Author Topic: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)  (Read 298239 times)

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • сбогом 2622
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #280 on: 05.04.2011, 15:46:55 »
Защото вчера ми се привидя съчленен ман по 309 но може и да съм се объркал   :rolleyes:
R.I.P  Ikarus 280

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #281 on: 05.04.2011, 15:58:32 »
Може да е бил резерва.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Стаменов

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 777
  • <Ikarus 280> 3412... 1986-2009
    • View Profile
    • http://www.2tpower.com/forum/index.php
Re: МАN
« Reply #282 on: 05.04.2011, 21:01:58 »
То и днеска имаше - 2150 или нещо подобно. ама са резерви де

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: МАN
« Reply #283 on: 06.04.2011, 11:07:50 »
...Според инфо в нашия форум максималната мощност е 310 к.с., може би не всички знаете, но педала на газта е двустепенен, шофьорите са си кръстили тази опция "турска газ", при натискане на педала има момент на "задържане" и ако приложиш повече сила го прехвърляш, след което ускорението чувствително се увеличава. Не мога да го обясня технически, защото не съм запознат, но предполагам, че втората степен влияе по някакъв начин на компресора. Естествено шофьорите рядко си позволяват тази екстра, защото смятат, че вдига много разхода, поне така твърди един мой познат шофьор, който има цяла дисертация в главата на тема "Икономия на нафтата"...
Искам да попитам Васко 456, ако знае разбира се, може ли до обясни какво представлява тази опция за по-голяма мощност?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline 2513

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3215
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #284 on: 06.04.2011, 11:25:20 »
То и днеска имаше - 2150 или нещо подобно. ама са резерви де
Точно 2150 беше мана по 309!

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #285 on: 06.04.2011, 11:29:21 »
...Според инфо в нашия форум максималната мощност е 310 к.с., може би не всички знаете, но педала на газта е двустепенен, шофьорите са си кръстили тази опция "турска газ", при натискане на педала има момент на "задържане" и ако приложиш повече сила го прехвърляш, след което ускорението чувствително се увеличава. Не мога да го обясня технически, защото не съм запознат, но предполагам, че втората степен влияе по някакъв начин на компресора. Естествено шофьорите рядко си позволяват тази екстра, защото смятат, че вдига много разхода, поне така твърди един мой познат шофьор, който има цяла дисертация в главата на тема "Икономия на нафтата"...
Искам да попитам Васко 456, ако знае разбира се, може ли до обясни какво представлява тази опция за по-голяма мощност?
Това е така наречения KickDown - доколкото съм запознат - връща предавка надолу и повишава оборотите (което е логично де), не би трябвало да влияе на мощността.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #286 on: 06.04.2011, 11:41:32 »
И според мен става въпрос за kickdown функцията на автоматичната скоростна кутия, която не е нищо повече от превключване на по-ниска предавка с цел по-бързо ускорение при рязко настъпване на педала "до дъно". Ако се касае за тази функция, то тогава не става дума за увеличаване на номиналната мощност на двигателя. А за 310-те конски сили на нашите МАН-ове не съм убеден дали са толкова - нашите са SG 262, тоест мощността им би трябвало да е 260 конски сили, 310 к.с. са при версиите с означения 292 и 312, доколкото помня.
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline Svetoslav

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #287 on: 06.04.2011, 13:44:56 »
Аз пък до колкото знам тези МАНове нямат Kick Down. Пък и за 9-10 години возене с тях никога не ми е направило впечалтение, колкото и да е настъпен, да започне да цеди на всяка скорост до високи обороти. Обикновено, като ги настъпят до край на 1ва се изцежда сериозно, после вече 2ра и 3та се усеща, че е сериозно натоварен двигателя, но не се стига до много високи обороти, а превключва горе долу в зелената или малко над нея зона на обортомера. И за мощността, да 260 к.с. е и идва малко недостатъчна, та затова са по тромави тези автобуси.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: МАN
« Reply #288 on: 06.04.2011, 14:35:19 »
Разшифроване на SG262:
S - (standart) стандартен градски автобус
G - (gelenkbus) съчленен
26 - конски сили на двигателя (х10) - 260
2 - второ поколение

Респективно NL313 e нископодов, единичен, 310 коня, трето поколение.

