Author Topic: Текущите ремонти на улиците  (Read 489773 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Текущите ремонти на улиците
« Reply #40 on: 03.06.2006, 23:01:50 »
Quote from: ozzy
За Черни връх много не си го представям.....Пък и там е по-широко, не е чак толкова необходимо.

Аз си мисля друго: тъй като на Плиска вечно се получават разни задръствания заради маршрутките, междуградските рейсове и др., дали няма да е по-добре рейсовете и тролеите да се движат и да спират на Плиска в локалното(естествено трябва да преместят такситата оттам. Така ще е по-удобно и за хората, които сега се блъскат на малкия тротоар, или са застрашени от преминаващите в локалното коли.
Кво ще кажете?
идеята е доста добра, но трябва да се разкарат такситата което не е лесна работа, а и далновидни общинари се погрижиха голямото пространство между кинтото,блока който тръгва до него и пътя да бъде плътно запълнено с 80% излишни магазини. Та ко махнат сергиите и бутиците (луксозните сергии) има хляб в тая идея

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Текущите ремонти на улиците
« Reply #41 on: 03.06.2006, 23:11:37 »
Идеята ми е това да стане и в двете локални платна.Според мен по-проблемно е от страната на хотела, защото мястото е по-малко.

Колкото до сергиите от другата страна: хубаво е все пак да оставят баничките и пиците, както  и 2-3 за вестници и 1 за алкохол и цигари
Бюрото за абонаментни карти също не трябва да се пипа!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Текущите ремонти на улиците
« Reply #42 on: 03.06.2006, 23:47:43 »
Quote from: ozzy
Идеята ми е това да стане и в двете локални платна.Според мен по-проблемно е от страната на хотела, защото мястото е по-малко.

Колкото до сергиите от другата страна: хубаво е все пак да оставят баничките и пиците, както  и 2-3 за вестници и 1 за алкохол и цигари
Бюрото за абонаментни карти също не трябва да се пипа!
Но локалните се ползват и от велосипедисти и мотористи-те никога не карат в най-лявата лента с вдигната предна гума  (включително и аз-никога не съм излизал на главните платна  ).Друг проблем е,че ще задръстват платната като спрат за автомобилите,на който се налага да минават по локалното,а и няма да могат да се изпреварват.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Текущите ремонти на улиците
« Reply #43 on: 04.06.2006, 00:57:53 »
Quote from: difian
Но локалните се ползват и от велосипедисти и мотористи-те никога не карат в най-лявата лента с вдигната предна гума  (включително и аз-никога не съм излизал на главните платна  ).Друг проблем е,че ще задръстват платната като спрат за автомобилите,на който се налага да минават по локалното,а и няма да могат да се изпреварват.
Аз като велосипедист не бих използвал Цариградско, дори и локалното. Все още ми се живее  
Колкото до рейсовете си мисля, че ако в локалното няма паркирали коли, спокойно биха могли да се изпреварват. Но това едва ли ще е толкова наложително, все пак говорим за няма и километър разстояние. По-важно е да спират безпроблемно и безопасно на спирката, а и автомобилите и сега не могат да развиват повече от 50 км/ч., няма да им навреди да почакат малко  
А и локалното може да се обяви с предимство за колите от градския транспорт!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Текущите ремонти на улиците
« Reply #44 on: 04.06.2006, 15:32:28 »
Ако няма паркирани коли,ще могат да се разминават без проблем.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Текущите ремонти на улиците
« Reply #45 on: 04.06.2006, 16:44:03 »
Quote from: ozzy
Аз като велосипедист не бих използвал Цариградско, дори и локалното. Все още ми се живее  
Колкото до рейсовете си мисля, че ако в локалното няма паркирали коли, спокойно биха могли да се изпреварват. Но това едва ли ще е толкова наложително, все пак говорим за няма и километър разстояние. По-важно е да спират безпроблемно и безопасно на спирката, а и автомобилите и сега не могат да развиват повече от 50 км/ч., няма да им навреди да почакат малко  
А и локалното може да се обяви с предимство за колите от градския транспорт!
Не е чак толкова пасно,но имайте предвид,че по Тракия и до Вакарел съм стигал с колело.А иначе изцяло най-тежкият ми инцидент като велосипедист беше именно на Плиска,когато се блъснах в отварящага се врата на един в локалното.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Текущите ремонти на улиците
« Reply #46 on: 05.06.2006, 12:28:47 »
Quote from: ozzy
Аз си мисля друго: тъй като на Плиска вечно се получават разни задръствания заради маршрутките, междуградските рейсове и др., дали няма да е по-добре рейсовете и тролеите да се движат и да спират на Плиска в локалното(естествено трябва да преместят такситата оттам. Така ще е по-удобно и за хората, които сега се блъскат на малкия тротоар, или са застрашени от преминаващите в локалното коли.
Това не е възможно поради самата конструкция на Цариградско.
В посока център:
- спирка Студентски общежития - не би било възможно влизането в локалното на автобусите, идващи от естакадата. Захождането на тези автобуси в локалното би било в конфликт с излизащия поток от Винаровото колело, а той е доста сериозен
- спирка Плиска - излизането на автобусите от локалното към главното би било в конфликт с излизането на коли от главното платно към зала Универсиада
В посока Младост:
- спирка Студентски общежития - невъзможно излизането в главното платно.
- спирка Плиска - тук локалното платно изпълнява наистина локални функции - връзка с улиците в кв.Изток и при това то си е сериозно задръстено, само автобусите му липсват. За да може да се организира автобусна спирка на толкова много автобуси там, трябва да стане трилентово (не може на локално платно да се забранява паркирането, точно това му е функцията). В крайна сметка - доста реконструкции със съмнителен резултат - обикновено "тапите" в тази посока се получават между Яворов и Латинка

