Author Topic: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)  (Read 298253 times)

Offline Москвич 2140

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 343
  • 2382
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #200 on: 25.02.2010, 21:48:10 »
МАН-овете по 94 и 280 турски сглобки ли са,или този, който го каза излъга?
Във всеки звяр има капка милост,в мен няма,значи звяр не съм!


Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #201 on: 25.02.2010, 22:00:25 »
Турски са

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: МАN
« Reply #202 on: 10.04.2010, 17:19:33 »
Не знам защо, но тази тема с леки изключения, като че ли има за цел да оплюе SG262, да не говоря за SL232, неразбирам защо много съфорумци са толкова негативно настроени към тези издръжливи машини. Според мен от всички марки и модели нови автобуси появявали се някога в София, тези от аватара на Емо са най-качествените и здрави машини, като по този показател бият дори Икарус. Няма значение, че са с архаичен дизаин още от самото си производство, че не са нископодови и седалките са им пластмасови (нашите вандалчета само това заслужават), просто са здрави. Малко са по шумни, но пък сравнени с 305-ците мъркат като котенца. Това, че са най-здравите машини, съм го чувал и от шофьори на 94/280, а те смятам най-добре са преценили с какво си имат работа. Тези МАН-ове са единствените машини, които карат вече 11-та година по най-натоварените линии в София без ОР и при това видимо разполагат с още ресурс. Относно твърдението, че са маломощни, също е някаква субективна заблуда. Според инфо в нашия форум максималната мощност е 310 к.с., може би не всички знаете, но педала на газта е двустепенен, шофьорите са си кръстили тази опция "турска газ", при натискане на педала има момент на "задържане" и ако приложиш повече сила го прехвърляш, след което ускорението чувствително се увеличава. Не мога да го обясня технически, защото не съм запознат, но предполагам, че втората степен влияе по някакъв начин на компресора. Естествено шофьорите рядко си позволяват тази екстра, защото смятат, че вдига много разхода, поне така твърди един мой познат шофьор, който има цяла дисертация в главата на тема "Икономия на нафтата".

дифиан: не+глагол-->oтделно  ;)
« Last Edit: 10.04.2010, 17:50:23 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: МАN
« Reply #203 on: 10.04.2010, 17:36:11 »
Като цяло съм съгласен с мнението ти, мързи ме и да си припомням цялата тема отново, но смятам, че като цяло и всички останали са съгласни с теб. Емо мрънкаше за ръчните скорости на късите, но те са с такива, защото трябваше да обслужват линиите към Витоша. И пак не бяха толкова зле, дори беше преувеличено и се чувствах комфортно, като се возех редовно с тях по 75, 9...

Дългите са хубави машини и си вършат перфектно работата, претапицираха седалките приятно. Проблемите, както винаги идват от поддръжката и своеволията с уникалните кошари на кабините. Не, че не е грешка, кабината, с която са ги поръчали, но има големи свинчовци и сред шофьорите. Конструктивно, стъпалата при 4-тата врата са уникално високи и доста неудобни и тесни.

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #204 on: 10.04.2010, 17:41:58 »
Не знам защо, но тази тема с леки изключения, като че ли има за цел да оплюе SG262, да не говоря за SL232, неразбирам защо много съфорумци са толкова негативно настроени към тези издръжливи машини. Според мен от всички марки и модели нови автобуси появявали се някога в София, тези от аватара на Емо са най-качествените и здрави машини, като по този показател бият дори Икарус. Няма значение, че са с архаичен дизаин още от самото си производство, че не са нископодови и седалките са им пластмасови (наще вандалчета само това заслужават), просто са здрави. Малко са по шумни, но пък сравнени с 305-ците мъркат като котенца. Това, че са най-здравите машини, съм го чувал и от шофьори на 94/280, а те смятам най-добре са преценили с какво си имат работа. Тези МАН-ове са единствените машини, които карат вече 11 години по най-натоварените линии в София без ОР и при това видимо разполагат с още ресурс. Относно твърдението, че са маломощни, също е някаква субективна заблуда. Според инфо в нашия форум максималната мощност е 310 к.с., може би не всички знаете, но педала на газта е двустепенен, шофьорите са си кръстили тази опция "турска газ", при натискане на педала има момент на "задържане" и ако приложиш повече сила го прехвърляш, след което ускорението чувствително се увеличава. Не мога да го обясня технически, защото не съм запознат, но предполагам, че втората степен влияе по някакъв начин на компресора. Естествено шофьорите рядко си позволяват тази екстра, защото смятат, че вдига много разхода, поне така твърди един мой познат, който има цяла дисертация в главата на тема "Икономия на нафтата".

