Author Topic: Поръчка за капитален ремонт и модернизация на 40 мотриси Tатра T6A2 и Татра T6B5  (Read 1627 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #80 on: 28.10.2024, 18:27:01 »
Принципно е възможен вариант с нископодова платформа между талигите и 35-40% нисък под. Руският 71-407 със сходна конструкция има 39% нисък под.  :rolleyes:

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #81 on: 28.10.2024, 18:44:59 »
Очевидно Т6, за разлика от Т3 и КТ4 не са пригодни за такава реконструкция
...
Колкото Т3 може да се направи нископодов, толкова и Т6. А КТ4 изобщо не знам за какво го намеси...Дори украинците не са препрявали стари Т6Б5 на нископодови!
« Last Edit: 28.10.2024, 19:03:59 by RADOCVET »
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #82 on: 28.10.2024, 18:48:41 »
Ще ги поръчаме със силова връзка ако сме го написали в техническите изисквания. Написано ли е?

Написано е. Ама понеже не се държиш прилично, те оставям да си го намериш сам.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #83 on: 28.10.2024, 18:50:57 »
Няма защото няма такова животно. Всъщност ако ти не си разбрал, от 2-3 страници насам просто се разтягат локуми без особен смисъл.Мисля, че в момента никой в СО не разглежда като вариант поръчка на нови вагонни трамваи, тъй че просто си говорим  ;)

Да, но с това вече се прекалява сериозно. Та локуми , дъвки и пр. - в клюкарника или говорилнята. От тук на сетне ще има триене и проценти.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #84 on: 28.10.2024, 19:47:54 »
... от 2-3 страници насам просто се разтягат локуми без особен смисъл. Мисля, че в момента никой в СО не разглежда като вариант поръчка на нови вагонни трамваи, тъй че просто си говорим  ;)

Новите вагони не ги разтягаме като локум, а ги съпоставяме с исканата от нас модернизация да разберем има ли икономически смисъл от нея или не. ...
Икономически смисъл има, но да кажем не точно по този начин. Очевидно Т6, за разлика от Т3 и КТ4 не са пригодни за такава реконструкция, за това и Прага ги разкарва без да са вложили нищо в тях през годините. На Локума пражкия кмет нали му е приятел, може да го пита защо не виждат бъдеще в тях и ги разпродадоха за жълти стотинки....все пак дори в Милано май още не смятат да се разделят с мотрисите си от 30-те години, но са ги обновили няколко пъти през тези 90 години.

Щях да се съглася с теб ако от това се поддържаше някаква местна икономика и се осигуряваха работни места тук, иначе икономическия смисъл от това да пратим трамваите за модернизация на чешки фирми му е от полза само на "приятела на Локума" и съгражданите му. Затова и италианците още лъскат мотриси от 30-те.

Тъй като модераторите и някои от редовните потребители почнаха да губят самообладание предлагам темата за модернизацията на Татрите да се отдели в отделна тема, от пост #4287 на Pesho1991 до края, за говорилнята със сигурност не е.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #85 on: 28.10.2024, 20:17:40 »
Всъщност ако ти не си разбрал, от 2-3 страници насам просто се разтягат локуми без особен смисъл.
Типично поведение за кадър на ГЕРБ - започват да бълват всякакви безсмислици ако започне някакъв проект, който те безпричинно са отлагали с години.

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #86 on: 28.10.2024, 22:30:53 »
А всъщност защо се е отлагала модернизацията, ако е имало планове за такава? И това ли са били първоначалните бройки, които се е смятало да се модернизират или други?

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #87 on: 28.10.2024, 23:10:41 »
Защото развитието на трамвайния транспорт не беше приоритет на ГЕРБ, деликатно казано.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #88 on: 29.10.2024, 10:36:27 »
А всъщност защо се е отлагала модернизацията, ако е имало планове за такава? И това ли са били първоначалните бройки, които се е смятало да се модернизират или други?

Защото е била икономически нецелесъобразна най-вероятно. По времето на ГЕРБ се поръчваха нови трамваи по европрограми и се внасяха употребявани без да се влага стотинка в тях, това си е пак политическо решение как ще се разпределят мижавите средства. Пари на куп за 150 нови трамвая наведнъж няма.
« Last Edit: 29.10.2024, 10:38:41 by fafan »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #89 on: 29.10.2024, 12:00:36 »
Колкото Т3 може да се направи нископодов, толкова и Т6.
Посочи една модернизация на Т6 с нископодова част. Една. Иначе ще се превърнеш в лъжец.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Винаги има първи път! Това, че нещо не се е случило до момента не значи, че не може да се случи!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Руският 71-407 показва възможността за подобна модернизация - конструктивно е много близък до T6B5 с 39% нисък под между талигите.  :rolleyes:

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Колкото Т3 може да се направи нископодов, толкова и Т6.
Посочи една модернизация на Т6 с нископодова част. Една. Иначе ще се превърнеш в лъжец.
Aйде... Още един.
Няма такава! Ако имаше щеше да е същото като модернизация на Т3.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Колкото Т3 може да се направи нископодов, толкова и Т6.
Посочи една модернизация на Т6 с нископодова част. Една. Иначе ще се превърнеш в лъжец.
Aйде... Още един.
Няма такава! Ако имаше щеше да е същото като модернизация на Т3.