Единствената възможност е да се удължат джобовете от двете страни.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Текущите ремонти на улиците
« Reply #47 on: 05.06.2006, 14:59:48 »
Quote from: blagun
Това не е възможно поради самата конструкция на Цариградско.
В посока център:
- спирка Студентски общежития - не би било възможно влизането в локалното на автобусите, идващи от естакадата. Захождането на тези автобуси в локалното би било в конфликт с излизащия поток от Винаровото колело, а той е доста сериозен
- спирка Плиска - излизането на автобусите от локалното към главното би било в конфликт с излизането на коли от главното платно към зала Универсиада
В посока Младост:
- спирка Студентски общежития - невъзможно излизането в главното платно.
- спирка Плиска - тук локалното платно изпълнява наистина локални функции - връзка с улиците в кв.Изток и при това то си е сериозно задръстено, само автобусите му липсват. За да може да се организира автобусна спирка на толкова много автобуси там, трябва да стане трилентово (не може на локално платно да се забранява паркирането, точно това му е функцията). В крайна сметка - доста реконструкции със съмнителен резултат - обикновено "тапите" в тази посока се получават между Яворов и Латинка

Единствената възможност е да се удължат джобовете от двете страни.
Не знам, според мен е възможно!В посока Младост рейсовете не е необходимо чак при Общежитията да се включват в движението, това може да стане непосредствено след Плиска(има си отбивка), а останалите рейсове 280, 84, 313 + тролеите си продължават в локалното и се спускат към колелото.
В посока Център автобусите, идващи от моста, могат да се включват в локалното след спирката на Общежитията, а след тролейната спирка спокойно могат да се включат в движението.Отбивката за Универсиада се пада по-назад!(или в краен случай може да се премахне).

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Текущите ремонти на улиците
« Reply #48 on: 05.06.2006, 16:34:27 »
Quote from: ozzy
Не знам, според мен е възможно!В посока Младост рейсовете не е необходимо чак при Общежитията да се включват в движението, това може да стане непосредствено след Плиска(има си отбивка), а останалите рейсове 280, 84, 313 + тролеите си продължават в локалното и се спускат към колелото.
В посока Център автобусите, идващи от моста, могат да се включват в локалното след спирката на Общежитията, а след тролейната спирка спокойно могат да се включат в движението.Отбивката за Универсиада се пада по-назад!(или в краен случай може да се премахне).
Аз мисля,че твърде много усложнихме нещата.Започнахме с това как колите навлизат в буслентите и накрая стигнахме до разкарването на автобусите и тролейте от главните платна.Мисля,че е по-добре колите да започнат да спазват Закона за Движение по Пътищата,отколкото да се стига до преструктуране на пътните потоците.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Текущите ремонти на улиците
« Reply #49 on: 05.06.2006, 17:44:40 »
Предстоят търгове за рехабилитация на основни градски улици в София Издадено е разрешение за строеж за пробива улица "Скопие"