дифиан: не+глагол-->oтделно  ;)
Да, можЕ би са най-добрите автобуси. Проблемът е, че в Малашевци тотално, ама тотално са занижили поддръжката. Изключваме Хюлиезите от 85, не знам защо, но тЯх ги поддържат най-много.
« Last Edit: 10.04.2010, 17:56:29 by difian »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: МАN
« Reply #205 on: 10.04.2010, 19:44:23 »
И аз съм съгласен с мнението на Гьорев, много здрави автобуси излязоха, при правилна поддръжка могат още много да изкарат

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #206 on: 11.04.2010, 01:18:40 »
Разликата при конските сили не е много голяма, тъй че това според мен не може да бъде критерий. Трбява обаче да знаем на колко километра са MAN-овете и Зелените примерно, за да можем да ги сравним по този показател, тъй като Зелените вече почнаха да отиват на ремонти. Това ме навежда на мисълта - нови ли бяха докарани МAN-овете или втора употреба?

И конкретно до giorev - който и шофьор да попиташ, ще ти каже, че неговият автобус е най-добрият в София  :D

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: МАN
« Reply #207 on: 11.04.2010, 01:26:08 »
нови, не си чел историята на автотранспорта

Offline Svetoslav

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #208 on: 11.04.2010, 12:03:32 »
Въпросните автобуси (СГ262) наистина се оказаха изключително корави машини. 11 години всекидневно пиково натоварване и състоянието, в което са към момента го доказват. Според това как изглеждат се надявам и вярвам, че поне още няколко години няма да ги пращат на ОР. Странно, но в последно време ми прави впечатление, че най-отзад, като че ли са по-тихи от колкото като бяха нови. Това с "турската газ" сега го чувам, наистина при пълна газ ускоряват доста добре за собствените си стандарти, но тази им опция със сигурност не е "Kickdown". Максималната мощност на двигателите е 260к.с, а не 310 и действително са малко слабички. Иначе за вечният спор(сравнение) със 345Г, който Ноксвил засегна, аз бих разделил нещата така: Зелените по неофициална информация имат навъртени по около 100-150 хил. км. повече. Мерцедесите са с по-мощни двигатели, респективно по-добро ускорение и са по-тихи. По-нископодови са и кабината на шофьора е по-добре отделена от пътническия салон. С по-съвременен дизайн са. Мановете, като изключим последната врата, за мен са с по-добра планировка на салона - всичките седалки са подредени по двойки и са качени на по-висока платформа(липсват единични завъртяни на страни седалки или пък такива по-ниско разположени, стъпили на нивото на основния под) като в средата си остава свободна пътека за разминаване, без да ти стъпват по краката. Имат изключително добро отопление. Скоростите се сменят изключително плавно, при по-запазените не се усеща абсолютно никакво придърпване, само се чува как се променят оборотите при превключване, което според мен осигурява комфортно пътуване(особено за претенциозни пътници като Емо :P). По моите разбирания това са плюсовете на едните автобуси пред другите и обратното.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #209 on: 11.04.2010, 12:20:22 »
Действително излязоха по-здрави от О345Г. Вижте им интериора и екстериора - за 11 години почти не са мръднали. Явно са правени за нашите условия. А пък белите са върха - окачването им е точно като за нашите оф-роуд пътища.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13997
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #210 on: 11.04.2010, 12:36:57 »
Е чак да не са мръднали...  :bb:Аз при Мановете отчитам като голям минус, че шибидасите им са смотани и на повечето вече не се отварят. На някои в салона са сложени лампи от Чавдар, а на един дръжката при 4та врата е от Икарус. При доста от тях липсва дръжка за хващане при 3та врата, на колелото посредата също човек няма къде да се хване. Има няколко Мана, на които трайно им е прецакано отоплението и са по-студени и от Икарус.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #211 on: 11.04.2010, 13:29:04 »
Съгласен съм с всичко написано. Дори и белите манове, които ми бъркаха в здравето се оказаха доста добри - направо не се усеща, че са с ръчни скорости.
За отоплението - на 2159 отоплението е перфектно по мнение на шофьора. Минусът при съчленените манове за отплението е, че след като се извършиха самоделни прегради, дефакто първите седалки останаха неотоплени, т.к. фабрично те разчитаха на парното от предното табло.
Другият минус е липсата на напречно желязо на седалките, което доведе до поголовното им счупване, обаче този проблем се реши с поставянето на тапицерия.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: МАN
« Reply #212 on: 11.04.2010, 14:53:08 »
Салонът им далеч не е перфектен, но като надеждност наистина превъзхождат Конектата.  ;)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: МАN
« Reply #213 on: 11.04.2010, 19:44:49 »
Салонът им далеч не е перфектен, но като надеждност наистина превъзхождат Конектата.  ;)
И по какво превъзхождат Конектото ? Да не припомням случая с 2131, а има и още един идентичен случай, пак с СГ262