Offline Lucky2003

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #289 on: 06.04.2011, 23:24:03 »
Здравейте, мисля, че София трябва да заложи на марката MAN при евентуални бъдещи покупки на нови или употребявани автобуси. Качеството на изработката им е много по-високо от това на BMC-тата, дизайнът им също е по-добър според мен. В други български градове се движат Man NL 202 като някогашните по 72 и Man NG 272. Тяхната возия е много по-добра от тази на BMC-тата, а вярвам, че и новите модели Ман са с по-добра возия.
За закупуването на автобуси MAN за София!

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #290 on: 06.04.2011, 23:30:38 »
Да ама Софиянци залагат на Мерцедес.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: МАN
« Reply #291 on: 06.04.2011, 23:35:18 »
Добранов залага на Мерцедес, това е различно.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: МАN
« Reply #292 on: 06.04.2011, 23:46:54 »
Подкрепям горното с две ръце, но цената напоследък е с най-голяма тежест. Lion's city са прекрасни автобуси и поне за мен по-здрави от Конекто и компания.
Аз съм убеден, че тази "опция" съществува, независимо дали е Kick down или нещо друго. Демонстрирано ми е няколко пъти, когато автобусите бяха почти нови, както вече съм написал шофьорите избягват употребата и.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #293 on: 06.04.2011, 23:48:25 »
Ами тя съществува на 90% от автобусите с автоматични скорости. Няма да се учудя и на Икарусите автоматици да го има.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: МАN
« Reply #294 on: 06.04.2011, 23:52:48 »
Заводски съществува, към момента имам някои съмнения. За О345Г мисля, че работи на не повече от 2-3 автобуса

Offline SILENT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #295 on: 21.04.2011, 01:52:05 »
Въпрос - случайно може ли аварийната спирачка да е свързана с клаксона? Питам, защото вчера към 21.30 един съчленен МАН по линия 86 точно на спирката на "Христо Силянов" и "Хан Кубрат" започна първоначално  на кратки инервали да спира и да включва клаксона, а след това остана на място и продължи със звуковата сигнализация още пет минути - нито движението му беше възпрепятствано по някакъв начин от други автомобили, нито пък беше станал участник в някакво птп. След това бавно тръгна по Силянов, продължавайки по същия начин употребата на клаксона. Освен някакъв вид повреда, какво би обяснило това странно поведение?

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #296 on: 21.04.2011, 10:32:21 »
Кой ли знае кое нещо за какво е свързвано...
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #297 on: 21.04.2011, 10:40:57 »
Всички автобуси MAN имат изключително тежък проблем със шума - пътувал съм с NL202, NG272 във Варна, SG262 в София и всички реват като танкове. Определено O345(G), Conecto LF (G) имат много по-ниско ниво на шума и затова са по-добри за градски автобуси.  :)

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • сбогом 2622
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #298 on: 21.04.2011, 11:13:37 »
Всички автобуси MAN имат изключително тежък проблем със шума - пътувал съм с NL202, NG272 във Варна, SG262 в София и всички реват като танкове. Определено O345(G), Conecto LF (G) имат много по-ниско ниво на шума и затова са по-добри за градски автобуси.  :)
Conecto LF са по-нови, и за това не шумят толкова. Старите конекта ( 1901-1959) са почти набори на мановете, но и при тях вече шумът се усеща. А какво ще кажеш за шумът на БМЦ?
 Все ми се струва, че това се дължи преди всичко на лошата поддръжка.
 А дали Конекто ЛФ са по-добри от МАН?  Съмнявам се, но ще съм сигурен след няколко години, когато вече конектата няма да са нови  :) .
« Last Edit: 21.04.2011, 12:20:51 by dimi »
R.I.P  Ikarus 280

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #299 on: 21.04.2011, 11:19:30 »
Ако съпоставям SG262 с О345Г, по всички параграфи бих избрал О345Г. Може би само шаситата на мановете са по-здрави, защото все още нито един не е минал на ремонт. Въпреки че не знам дали на ремонтите в Дупница на О345Г ремонтират шаситата.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/