Author Topic: Актуална информация - Линия 1  (Read 223996 times)

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2607
    • View Profile
    • Email
Re: Актуална информация - Линия 1
« Reply #940 on: 10.09.2020, 19:20:13 »
То е зад влака, там няма как да скочиш или да паднеш пред влака и да те сгази.

Не ти помага, защото след като влака замине и преградите паднат, не може да се върнеш на перона, нито някой може да ти помогне да се качиш. Интересно какво се случва в тази ситуация, движението спира, но как вдигат преградите? Ще трябва сигурно някой с ключ да дойде и да освободи системата ръчно.

Какво се случва при нужда, ако пожарна или лекарски екип трябва да слязат на релсите? Пак ръчно ще трябва да се вдигат преградите.

докато няколко случая на прегазени блокираха цялото метро за дълго.

Тоест може да се получи, че с тези прегради блокирането на движението заради паднал на релсите може да се окаже даже по-дълго отколкото без тях.
« Last Edit: 10.09.2020, 19:23:38 by fafan »

Offline petur1111

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Актуална информация - Линия 1
« Reply #941 on: 10.09.2020, 19:25:04 »
Да се окаже на релсите И да го сгази влак.
Ако някой иска конкретно да бъде сгазен от метровлак, ще го постигне без никакви пречки. Просто ще отиде на станция, където има тераса, от която ще скочи пред идващия влак.

Просто да се окаже някой на релсите не помня да е ставало повод за голяма драма
Защото оказалите се на релсите са се разминавали с тока. Ама ако падналият беше светнал с не знам си колко волта, щеше да е драма.

докато няколко случая на прегазени блокираха цялото метро за дълго.
Това е заради некадърните диспечери.

Примерно става инцидент на Софийския университет. Те ограничават движението само до Сливница и до Младост I.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2607
    • View Profile
    • Email
Re: Актуална информация - Линия 1
« Reply #942 on: 10.09.2020, 19:50:48 »

Примерно става инцидент на Софийския университет. Те ограничават движението само до Сливница и до Младост I.

Няма достатъчно стрелки за да се ограничи движението само в даден малък участък.

По това, което виждам системата по принцип работи и прави това, което трябва и теоритично е възможно да спират номерни и Русич и преградите да са общи за двата вида влакове, но всичко зависи от майсторлъка на машиниста да спре точно, и изглежда руските чайници не могат да спрат навреме.




Offline petur1111

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Актуална информация - Линия 1
« Reply #943 on: 10.09.2020, 20:00:21 »

Примерно става инцидент на Софийския университет. Те ограничават движението само до Сливница и до Младост I.

Няма достатъчно стрелки за да се ограничи движението само в даден малък участък.
Има.

В примера със Софийския университет влаковете може да се съкратят до съседните станции. Между Сердика и Опълченска има съоръжение за смяна на посоката, а също така и и между стадиона и Жолио Кюри.


Има различни модификации на Русич, които са с различно разположение на вратите.

А пък и тази схема не изгледа правилна. Според нея, предпоследната колона трябва да е горе-долу в средата на последния вагон на номерен влак, а след края на номерните влакове трябва да остава много малко пространство. А не е така:

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2152
    • View Profile
Re: Актуална информация - Линия 1
« Reply #944 on: 10.09.2020, 20:33:05 »
Интересно какво се случва в тази ситуация, движението спира, но как вдигат преградите? Ще трябва сигурно някой с ключ да дойде и да освободи системата ръчно.

Какво се случва при нужда, ако пожарна или лекарски екип трябва да слязат на релсите? Пак ръчно ще трябва да се вдигат преградите.

докато няколко случая на прегазени блокираха цялото метро за дълго.

Тоест може да се получи, че с тези прегради блокирането на движението заради паднал на релсите може да се окаже даже по-дълго отколкото без тях.
Има си пултове за ръчно управление – на няколко от колоните. Дори и да се забавят 15 минути повече при вдигането на пътник, това не е нищо в сравнение с чакането с часове при смъртен случай.

Ако някой иска конкретно да бъде сгазен от метровлак, ще го постигне без никакви пречки. Просто ще отиде на станция, където има тераса, от която ще скочи пред идващия влак.
Е. Изисква доста повече усилия, може да реши да бъде сгазен от друго нещо :) А сериозно – имаше случаи и на изблъскан човек пред влака, както и на такива, които са залитнали неумишлено.

А че са твърде скъпи тези прегради, твърде скъпи са...
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2607
    • View Profile
    • Email
Re: Актуална информация - Линия 1
« Reply #945 on: 10.09.2020, 20:40:59 »

Има.
Няма. Стрелки има само от едната страна на станциите, тоест има значение от коя страна е станал инцидентът.


А пък и тази схема не изгледа правилна. Според нея, предпоследната колона трябва да е горе-долу в средата на последния вагон на номерен влак, а след края на номерните влакове трябва да остава много малко пространство.
Тази схема е примерна, как би трябвало да се направи, а не как наистина е направено и показва, че ако влаковете не спират на едно и също място и разстоянието между колоните не е еднакво може да се направи така, че да няма врата на колоните на нито един вид състави. Показва и също, че за да се получи това влакът трябва да спре наистина много точно, което руските влакове явно не го могат.


Има си пултове за ръчно управление – на няколко от колоните. Дори и да се забавят 15 минути повече при вдигането на пътник, това не е нищо в сравнение с чакането с часове при смъртен случай.

Това е поредното безумие, ако не могат да се вдигат централно от диспечерския център, а само локално даже създават повече опасности отколкото решават.
« Last Edit: 10.09.2020, 20:45:49 by fafan »

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2152
    • View Profile
Re: Актуална информация - Линия 1
« Reply #946 on: 10.09.2020, 22:20:02 »
Би следвало да могат да се вдигнат и от дистанция, не знам дали наистина може.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline danny

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
Re: Актуална информация - Линия 1
« Reply #947 on: 11.09.2020, 11:23:35 »

Има.
Няма. Стрелки има само от едната страна на станциите, тоест има значение от коя страна е станал инцидентът.


И това е най-големият проблем на нашето метро. Не искам да съм лош пророк, но ще дойде време когато ще се налага за по-дълго време да се извършват текущи ремонти по линиите и тогава ще бъде забавно, дори и да е само уикендите.

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 514
    • View Profile
Re: Актуална информация - Линия 1
« Reply #948 on: 11.09.2020, 11:34:00 »

Има.
Няма. Стрелки има само от едната страна на станциите, тоест има значение от коя страна е станал инцидентът.


И това е най-големият проблем на нашето метро. Не искам да съм лош пророк, но ще дойде време когато ще се налага за по-дълго време да се извършват текущи ремонти по линиите и тогава ще бъде забавно, дори и да е само уикендите.
Нали пробвахме за един уикенд, като затвориха СУ заради метрото. Е не умряхме и още съществува София. Да сигурно ще се налага да затварят метрото, но не е чак такава епохална трагедия, каквато я описваш.

Offline danny

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
Re: Актуална информация - Линия 1
« Reply #949 on: 11.09.2020, 11:47:26 »

Има.
Няма. Стрелки има само от едната страна на станциите, тоест има значение от коя страна е станал инцидентът.


И това е най-големият проблем на нашето метро. Не искам да съм лош пророк, но ще дойде време когато ще се налага за по-дълго време да се извършват текущи ремонти по линиите и тогава ще бъде забавно, дори и да е само уикендите.
Нали пробвахме за един уикенд, като затвориха СУ заради метрото. Е не умряхме и още съществува София. Да сигурно ще се налага да затварят метрото, но не е чак такава епохална трагедия, каквато я описваш.
Ако гледаме само СУ няма да умрем...
« Last Edit: 11.09.2020, 11:53:48 by danny »

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2607
    • View Profile
    • Email
Re: Актуална информация - Линия 1
« Reply #950 on: 11.09.2020, 14:17:02 »
И това е най-големият проблем на нашето метро. Не искам да съм лош пророк, но ще дойде време когато ще се налага за по-дълго време да се извършват текущи ремонти по линиите и тогава ще бъде забавно, дори и да е само уикендите.

Възможно е за дълги текущи ремонти на тунелите, когато им дойде времето, да се монтират стрелки на нови места, това пък е предимството на общия двупътен тунел и страничните перони.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3341
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Актуална информация - Линия 1
« Reply #951 on: 11.09.2020, 20:26:13 »
Монтирането на стрелки из тунелите на метрото не е толкова просто, като при трамваите - слагаш стрелката и тя започва да работи.
Първото, което вероятно ще се наложи като по-сериозен ремонт е замяната на дървените траверси с бетонни на най-стария участък. Продължителността зависи от това колко бързо ще успеят да наредят новите бетонни блокчета и колко бързо ще стегне бетонът. Има и решения с временен железен път, който стъпва встрани от траверсите докато те стягат.