Гергана ДИМИТРОВА
http://www.stroitelstvo.info
Брой: 22 / 2006-06-05

Подготвя се документацията за обявяване на тръжни процедури по Закона за обществените поръчки (ЗОП) за рехабилитация (преасфалтиране) на основни трасета в централната градска част. Става въпрос за улици, по които се движи масов градски транспорт и които ще бъдат финансирани чрез банков кредит. Общият размер на заема, за който общината е в процедура за избор на финансираща институция, е 20 млн. лева.

Поименният списък с улици за преасфалтиране беше одобрен от постоянната комисия по устройство на територията и жилищна политика към Столичния общински съвет (СОС) на 31 май. "Ще обявим тръжните процедури, за да може през летните месеци юли и август, когато трафикът в столицата е по-малко, да може да се извърши преасфалтирането", каза зам.-кметът на Столичната община инж. Велизар Стоилов. Той посочи също, че независимо от това, че не е избрана банка за кредита, търговете ще бъдат проведени и изпълнението ще започне, а изплащането ще се извърши, когато бъде отпуснат кредитът. На въпрос на общинския съветник Росен Малинов дали отново строителството ще се извърши както преди от едни и същи фирми инж. Стоилов отговори: "Ще спечелят пет-шест фирми, а не една-две, и те ще се доказват." Целта е за двата основни летни месеца ремонтите да бъдат приключени, каза също зам.- кметът.

Одобреният поименен списък включва общо 18 обекта, към тях след провеждане на обществено обсъждане на 16 март 2006 г. са включени и още четири нови улични отсечки.

Същевременно в списъка за финансиране е включен и пробивът ул. "Скопие" от ул. "Габрово" до надлез "Надежда". За обекта е избран изпълнител, това е обединение "Шипка" с водеща фирма "ГБС - Инфраструктурно строителство". Изпълнението на пробива може да започне, защото е приключила отчуждителната процедура и има издадено разрешение за строеж, информираха от общината.

Въпреки че общият списък с улици надвишава размера на кредита от 20 млн. лева, обектите са включени, за да бъдат одобрени от СОС и при осигуряване на финансиране от други източници да може да започне изпълнението им, обясни инж. Стоилов.

Общината е възложила и осем улици за проектиране, на които също да бъде направен основен ремонт на релсов път и пътни платна. Целта е да се осигури проектна готовност.

До 9 юни се предвижда да приключи разширяването на ул. "Опълченска" от бул. "Сливница" до бул. "Мария Луиза". Уличното платно е с три ленти за движение. Изградени са нови тротоари. Ремонтирани са водопроводната и канализационната мрежа, подновено е и уличното осветление. Миналата седмица кметът на София Бойко Борисов провери ремонтните работи по обекта, както и кърпежните работи по "Самоковското шосе".  

Същевременно приключва проектирането за извършване на ремонтни работи по няколко моста. Като особено належащ е ремонтът на мостовете "Чавдар" и този при бул. "Сливница" и ул. "Г. С. Раковски". За тях също се подготвя тръжна процедура, информираха от отдел "Инженерна инфраструктура" към общината. Проектите се разработват от общинското предприятие "Софияпроект" съвместно с експертното участие на специалисти от Университета по архитектура, строителство и геодезия.

За избора на финансова институция, която да предостави дългосрочен банков кредит в размер на 20 млн. лева, общината беше обявила обществена поръчка. Видът на кредита е дългосрочен при лихвен процент 5% годишно. Срокът и начинът на погасяване е до 48 месеца от датата на подписване на договора, гратисният период е шест месеца.

