернизирането на CKD в Германия с изключение на Лайпциг се е простирало единствено и само в смяна на електроника, монтиране на нови врати и седалки, и повечето така модернизирани Татри там изкараха още 20 години. Друго е модернизиране с промяна на структурни елементи по коша на превозното средство, което си е равносилно на нов трамвай както казваш. Така модернизираните Татри изкараха на линия в Лайпциг само няколко години, след което се установи че са непригодни. Там обаче не си съсипаха всички Татри за такива експерименти, а направиха само няколко пробни екземпляра, което е много по-разумен път. Agent006 много правилно нарича схемата "сиромашка", защото за да се направи качествено такова преустройство трябват доста повече пари, а ние искаме с 56 милиона да оправим 40 трамвая, което е смешно малка сума и само от размера на заделените средства вече може да се направи директно извод че ако са водени някакви разговори с потенциални изпълнители те или не са водени с необходимата сериозност, или още от самото начало се е планирала някаква псевдомодернизация с която трамваите ще бъдат съсипани безвъзвратно.

Идеята да се модернизират 40 годишни Татри е безумна
Безумен си ти!
Очеизвадно е, че това ще са чисто нови трамваи. Колкото Инекон е модернизация на 455 (примерно), толкова това ще има общо с първообраза си.

Няма как чисто нов трамвай да струва 700.000 €, даже Инеконите по договор струваха повече и то по цени от преди 15 години, а реално два пъти повече. Ама ти продължавай да мечтаеш.
« Last Edit: 26.10.2024, 11:21:43 by fafan »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #31 on: 26.10.2024, 13:35:00 »
Освен подбиването на калта се прави и утъпкване на тревата по трамвайните трасета.  :)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #32 on: 26.10.2024, 20:37:42 »
В Чехия и Словакия в последно време не се занимават с подобни модернизации, правеха такива в края на 90-те и началото на новия век.  :rolleyes:
В последното време от 20 години.
Глупости, Шкода си има подразделение за модернизация о в момента се занимават с КТ8 от Мишколц
Глупости,
Шкода няма нищо общо с това. Нито с "модернизацията" на стари Т3, освен че е доставяла оборудване за някои от тях.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #33 on: 26.10.2024, 20:38:45 »
Е това вече звучи наистина плашещо.
Ми дай да не купуваме и нови, щото може да са по-скапани от последните, които сме купували.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #34 on: 26.10.2024, 20:41:02 »
Смятам, че достатъчно добре казах защо подобна схема ме съмнява и нямам намерение да се повтарям, не ми вади генерализации, които не съм казвал никога, точно аз съм човек, който изключително силно държи всеки казус да се разглежда детайл по детайл без тъпо генерализиране.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #35 on: 26.10.2024, 20:43:41 »
Няма как чисто нов трамвай да струва 700.000 €, даже Инеконите по договор струваха повече и то по цени от преди 15 години, а реално два пъти повече. Ама ти продължавай да мечтаеш.
Няма как да направиш този кош нискподов, така че ще трябва нов. Цитираната сума не я коментирам.

Смятам, че достатъчно добре казах защо подобна схема ме съмнява и нямам намерение да се повтарям, не ми вади генерализации, които не съм казвал никога, точно аз съм човек, който изключително силно държи всеки казус да се разглежда детайл по детайл без тъпо генерализиране.
Напротив. Проблемът е, че нищо не каза.
« Last Edit: 28.10.2024, 16:01:26 by difian »
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #36 on: 26.10.2024, 20:49:44 »
Май ти нищо не каза. Казваш че си били говорили с потенциални изпълнители, а сам казваш че няма такива или не казваш кои са. Твърдиш че трамваите щяли да бъдат нови, а не искаш да приемеш факта че са заделили по-малко пари от необходимото за да се получи нов трамвай. Не се разбира много за какво се бориш.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #37 on: 26.10.2024, 20:56:53 »
Май ти нищо не каза. Казваш че си били говорили с потенциални изпълнители, а сам казваш че няма такива или не казваш кои са. Твърдиш че трамваите щяли да бъдат нови, а не искаш да приемеш факта че са заделили по-малко пари от необходимото за да се получи нов трамвай. Не се разбира много за какво се бориш.
Аз за нищо не се боря.
Казвам само че има такива възможности и се надявам да се реализират.
Не знам кой, с кого, дали и какви разговори по въпроса е водил. Написал съм, че такава е практиката.
https://kos.cz/tramvaje/
Тези са основните играчи в този бранш. Предполагам ако има някакви сериозни преговори е било с тях.
Опорствам само на хейта, който върви в обратна посока.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #38 on: 26.10.2024, 21:11:49 »
Смятам, че достатъчно добре казах защо подобна схема ме съмнява и нямам намерение да се повтарям, не ми вади генерализации, които не съм казвал никога, точно аз съм човек, който изключително силно държи всеки казус да се разглежда детайл по детайл без тъпо генерализиране.
Напротив. Проблемът е, че нищо не каза.
Ми явно неразбирането ни е значително. Казах, че като ще се бракуват стари, но за сметка на това достатъчно годни трамваи, както ти твърдиш, че ще стане, да се заменят качествено, а не със съмнителни схеми, защото конят не трябва да се заменя с кокошка. ЧКД-тата може да са стари и да станат още по-стари след девет години, но си тежат на мястото с десетилетната си история и е редно като ще се заменят да се заменят с нещо със съизмерим потенциал, а не с някакви „шменти капели“ ще им правим фиктивни модернизации. Най-малкото е срамно за втори път да правим нови трамваи върху архаични кошове. Като ще е нещо ново да е нещо ново, не нещо ни в клин ни в ръкав. Преди 15 години Инеконите можеха да са печеливши по тази схема, но сега не е 2007-2009 г.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #39 on: 26.10.2024, 21:33:02 »
Като ще е нещо ново да е нещо ново...

Когато е "модернизация" важат едни правила за сертифициране, гаранция на возилото и т.н., съвсем други правила за нови трамваи. Може би затова се опитват да маскират поръчката като "модернизация", тогава естествено ще може да се открадне повече.  :neznam: