Author Topic: Произвеждат тролейбуси в Дупница  (Read 56196 times)

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Произвеждат тролейбуси в Дупница
« Reply #60 on: 31.01.2008, 18:10:57 »
Quote from: borosport
Да напълно си прав, а корпоративен данък е просто разговорно приет. Иначе ставаше дума за данък печалба. Но мисълта ми е, че само с това не става. Да огромно предимство е за нас с тези ниски данъци, но инвеститора иска и сигурност на икономиката(нещо, което имаме благодарение на членството в ЕС, валутния борд и др.), но иска и прозрачност на сделките, ясни конкурси и съответно липса на корупция. Затова и като дойде инвеститор и нашите тарикати му се накачулят на връта за да им бутне, човека си вдига гълъбите и отива някъде другде. Следващите обаче вече знаят и просто пропускат България. Ето примера с Мерцедес е много удачен. Избират между Полша и Румъния. Айде румънците са напред във автомобилостроенето спрямо нас, но Полша къде е? Ако управниците у нас реално се бореха с корупцията и лобираха пред инвеститорите Мерцедес игурно щеше да избира между нас и Румъния и щяха нас да предпочетат заради по-евтината работна ръка, нищо, че съседите са по-напред с материала.Но нашите политици не искат да си цицат.

 И за да не е пълен офф поста искам да кажа, че за мен най-положителното от евентуално тролейбусно производства ще е обучението на кадрите. Поне да ги научат как се прави, че ако в бъдеще дойде някой друг да имаме обучени кадри и опит.

Ooo, Полша е много напред. Autosan, Jelcz, Solaris. Отделно имат и 3 завода, собственост на  Неоман, в които сглобяват камиони и автобуси. Като се загледаш само в България нищо не се прави. Турция е ясна; Гърция - споменатата ЕЛБО; Македония - Санос, заигравка с Мерцедес; Сърбия - Икарбус и те заигравка с някой от западните; Словакия - за автобуси не знам, ама Пежо, КИА, ВАГ сглобяват или ще сглобяват коли.; Чехия - лидер по сглобяването на автомобили, освен наличието на гиганта Шкода имаме и  производните му фирми извън ВАГ, остатъците от ЧКД, Кароса, Тедом; Румъния - Рокар, заигравка с Ирисбус. В България - Мадара едвваам крета, Омуртаг нещо затихнаха напоследък, откакто им убиха главния инжинер. Виж, Трамкар правят нещо. Та си е цяло щастие, че някой иска да налее нещо в Дупница. Дано да не стане като с Булавто - преди време се спомена, че имат намерение да изграждат каросерии на базата на Ивеко дейли с тенденция да се мине и към градски автобуси. Засега обаче само преоборудват маршрутки.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Произвеждат тролейбуси в Дупница
« Reply #61 on: 31.01.2008, 20:46:56 »
Словакия доскоро правеха копия на МАН - ТАМ.
А Полското качество оня ден ми подсказаха какво е. Надявам се някой ден да го пробвам на живо и да се обедя, че наистина за нищо не става  

Offline бушона

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1186
  • MB O 345/G, Citaro, Conecto & Tedom fan
    • View Profile
Произвеждат тролейбуси в Дупница
« Reply #62 on: 31.01.2008, 21:03:03 »
що бе Соларис са хубави.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Произвеждат тролейбуси в Дупница
« Reply #63 on: 01.02.2008, 04:24:25 »
Quote from: бушона
що бе Соларис са хубави.