 

Списък на улиците за преасфалтиране

Бул. "Алея Яворов" от "Ситняково" до бул. "Ст. Михайловски"

Бул. "Н. Вапцаров" от ул. "Ст. Михайловски" до бул. "Черни връх"

Бул. "Цар Освободител" от Орлов мост до Ректората Бул. "В. Левски" от ул. "Г. С. Раковски" до Ректората Бул. "Скобелев" от Руски паметник до бул. "Прага"

Бул. "Стамболийски" от площад "Света Неделя" до бул. "Хр. Ботев"

Бул. "Кн. М. Луиза" от Централна гара до надлез "Надежда"

Бул. "Д. Николаев" от Сточна гара до бул. "Ситняково"

Ул. "Фр. Нансен" и кръстовището с бул. "България"

Ул. "П. Ю. Тодоров" от бул. "България" до пазара "Ив. Вазов"

Бул. "Ив. Гешов" от бул. "България" до ул. "Г. Софийски"

Бул. "Рожен" от надлез "Надежда" до кв. "Илиянци"

Ул. 202 от надлез "Надежда" до ул. "Каменоделска"

Бул. "Евл. Георгиев" от ул. "Оборище" до бул. "Мадрид"

Бул. "Евл. Георгиев" от бул. "Мадрид" до "Ген. Д. Николаев"

Бул. "Ситняково" от ул."Шипченски проход" до бул. "Мадрид"

Пробивът ул. "Скопие" от ул. "Габрово" до надлез "Надежда"

Релсов път платна по бул."Мадрид" и бул."Янко Сакъзов"
 
  ----------------------------------------------------------------
Надявам се да не се повтаряме и да давам допълваща информация.Тук са дадени точните отсечки.Включили са "скъпият" ми бул.Скобелев и никъде не се споменава,че тази процедура му е прилагана само преди няколко години.За част от улиците не съм съгласен и мисля,че нямат толкова голяма нужда от преасфалтиране.Това,което истнински ме зарадва е ремонта на релсовия път по Мадрид и Сакъзов.
 

Удебелих,за да ми се вижда мнението под текста.
« Last Edit: 05.06.2006, 17:46:13 by difian »

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Текущите ремонти на улиците
« Reply #50 on: 06.06.2006, 12:35:37 »
А аз си мислих, че кръпките на Цариградско шосе са временни.Поне моста да го бяха преасвалтирали.Пълна скръб е с тия кръпки.Едва ли ще изкарат зимата, а тук минават най-голям брой превозни средства на ГТ.Много лошо.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Текущите ремонти на улиците
« Reply #51 on: 06.06.2006, 12:52:51 »
Явно на доста места се отчита повече показността и представителността, отколкото реалното състояние:

1.Бул. "Алея Яворов" от "Ситняково" до бул. "Ст. Михайловски" - ненужно. Но затова пък детелината с Цариградско е в плачевно състояние.

2. Бул. "Н. Вапцаров" от ул. "Ст. Михайловски" до бул. "Черни връх" - ненужно тотално преасфалтиране

3. Бул. "Цар Освободител" от Орлов мост до Ректората - ненужно

4. Бул. "В. Левски" от ул. "Г. С. Раковски" до Ректората - ненужно

5. Бул. "Скобелев" от Руски паметник до бул. "Прага" - това да.

6. Бул. "Стамболийски" от площад "Света Неделя" до бул. "Хр. Ботев" - ненужна

7. Бул. "Кн. М. Луиза" от Централна гара до надлез "Надежда" - дано се включи и кръговото на надлез Надежда - там е належащо

8. Бул. "Д. Николаев" от Сточна гара до бул. "Ситняково" - належащо

9. Ул. "Фр. Нансен" и кръстовището с бул. "България" - че какво му е на ткръстовището?

10. Ул. "П. Ю. Тодоров" от бул. "България" до пазара "Ив. Вазов"

11. Бул. "Ив. Гешов" от бул. "България" до ул. "Г. Софийски" - тук има нужда от разширяване и реконструкция

12. Бул. "Рожен" от надлез "Надежда" до кв. "Илиянци" - належащо

13. Ул. 202 от надлез "Надежда" до ул. "Каменоделска" - крайно време беше. И да направят максимално допустимата скорост 70 км/час - нито пешеходци има, нито училища

14. Бул. "Евл. Георгиев" от ул. "Оборище" до бул. "Мадрид" - неналежащо

15. Бул. "Евл. Георгиев" от бул. "Мадрид" до "Ген. Д. Николаев" - неналежащо

16. Бул. "Ситняково" от ул."Шипченски проход" до бул. "Мадрид" - има лоши участъци, по чак пък тотално преасфалтирване?

