Обещах да дам вчера цялята тема от вестника за производство на тролейбуси.Ето я :
Руският консорциум “Газ груп” подписва договор за производство на 600 тролейбуса с дупнишкия бизнесмен Давко Давков
Най-големият руски консорциум за производство на автобуси и тролейбуси “Газ груп” подписа договор със собственика на дупнишкия Авторемонтен завод инж. Давко Давков за производство на 600 тролейбуса. Сензационната новина предизвика голямо вълнение сред дупнишката общественост заради перспективите за нови работни места. Инж. Давко Давков неохотно потвърди новината заради опасения, свързани с намесата на недоброжелатели, които биха могли да попречат на партньорството му с “Газ груп”.
Годишно ще произвеждаме по 100 тролейбуса, разкриваме веднага 150 нови работни места, каза инж. Давко Давков. Той съобщи, че договорът може да прерасне в многогодишен, но това зависи от качеството на първия тролейбус, който трябва да бъде сглобен за срок от два месеца. От прототипа, т.е. първия тролейбус, зависи обемът на поръчката, уточни инж. Давко Давков. В момента в завода работят 170 работници, средната заплата е между 280 и 350 лева.
Инж. Давко Давков е президент на “ФС холдинг”, който обединяваше почти всички дупнишки предприятия, но сега в холдинга освен АРЗ е обувен завод “Гарант”, който е почти със затихващи функции. Давков продаде на бизнесмена Илия Златанов Асансьорния завод, който в момента се развива с пълна сила. Давков е собственик и на таксиметровата фирма “Дартрейд” и охранителна фирма “Дартрейд” в Дупница.
Вчера репортер на “Струма” провери на място как работниците възприемат новината за голямата сделка с Русия. Бившият кмет на село Бистрица Страхил Заров, който работи като стругар в завода на Давко Давков, обяви: Отдавна чакаме осъществяването на тази мечта - най-големият руски консорциум, обединяващ всички фирми в Русия, да си партнира с нас, каза Страхил.
Винаги в завода сме имали работа, винаги е имало поръчки, от доста години осъществяваме ремонт на тролейбусите на град София. Аз съм тапицер, но не знам за сделката с Русия нищо, каза Тодорка Попова на излизане от работа вчера в 16.30 часа.
Заместник-шефът Димитър Василев не каза нито дума с извинението, че зад него е шефът на фирмата Атанас Златков, който разказа: Имаме устни уговорки, разменяме си кореспонденция. Били сме там, в Москва, след това ходихме и в град Ликино-Дулево, където сме се срещали с ръководството на “Газ груп”. Видели сме се, очакваме да подпишем договора, имаме принципно съгласие. Засега това е. Най-важното е как ще сглобим първия тролейбус, образеца. Ще ни плащат само за работата, а частите ще ни ги доставят те. От образеца зависи сериозността на поръчката и на парите, каза директорът и разкри, че един нов тролейбус струва половин милион евро, но цената, на която ще си партнират АРЗ - Дупница и “Газ груп”, е значително по-малка.
Да но това начинание само да не стане като завод "Чавдар"- Закрито след няколко години работа.