За Йелч иде реч, предполагам.
« Last Edit: 01.02.2008, 04:24:36 by etnies »

Offline totoblg

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
    • Yahoo Instant Messenger - marlboro-men.bg
    • View Profile
    • http://avtobusitevblagoevgrad.forumi.bg
    • Email
Произвеждат тролейбуси в Дупница
« Reply #64 on: 01.02.2008, 10:51:20 »
Колеги,гореща новина ! Току що влязох в онлайн изданието на благоевградския вестник Струма и намирам следното заглавие на първа страница :

  КРУПНА ПОРЪЧКА ЗА СТОТИЦИ МИЛИОНИ ЛЕВОВЕ ОСИГУРЯВА НОВИ РАБОТНИ МЕСТА В АВТОРЕМОНТНИЯ ЗАВОД  
 
  Руският консорциум “Газ груп” подписва договор за производство на 600 тролейбуса с дупнишкия бизнесмен Давко Давков  
 
     
 
 

     Най-големият руски консорциум за производство на автобуси и тролейбуси “Газ груп” подписа договор със собственика на дупнишкия Авторемонтен завод инж. Давко Давков за производство на 600 тролейбуса. Сензационната новина предизвика голямо вълнение сред дупнишката общественост заради перспективите за нови работни места. Инж. Давко Давков неохотно потвърди новината заради опасения, свързани с намесата на недоброжелатели, които биха могли да попречат на партньорството му с “Газ груп”.
     

 Има и още от този текст,но него ще го дам в понеделник ,защото онлайн изданието не е пълно. Бъдете спокойни ! В понеделник ще
 има тази тема в online архива на вестника, и тогава ще бъде побликувано.
КАЖЕТЕМИ КАК ДА СИ СЛОЖА СНИМКА ЗА АВАТАР ?

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Произвеждат тролейбуси в Дупница
« Reply #65 on: 01.02.2008, 15:07:20 »
то освен този модел - ЛиАЗ-52802, други които да са модрени те нямат...

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Произвеждат тролейбуси в Дупница
« Reply #66 on: 01.02.2008, 16:17:28 »
Не съм много очарован от перспективата. Надявам се все пак да е нещо по-добро.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline totoblg

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
    • Yahoo Instant Messenger - marlboro-men.bg
    • View Profile
    • http://avtobusitevblagoevgrad.forumi.bg
    • Email
Произвеждат тролейбуси в Дупница
« Reply #67 on: 02.02.2008, 09:01:05 »

  Обещах да дам вчера цялята тема от вестника за производство на тролейбуси.Ето я :

   Руският консорциум “Газ груп” подписва договор за производство на 600 тролейбуса с дупнишкия бизнесмен Давко Давков  
 
    Най-големият руски консорциум за производство на автобуси и тролейбуси “Газ груп” подписа договор със собственика на дупнишкия Авторемонтен завод инж. Давко Давков за производство на 600 тролейбуса. Сензационната новина предизвика голямо вълнение сред дупнишката общественост заради перспективите за нови работни места. Инж. Давко Давков неохотно потвърди новината заради опасения, свързани с намесата на недоброжелатели, които биха могли да попречат на партньорството му с “Газ груп”.
     Годишно ще произвеждаме по 100 тролейбуса, разкриваме веднага 150 нови работни места, каза инж. Давко Давков. Той съобщи, че договорът може да прерасне в многогодишен, но това зависи от качеството на първия тролейбус, който трябва да бъде сглобен за срок от два месеца. От прототипа, т.е. първия тролейбус, зависи обемът на поръчката, уточни инж. Давко Давков. В момента в завода работят 170 работници, средната заплата е между 280 и 350 лева.
     Инж. Давко Давков е президент на “ФС холдинг”, който обединяваше почти всички дупнишки предприятия, но сега в холдинга освен АРЗ е обувен завод “Гарант”, който е почти със затихващи функции. Давков продаде на бизнесмена Илия Златанов Асансьорния завод, който в момента се развива с пълна сила. Давков е собственик и на таксиметровата фирма “Дартрейд” и охранителна фирма “Дартрейд” в Дупница.
     Вчера репортер на “Струма” провери на място как работниците възприемат новината за голямата сделка с Русия. Бившият кмет на село Бистрица Страхил Заров, който работи като стругар в завода на Давко Давков, обяви: Отдавна чакаме осъществяването на тази мечта - най-големият руски консорциум, обединяващ всички фирми в Русия, да си партнира с нас, каза Страхил.
     Винаги в завода сме имали работа, винаги е имало поръчки, от доста години осъществяваме ремонт на тролейбусите на град София. Аз съм тапицер, но не знам за сделката с Русия нищо, каза Тодорка Попова на излизане от работа вчера в 16.30 часа.
     Заместник-шефът Димитър Василев не каза нито дума с извинението, че зад него е шефът на фирмата Атанас Златков, който разказа: Имаме устни уговорки, разменяме си кореспонденция. Били сме там, в Москва, след това ходихме и в град Ликино-Дулево, където сме се срещали с ръководството на “Газ груп”. Видели сме се, очакваме да подпишем договора, имаме принципно съгласие. Засега това е. Най-важното е как ще сглобим първия тролейбус, образеца. Ще ни плащат само за работата, а частите ще ни ги доставят те. От образеца зависи сериозността на поръчката и на парите, каза директорът и разкри, че един нов тролейбус струва половин милион евро, но цената, на която ще си партнират АРЗ - Дупница и “Газ груп”, е значително по-малка.    


