Добре, аз днес и в стария участък гледах за това - на Обеля пак пода на мотрисата беше по-високо, от перона, но досега никой не е казал нищо по този въпрос...
На Младост нивата и разстоянията са перфектни; на Мусагеница също...
Подозирам, че нарочно оставят разлика във височината. Праг във височина се забелязва по-лесно от пролука в дълбочина. Разстоянието е наистина голямо. Ако не 20, то поне 15 cm. Съвсем спокойно някой може да "стъпи" в пролуката, при което може да счупи крак. Да не говорим за малките деца.
От друга страна при дължина на вагоните 19 m няма друг начин, освен да се остави пространство, ако станцията е в крива. Трябваше да се избягват станции в криви, или поне да се правят с по-голям радиус. Това сериозно би ограничило възможностите за прекарване на трасетата. Реализираното сега трасе на метрото обаче, има криви с доста голям ъгъл, основно заради завоите за преминаване от Цар Освободител към Драган Цанков. И двете криви са почти по 90 градуса, а разстоянието между тях е сравнително малко, около 800 m. Накратко промяната на трасето от Цариградско шосе на Драган Цанков (и станции на Университета и Юнак) неминуемо водят до този проблем.