В горния хост казах, че не искам да коментирам самия ремонт. Наистина е на неудобно място, наистина е през цялата дължина на основния булевард на голям жилищен комплекс. И както казах, и аз мисля, че можеше да се оправи по-бързо. Но това е друг въпрос - има си институции, които отговарят за това и не искам да коментирам дали има корупция и т.н., защото това е една дълга тема. Това, за което исках да изразя възмущение е, че вие изобщо не осъждате неправилното шофиране, а се хващате за други неща!!!
Относно знаците - знаците за събиране на движението в една лента казах, че са странни при условие, че такова нямаше последните 3-4 дена, но такова имаше първия ден когато се разкопаваше и тогава знаците си бяха точно на мястото. Съответно това обяснява и знака за забрана на изпреварването. Предполагам, че тези знаци са оставени до края на ремонта, защото от съображения за икономия не са подготвени знаци за всяка една ситуация при различните местоположения на машините. Знак "Участък от пътя в ремонт" има и той е се намира от всяка страна на пътното платно във всяка посока на движение над знаците за ограничение на скоростта и за забрана за изпреварване. Наистина знаците за събиране на движението в една лента са малко странни, но както казах сигурно заради икономия на средства тези знаци не се сменят всеки ден. Съгласен съм, че липсва знак за неравности на пътя, но това също не е проблем, защото след като има знак за ремонт на пътя, водачите трябва да са с повишено внимание и да очакват всичко, което може да произлиза от един ремонт - основно неравности.
Както казах пак се хванахте за знаците. Защо не коментирахте моето твърдение, че ако всички водачи караха с повишено внимание и намалена скорост нямаше да има и един инцидент?!? Ако ви дразни това "един приятел ми каза" да го оставим на страна. Да мислим логично, въпреки факта, че не сме били свидетели на инцидента. Става дума за верижна катастрофа, при която първия водач набива спирачки и тези след него се забиват в него. Това се случва в условия на проливен дъжд. Ако всички участници в тази катастрофа се движеха с 30 км./ч. (40 заради ограничението и още 10 заради атмосферните условия) дали щеше да се случи този инцидент??? Нека си отговорим на този въпрос от гледна точка на чиста логика и математика! Ако онзи, който ревеше по БНТ1 е карал с 40 км./ч. би ли се случил неговият инцидент? По негови думи знака го е изненадал заради лошата видимост. Наистина имаше стойка с пътни знаци, поставена в третото платно за движение, но тя се вижда поне от 80-90 метра. Който не вярва нека да погледне репортажа в сайта на БНТ и да се ориентира къде се намира стойката със знаците - горе-долу на нивото на края на джоба на спирката "ХМС" в посока център. После може да погледне на сателитната снимка на София колко би била видимата линия (т.е. откъде може да се забележи знакът). Аз лично с инструмента за измерване на разстояния измерих 92 метра. Сега да помислим логично - дали ако наистина се беше движил със 40 км.ч. би се случил този инцидент. При скорост от 40 км./ч. и такова разстояние можеше да се спре напълно спокойно без дори да се използва максимално спирачно усилие!!! От което може да се стигне до извода, че този човек е карал с много повече от 40 км./ч., което автоматично го прави виновник за инцидента!!!
Основно исках да наблегна на това, че никой не е засегнал културата на водачите конкретно в този пример и по принцип! Иначе съм съгласен с това, че в нашата страна много неща са сбъркани, включително и пътната маркировка със знаци. Но не е там въпроса. Аз когато карам и видя някакви знаци предупреждаващи за някакъв вид препятствие, дори знаците да са объркващи, странни и дори взаимоизключващи се, аз задължително намалявам скоростта и карам с повишено внимание докато не премина през препятствието или не измина достатъчно разстояние докато вече би било логично да няма препятствие. Наистина на много места има забравени знаци от ремонти, които отдавна са приключили и някой път ми се случва да намалявам и да карам бавно и с повишено внимание без причина, но така е правилно, защото така пазя моя живот, животът на близките ми хора, които се возят в колата и живота на другите участници в движението по пътищата, както и материални щети. Това е, което ме е научил моят инструктор преди доста години, и което съм получил като съвет от възрастни шофьори, които са изминали хиляди километри без инциденти или нарушения само защото имат подобно кредо при шофирането!