 Да но това начинание  само да не стане като завод "Чавдар"- Закрито след няколко години работа.  
КАЖЕТЕМИ КАК ДА СИ СЛОЖА СНИМКА ЗА АВАТАР ?

Xpucmo

  • Guest
Произвеждат тролейбуси в Дупница
« Reply #68 on: 02.02.2008, 11:26:59 »
 :rolleyes:
« Last Edit: 30.07.2009, 21:46:42 by Xpucmo »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Произвеждат тролейбуси в Дупница
« Reply #69 on: 02.02.2008, 12:22:16 »
Ами...дано да произведат първия тролей като хората, иначе нищо няма да стане... А с тия ниски заплати едва ли някой си дава много зор, това е проблемът

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Произвеждат тролейбуси в Дупница
« Reply #70 on: 02.02.2008, 12:35:44 »
Я по-добре да си бачкаме върху Алпините и да си траем. Малко ли зло нанесоха калпавите руски псевдотролеи върху българския електротранспорт, че искат и още? Ама ха   И аз мисля, че нищо хубаво няма да излезе. А това, че руските тролеи били на нивото на западните е толкова вярно, колкото и че Дядо Коледа съществува - детски залъгалки. Амбицията да се подражава на Цитарото при каросерията и купето не съвпада с крайния резултат, а за двигателите... Тук не знам, ама като основен недостатък на ТролЗа Мегаполис се споменава някъде шумният двигател. Не че ще произвеждаме непременно ТролЗи, ама след като това се предполага, че е най-добрият руски тролей понастоящем, какво да си говорим. Изглежда, че най-доброто, което би могло да се направи, е да се вземат каросериите от Ден Оудстен, предназначени за Алпината и да се сложи руския двигател, който ако не друго, няма да се скапва така лесно като този на Трамкар или който го е правил.
« Last Edit: 02.02.2008, 12:39:09 by Bus_lover »
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Произвеждат тролейбуси в Дупница
« Reply #71 on: 02.02.2008, 19:16:16 »
Това че заода е тук, не значи че ние ще купуваме от него. Поръчките са си все така на базата на конкурс, и какъвто е шанса сега нещо руско да спечели, такъв ще е и тогава, а ако успеят да ги пробутват ан друга държава - лошо няма, след като ние просто ще си печелим. Щом руснаците са говов да развият един завод и да намерят работа на още хора, не мисля че можем да загубим каквото и да било.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline bikerider_