Offline petur1111

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Актуална информация - Линия 1
« Reply #952 on: 15.09.2020, 23:07:17 »
Станция Стадион Васил Левски, от днес:





При позиция "ДОБРЕ +0.3".

Offline petur1111

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Актуална информация - Линия 1
« Reply #953 on: 16.09.2020, 23:18:19 »
Вече официално са "прерязани лентичките" на просторите на Опълченска и Стадиона от Братоев и Данчето:
Quote
Монтираха преградни врати в метрото на станции "Опълченска" и "Стадион Васил Левски"

Автоматичните преградни врати на метростанциите "Опълченска" и "Стадион Васил Левски" вече са монтирани, съобщават от Столичната община.

Поставянето им е част от пилотен проект, който цели осигуряване на по-голяма безопасност и висока надеждност на работата на метрото.

Автоматичните подвижни врати отделят перона и пътниците от метровлака, с което се осигурява по-голяма безопасност. Съоръженията предотвратяват както случайни падания на пътници върху железния път, така и умишлени слизания на хора на пътя на метровлака. Автоматични врати от този тип се използват в Корея и Япония, а в момента се тестват в метрото на Барселона и Стокхолм.

Изпълнител на пилотния проект е Обединение "Ер Ес Де Метро София", състоящо се от две корейски и една българска фирма.

Финансирането е осигурено от Столичната община и Програма "Транспорт" на Министерството на транспорта - Приоритетна ос 4 "Иновационни технологии".

Предвидено е поставяне на преградни съоръжения на 10 от най-натоварените метростанции от първия метродиаметър.

В проекта на третата линия на метрото са заложени преградни врати за всички станции от линията, съобщават от общината.
Източник.

В такъв случай няма как да се оправдават, че системата не е готова/настроена и т.н.


И на този фон - това е от днес, станция Опълченска:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14595
    • View Profile
    • Email
Re: Актуална информация - Линия 1
« Reply #954 on: 17.09.2020, 09:49:36 »
В такъв случай няма как да се оправдават, че системата не е готова/настроена и т.н.
Какво да ѝ се настройва на системата? Явно основното е машинистите да спрат "по конец", а това на първите два метродиаметъра не е въпрос на автоматика.
Тук възникват два въпроса:
1. Имат ли машинистите някаква детекция - локатор или табелка, по която да се равняват?
2. Отклоненията типични за един от трите възможни видове състави ли са или са случайни?

Offline petur1111

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Актуална информация - Линия 1
« Reply #955 on: 19.09.2020, 01:11:40 »
Тук възникват два въпроса:
1. Имат ли машинистите някаква детекция - локатор или табелка, по която да се равняват?
2. Отклоненията типични за един от трите възможни видове състави ли са или са случайни?
1. Има един екран на който се изписва позицията на влака.
Ето едно видео по въпроса (не е мое):

Системата очевидно позволява толеранс от ± 50 см., защото изписва добре от -0.5М до +0.5М.

Но независимо от това, че екрана изписва "ДОБРЕ", редовно се случва така, че някоя колона да се падне по средата на някоя врата.

2. Случайни са. Случват се при всички видове влакове.

Между другото, много е странно как грешната позиция на влака се изписва в зелено, а правилната в червено. Ама за милион и половина на парче - толкова.



Ето поредната порция разминавания от днес (вече вчера):







Първото и третото се случват почти при всеки влак. Да, не е голям проблем, но това показва, че системата не струва.

Второто е голям проблем и се случва от време на време, но доста често. Достатъчно е да почакаш 3-4 влака да минат и ще видиш такова положение.



Offline danny

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
Re: Актуална информация - Линия 1
« Reply #956 on: 20.09.2020, 23:43:30 »
Аз си мисля, че можеше тези врати да са още малко навътре, за да няма проблеми дори и колоната да е по средата на вратата.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2152
    • View Profile
Re: Актуална информация - Линия 1
« Reply #957 on: 21.09.2020, 17:31:20 »
Те СА малко навътре и реално няма проблем наистина.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.