Последно се разберете с mihailo - може ли на Т6 да му се сложи нископодова част или не може. Ти твърдиш че може, той казва че не може и тук лаиците изпадаме в чудене.


Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
На Т6 не може. И на Т3 не може.
Произвежда се ново шаси, което според нуждите го кръщаваме както ни трябва. Какво толкова сложно имаше не разбрах.
За следващия ще пробвам с гиф-чета и емотикони.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
И понеже ме препращат към тебе, ще трябва да отговоря:
Досега няма познат случай на Т6, преустрояван с нископодова част.
Да.
Неслучайно Прага си разкараха Т6А5
Неслучайно но причината не е това. Не искат да имат зоопарк. 4 вида трамваи засега им стигат. Т6А5 са им излишни, защото имат предостатъчно Т3, с които да си правят каквото искат.
невъзможност на този тип кошове да се слагат нископодови части.
Да.
Да, има конвертирани Т3, и то успешно, но първо кошовете им ги удължават с около 2 метра, и второ реално изграждат изцяло нови кошове.
Тук има две твърдения. Написаното може да се разбере, че на едните удължават с два метра, а за другите произвеждат нови. Кое от двете да си взема?
Чегелек
Цегелец.
за да ги убие
Така функционира капитализма. Сименс купи ЧКД за да го фалира.
Това, което трябва да се направи с тези трамваи, е да минат сериозен и качествен капитален ремонт.
Съгласен. Пример - Будапеща. От 323 няма нито един бракуван Т5С5 и нито едно извращение с такъв. А са с 10 години по-стари от нашите.
Редно е обаче да се помисли за модернизация на краставиците
Краставици се отглеждат за салата.
Останете със здраве.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
И само като допълнение, това нещо по документи и проект се е водело модернизация на Т3:
https://transphoto.org/vehicle/46260/
https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006040825
https://seznam-autobusu.cz/vuz/39678

Wikipedia
Tatra T6A5.3

Tramvaj T6A5.3 (jediný kus) je prototypová rekonstrukce starší tramvaje T3 s dosazením nové vozové skříně typu T6A5. Z vozu T3 byly použity především podvozky a některé další díly. Proti ostatním tramvajím T6A5 má T6A5.3 modernější elektrickou výzbroj typu TV14 s tranzistorovou regulací výkonu a klasická spřáhla pražského typu. Na její výrobě se podílela ČKD, která dodala novou vozovou skříň, a Dopravní podnik hl. m. Prahy, od kterého pochází repasované díly z vozu T3.[3]
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Жалко само че вероятно ще трябва да се простим с тиристорния напев. В поръчката поне заложени ли са хидравлични гасители на колебанията и обратнодействаща спирачка с пружинен механизъм?
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Че какво толкова е проблем в 21- ви век да се произведе нископодов при 2- ра врата кош за Т6Б5? Съвкупност от заварени стандартни греди, профили, усилки и ламарини, който би следвало да може да се завари и сглоби във всеки вагонен или каросериен завод. Разбира се като се сметне правилно а не както дойде и след 2-3 години да почне да се къса и цепи.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Че какво толкова е проблем в 21- ви век да се произведе нископодов при 2- ра врата кош за Т6Б5? Съвкупност от заварени стандартни греди, профили, усилки и ламарини, който би следвало да може да се завари и сглоби във всеки вагонен или каросериен завод. Разбира се като се сметне правилно а не както дойде и след 2-3 години да почне да се къса и цепи.

Разбира се че не е проблем, въпросът е на каква цена може да се произведе така че да не почне да се къса и цепи по нашите разбити релси и дали на тази цена е целесъобразно или ще излезе повече от цената на един нов трамвай, който ще е на 100% нископодов.

И само като допълнение, това нещо по документи и проект се е водело модернизация на Т3:

Прототип, един брой, изкарал на линия пет години. Явно неуспешен опит.

На Т6 не може. И на Т3 не може.
Произвежда се ново шаси, което според нуждите го кръщаваме както ни трябва.

Новото шаси със същите габарити ли го правим като старото или се налага да го променяме като при новите шасита за модернизациите на Т3 и да го удължаваме?

« Last Edit: 30.10.2024, 11:30:32 by fafan »