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: МАN
« Reply #214 on: 11.04.2010, 20:46:36 »
Искам да попитам, някой знае ли защо вече почти не се срещат Конеткто по А94/280? Лично моето мнение е, че А94 е най тежката в цялата мрежа. Сложен релеф с големи наклони, почти целодневни задръствания на канала и Левски, лоша пътна настилка на места, особено около Семинарията (ако изобщо е път това), за пътникопотока няма какво да се коментира. Чувал съм, че Икарус-ите са карали там титуляри макс. 5 год. по соца и после са ги сменяли с нови, в по-късно време почти толкова изкараха и Чавдар-ките.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #215 on: 11.04.2010, 21:08:58 »
Е пък какво му е на 31? Стига да го карат правилните хора, рейсът си е добре. Айде разбирам да плюете по 39, от това рейс тъй или иначе не става.

Конектата са титуляри принципно на 280. НА 94 има горе долу по 1 на ден.

По соца по мои сведения са докарвали през половин година нови Икаруси за студентските линии, но не заради амортизацията толкова, колкото заради прищевките на Бай Тошо, да ухажва студентите.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: МАN
« Reply #216 on: 11.04.2010, 22:11:27 »
Е пък какво му е на 31? Стига да го карат правилните хора, рейсът си е добре. Айде разбирам да плюете по 39, от това рейс тъй или иначе не става.

Веско, не се изказвай като не разбираш за какво говоря, виж в Галерията, има снимки на 2131 от 06.11.2006г. :)

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #217 on: 11.04.2010, 22:33:24 »
Е айде бе аз точно да не разбирам от МАН-овете  :)

Много добре знам какво стана с 31 тогава.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: МАN
« Reply #218 on: 11.04.2010, 23:26:25 »
ми кажи каква е тогава причината за станалото с 2131, и после с 2157  :rolleyes:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #219 on: 12.04.2010, 10:45:35 »
Това с 2131 си остана мистерия и така и не излезе официална версия.
2139 е най-лошоят ман от доста време насам. Преди 2 год. чувах, че и 2132 е много зле с управлението.

А за 2157 не знам какво му е ставало.

И има ли аналогия между инцидентите на 3598 и 2131.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/