За сметка на доста участъци с добро за българските стандарти положение, са пропуснати далеч по-съсипани участъци, като:

1. Бул М.Луиза - от Лъвов мост до Опълченска
2. Мостът до Бакърена фабрика
3. Мостът Чавдар
4. Ул.Боян Магесник в Слатина
5. Ул. Гео Милев - от Слатина през прелезите до ПЖИ до Книжарската борса
6. Ул.Козлодуй (може би тя е включена във връзката Сточна гара-Централна гара)
7. Ул. Тодор Каблешков - цялата - тук коментарите са излишни
8. Бул.Черни връх плюс трамвайното трасе от Хладилника до Кошарите
9. Ул.Първа българска армия
10. Бул. Г.М.Димитров - от Винарово колело до Онкологията
11. Бул. Симеоновско шосе
12. Бул.Любляна
13. Ул. Софийски герой
14. Локалните платна на Цар Борис ІІІ

Явно по тези участъци присъствието на медиите е по-ограничено, ооотколкото на избраните 16.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Текущите ремонти на улиците
« Reply #52 on: 06.06.2006, 13:41:19 »
ЗА моста Чавдар си има отелна процедура.Той ще се ремонтира.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Текущите ремонти на улиците
« Reply #53 on: 08.06.2006, 12:14:43 »
И какво се оказа най-сетне? Планът за преасфалтиране на улици беше подложен на публично обсъждане, както се очакваше, гражданите предложиха приоритет на наистина скапаните, а не представителните улици и ... общината си утвърди първоначалния план?!

Как според вас се нарича това:
а) наглост
б) чувство за недосегаемост и несменяемост на СОС
в) пряка демокрация в действие
« Last Edit: 08.06.2006, 12:28:38 by blagun »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Текущите ремонти на улиците
« Reply #54 on: 08.06.2006, 14:44:59 »
Верният отговор е:
г) всички посочени
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Текущите ремонти на улиците
« Reply #55 on: 10.06.2006, 22:13:39 »
аз не съм съгласен с 2 отсечки на СО- Ситняково (само около шахтите трябва да се оправи,но настилката е цялостна и здрава), 2то ми несъгласие е Стамболийски от Св.Неделя до Хр.Ботев, точно в тоя участък булеварда е в относително добро състояние, което не може да се каже за останалата му част. Друго да питам- преди Софиянски взе кредит за пробива Скопие-Надежда-усвоиха 40% от парите за реално съвршеното-при улица Габрово, другите пари трябва да си стоят щото нищо не е направно, НО СЕГА СЕ ВЗИМА ОТНОВО ЗАЕМ ЗА СЪЩИЯ УЧАСТЪК ЗА КОЙТО ИМА ВЕЧЕ ПАРИ, въпорса е къде са старите пари за пробива, отговора е повече от ясен ама все пак да ви дам тази сложна гатанка ????

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Текущите ремонти на улиците
« Reply #56 on: 10.06.2006, 22:59:13 »
...Друго да питам- преди Софиянски взе кредит за пробива Скопие-Надежда-усвоиха 40% от парите за реално съвршеното-при улица Габрово, другите пари трябва да си стоят щото нищо не е направно, НО СЕГА СЕ ВЗИМА ОТНОВО ЗАЕМ ЗА СЪЩИЯ УЧАСТЪК ЗА КОЙТО ИМА ВЕЧЕ ПАРИ, въпорса е къде са старите пари за пробива, отговора е повече от ясен ама все пак да ви дам тази сложна гатанка ????      


А парите за новата система за таксуване.Ама като преасфалтират тези улици, 90% от които не са за преасфалтиране всички журналя ще почнат да пишат как вече нямаме улици,а даже авариини писти за кацане на самолети и че по тях и над 10т на ос могат да позволят...
  Аз пак ще се повторя: а защо никой не казва,че  на "Скобелев" тази процедура я правиха само преди няколко години и сега е по-зле от неасфалтирани от десетилетие улици?
  Но на кой му пука, смотаният ни народ ще си чете вестниците със смотаните помпозни заглавия и ще гласува после за някой,а след още четири години ще се появи нов такъв месия и така....