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 250
    • View Profile
Произвеждат тролейбуси в Дупница
« Reply #72 on: 02.02.2008, 19:56:30 »
Dragon, сигурен ли си, че като стърят тук веднъж, няма да се опитват да пробутват тролеите си на родна земя, та било то и не в София, на уж преференциални цени, срещу някакво "подаръче", така да се каже, за комисиите, които решават кой печели даден кокнкурс за доставка на возила? Понеже в региона всички си произвеждат возила или си купуват западни, доста често по-добри от нашите, не виждам кой наоколо ще се юрне да си купува руските тролеи, сглобени от Ганьо...а някак си Венецуела и Куба да си купят тролеи от тук е нецелесъобразно, ако ме разбираш...Руснаците да ги носят до тук разглобени и после да си ги вземат обратно също е невероятно. А и това със 100-те бройки ми звучи също толкова абсурно, както биха звучали 5-летките в ден днешен...ако имат постоянен пазар за продукцията си, биха сключили многогодишен договор. Ако нямат, ще гледат да произведат 100 бройки тук, да ги пласират у нас и да ги няма.
Аз съм "софиянец"...през седмицата със семейството ми задръстваме София с трошките си 3-та злоупотреба, а през уикендите отиваме по родните си места и оставяме София да подиша... - практика на "софиянци"

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Произвеждат тролейбуси в Дупница
« Reply #73 on: 02.02.2008, 20:08:06 »
Притесняваме евентуалната бройка от 10 тролейбуса годишно. Прекалено е малко за да може да се конкурира с други марки. Това, че ние поръчваме по малко не значи, че и други го правят.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Произвеждат тролейбуси в Дупница
« Reply #74 on: 02.02.2008, 20:21:15 »
И 1 да произведат годишно, все тая, държавата няма да загуби нищо, само може да спечели ако започнат да правят повече. А вероятно изгодата им е че на тях ще пише Произведено в ЕС. А и едва ли биха тръгнали да оборудват завод единствено заради българския пазар, който е и доста несигурен. Всяка фирма има лобита и дали са сглобявани тук или където и да е другаде няма значение. Дали ще лобира производителя или вносителя е без значение. Вярно е, че всичко става с рушвети, но парите на тази фирма не са по-различни от парите на вносителите на МАН например.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Произвеждат тролейбуси в Дупница
« Reply #75 on: 02.02.2008, 20:52:35 »
Quote from: borosport
Притесняваме евентуалната бройка от 10 тролейбуса годишно. Прекалено е малко за да може да се конкурира с други марки. Това, че ние поръчваме по малко не значи, че и други го правят.

С статията пише 100 бройки годишно, което като капацитет не е лошо.

Разбира се че никой в България няма да загуби от това в Дупница да се сглабят тролейбуси, но аз съм малко със смесени чувства относно качеството на бъдещите тролеи. Така както е описано ми намирисва на нищо повече от възползване на евтината работна ръка от 350 лв. Като от това според мен няма да излезе нещо.

Дано да не се окажа прав и инвестиционните намерения да се окажат сериозни. Ще изчакаме и ще видим.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Произвеждат тролейбуси в Дупница
« Reply #76 on: 02.02.2008, 23:05:59 »
Quote from: bikerider_
...а някак си Венецуела и Куба да си купят тролеи от тук е нецелесъобразно, ако ме разбираш...
Венецуела предпочитат Неоплани, каквито им доставят в момента от Германия.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Произвеждат тролейбуси в Дупница
« Reply #77 on: 02.02.2008, 23:14:37 »
В Белград доста купуват руски/белоруски тролеи (всъщност май само такива имат), така че има къде да се пласират и извън България.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Произвеждат тролейбуси в Дупница
« Reply #78 on: 02.02.2008, 23:39:40 »
Аз ще кандидатствам за новото реалити на бтв - Ясновидци. Ще кандидатствам с предвиждане за завода на ЛиАЗ в Дупница. Ето какво виждам, виждам, виждам, виждам, виждам. Със сигурност виждам, че след като произведат няколко тролея и докарат около 20-30 скелета фирмата ЛиАЗ ще фалира, а Еридантранс ще изкупят скелетата и ще направят "Първия Български Тролейбус - Б 2050"  

Xpucmo

  • Guest
Произвеждат тролейбуси в Дупница
« Reply #79 on: 03.02.2008, 00:18:51 »
 :)
« Last Edit: 30.07.2009, 21:47:00 by Xpucmo »