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Текущите ремонти на улиците
« Reply #57 on: 13.06.2006, 15:56:52 »
Частен проект предлага промяна на кръстовище на бул. “Черни Връх” в София

Инвестицията предвижда строителство на 35- и 24-етажни сгради

Гергана ДИМИТРОВА

Брой: 23 / 2006-06-12

Мотивирано предложение за подробен устройствен план - план за регулация и застрояване (ПУП - ПРЗ), предвижда изменение на транспортно-комуникационното решение на връзката на бул. “Черни връх” и бул. “Джеймс Баучер”.

Целта на промяна на действащия устройствен план, която беше разгледана от специализирания експертен съвет по устройство на територията (ЕСУТ) към Дирекция “Архитектура и градоустройство” (ДАГ) на Столичната община на 5 юни, е осигуряването на благоприятно комуникационно решение и изграждането на подземни гаражи, които трябва да обслужат друг инвестиционен проект на дружеството, възложител на настоящия ПУП - фирма JBI (Joint Building Investment) с президент инж. Румен Марков. Дружеството е собственик на терен с площ 1374 кв.м до хотел “Кемпински”, на който има намерение да изгради две високоетажни бизнес сгради. За терена има процедиран и влязъл в сила подробен устройствен план.

Съгласно този частичен квартално застроителен план (подробен устройствен план), одобрен със заповед на главния архитект на София от 2 май 1996 г., за кв. 272 а и 275 а, местност Лозенец - І част, е предвидено изграждането на две високи сгради, съответно на 35 и 25 етажа. Същевременно още през 2003 г. ЕСУТ на общината е взел решение за разработване на подробни проучвания, които да докажат комуникационно-транспортните възможности за обслужване на територията за изграждане на възел бул. “Черни връх” - бул. “Джеймс Баучер”, съобразен с бъдещото трасе на метрото и съществуващата инженерна инфраструктура.

Проектът за ПУП на бул. “Черни връх” е разработен от “Канел” с ръководител инж. Людмил Коларов и колектив в състав инж. Румен Марков, арх. Християн Боров, арх. Савин Стефанов, арх. Нестор Стаев, инж. Даниела Коларова.

Предвижда се създаване на пешеходна алея по бул. “Джеймс Баучер”. По този начин се осъществява връзка от Южния парк до Борисовата градина, каза инж. Румен Марков. Предложено е ново решение на площите за озеленяване. Същевременно с проекта се предвиждат и многофункционална зала и площи за търговски и обслужващи дейности. Подземният паркинг, който ще обслужва двете високи сгради, е с капацитет 870 паркоместа.

Като първи етап е разработен подробен транспортно- комуникационен план на бул. “Черни връх” от точка 243 до точка 216 и кръстовището с бул. “Джеймс Баучер”. Предлага се решение на четири нива. Първо, на ниво (-3) - директното трасе на бул. “Черни връх” се предвижда да бъде с габарит две платна по две ленти с ширина 3.50 м, средна разделителна ивица 1 м и два тротоара по 0.75 м. Ситуационното решение отговаря на класа на улицата и е съобразено с действащия регулационен план, като е търсено максимално вписване в обхвата на уличната регулация. Връзката с прилежащите части на жилищен квартал “Лозенец” първа и втора част е решена посредством локални платна и чрез кръгово кръстовище с бул. “Джеймс Баучер”. Предвижда се да отпадне трамвайният транспорт от кръстовището с ул. “Свети Наум” в посока "Околовръстен път" и да бъде заменен с тролейбусен по маршрута бул. “България” - бул.”Черни връх” - ул. “Сребърна” - бул. “П. Ю. Тодоров”. Тролейбусната спирка се предвижда в района на кръстовището с бул. “Джеймс Баучер”, като от нея чрез ескалатори ще се отвежда пешеходният поток до всички нива.

На ниво (-2) се изгражда  подземна улица под бул. “Джеймс Баучер” от кръстовището с бул. “Черни връх” до ул. “Богатица”. Тя е с габарит две платна по 3.5 м и два тротоара по 0.75 м. От нея е решен достъпът до два подземни паркинга на по две нива. От тази улица посредством рампа се стига до кръговото кръстовище и се осъществява връзка от ул. “Богатица” до “Лозенец” 1 и 2 и бул. “Черни връх”.

Кръговото кръстовище (на ниво (-1) дава възможност за връзка във всички посоки на пресичащите се направления - бул. “Черни връх”, бул. “Джеймс Баучер” и нулевото ниво, където са зоната за отдих и второкласната пътна мрежа. Изборът на този тип кръстовище е продиктуван от това, че преобладават транспортните потоци на ляво и дясно завиващи превозни средства. Ширините на лентите са съобразени с нормативните изисквания за уширение в крива и са по 4.50 м. Предлага се да отпадне трамвайният транспорт по бул. “Джеймс Баучер” с обръщане на “Семинарията” и на кръговото кръстовище. Като временно решение до изграждане на метрото проектът предлага да бъде въведен тролейбусен транспорт, който да е с трасе бул. “Черни връх” - ул. “Сребърна” - ул. “П. Тодоров” - бул. “България".

Второкласната улична мрежа (ниво 0), която обслужва първата и втората част на жк “Лозенец”,  е съобразена с действащия регулационен план.

“Целта на проекта е бъдещите сгради да получат необходимите паркоместа и да функционират безпроблемно”, каза инж. Марков. По думите му промяната на транспортно-комуникационното решение ще бъде изградена, като бъде заменено правото на строеж на подземния паркинг и други обекти (многофункционалната зала - бел. ред.) срещу изграждането на инфраструктура. Предварителните разчети сочат, че необходимата инвестиция е около 13 млн. евро само за инфраструктурата, посочи инж. Марков.

ЕСУТ разгледа разработката и направи препоръки, които трябва да бъдат отразени и внесени отново в ДАГ. По думите на главния архитект Петър Диков предложението е стъпка към намиране на решение за обновление на транспортното обслужване на София. За първи път е внесен частен проект, който има отношение към публични пространства и към проблеми на транспорта на града, каза арх. Диков. Той посочи също, че е необходимо да се подходи с особена отговорност към бъдещо публично-частно партньорство, и направи препоръки към проекта, с които трябва да се съобрази. Необходимо е да се опростят решението и достъпът към подземния паркинг, да се прецизира подземното преминаване на бул. “Джеймс Баучер”. Проектът трябва да се съгласува с развитието на метрото във втори диаметър (“Надежда” - Централна гара - "Лозенец").

Предвижда се да се проведе и обществено обсъждане на проекта. За да се реализира решението, то трябва да бъде одобрено отново от ЕСУТ и Столичния общински съвет.


И всичко това само заради двете сгради,въпреки че споменават,че е "обвързано с бъдещото метро".Интересно само кой ще направи инвестицията.
Ето и статия за вариантите за Евлоги Георгиев.Давам я като линк,че нещата са доста дълги:Разширение на Евлоги Георгиев-Варианти
« Last Edit: 13.06.2006, 16:07:54 by difian »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Текущите ремонти на улиците
« Reply #58 on: 13.06.2006, 16:12:08 »
Quote from: ozzy
Отбивката за Универсиада се пада по-назад!(или в краен случай може да се премахне).
Тук вече те избива на глупости.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Текущите ремонти на улиците
« Reply #59 on: 13.06.2006, 16:19:31 »
Quote from: difian
Предлага се да отпадне трамвайният транспорт по бул. “Джеймс Баучер” с обръщане на “Семинарията” и на кръговото кръстовище. Като временно решение до изграждане на метрото проектът предлага да бъде въведен тролейбусен транспорт, който да е с трасе бул. “Черни връх” - ул. “Сребърна” - ул. “П. Тодоров” - бул. “България".
Това е явно умиване на ръцете - пречи им трамваят и искат да го заменят с НЯКАКЪВ тролей. Ами това е направо гениално решение - ако искаш от Кръста да отидеш до Попа, вземаш тролея, той те качва до Хладилника, после Емил Марков, пазара Иван Вазов, Мед.академия, Петте кьошета, НДК и след 2 часа стигаш до Попа! Няма що - много полезен тролей!